Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af alithebeast » 6. aug 2013, 10:08

AalborgTrendies skrev:
Gaarde6 skrev:Så TROR jeg godt en spiller kunne score en bedre kontrakt end i AaB! Og så længe den mulighed er der (mens vinduet er åben) så må vi også acceptere at nogle spillere gerne vil vente til 11 time med at skrive under på noget.
Det handler vel om hvilket bud man giver, og hvor meget man vil have dem.
Hvis man insisterer på at vente til alle spillere falbyder sig ender man med et stærkt begrænset marked, eller spillere der tænker at det er bedre at blive, og et hav af klubber med præcis den tankegang som konkurrenter til potentielle spillere.
Og som illustreret, så har vi aldrig haft succes med 11. time-signinger - ikke én eneste gang.

Man kan sige meget om FCM, men f.eks. signingen af Petter Andersson var et fint eksempel på at det kan lade sig gøre at hente gode spillere i den hollandske liga til fornuftige penge, hvis man gider satse lidt.
En spiller der var stamspiller i Groningen til han blev skadet, og en spiller der i sine skadesfrie perioder aldrig har skuffet siden han som purung blev hevet ind i Bajens startopstilling.
Den danske liga er fortsat attraktiv, og sammenlignet med klubber i Østeuropa, Skandinavien og Benelux er vi absolut konkurrencedygtige med mange af klubberne i deres ligaer.
Lad nu være med at gøre dig selv dummere. Andersson får mere i muleposen end den bedst betalte spiller i AaB, og han er nok også ved at få mere i løn end de to bedst betalte spillere i AaB tilsammen. Det eneste der er attraktivt for ham i Danmark er nullerne der ruller ind på bankbogen.

AaB ville vel sagtens kunne bruge 5-10 millioner på en transfer og sign-on, men det er altså ikke engangsudgifterne, der er det sværeste ved at få en spillerhandel til at hænge sammen, det er de løbende udgifter, der følger bagefter.
Hader København!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 6. aug 2013, 10:11

AalborgTrendies skrev:Ingen siger at vi skal finde en goalgetter. Ingen af de angribere vi har haft med rimelig succes har været goalgettere da de kom.
Tværtimod kom de fra, for dem, lange målløse ophold.

Så det nytter næppe at sætte det sådan på spidsen, Bo.
Men er det ikke meningen, at spilleren skal blive en goalgetter for os? Ellers kan det vel være ligemeget.
Min pointe er, at der ikke er en eneste klub i supeligaen, der har købt en angriber i dette vindue - eller det forrige - eller det inden da - der er blevet en goalgetter. Toppen på sidste sæsons topscorerliste bestod udelukkende af spillere, der har spillet i den respektive klub i min. 1½ sæson. Det tager altså tid at udvikle en topscorer - selvfølgelig med undtagelse af de enkelte heldige skud, som man må sige Rade Prica var.

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 6. aug 2013, 10:20

alithebeast skrev: Lad nu være med at gøre dig selv dummere. Andersson får mere i muleposen end den bedst betalte spiller i AaB, og han er nok også ved at få mere i løn end de to bedst betalte spillere i AaB tilsammen. Det eneste der er attraktivt for ham i Danmark er nullerne der ruller ind på bankbogen.
Han får næppe mere end 1,5 mio. om året. Når man ser hvad Brøndby f.eks. har fået Almebäck og Hradecky for, hvis man skal stole på lønangivelserne i medierne, så er vi langt, langt fra tidligere tiders tilstande hvor Chanko fik 3,4 mio. om året.
AaB's bedst lønnede ligger nærmere omkring 1,5-1,7 mio om året (husker ikke lige om nogen har kontrakter fra før krisen trådte ind for alvor i AaB, men tvivler på det)

Det der er attraktivt er fast spilletid, og ikke mindst muligheden for at komme nemt videre hvis man spiller sig god igen.
Og der kan vi sagtens konkurrere med klubber der både er større og bedre end os.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 6. aug 2013, 10:21

AalborgTrendies skrev:
Gaarde6 skrev:Så TROR jeg godt en spiller kunne score en bedre kontrakt end i AaB! Og så længe den mulighed er der (mens vinduet er åben) så må vi også acceptere at nogle spillere gerne vil vente til 11 time med at skrive under på noget.
Det handler vel om hvilket bud man giver, og hvor meget man vil have dem.
Hvis man insisterer på at vente til alle spillere falbyder sig ender man med et stærkt begrænset marked, eller spillere der tænker at det er bedre at blive, og et hav af klubber med præcis den tankegang som konkurrenter til potentielle spillere.
Og som illustreret, så har vi aldrig haft succes med 11. time-signinger - ikke én eneste gang.

Man kan sige meget om FCM, men f.eks. signingen af Petter Andersson var et fint eksempel på at det kan lade sig gøre at hente gode spillere i den hollandske liga til fornuftige penge, hvis man gider satse lidt.
En spiller der var stamspiller i Groningen til han blev skadet, og en spiller der i sine skadesfrie perioder aldrig har skuffet siden han som purung blev hevet ind i Bajens startopstilling.
Den danske liga er fortsat attraktiv, og sammenlignet med klubber i Østeuropa, Skandinavien og Benelux er vi absolut konkurrencedygtige med mange af klubberne i deres ligaer.
Det er jo håbløst at debatere med dig!

Ja vi er med garanti konkurrence dygtige i forhold til lavere ligaer.
Men det ændrer ikke en dyt ved at vi ikke kan give en bondegård i løn (Samtlige spillere i AaB er vel gået ned i løn og vi kan STADIGVÆK ikke få et plus på bogen)

HVIS det hele er så enkelt som du gør det til. HVORFOR gør Gaarde så ikke ???
KUNNE Det tænkes at det IKKE bare var så nemt ????
KUNNE det tænkes at spillerne, som er indenfor vores økonomiske råderum, gerne vil vente og se, hvad der sker sidst i vinduet ???
Jeg ved godt det er langt ude.. Men KUNNE man forestille sig at at Gaarde vil AaB det aller aller bedste, og vil finde en super spiller inden for de rammer han har at arbejde med ??? Man kunne måske forestille sig at han prikker til junkers agent og spørg ham om han kunne forestille sig at Junker ville til Aalborg. Agenten kunne så melde tilbage at, hvis ikke der byder sig andet (Fordi AaB eks kun kan betale 75000kr i løn og Junker går efter det dobbelte) Så kunne det blive aktuelt. Men de vil gerne lige se tiden an.

Som jeg har skrevet 101 gang (Og som du springer over hver gang)
Mon ikke Gaarde havde skrevet med en spiller allerede nu, hvis den rigtige spiller stod der til en den rigtige pris?!
Ved du hvad.. Jeg tror det faktisk!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 6. aug 2013, 10:23

AalborgTrendies skrev:
alithebeast skrev: Lad nu være med at gøre dig selv dummere. Andersson får mere i muleposen end den bedst betalte spiller i AaB, og han er nok også ved at få mere i løn end de to bedst betalte spillere i AaB tilsammen. Det eneste der er attraktivt for ham i Danmark er nullerne der ruller ind på bankbogen.
Han får næppe mere end 1,5 mio. om året. Når man ser hvad Brøndby f.eks. har fået Almebäck og Hradecky for, hvis man skal stole på lønangivelserne i medierne, så er vi langt, langt fra tidligere tiders tilstande hvor Chanko fik 3,4 mio. om året.
AaB's bedst lønnede ligger nærmere omkring 1,5-1,7 mio om året (husker ikke lige om nogen har kontrakter fra før krisen trådte ind for alvor i AaB, men tvivler på det)

Det der er attraktivt er fast spilletid, og ikke mindst muligheden for at komme nemt videre hvis man spiller sig god igen.
Og der kan vi sagtens konkurrere med klubber der både er større og bedre end os.
Fuldstændig tåbeligt at AaB ikke ansatte dig.
det ligger jo lige til højrebenet med en ny angriber.
Vi skal hverken tænke på prisen, lønningen eller om spillerne overhovedet gider.
Vi skal bare signe en her og nu.
Det bliver faktisk ikke nemmere.
Uhyggeligt Gaarde ikke kan se det!?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 6. aug 2013, 10:24

BoT skrev:Pjat. Det er nemt at finde en rigtig goalgetter til spotpris. Det er derfor, alle vores konkurrenter har gjort det.
Ja de vælter jo ind i den danske liga :thumbsup:

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 6. aug 2013, 10:25

BoT skrev: Men er det ikke meningen, at spilleren skal blive en goalgetter for os?
Min pointe er, at der ikke er en eneste klub i supeligaen, der har købt en angriber i dette vindue - eller det forrige - eller det inden da - der er blevet en goalgetter.
Nej, han skal have potentialet til det. Vi kan ikke gå ud og hente spillere der har lavet 15-20 sæsonmål i de mellemstore ligaer. Men vi kan hente spillere der er gået i stå, og som i nyere tid har vist det potentiale.
Der er en klar forskel.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 6. aug 2013, 10:27

AalborgTrendies skrev:
BoT skrev: Men er det ikke meningen, at spilleren skal blive en goalgetter for os?
Min pointe er, at der ikke er en eneste klub i supeligaen, der har købt en angriber i dette vindue - eller det forrige - eller det inden da - der er blevet en goalgetter.
Nej, han skal have potentialet til det. Vi kan ikke gå ud og hente spillere der har lavet 15-20 sæsonmål i de mellemstore ligaer. Men vi kan hente spillere der er gået i stå, og som i nyere tid har vist det potentiale.
Der er en klar forskel.
Og det tror du ikke Gaarde kigger efter eller ???

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 345
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kempes » 6. aug 2013, 10:31

Gaarde6 skrev:
Kempes skrev:
Kempes skrev:Fandt denne video om Svensk-Montenegrineren Emir Kujovic http://www.youtube.com/watch?v=X7NdpN7Ws44" onclick="window.open(this.href);return false;

Kujovic er transferfri, men har tilsyneladende været skadet i hovedparten af foråret. Så han er måske inden for økonomisk rækkevidde.

Uanset om han er realistisk som AaB-spiller eller ej, er der et par klassemål i videoen, som nok er et kig værd :)
Kampen mod FCV viste endnu en gang at vi mangler en angriber med andre redskaber end dem Toft, Curth og SF har. AK ser ud til at have nøjagtig samme forcer og set i det lys fatter jeg ikke signingen af ham. Men håber godt nok min skepsis bliver gjort til skamme i de kommende kampe.

Emir Kujovic tror jeg kunne gøre det godt i AaB truppen og betyde vi ville få flere strenge at spille på.

Gaarde skal dog sandsynligvis skynde sig, da Kujovic tilsyneladende er tæt på at skifte til IKF Norrköbing, som erstatning for det tidligere Esbjerg flop Gunnar Heidar Thorvaldsson. http://www.fotbolltransfers.com/site/news/32784" onclick="window.open(this.href);return false;

Men hvis en svensk mellemklasse klub som IFK har råd til ham, bør AaB også kunne være med.
Tænk jeg så det lige stik modsat!
Synes NETOP at AK har noget af det de andre ikke har/viser.
Han har næsen mod målet og hurtighed.
Synes de andre tre har mere travlt med at have ryggen mod målet og agere spilstation (Og i guder det lykkedes sjældent i dag)

Jeg kan i den grad se det positive ved signingen af AK.
Tilgengæld kan jeg ikke se på nogle af de tre andre, at de vil gribe chancen og have en fast startplads.

Jeg spår at AK starter inde næste gang.
og så håber jeg ved gud på at der bliver hentet en klasse angriber ind i dette vindue!
Enig i at AK viste fin hurtighed i går, men mit første indtryk af ham var alligevel ikke at han tilfører noget til truppen som man ikke har allerede (fysisk stærk men ikke særlig høj, relativ hurtig og hvis primære evner er som pres-spiller og spilstation i omstillinger).

Derimod har man ikke en angriber i truppen man kan forsøge at ramme i hovedspillet, der bl.a. er brugbar ved dødbolde (offensivt og defensivt). Samtidig savner jeg også at de nuværende angribere viser at de teknisk kan gøre det uventede og kreere chancer. (begge dele mistede man vel ved salget af Helenius)

Men igen AK er meget velkommen til at vise at min vurdering af ham er forkert. :)

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 6. aug 2013, 10:35

Gaarde6 skrev:
Og det tror du ikke Gaarde kigger efter eller ???
Nej, jeg tror han sidder og spiller hjerterfri.

Selvfølgelig gør han det, det er det han er ansat til. Men at være sportschef og forhandler handler om mange ting. Også nogle gange om at tage chancer.
Gennem årene har Lynge også haft mange spillere igennem, hvor han har ærgret sig over at han ikke trykkede på knappen fremfor at afvente.
Og sådan er dét. Men jeg siger bare igen, vi har ALDRIG haft held med den strategi du omtaler.
Og det er så der man nogengange må tage chancer - det kan gå godt eller skidt, men det er en del af jobbet.
Hellere det end at spille 5 runder til med tandløse angribere og gå glip af millioner på den konto.

I stedet for at udstille dig selv, kan du måske undlade at skrive til andre som om de var børnehaveklasse-elever.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 6. aug 2013, 10:43

Det er sgu da fuldtændigt underordnet, om Gaarde bruger meget tid på at kigge efter angribere, og om han virkelig gerne vil finde én, som folk herinde bruger i deres i mine øjne meget mærkelige forsvar på ham efter hans noget uheldige start. Det afgørende er da, om han reelt leverer varen og gør det arbejde, han er ansat til, godt.

Og det er efter min mening vildt, at så mange herinde ikke vil stille spørgsmål ved hans dispositioner efter salget af Helenius til mindre end en femtedel af prisen for Cornelius. Det gjorde han lige før nogle utroligt vigtige kampe og uden at have en plan klar. Det er ekstremt dårlig ledelse, som burde få dem, der ansatte ham, til at overveje dispositionen igen. Nu står vi så med to reelle mål i fem kampe (hvis selvmål og målmåndsdrops ikke tælles med) og er ude af Europa, inden vi kom i gang. Jeg vil holde fast i, at det ikke er godt nok, og at pilen peger på Gaarde.
Fodbold skal ses med hjertet!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jensemand57 » 6. aug 2013, 10:55

Jeg er lidt forvirret. Hvis vi venter til slutningen af transfervinduet med at skrive med angriber af en hvis kvalitet, kunne jeg godt tænke mig nogle eksempler - navne - så jeg har noget forholde mig til. Gerne navne som man nikker genkendende til altså ikke en eller anden spiller fra et mere kendt eller ukendt land. :thumbsup:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2013, 11:17

AaB 85 95 99 08 skrev:Det er sgu da fuldtændigt underordnet, om Gaarde bruger meget tid på at kigge efter angribere, og om han virkelig gerne vil finde én, som folk herinde bruger i deres i mine øjne meget mærkelige forsvar på ham efter hans noget uheldige start. Det afgørende er da, om han reelt leverer varen og gør det arbejde, han er ansat til, godt.

Og det er efter min mening vildt, at så mange herinde ikke vil stille spørgsmål ved hans dispositioner efter salget af Helenius til mindre end en femtedel af prisen for Cornelius. Det gjorde han lige før nogle utroligt vigtige kampe og uden at have en plan klar. Det er ekstremt dårlig ledelse, som burde få dem, der ansatte ham, til at overveje dispositionen igen. Nu står vi så med to reelle mål i fem kampe (hvis selvmål og målmåndsdrops ikke tælles med) og er ude af Europa, inden vi kom i gang. Jeg vil holde fast i, at det ikke er godt nok, og at pilen peger på Gaarde.
Det er sgu meget underholdende at være vidne til hvordan sådan en Rasmusmodsat opstår. Et par dage inde i Gaardes ansættelse begynder du at beklage dig over dispositioner (der ikke engang kan tilskrives ham, men nærmere hans forgænger), hvilket får et par højtrøstede debattøre til at sende en byge af velplacerede fornærmelser din vej. Dette har dog den effekt at du føler dig trådt på og uretfærdigt behandlet, og resulterer i at du vender tilbage med fornyet kraft i et decideret korstog mod Gaarde. Jeg forudser at du herfra og til den dag Gaarde går på pension konstant vil forsøge at dreje alle uheldigheder vedrørende vores klub over på ham samt at din bekymringer vil udvikle sig til decideret had omkring hans person, blot fordi du skrev noget ugennemtænkt. Alternativt kan du forsøge at komme videre og anerkende at Gaarde pt. hverken har handlet værre eller bedre end andre i samme position ville have gjort, og lægge de personlige tøsefornærmelser fra dig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 6. aug 2013, 11:31

AalborgTrendies skrev:
Gaarde6 skrev:
Og det tror du ikke Gaarde kigger efter eller ???
Nej, jeg tror han sidder og spiller hjerterfri.

Selvfølgelig gør han det, det er det han er ansat til. Men at være sportschef og forhandler handler om mange ting. Også nogle gange om at tage chancer.
Gennem årene har Lynge også haft mange spillere igennem, hvor han har ærgret sig over at han ikke trykkede på knappen fremfor at afvente.
Og sådan er dét. Men jeg siger bare igen, vi har ALDRIG haft held med den strategi du omtaler.
Og det er så der man nogengange må tage chancer - det kan gå godt eller skidt, men det er en del af jobbet.
Hellere det end at spille 5 runder til med tandløse angribere og gå glip af millioner på den konto.

I stedet for at udstille dig selv, kan du måske undlade at skrive til andre som om de var børnehaveklasse-elever.
Jamen han skal sgu da netop IKKE tage en chance!

Lige meget om jeg argumentere på børnehaveklasse niveau så preller alt sund fornuft af på dig!
Du har sat dig for at AaB skal handle en angriber i dag frem for i morgen.
Jeg skriver gang på gang at det havde de med GARANTI også gjort, hvis de havde muligheden.
Du fortsætter så der ud af i samme rille igen og igen.

Hvorfor er det at du IKKE tror Gaarde gør det han mener er bedst for AaB ?
For det er tydeligt du ikke mener han gør?!

At tage chancer med AaB's økonomi i mente er da snot dumt! Fordi vi har fået penge ind på Helenius, skal du da tænke på at vi for knap et halvt år siden var nød til at låne penge for at udbetale løn!

I stedet for at udstille dig selv, så tag de realistiske briller på!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gaarde6 » 6. aug 2013, 11:33

MHJ skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Det er sgu da fuldtændigt underordnet, om Gaarde bruger meget tid på at kigge efter angribere, og om han virkelig gerne vil finde én, som folk herinde bruger i deres i mine øjne meget mærkelige forsvar på ham efter hans noget uheldige start. Det afgørende er da, om han reelt leverer varen og gør det arbejde, han er ansat til, godt.

Og det er efter min mening vildt, at så mange herinde ikke vil stille spørgsmål ved hans dispositioner efter salget af Helenius til mindre end en femtedel af prisen for Cornelius. Det gjorde han lige før nogle utroligt vigtige kampe og uden at have en plan klar. Det er ekstremt dårlig ledelse, som burde få dem, der ansatte ham, til at overveje dispositionen igen. Nu står vi så med to reelle mål i fem kampe (hvis selvmål og målmåndsdrops ikke tælles med) og er ude af Europa, inden vi kom i gang. Jeg vil holde fast i, at det ikke er godt nok, og at pilen peger på Gaarde.
Det er sgu meget underholdende at være vidne til hvordan sådan en Rasmusmodsat opstår. Et par dage inde i Gaardes ansættelse begynder du at beklage dig over dispositioner (der ikke engang kan tilskrives ham, men nærmere hans forgænger), hvilket får et par højtrøstede debattøre til at sende en byge af velplacerede fornærmelser din vej. Dette har dog den effekt at du føler dig trådt på og uretfærdigt behandlet, og resulterer i at du vender tilbage med fornyet kraft i et decideret korstog mod Gaarde. Jeg forudser at du herfra og til den dag Gaarde går på pension konstant vil forsøge at dreje alle uheldigheder vedrørende vores klub over på ham samt at din bekymringer vil udvikle sig til decideret had omkring hans person, blot fordi du skrev noget ugennemtænkt. Alternativt kan du forsøge at komme videre og anerkende at Gaarde pt. hverken har handlet værre eller bedre end andre i samme position ville have gjort, og lægge de personlige tøsefornærmelser fra dig.
Tak og rørende enig :thumbsup:

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 6. aug 2013, 11:36

AalborgTrendies skrev:
BoT skrev: Men er det ikke meningen, at spilleren skal blive en goalgetter for os?
Min pointe er, at der ikke er en eneste klub i supeligaen, der har købt en angriber i dette vindue - eller det forrige - eller det inden da - der er blevet en goalgetter.
Nej, han skal have potentialet til det. Vi kan ikke gå ud og hente spillere der har lavet 15-20 sæsonmål i de mellemstore ligaer. Men vi kan hente spillere der er gået i stå, og som i nyere tid har vist det potentiale.
Der er en klar forskel.
Jamen vi kan jo hurtigt blive enige om, at det ville være rigtig fint at kunne spotte en sådan spiller igen. Men det er jo en sindssygt svær mission. Nævn lige een dansk klub, der med held har fundet sådan en angriber inden for de seneste 3-4 år? OB har forsøgt sig nogle gange - Marcus Petersen, Darko Bodul - og vel kun ramt rigtigt en eneste gang med Utaka - Randers har en lang tradition for at hente udenlandske angribere, men har vel også kun skudt rigtig een gang, da de bed på Djiby Fall - Charlie Davies var vel i princippet præcis sådan en spiller, som du efterlyser..

Heller ikke med de skandinaviske spillere, der har præsteret på topniveau i deres hjemligaer har der været held i bøssen. Mos, Diouf, Ken Fagerberg har alle floppet, og jeg har ikke meget fidus til Lundberg i Randers heller.

Lektien fra de seneste år angående succerige angribere i superligaen er vel ret klar - det er spillere af egen avl eller spillere med flere år i andre klubber, der ender med at dominere topscorerlisten - foruden selvfølgelig dyrt indkøbte stjerner som Cesar Santin og Dame N'Doye. Og på den måde giver det vel god mening at give spilletid til Rolf Toft og Anders Jacobsen...

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Holm-o1 » 6. aug 2013, 11:39

Randers har da også hentet Movisiyan og Ronnie. Hvilket faktisk også er to angribere der har sccoret og score rigtig mange mål for dem. Og egentlig kan Bedi Buval jo også nævnes.
..

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BoT » 6. aug 2013, 11:43

Holm-o1 skrev:Randers har da også hentet Movisiyan og Ronnie. Hvilket faktisk også er to angribere der har sccoret og score rigtig mange mål for dem. Og egentlig kan Bedi Buval jo også nævnes.
Det er rigtigt - Movisisyan havde jeg glemt. Men Ronnie blev jo hentet som talent hos os - og scorede ikke mål for Randers fra day one!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af alithebeast » 6. aug 2013, 11:47

AalborgTrendies skrev:
alithebeast skrev: Lad nu være med at gøre dig selv dummere. Andersson får mere i muleposen end den bedst betalte spiller i AaB, og han er nok også ved at få mere i løn end de to bedst betalte spillere i AaB tilsammen. Det eneste der er attraktivt for ham i Danmark er nullerne der ruller ind på bankbogen.
Han får næppe mere end 1,5 mio. om året. Når man ser hvad Brøndby f.eks. har fået Almebäck og Hradecky for, hvis man skal stole på lønangivelserne i medierne, så er vi langt, langt fra tidligere tiders tilstande hvor Chanko fik 3,4 mio. om året.
AaB's bedst lønnede ligger nærmere omkring 1,5-1,7 mio om året (husker ikke lige om nogen har kontrakter fra før krisen trådte ind for alvor i AaB, men tvivler på det)

Det der er attraktivt er fast spilletid, og ikke mindst muligheden for at komme nemt videre hvis man spiller sig god igen.
Og der kan vi sagtens konkurrere med klubber der både er større og bedre end os.
Jeg nægter at tro på, at den dyrest betalte spiller i AaB får mere om året end 832.680 inklusive ­værdi af evt. medarbejdergoder før ­­skat. Den eneste undtagelse kunne være Augustinussen.
Hader København!

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Holm-o1 » 6. aug 2013, 11:54

BoT skrev:
Holm-o1 skrev:Randers har da også hentet Movisiyan og Ronnie. Hvilket faktisk også er to angribere der har sccoret og score rigtig mange mål for dem. Og egentlig kan Bedi Buval jo også nævnes.
Det er rigtigt - Movisisyan havde jeg glemt. Men Ronnie blev jo hentet som talent hos os - og scorede ikke mål for Randers fra day one!
14 mål i første sæson er nu ikke helt dårligt.
..

Låst