AllanPedersen skrev:Vi kan sagtens bare skrive de samme ting igen og igen og igen hvis du er interesseret i det?
1 års leje + 2 års kontrakt
Er ikke.. har aldrig været... og bliver aldrig det samme som en 3 årig kontrakt.
Esbjerg har dobbelt så lang tid til at sælge deres spiller i.. Vi kan IKKE! sælge en spiller som vi kun har lejet..
Derudover er der en stribe andre ting du ikke regner med.. det at vide man har en spiller i 3 år
(vi anede ikke om vi kunne få Helenius og Enevoldsen her til sommer)
Det at man ikke skal ud og forhandle løn 2 gange.
Inden du nu skriver igen.. at det giver 3 år i alt ligesom med Bille.. så lad mig spare dig bøvlet og sige
Du får mig aldrig overbevist om det pludselig skulle være samme situation.. det er det ikke..
Vi har 2 vinduer til at sælge Helenius i.. til jul eller til sommer.. Esbjerg har 4 vinduer i streg.
Det er normalt anset for intellektuel uærligt og argumentresistent at fremsætte at man ikke er villig til at skifte mening uanset modargumenterne. Så hvis du vil tages seriøst er her en kærlig opfordring om at ændre stil.
Angående sammenligneligheden i kontraktforhold: Vi kan starte med at spørge hvorfor en lang kontrakt er fordelagtig mht. salg. En af hovedgrundende er at spilleren får et godt stykke tid til at finde og bevise sit niveau, før andre klubber får øjnene op for ham. Hvor lang tid har Helenius nu haft? 1 år, det samme som Nicki og Leon om et år. Nogle spillere bliver solgt allerede efter et år, men det er meget sjældent, netop fordi et gennembrud tager tid. Hvis vi havde skrevet en ordenlig 3-årig kontrakt med Helenius sidste år, var han dermed næppe blevet solgt i dette vindue. Men hvis en klub byder til, kan vi stadig nå det, selvom vi først lige har skrevet kontrakt med ham nu. Men reelt set, er der ingen forskel på om vi skrev kontrakt med ham i år, eller sidste år. De facto er han på en 3-årig kontrakt, ligesom Nicky og Leon. Din opgave er nu at påpege hvorfor Helenius' situation er relevant forskellig fra Nicki's og Leons. Jeg har allerede nævnt at forskellen er at EFB kan sælge deres spillere i indenfor det første år, dvs. i et transfervindue mere. Men mener du (og ja, jeg har spurgt før, men du svarede ikke) at det er sandsynligt at en af de spillere (Leon eller Nicki) sælges allerede i næste transfervindue?
AllanPedersen skrev:mht. til Nepotismen.. så har jeg givet de argumenter jeg mener understøtter min sag.
Og hvis ikke du synes det understøtter den.. så er det bare sådan det er...
Jeg kan ikke få øje på nogle argumenter fra din side.
AllanPedersen skrev:
Thomas Enevoldsen er et godt eksempel på det. Vi fik 4 millioner for Kusk.. vi valgte
at erstatte ham med en skadet ex AaB spiller.. I stedet for en som kunne have hjulpet os fra starten, måske ligefrem spillet os med i Champions League..
Det er nepotisme at AaB prioritere at Hente Enevoldsen fremfor at hente en som er klar til at træde direkte ind på holdet..
og jo! vi kan sku godt leje en spiller lige så god som Thomas Enevoldsen uden han behøver være skadet..
For husk lgige der var tale om lejemål...
For at den sammenligning skal holde, kræver det at eksemplerne er sammenlignelige. Din påstand er hermed at vi kunne få en spiller der var bedre end Enevoldsen, spillede på et højere niveau, og var villig til at skrive en længere kontrakt end leje, plus en forventet kontrakt efter endt leje, til tilnærmelsesvist samme pris. Er det plausibelt? Jeg tvivler.
AllanPedersen skrev:Det har vi altså gjort før.. ligemeget hvad du siger.. Duncan er et godt eksempel.
Mindst lige så dygtig spiller som Enevoldsen og med ligeså stort CV. (mindst)
Jeg forstår ikke sammenligningen. Vi lejede Duncan, og der var ikke nogen forventning om en permanent kontrakt efterfølgende. Jeg troede du var imod at leje spillere. Er det ikke netop din hovedanke, at vi ikke kan sælge spillerne? Derudover, angående nepotismen, så er det vel ikke fordi du er imod at spillerne har en fortid i AaB som sådan. Dit problem er derimod at vi hente spillere over markedsværdi fordi de er AaBere. Den påstand kræver dog at du understøtter dette. Det har du ikke gjort, og da slet ikke ved at pege på lejemålet af Duncan.
AllanPedersen skrev:
Vi vandt mesterskabet... vi skulle spille med om champions league, og manglede forstærkninger.
Det vi gjorde var at leje 2 tidligere AaB spillere.
Begge to havde det tilfælles ingen af dem havde spillet fodbold i et år.. og den ene var skadet.
Resultatet af sæsonen blev en 5. plads.. exit af champions league.. og hurtig ude af pokal.
Og så er jeg hamrende ligeglad om du ikke synes det er gode nok argumenter og en kontroversiel udtalelse.
At kalde det nepotisme.
Men jeg mener transfer vinduet sidste sæson kostede os både champions league og en plads udenfor top 4.
Du glemmer et par ting her, bl.a. vores præstationer i europa med "2 tidligere AaB spillere" på holdet, hvor Ene scorede og var med til at sikre point mod både steaua bukarest og Dinamo Kiev. Det får dit argument til at blegne en smule. Derudover, så ved jeg ikke om du så FCM i går tabe til Apoel Nicosia med et hold der på papiret var stærkere end vores, samme Apoel som fik fine resultater mod nogle af Europa's topklubber. Så det kræver godt nok en smule bedre argumenter end du har fremsat hvis du skal påvise at vi til samme pris som Helenius og Ene, kunne have hentet spillere der havde gjort forskellen mod Nicosia, eller at disse lejemål er udtryk for nepotisme.
edit:
↓ nå, på yderst elegant vis løb han vist tør ↓
.
.
.
.