Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 14. dec 2019, 13:36

Mit store håb er, at Friis skiftes ud med en anden træner i januar. Han er ikke dygtig og erfaren nok. Der er for mange dumme resultater og tvivlsomme dispositioner.
Med en ny fodboldchef og sportschef, så kan man jo håbe, at der blæser nye vinde over klubben og resultaterne. Det er pinagtigt at se det nuværende hold være så ustabile. Samtidig mangler enkelte spillere ganske enkelt niveau til SL.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 14. dec 2019, 13:38

FIDEL skrev:
14. dec 2019, 13:36
Mit store håb er, at Friis skiftes ud med en anden træner i januar. Han er ikke dygtig og erfaren nok. Der er for mange dumme resultater og tvivlsomme dispositioner.
Med en ny fodboldchef og sportschef, så kan man jo håbe, at der blæser nye vinde over klubben og resultaterne. Det er pinagtigt at se det nuværende hold være så ustabile. Samtidig mangler enkelte spillere ganske enkelt niveau til SL.
Jeg tror ikke på at det sker allerede nu. Tidligst til sommer, og her vil top 6 eller ej jo spille en stor stor rolle.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 14. dec 2019, 13:52

Hanga skrev:
FIDEL skrev:
14. dec 2019, 13:36
Mit store håb er, at Friis skiftes ud med en anden træner i januar. Han er ikke dygtig og erfaren nok. Der er for mange dumme resultater og tvivlsomme dispositioner.
Med en ny fodboldchef og sportschef, så kan man jo håbe, at der blæser nye vinde over klubben og resultaterne. Det er pinagtigt at se det nuværende hold være så ustabile. Samtidig mangler enkelte spillere ganske enkelt niveau til SL.
Jeg tror ikke på at det sker allerede nu. Tidligst til sommer, og her vil top 6 eller ej jo spille en stor stor rolle.
Tror også til sommer er mest realistisk. Den nye ledelse skal jo lige på plads og i gang. Selvom der stadig er noget helt strukturelt galt med vores trup og sammensætningen er skæv så burde vi trods alt få mere ud af det materiale. Vi må dog også erkende vi er på tredje træner ansat under Gaarde regimet og problemerne er nøjagtigt de samme.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 14. dec 2019, 13:54

Hanga skrev:
14. dec 2019, 13:38
FIDEL skrev:
14. dec 2019, 13:36
Mit store håb er, at Friis skiftes ud med en anden træner i januar. Han er ikke dygtig og erfaren nok. Der er for mange dumme resultater og tvivlsomme dispositioner.
Med en ny fodboldchef og sportschef, så kan man jo håbe, at der blæser nye vinde over klubben og resultaterne. Det er pinagtigt at se det nuværende hold være så ustabile. Samtidig mangler enkelte spillere ganske enkelt niveau til SL.
Jeg tror ikke på at det sker allerede nu. Tidligst til sommer, og her vil top 6 eller ej jo spille en stor stor rolle.
Den der top 6 tror jeg slet slet ikke på... Dertil mangler vores hold for meget kvalitet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 14. dec 2019, 13:57

Jakobsen skrev:
14. dec 2019, 13:52
Hanga skrev:
FIDEL skrev:
14. dec 2019, 13:36
Mit store håb er, at Friis skiftes ud med en anden træner i januar. Han er ikke dygtig og erfaren nok. Der er for mange dumme resultater og tvivlsomme dispositioner.
Med en ny fodboldchef og sportschef, så kan man jo håbe, at der blæser nye vinde over klubben og resultaterne. Det er pinagtigt at se det nuværende hold være så ustabile. Samtidig mangler enkelte spillere ganske enkelt niveau til SL.
Jeg tror ikke på at det sker allerede nu. Tidligst til sommer, og her vil top 6 eller ej jo spille en stor stor rolle.
Tror også til sommer er mest realistisk. Den nye ledelse skal jo lige på plads og i gang. Selvom der stadig er noget helt strukturelt galt med vores trup og sammensætningen er skæv så burde vi trods alt få mere ud af det materiale. Vi må dog også erkende vi er på tredje træner ansat under Gaarde regimet og problemerne er nøjagtigt de samme.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Langt hen af vejen ja, men der er også forskelle.
Siden Wieghorst er vi lykkedes med at gøre vores kampe mere underholdene. Kvaliteten halter stadig ofte men vi ser flere mål og mindre fastlåste kampe. Det var min helt store anke under Wieghorst. Friis skal have en del af æren herfor men det hænger naturligvis også sammen med truppen, hvor tilføjelser som Olsen og Fossum har givet truppen lidt mere teknik. Det har været rigtig godt at komme væk fra en central midtbane med to knoldsparkere i MC og Abild sammen. Det hjalp os absolut heller ikke i går at have de to inde igen på samme tid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 14. dec 2019, 14:08

I skal ikke regne med noget, Friis får sikkert en 5 årig forlængelse dagen efter at vi har hentet 4 point i to tætte kampe mod GF og Esbjerg, og endnu engang har misset top-6. Øregas om taktiske færdigheder. Respekten blandt kollegerne og hvor vellidt han er i truppen. Han er jo en flink fyr.

Det undrer mig sådan, at vi kan spille med tæt på samme start-11'er i længere perioder, og selv efter et par måneder døjer vi med de samme problemer, spillerne virker ikke til at have specielt god indbyrdes forståelse, og for få spillere tager ansvar. Så har vi en modstander som FCN der smider den ene teenager ind efter den anden, og som går direkte ind på holdet, kender deres plads og ved hvad de skal både når de har bolden, og når de ikke har.
Det er ret tydeligt, at der virkelig sker noget når FCN har bolden. Så snart den erobres løber spillerne i position, får strukket defensiven ud, og kan lave knivskarpe afleveringer (langs jorden) der ligger mellem forsvar og målmand. Modsat, så kan man være sikker på at der kommer en kontra den anden vej når vi har bolden, fordi Friis åbenbart ikke magter at forklare spillerne hvem der skal have bolden i det opbyggende spil, hvem der skal løbe frem og hvem der bør blive tilbage.

Målet til 2-0 har vi set nogle gange efterhånden. Magnus som bageste mand på midtbanen fører bolden frem. Forsøger at sætte en mand (hvilket han så lykkedes med i første omgang), mister bolden og giver modstanderen en kontra. Det må jo for fanden ikke ske. Det er sket flere gange, og det virker ikke til at Friis har gidet at fortælle Magnus at han skal gøre noget andet i de situationer.
Friis virker derudover for blød. De spillere han selv har haft under sig, er åbenlyst forrest i køen når der uddeles startpladser, og det er altså for svagt.

Friis skal tage Steensgaard, Pallesen, Magnus og Kasper P i hånden, og så skal de finde noget andet at lave. Fortsæt gerne med fodbolden, men ikke her. Jeg gider ikke mere af deres inkompetente pis. Vores trup burde være selvskrevet til top-6, men alligevel formår det taktiske geni at fucke det op. Det bliver ikke bedre med Friis ved roret. Han har absolut intet vist der skulle indikere at det nogensinde bliver godt, medmindre han har adgang til en trup af Bayern kaliber.
Siden Wieghorst er vi lykkedes med at gøre vores kampe mere underholdene
Ja, når vi spiller imod bundhold. Når vi ikke er klart bedst på de fleste pladser bliver Friis igen og igen sat skakmat på taktikbrættet. Det er altså ikke tilfældigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 14. dec 2019, 17:04

Jeg synes måske også at Friis skal tage orlov. Jeg er slet ikke sikker, men hans hoved må altså være et andet sted, og det at være træne i en superligaklub kræver en 24 timers fodboldtænkende hjerne. Og det er jo FULDT forståeligt at Friis har andet at tænke på!! Men jeg synes man skal se hinanden i øjne her til Januar og sige, når nu også Krogh kommer ind, og kan hjælpe til, om det ikke er bedste med en 6 måneders orlov hvor han kan være med familien.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1038
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mephisto2 » 14. dec 2019, 17:29

raekkeettre skrev:
14. dec 2019, 17:04
Jeg synes måske også at Friis skal tage orlov. Jeg er slet ikke sikker, men hans hoved må altså være et andet sted, og det at være træne i en superligaklub kræver en 24 timers fodboldtænkende hjerne. Og det er jo FULDT forståeligt at Friis har andet at tænke på!! Men jeg synes man skal se hinanden i øjne her til Januar og sige, når nu også Krogh kommer ind, og kan hjælpe til, om det ikke er bedste med en 6 måneders orlov hvor han kan være med familien.
Enig. Det kan ikke undgå at spille ind, når der på hjemmefronten er så store ulykker.

Vil være bedst for alle med en orlov.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halil » 14. dec 2019, 23:50

Mephisto2 skrev:
14. dec 2019, 17:29
raekkeettre skrev:
14. dec 2019, 17:04
Jeg synes måske også at Friis skal tage orlov. Jeg er slet ikke sikker, men hans hoved må altså være et andet sted, og det at være træne i en superligaklub kræver en 24 timers fodboldtænkende hjerne. Og det er jo FULDT forståeligt at Friis har andet at tænke på!! Men jeg synes man skal se hinanden i øjne her til Januar og sige, når nu også Krogh kommer ind, og kan hjælpe til, om det ikke er bedste med en 6 måneders orlov hvor han kan være med familien.
Enig. Det kan ikke undgå at spille ind, når der på hjemmefronten er så store ulykker.

Vil være bedst for alle med en orlov.
Orlov og sidenhen degradering til Friis.

Det ville være bedst for alle parter.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 15. dec 2019, 01:00

Halil skrev:
Mephisto2 skrev:
14. dec 2019, 17:29
raekkeettre skrev:
14. dec 2019, 17:04
Jeg synes måske også at Friis skal tage orlov. Jeg er slet ikke sikker, men hans hoved må altså være et andet sted, og det at være træne i en superligaklub kræver en 24 timers fodboldtænkende hjerne. Og det er jo FULDT forståeligt at Friis har andet at tænke på!! Men jeg synes man skal se hinanden i øjne her til Januar og sige, når nu også Krogh kommer ind, og kan hjælpe til, om det ikke er bedste med en 6 måneders orlov hvor han kan være med familien.
Enig. Det kan ikke undgå at spille ind, når der på hjemmefronten er så store ulykker.

Vil være bedst for alle med en orlov.
Orlov og sidenhen degradering til Friis.

Det ville være bedst for alle parter.
Hold nu kæft - man kan sgu ikke bruge han familiesituation på den måde.

Enten så er han vores træner eller også er han ikke.

Der er ikke noget som helst der indikerer at AaB ikke skulle mene at han kan løfte opgaven.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af strangecap » 15. dec 2019, 12:03

Pastorius skrev:
15. dec 2019, 01:00
Halil skrev:
Mephisto2 skrev:
14. dec 2019, 17:29
raekkeettre skrev:
14. dec 2019, 17:04
Jeg synes måske også at Friis skal tage orlov. Jeg er slet ikke sikker, men hans hoved må altså være et andet sted, og det at være træne i en superligaklub kræver en 24 timers fodboldtænkende hjerne. Og det er jo FULDT forståeligt at Friis har andet at tænke på!! Men jeg synes man skal se hinanden i øjne her til Januar og sige, når nu også Krogh kommer ind, og kan hjælpe til, om det ikke er bedste med en 6 måneders orlov hvor han kan være med familien.
Enig. Det kan ikke undgå at spille ind, når der på hjemmefronten er så store ulykker.

Vil være bedst for alle med en orlov.
Orlov og sidenhen degradering til Friis.

Det ville være bedst for alle parter.
Hold nu kæft - man kan sgu ikke bruge han familiesituation på den måde.

Enten så er han vores træner eller også er han ikke.

Der er ikke noget som helst der indikerer at AaB ikke skulle mene at han kan løfte opgaven.
Hold nu op, det eneste vi mangler nu er kontinuitet, og måske en-to forstærkninger til sommer, vi har siden 2014 ikke lavet andet end at lave store udskiftninger i stab, og hold, og nu må vi holde inde, elllers kommer det sku aldrig til at lykkes. Lad os få besat de stillinger der er ledige og så ren faktisk give dem en rum tid til at gøre deres job inden vi vil have dem alle fyret igen efter en dårlig kamp eller en formdykskurve.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 15. dec 2019, 12:10

Enig. Hans datters situation skal selvfølgelig ikke bruges på den måde. Men han har i min optik ikke nogen fremtid i AaB, og jo hurtigere vi indser at det var idiotisk at forfremme ham til permanent chef, jo bedre. Jeg kunne sgu godt tænke mig en træner der fatter et eller andet, som evner at gøre spillerne klar og som ikke bliver overmatchet taktisk i 70% af alle kampe.
Spillet er bedre end under Wieghorst, men truppen er også markant bedre. Det er næsten en bedrift i sig selv, hvor dårlig Friis er til sit job. Men ok, inkompetence er jo så tydeligvis ikke diskvalificerende for at være ansat i AaB... Tværtimod virker det til overraskende ofte.
det eneste vi mangler nu er kontinuitet, og måske en-to forstærkninger til sommer
Right. Jeg ville ønske jeg havde den form for optimisme. Men hvor godt et hold skal Friis lige have til rådighed for bare at leve op til et minimum af forventninger? Hvis han får en 6'er, en højreback og en midterforsvar af kvalitet til sommer, så skal han nærmest bringe holdet ind i mesterskabskampen. Men sådan bliver det ikke. Vi får sikkert et par gode kampe i starten, og falder ellers tilbage til det samme lort, og Friis evner sikkert igen-igen at misse slutspil.
Friis skal UD! og det kan kun gå for langsomt. At han skulle være god nok til det her niveau er grinagtigt. Hvis han har haft noget ønske om en forlængelse af Pallesen kan det tilføjes til bunken af fyringsgrunde, selvom den burde være nok i sig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 15. dec 2019, 12:46

jonas386 skrev:
15. dec 2019, 12:10
Enig. Hans datters situation skal selvfølgelig ikke bruges på den måde. Men han har i min optik ikke nogen fremtid i AaB, og jo hurtigere vi indser at det var idiotisk at forfremme ham til permanent chef, jo bedre. Jeg kunne sgu godt tænke mig en træner der fatter et eller andet, som evner at gøre spillerne klar og som ikke bliver overmatchet taktisk i 70% af alle kampe.
Spillet er bedre end under Wieghorst, men truppen er også markant bedre. Det er næsten en bedrift i sig selv, hvor dårlig Friis er til sit job. Men ok, inkompetence er jo så tydeligvis ikke diskvalificerende for at være ansat i AaB... Tværtimod virker det til overraskende ofte.
det eneste vi mangler nu er kontinuitet, og måske en-to forstærkninger til sommer
Right. Jeg ville ønske jeg havde den form for optimisme. Men hvor godt et hold skal Friis lige have til rådighed for bare at leve op til et minimum af forventninger? Hvis han får en 6'er, en højreback og en midterforsvar af kvalitet til sommer, så skal han nærmest bringe holdet ind i mesterskabskampen. Men sådan bliver det ikke. Vi får sikkert et par gode kampe i starten, og falder ellers tilbage til det samme lort, og Friis evner sikkert igen-igen at misse slutspil.
Friis skal UD! og det kan kun gå for langsomt. At han skulle være god nok til det her niveau er grinagtigt. Hvis han har haft noget ønske om en forlængelse af Pallesen kan det tilføjes til bunken af fyringsgrunde, selvom den burde være nok i sig selv.
Det er en bedrift i sig selv, at med sådan et langt indlæg at være 100% uenig i alt :) Ikke bare en lille sætning er jeg enig i. Men trods alt har vi samme præmis, nemlig vi vil AaB det bedste, og det hænger jeg min hat på :) :cheers: :aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 15. dec 2019, 12:49

raekkeettre skrev:
15. dec 2019, 12:46
jonas386 skrev:
15. dec 2019, 12:10
Enig. Hans datters situation skal selvfølgelig ikke bruges på den måde. Men han har i min optik ikke nogen fremtid i AaB, og jo hurtigere vi indser at det var idiotisk at forfremme ham til permanent chef, jo bedre. Jeg kunne sgu godt tænke mig en træner der fatter et eller andet, som evner at gøre spillerne klar og som ikke bliver overmatchet taktisk i 70% af alle kampe.
Spillet er bedre end under Wieghorst, men truppen er også markant bedre. Det er næsten en bedrift i sig selv, hvor dårlig Friis er til sit job. Men ok, inkompetence er jo så tydeligvis ikke diskvalificerende for at være ansat i AaB... Tværtimod virker det til overraskende ofte.
det eneste vi mangler nu er kontinuitet, og måske en-to forstærkninger til sommer
Right. Jeg ville ønske jeg havde den form for optimisme. Men hvor godt et hold skal Friis lige have til rådighed for bare at leve op til et minimum af forventninger? Hvis han får en 6'er, en højreback og en midterforsvar af kvalitet til sommer, så skal han nærmest bringe holdet ind i mesterskabskampen. Men sådan bliver det ikke. Vi får sikkert et par gode kampe i starten, og falder ellers tilbage til det samme lort, og Friis evner sikkert igen-igen at misse slutspil.
Friis skal UD! og det kan kun gå for langsomt. At han skulle være god nok til det her niveau er grinagtigt. Hvis han har haft noget ønske om en forlængelse af Pallesen kan det tilføjes til bunken af fyringsgrunde, selvom den burde være nok i sig selv.
Det er en bedrift i sig selv, at med sådan et langt indlæg at være 100% uenig i alt :) Ikke bare en lille sætning er jeg enig i. Men trods alt har vi samme præmis, nemlig vi vil AaB det bedste, og det hænger jeg min hat på :) :cheers: :aabfan:
Til dit forsvar er det vist også bare den samme holdning gentaget i en uendelighed.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 15. dec 2019, 13:11

Hvad er det præcis i ser i Friis? Føler i jer trygge når i hører Stensgaard lukke sit gylle ud på sidelinjen om 'godkendte offensive præstationer' efter 40 minutter uden en kvalificeret afslutning? Hvad er det i forestiller jer der sker? At Friis pludselig bliver kureret fra sin hjerneblødning og begynder at forstå hvordan man laver faste aftaler, koordinerer løb og angrebsmønstre? Eller at han begynder at forstå spillere som magnus og Pallesen ikke har niveau til superligaen?

Jeg er frustreret over, at der bliver træffet så elendige beslutninger på nærmest alle niveauer. Pallesen forlængelsen er så bare sømmet i kisten, og et virkelig godt billede på hvad der er galt i AaB.

I er velkomne til at være tilfredse med 7. pladser og røvsygt spil. Jeg gider det bare ikke. Det er jo ikke tilfældigt, at vi er så elendige imod hold der har noget der bare minder om kvalitet. Det er jo HVER gang. Friis formår imponerende nok at gøre holdet dårligere end det er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 15. dec 2019, 13:33

jonas386 skrev:
15. dec 2019, 13:11
Hvad er det præcis i ser i Friis? Føler i jer trygge når i hører Stensgaard lukke sit gylle ud på sidelinjen om 'godkendte offensive præstationer' efter 40 minutter uden en kvalificeret afslutning? Hvad er det i forestiller jer der sker? At Friis pludselig bliver kureret fra sin hjerneblødning og begynder at forstå hvordan man laver faste aftaler, koordinerer løb og angrebsmønstre? Eller at han begynder at forstå spillere som magnus og Pallesen ikke har niveau til superligaen?

Jeg er frustreret over, at der bliver træffet så elendige beslutninger på nærmest alle niveauer. Pallesen forlængelsen er så bare sømmet i kisten, og et virkelig godt billede på hvad der er galt i AaB.

I er velkomne til at være tilfredse med 7. pladser og røvsygt spil. Jeg gider det bare ikke. Det er jo ikke tilfældigt, at vi er så elendige imod hold der har noget der bare minder om kvalitet. Det er jo HVER gang. Friis formår imponerende nok at gøre holdet dårligere end det er.
Jeg er meget enig.
Det er bl. A. Friis og Stensgaards lidt ligegyldige facon, der gør, at AaB mister opbakning! Det de signalerer er, at der ikke stilles krav og ikke er ambitioner.
AaB har stort behov for en type som Simone eller David Nielsen. En træner, som kan være med til at bygge en trup op, der virkelig VIL vinde fodboldkampe, og hvor der er et par klare ledere i truppen.
Jeg er dødtræt af at se og høre på AaBs artige drenge (både spillere og ledere). Og jeg er langt fra den eneste!

Lad endelig Inge tage et par hårde hunde med fra norsk fodbold, og så send MC til Vendsyssel eller Island. Magen til dorsk spiller skal man fanme lede længe efter!

Iøvrigt så forventer jeg store defensive problemer efter nytår, medmindre der hentes en ny.

Og ja, jeg er sgu en rigtig solstråle idag...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 15. dec 2019, 14:35

jonas386 skrev:
15. dec 2019, 13:11
Hvad er det præcis i ser i Friis? Føler i jer trygge når i hører Stensgaard lukke sit gylle ud på sidelinjen om 'godkendte offensive præstationer' efter 40 minutter uden en kvalificeret afslutning? Hvad er det i forestiller jer der sker? At Friis pludselig bliver kureret fra sin hjerneblødning og begynder at forstå hvordan man laver faste aftaler, koordinerer løb og angrebsmønstre? Eller at han begynder at forstå spillere som magnus og Pallesen ikke har niveau til superligaen?

Jeg er frustreret over, at der bliver træffet så elendige beslutninger på nærmest alle niveauer. Pallesen forlængelsen er så bare sømmet i kisten, og et virkelig godt billede på hvad der er galt i AaB.

I er velkomne til at være tilfredse med 7. pladser og røvsygt spil. Jeg gider det bare ikke. Det er jo ikke tilfældigt, at vi er så elendige imod hold der har noget der bare minder om kvalitet. Det er jo HVER gang. Friis formår imponerende nok at gøre holdet dårligere end det er.
Jeg tror det er samme trænerteam der står bag de gode kampe som de dårlige kampe. Jeg ligger meget lidt i de der under-kampen udtalelser. Jeg er skuffet over præstationerne, men erkender også at træneren ikke er alt. Jeg kan heller ikke forene mig med så forsimplet en analyse du bringer af træneren, ja, eller hvilken som helst træner der har en p-licens. Du får det til at lyde som om det bare er en eller anden folkeskolepraktikant man har hevet ind. At du sætter sådan en hysterisk ramme for en snak om træneren umuliggør enhver fornuftig samtale.

Men ja, resultaterne og præstationerne har været skuffende de sidste par kampe. Specielt Lucas er dårligt kørende. Har også været svært at spille uden angriber. Og Kusk...
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 15. dec 2019, 14:55

Buzz Killington skrev:
15. dec 2019, 14:35
jonas386 skrev:
15. dec 2019, 13:11
Hvad er det præcis i ser i Friis? Føler i jer trygge når i hører Stensgaard lukke sit gylle ud på sidelinjen om 'godkendte offensive præstationer' efter 40 minutter uden en kvalificeret afslutning? Hvad er det i forestiller jer der sker? At Friis pludselig bliver kureret fra sin hjerneblødning og begynder at forstå hvordan man laver faste aftaler, koordinerer løb og angrebsmønstre? Eller at han begynder at forstå spillere som magnus og Pallesen ikke har niveau til superligaen?

Jeg er frustreret over, at der bliver træffet så elendige beslutninger på nærmest alle niveauer. Pallesen forlængelsen er så bare sømmet i kisten, og et virkelig godt billede på hvad der er galt i AaB.

I er velkomne til at være tilfredse med 7. pladser og røvsygt spil. Jeg gider det bare ikke. Det er jo ikke tilfældigt, at vi er så elendige imod hold der har noget der bare minder om kvalitet. Det er jo HVER gang. Friis formår imponerende nok at gøre holdet dårligere end det er.
Jeg tror det er samme trænerteam der står bag de gode kampe som de dårlige kampe. Jeg ligger meget lidt i de der under-kampen udtalelser. Jeg er skuffet over præstationerne, men erkender også at træneren ikke er alt. Jeg kan heller ikke forene mig med så forsimplet en analyse du bringer af træneren, ja, eller hvilken som helst træner der har en p-licens. Du får det til at lyde som om det bare er en eller anden folkeskolepraktikant man har hevet ind. At du sætter sådan en hysterisk ramme for en snak om træneren umuliggør enhver fornuftig samtale.

Men ja, resultaterne og præstationerne har været skuffende de sidste par kampe. Specielt Lucas er dårligt kørende. Har også været svært at spille uden angriber. Og Kusk...
Friis er uden tvivl en dygtig træner. Det er næsten alle trænere vi har set i Superligaen måske med undtagelse af Ricardo Moniz og Henrik Clausen. Problemet er jo bare, hvis alle de andre trænere er meget dygtigere end og det kræver et højere kompetenceniveau end det Friis har. Friis ville sikkert være et Ok medlem af en trænerstab, men jeg tror ikke rigtigt på han er den leder som kan forløse holdets potentiale.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 15. dec 2019, 15:26

Ærlig talt så giver jeg ingenting for de der trænerlicenser. Du kan nærmest trække dem i en automat, og du er ikke nødvendigvis dygtig til det du laver fordi du har en sådan. Fodboldverdenen er overrendt af nul-bon'er og gennemsyltet i vennetjenester.

Jeg er med på, at du gerne vil lade en hel masse tvivl komme Friis til gode, men på et eller andet tidspunkt må selv du erkende, at det ikke kan blive ved med at være tilfældigheder. Udfald er fint. Men under Friis er det nærmere reglen end undtagelsen at vi slet ikke er klar fra start, og bliver flået fra hinanden. De samme spillere fortsætter deres elendige formkurve, og der er ikke noget der tyder på at Friis opfanger problemerne i vores opspil. Altså vi spiller jo fandeme stadig med høje chipbolde mod bageste stang, fordi Friis åbenbart tror Lucas er en spiller der skal have bolde i anden sals højde. Det er de samme fejl vi laver igen og igen. Uanset hvor dårligt det går, så skal vi spille med lange lossebolde og chippede indlæg. Altså hvorfor? Som det blev påpeget under FCN kampen, så var Abildgaard nærmest ALDRIG i feltet, selvom vi blev ved med at hælde høje bolde derind. Den slags tager Friis ikke højde for. Og i hans optik er det så åbenbart at foretrække med Lucas i feltet, og Abildgaard uden for. Det var i hvert fald Lucas som Pallesen kunne sigte efter, mens Abildgaard stod klar til opsamling. Et dødfødt projekt.
Ligeledes sidst i kampen (efter Kasper P kom ind og vi gik til 3-5-2 (tror jeg) var det ofte Kasper P der endte med at skulle smide den indover, selvom indlæg og afleveringer ikke er blandt hans bedste sider.

Er det tilfældigt at vores gode kampe er imod skodhold? Vi har vundet to kampe over hold over top-10.. Hvordan kan det nogensinde være godkendt? Hvordan kan man været en del af FCN kampen, og oprigtigt mene man er godt med foruden et par defensive svipsere. Er det den type af klarsynet analyse sådan en P-licens giver? Man behøver selvfølgelig ikke at slagte holdet for åben skærm, men man behøver heller ikke virke som om man drikker tæt ude på bænken.

Det er desværre bare ikke kun de sidste par kampe. Det var et problem i foråret, og har været det tidligere på sæsonen. Vi er så afhængige af at især Lucas rammer dagen. Hvis man er nysgerrig efter hvordan sæsonen havde forløbet uden Lucas (og med Friis ved roret), så kan man gense de tre kampe efter FCK sejren hvor Lucas sad ude. Pointhøsten fra de kampe er selvfølgelig uacceptabel, men det der virkelig frustrerede mig var spillet, og hvor Wieghorst elendigt det hele var.

Hvad ser du egentlig i Friis, Buzz? Det er fair, at du mener kritikken er unuanceret, men føler du virkelig at Friis er den træner der kan løfte AaB til et stabilt sub-top hold? Jeg har ikke oplevet andre hold i ligaen der er lige så skizofrene som vi er. Jeg oplever ikke andre trænere i ligaen der så ofte bliver totalt domineret på taktikbrættet. Kampe som Randers (3-3) og den seneste Hobrokamp er grunde til Friis har mistet min tillid for good.
Du må ikke tro, at jeg nyder at have det sådan over vores træner (og spillere). Det er sgu da pisse hårdt at miste tiltroen til noget man ellers bruger meget tid på, og som betyder (måske for) meget for ens generelle velvære.

Jakobsen: Auri er/var godt nok også et svagt trænerkort. Han kan vist godt føjes til din liste. Jeg er dog (til dels) enig i din pointe. Friis kunne sikkert fortælle nogle interessante ting om en Champions League kamp man har set sammen, og om hvordan hold 1 bruger deres presspil, angriber i forskellige bølger, står på dødbolde eller hvad nu. Der er bare ret langt fra dét, og så at lave en taktik der passer til en specifik modstander, og nyder gavn af sine relative styrker. Det er her jeg mener Friis åbenlyst fejler. Om vi spiller med VW eller Kaufmann på toppen virker eksempelvis ikke til at ændre på hvilke bolde angriberen modtager, selvom de har ret forskellige styrker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 15. dec 2019, 20:40

jonas386 skrev:
15. dec 2019, 15:26
Ærlig talt så giver jeg ingenting for de der trænerlicenser. Du kan nærmest trække dem i en automat, og du er ikke nødvendigvis dygtig til det du laver fordi du har en sådan. Fodboldverdenen er overrendt af nul-bon'er og gennemsyltet i vennetjenester.

Jeg er med på, at du gerne vil lade en hel masse tvivl komme Friis til gode, men på et eller andet tidspunkt må selv du erkende, at det ikke kan blive ved med at være tilfældigheder. Udfald er fint. Men under Friis er det nærmere reglen end undtagelsen at vi slet ikke er klar fra start, og bliver flået fra hinanden. De samme spillere fortsætter deres elendige formkurve, og der er ikke noget der tyder på at Friis opfanger problemerne i vores opspil. Altså vi spiller jo fandeme stadig med høje chipbolde mod bageste stang, fordi Friis åbenbart tror Lucas er en spiller der skal have bolde i anden sals højde. Det er de samme fejl vi laver igen og igen. Uanset hvor dårligt det går, så skal vi spille med lange lossebolde og chippede indlæg. Altså hvorfor? Som det blev påpeget under FCN kampen, så var Abildgaard nærmest ALDRIG i feltet, selvom vi blev ved med at hælde høje bolde derind. Den slags tager Friis ikke højde for. Og i hans optik er det så åbenbart at foretrække med Lucas i feltet, og Abildgaard uden for. Det var i hvert fald Lucas som Pallesen kunne sigte efter, mens Abildgaard stod klar til opsamling. Et dødfødt projekt.
Ligeledes sidst i kampen (efter Kasper P kom ind og vi gik til 3-5-2 (tror jeg) var det ofte Kasper P der endte med at skulle smide den indover, selvom indlæg og afleveringer ikke er blandt hans bedste sider.

Er det tilfældigt at vores gode kampe er imod skodhold? Vi har vundet to kampe over hold over top-10.. Hvordan kan det nogensinde være godkendt? Hvordan kan man været en del af FCN kampen, og oprigtigt mene man er godt med foruden et par defensive svipsere. Er det den type af klarsynet analyse sådan en P-licens giver? Man behøver selvfølgelig ikke at slagte holdet for åben skærm, men man behøver heller ikke virke som om man drikker tæt ude på bænken.

Det er desværre bare ikke kun de sidste par kampe. Det var et problem i foråret, og har været det tidligere på sæsonen. Vi er så afhængige af at især Lucas rammer dagen. Hvis man er nysgerrig efter hvordan sæsonen havde forløbet uden Lucas (og med Friis ved roret), så kan man gense de tre kampe efter FCK sejren hvor Lucas sad ude. Pointhøsten fra de kampe er selvfølgelig uacceptabel, men det der virkelig frustrerede mig var spillet, og hvor Wieghorst elendigt det hele var.

Hvad ser du egentlig i Friis, Buzz? Det er fair, at du mener kritikken er unuanceret, men føler du virkelig at Friis er den træner der kan løfte AaB til et stabilt sub-top hold? Jeg har ikke oplevet andre hold i ligaen der er lige så skizofrene som vi er. Jeg oplever ikke andre trænere i ligaen der så ofte bliver totalt domineret på taktikbrættet. Kampe som Randers (3-3) og den seneste Hobrokamp er grunde til Friis har mistet min tillid for good.
Du må ikke tro, at jeg nyder at have det sådan over vores træner (og spillere). Det er sgu da pisse hårdt at miste tiltroen til noget man ellers bruger meget tid på, og som betyder (måske for) meget for ens generelle velvære.

Jakobsen: Auri er/var godt nok også et svagt trænerkort. Han kan vist godt føjes til din liste. Jeg er dog (til dels) enig i din pointe. Friis kunne sikkert fortælle nogle interessante ting om en Champions League kamp man har set sammen, og om hvordan hold 1 bruger deres presspil, angriber i forskellige bølger, står på dødbolde eller hvad nu. Der er bare ret langt fra dét, og så at lave en taktik der passer til en specifik modstander, og nyder gavn af sine relative styrker. Det er her jeg mener Friis åbenlyst fejler. Om vi spiller med VW eller Kaufmann på toppen virker eksempelvis ikke til at ændre på hvilke bolde angriberen modtager, selvom de har ret forskellige styrker.
Jeg er meget enig. Jeg synes faktisk Friis er bedre end Wieghorst. Desværre siger det bare ikke særlig meget.

Vi er alt for ofte uforberedte fra start og gang på gang har vi set at vi taber til modstanderens trænerteam ved ikke at kunne ændre i taktikken løbende i en kamp. Friis har aldrig en plan b. Eksempelvist har Thomasberg gang på gang været os overlegen på det taktiske med Randers. Friis er sikkert fin som håndværker i et trænerteam men lederen og frontmanden bliver han aldrig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst