Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2020, 16:59

Pastorius skrev:
27. sep 2020, 16:48
Buzz Killington skrev:
27. sep 2020, 16:36
gravballe skrev:
27. sep 2020, 16:32
Det bør være tydeligt når man endnu engang ser en træner sætte friis taktisk ud af spillet uden han formår at ændre det, at det bør have konsekvenser.

Samtidig ser man ham lave en masse underligt ting. Børsting som angriber, ud med Tom osv osv. Jeg gider ikke engang liste dem alle for det sidste halve år.

Ring til kuhn og giv ham til nytår så har Inge lidt tid til at finde en permanent ny træner som hele AaB projektet kan bygges op sammen med. For hvad har Friis realt vist efter han blev permanent træner?
Jeg tænker på den der monty python sketch fra life of Brian. Top 5 og pokalfinale var da ok. Skulle man ha forventet mere af det hold?
Vi var ikke rigtig i nærheden af bedre end top 5 - tværtimod, og vi spillede vel reelt to gode pokalkampe i hele turneringen. Reelt har vi vist tegningerne til noget godt i to perioder af sidste sæson (efter pokalen og lige inden Coronapausen), men ellers har vi været meget langt fra noget godt.
Er det en indvending mod min påstand om at top 5 og pokalfinale er hvad man kan forvente med spillermaterialet for en habil superligatræner?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Forza » 27. sep 2020, 17:03

Buzz Killington skrev:
27. sep 2020, 16:59
Pastorius skrev:
27. sep 2020, 16:48
Buzz Killington skrev:
27. sep 2020, 16:36
gravballe skrev:
27. sep 2020, 16:32
Det bør være tydeligt når man endnu engang ser en træner sætte friis taktisk ud af spillet uden han formår at ændre det, at det bør have konsekvenser.

Samtidig ser man ham lave en masse underligt ting. Børsting som angriber, ud med Tom osv osv. Jeg gider ikke engang liste dem alle for det sidste halve år.

Ring til kuhn og giv ham til nytår så har Inge lidt tid til at finde en permanent ny træner som hele AaB projektet kan bygges op sammen med. For hvad har Friis realt vist efter han blev permanent træner?
Jeg tænker på den der monty python sketch fra life of Brian. Top 5 og pokalfinale var da ok. Skulle man ha forventet mere af det hold?
Vi var ikke rigtig i nærheden af bedre end top 5 - tværtimod, og vi spillede vel reelt to gode pokalkampe i hele turneringen. Reelt har vi vist tegningerne til noget godt i to perioder af sidste sæson (efter pokalen og lige inden Coronapausen), men ellers har vi været meget langt fra noget godt.
Er det en indvending mod min påstand om at top 5 og pokalfinale er hvad man kan forvente med spillermaterialet for en habil superligatræner?
Han skal vurderes på de konkrete kampe, ikke på at det er jævnt godkendt resultatmæssigt. Det er for ofte vi simpelthen taber på taktikken.

Dog er Kuhn slet ikke den rigtige løsning. Til trods for navnet aldrig går væk herinde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 17:06

Forza skrev:
27. sep 2020, 17:03

Han skal vurderes på de konkrete kampe, ikke på at det er jævnt godkendt resultatmæssigt. Det er for ofte vi simpelthen taber på taktikken.

Dog er Kuhn slet ikke den rigtige løsning. Til trods for navnet aldrig går væk herinde.
Kuhn bliver ved med at dukke op, fordi han rent faktisk har bevist at han kan vinde noget. I AaB er resultaterne med og uden ham som nat og dag.
Vi har ikke kun vundet når han har været med, men vi har intet opnået siden 2003 i de sæsoner hvor han ikke var her. Selv Magnus Pehrsson så fin ud, indtil Kuhn tog afsted.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Brodernumsi » 27. sep 2020, 17:26

Pastorius skrev:
27. sep 2020, 17:06
Forza skrev:
27. sep 2020, 17:03

Han skal vurderes på de konkrete kampe, ikke på at det er jævnt godkendt resultatmæssigt. Det er for ofte vi simpelthen taber på taktikken.

Dog er Kuhn slet ikke den rigtige løsning. Til trods for navnet aldrig går væk herinde.
Kuhn bliver ved med at dukke op, fordi han rent faktisk har bevist at han kan vinde noget. I AaB er resultaterne med og uden ham som nat og dag.
Vi har ikke kun vundet når han har været med, men vi har intet opnået siden 2003 i de sæsoner hvor han ikke var her. Selv Magnus Pehrsson så fin ud, indtil Kuhn tog afsted.
Tror overhovedet ikke på Kuhn som cheftræner, har du hørt ham kommentere? Heller ikke de store resultater han har skabt, de gange han har fået chancen på den post.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14877
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Hanga » 27. sep 2020, 17:31

Brodernumsi skrev:
27. sep 2020, 17:26
Pastorius skrev:
27. sep 2020, 17:06
Forza skrev:
27. sep 2020, 17:03

Han skal vurderes på de konkrete kampe, ikke på at det er jævnt godkendt resultatmæssigt. Det er for ofte vi simpelthen taber på taktikken.

Dog er Kuhn slet ikke den rigtige løsning. Til trods for navnet aldrig går væk herinde.
Kuhn bliver ved med at dukke op, fordi han rent faktisk har bevist at han kan vinde noget. I AaB er resultaterne med og uden ham som nat og dag.
Vi har ikke kun vundet når han har været med, men vi har intet opnået siden 2003 i de sæsoner hvor han ikke var her. Selv Magnus Pehrsson så fin ud, indtil Kuhn tog afsted.
Tror overhovedet ikke på Kuhn som cheftræner, har du hørt ham kommentere? Heller ikke de store resultater han har skabt, de gange han har fået chancen på den post.
Jeg var klar fortaler for at give Kuhn chancen i sin tid, men jeg er med tiden også blevet overbevist om, at AaB så rigtigt ved at se ham som assistent. Men det kommer naturligvis meget an på hele det samlede trænerteam. Han er en rigtig humørbombe der kan give meget til truppen på den måde, men fodboldtaktisk synes jeg ikke han lyder overbevisende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 17:37

Brodernumsi skrev:
27. sep 2020, 17:26
Pastorius skrev:
27. sep 2020, 17:06
Forza skrev:
27. sep 2020, 17:03

Han skal vurderes på de konkrete kampe, ikke på at det er jævnt godkendt resultatmæssigt. Det er for ofte vi simpelthen taber på taktikken.

Dog er Kuhn slet ikke den rigtige løsning. Til trods for navnet aldrig går væk herinde.
Kuhn bliver ved med at dukke op, fordi han rent faktisk har bevist at han kan vinde noget. I AaB er resultaterne med og uden ham som nat og dag.
Vi har ikke kun vundet når han har været med, men vi har intet opnået siden 2003 i de sæsoner hvor han ikke var her. Selv Magnus Pehrsson så fin ud, indtil Kuhn tog afsted.
Tror overhovedet ikke på Kuhn som cheftræner, har du hørt ham kommentere? Heller ikke de store resultater han har skabt, de gange han har fået chancen på den post.
Det gør jeg heller ikke - i hvert fald ikke uden hjælp, men der er en grund til at han dukker op igen og igen, og det var det jeg kommenterede på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af gravballe » 27. sep 2020, 18:17

Kuhn skal også bare ind nu for at give lidt humør så Inge har tid til at finde den rette træner til det project han har gang i med AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 18:18

gravballe skrev:
27. sep 2020, 18:17
Kuhn skal også bare ind nu for at give lidt humør så Inge har tid til at finde den rette træner til det project han har gang i med AaB.
Det giver ingen mening med en midlertidig løsning. Det kommer forhåbentlig aldrig til at ske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af gravballe » 27. sep 2020, 18:38

Pastorius skrev:
27. sep 2020, 18:18
gravballe skrev:
27. sep 2020, 18:17
Kuhn skal også bare ind nu for at give lidt humør så Inge har tid til at finde den rette træner til det project han har gang i med AaB.
Det giver ingen mening med en midlertidig løsning. Det kommer forhåbentlig aldrig til at ske.
Så skal man begynde at kigge efter en ny alt imens man har Friis, det tvivler jeg på sker

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 18:56

gravballe skrev:
27. sep 2020, 18:38
Pastorius skrev:
27. sep 2020, 18:18
gravballe skrev:
27. sep 2020, 18:17
Kuhn skal også bare ind nu for at give lidt humør så Inge har tid til at finde den rette træner til det project han har gang i med AaB.
Det giver ingen mening med en midlertidig løsning. Det kommer forhåbentlig aldrig til at ske.
Så skal man begynde at kigge efter en ny alt imens man har Friis, det tvivler jeg på sker
Jeg håber det var det man gik igang med, da vi ændrede i det sportslige setup.

Jeg er med på at Gaarde ikke synes man kunne kigge efter nye muligheder før efter det var gået helt galt, men det håber jeg da bestemt ikke er Inges synspunkt også.

Hvor mener du så vi skal stoppe. Mener du heller ikke vi må kigge efter nye spillere, før vi har solgt eller fyret vores gamle spillere? Eller gælder det kun trænere?
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af gravballe » 27. sep 2020, 19:27

Pastorius skrev:
27. sep 2020, 18:56
gravballe skrev:
27. sep 2020, 18:38
Pastorius skrev:
27. sep 2020, 18:18
gravballe skrev:
27. sep 2020, 18:17
Kuhn skal også bare ind nu for at give lidt humør så Inge har tid til at finde den rette træner til det project han har gang i med AaB.
Det giver ingen mening med en midlertidig løsning. Det kommer forhåbentlig aldrig til at ske.
Så skal man begynde at kigge efter en ny alt imens man har Friis, det tvivler jeg på sker
Jeg håber det var det man gik igang med, da vi ændrede i det sportslige setup.

Jeg er med på at Gaarde ikke synes man kunne kigge efter nye muligheder før efter det var gået helt galt, men det håber jeg da bestemt ikke er Inges synspunkt også.

Hvor mener du så vi skal stoppe. Mener du heller ikke vi må kigge efter nye spillere, før vi har solgt eller fyret vores gamle spillere? Eller gælder det kun trænere?
Jo det mener jeg da, jeg syntes bare AaB før har kørt den stil at man først fyrer og så begynder at kigge. Jeg håber da Inge er igang med at snakke og kigge.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Legum Magister » 27. sep 2020, 19:38

Tjae, Friis har endnu ikke vist, at han er løsningen. Wieghorst var ikke løsningen og Lars Søndergaard var ikke løsningen.

Så hvem er løsningen? Og hvem vil være interesseret i at overtage et AaB-hold med den nuværende trup og en målsætning om allerede fra 2022 at være en fast bestanddel af top-4? Det ligner altså en Uriaspost, uanset hvilken træner man har, for truppen er ganske enkelt for tynd, og der er (som så ofte før) alt for lidt fight i de spillere AaB har.

Inge har en gigantisk opgave foran sig, og det kommer til at tage tid og penge at få skabt et AaB-hold, der kan udfordre i toppen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 19:40

Legum Magister skrev:
27. sep 2020, 19:38
Tjae, Friis har endnu ikke vist, at han er løsningen. Wieghorst var ikke løsningen og Lars Søndergaard var ikke løsningen.

Så hvem er løsningen? Og hvem vil være interesseret i at overtage et AaB-hold med den nuværende trup og en målsætning om allerede fra 2022 at være en fast bestanddel af top-4? Det ligner altså en Uriaspost, uanset hvilken træner man har, for truppen er ganske enkelt for tynd, og der er (som så ofte før) alt for lidt fight i de spillere AaB har.

Inge har en gigantisk opgave foran sig, og det kommer til at tage tid og penge at få skabt et AaB-hold, der kan udfordre i toppen.
Alle (måske undtaget Wieghorst) har været forholdsvis billige løsninger, også set i forhold til hvad vi eller har af budget. Måske skulle man prioritere midler til at hente noget på en lidt anden hylde end trænere i DK, der aldrig rigtig har vist resultater.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Legum Magister » 27. sep 2020, 19:45

Pastorius skrev:
27. sep 2020, 19:40
Legum Magister skrev:
27. sep 2020, 19:38
Tjae, Friis har endnu ikke vist, at han er løsningen. Wieghorst var ikke løsningen og Lars Søndergaard var ikke løsningen.

Så hvem er løsningen? Og hvem vil være interesseret i at overtage et AaB-hold med den nuværende trup og en målsætning om allerede fra 2022 at være en fast bestanddel af top-4? Det ligner altså en Uriaspost, uanset hvilken træner man har, for truppen er ganske enkelt for tynd, og der er (som så ofte før) alt for lidt fight i de spillere AaB har.

Inge har en gigantisk opgave foran sig, og det kommer til at tage tid og penge at få skabt et AaB-hold, der kan udfordre i toppen.
Alle (måske undtaget Wieghorst) har været forholdsvis billige løsninger, også set i forhold til hvad vi eller har af budget. Måske skulle man prioritere midler til at hente noget på en lidt anden hylde end trænere i DK, der aldrig rigtig har vist resultater.
Det kan du godt have ret i Pastorius, og med ankomsten af IAO vil der nok også blive skelet til Norge næste gang der skiftes træner. Jeg sidder bare med frygten for, at ledelsen gør noget overilet og henter Bo Henriksen...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Forza » 27. sep 2020, 19:48

Legum Magister skrev:
27. sep 2020, 19:45
Pastorius skrev:
27. sep 2020, 19:40
Legum Magister skrev:
27. sep 2020, 19:38
Tjae, Friis har endnu ikke vist, at han er løsningen. Wieghorst var ikke løsningen og Lars Søndergaard var ikke løsningen.

Så hvem er løsningen? Og hvem vil være interesseret i at overtage et AaB-hold med den nuværende trup og en målsætning om allerede fra 2022 at være en fast bestanddel af top-4? Det ligner altså en Uriaspost, uanset hvilken træner man har, for truppen er ganske enkelt for tynd, og der er (som så ofte før) alt for lidt fight i de spillere AaB har.

Inge har en gigantisk opgave foran sig, og det kommer til at tage tid og penge at få skabt et AaB-hold, der kan udfordre i toppen.
Alle (måske undtaget Wieghorst) har været forholdsvis billige løsninger, også set i forhold til hvad vi eller har af budget. Måske skulle man prioritere midler til at hente noget på en lidt anden hylde end trænere i DK, der aldrig rigtig har vist resultater.
Det kan du godt have ret i Pastorius, og med ankomsten af IAO vil der nok også blive skelet til Norge næste gang der skiftes træner. Jeg sidder bare med frygten for, at ledelsen gør noget overilet og henter Bo Henriksen...
Så længe klubben har en ide om en attraktiv spillestil vil de aldrig hente ham. Det frygter jeg slet ikke.

Tror Norge er ret oplagt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 19:49

Legum Magister skrev:
27. sep 2020, 19:45
Det kan du godt have ret i Pastorius, og med ankomsten af IAO vil der nok også blive skelet til Norge næste gang der skiftes træner. Jeg sidder bare med frygten for, at ledelsen gør noget overilet og henter Bo Henriksen...
Så er vi fandme fucked. Så lidt tiltro har jeg ikke til dem. Hvis vi skal skifte træner, skal det være fordi vi - for første gang siden Kent - har den rigtige løsning klar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af 634 » 27. sep 2020, 20:54

Thomas Augustinussen har været en total succes i træner teamet. Det er ligegyldigt hvem de andre trænere er når bare Augu effekten er der.
Dagens kamp må dommeren tage ansvaret for, det var dem som var mest kampafgørende.
AaBs er også hårdt ramt uden Thelander og Granli.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Julgranen » 27. sep 2020, 21:00

634 skrev:
27. sep 2020, 20:54
Thomas Augustinussen har været en total succes i træner teamet. Det er ligegyldigt hvem de andre trænere er når bare Augu effekten er der.
Nu er det jo Allan Gaardes skyld, at Augo ikke er en del af AaB i dag.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af 634 » 27. sep 2020, 21:03

Julgranen skrev:
27. sep 2020, 21:00
634 skrev:
27. sep 2020, 20:54
Thomas Augustinussen har været en total succes i træner teamet. Det er ligegyldigt hvem de andre trænere er når bare Augu effekten er der.
Nu er det jo Allan Gaardes skyld, at Augo ikke er en del af AaB i dag.
Det må du gerne forklare
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Julgranen » 27. sep 2020, 21:11

Julgranen skrev:
27. sep 2020, 21:00
Nu er det jo Allan Gaardes skyld, at Augo ikke er en del af AaB i dag.
Gaarde tvang Augo ud i at finde et civilt job. Han ville gerne blive i AaB, men hørte intet fra klubben.
Det er kendt, at han var både skuffet og sur over det. De holdt ham hen så længe, at han til sidst selv var nødt til at sige stop.

Besvar