Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Buzz Killington » 16. apr 2021, 19:50

Julgranen skrev:
16. apr 2021, 18:37
Brodernumsi skrev:
16. apr 2021, 18:36
Stop nu med det vås, er sgu så irriterende at læse. Link venligst til ét eneste interview, hvor Friis udtaler dette.

Mon ikke mere, det har noget at gøre med, at det passer bedre ind i din virkelighed, at det ikke er IAO, der står bag den fejltransfer.
Det er det da, men det var Friis der ønskede spillertypen.

Hvis han ville have andet end en lottokupon havde han nok ønsket det. Og det skal man jo huske på i det her - det er næppe sportschefen alene der foretager alle indkøb. Så der er mere end én om at tage skraldet.
Ja ok. Du starter med at kaste den helt over på Friis, og nu modererer du det så til at sportschefen næppe står alene. Men det er stadig ret skørt. Det er en spiller fra Inges netværk. Det er inge der har kørt ham gennem datasystemet. Det er i det hele taget Inges opgave at hente spillere der kan klare niveauet. Det gjorde han ikke. Fint nok hvis det så var et sats fra Inge. Friis spørger sgu da ikke efter lottokuponer.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 16. apr 2021, 20:04

Buzz Killington skrev:
16. apr 2021, 19:50
Friis spørger sgu da ikke efter lottokuponer.
Det var nu det man ledte efter som man fik. Inge var jo ret ærlig om at han havde skuffet helt vildt, og det skrev hans egen klub også om ham.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ag/appview

Her refererer Friis netop til hans hurtighed.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Brodernumsi » 16. apr 2021, 20:10

Julgranen skrev:
16. apr 2021, 20:04
Buzz Killington skrev:
16. apr 2021, 19:50
Friis spørger sgu da ikke efter lottokuponer.
Det var nu det man ledte efter som man fik. Inge var jo ret ærlig om at han havde skuffet helt vildt, og det skrev hans egen klub også om ham.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ag/appview

Her refererer Friis netop til hans hurtighed.
Mangler stadig den del, at det var Friis, der ville have Nkada, og kun ville have hurtighed i angrebet.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 16. apr 2021, 20:15

Brodernumsi skrev:
16. apr 2021, 20:10
Julgranen skrev:
16. apr 2021, 20:04
Buzz Killington skrev:
16. apr 2021, 19:50
Friis spørger sgu da ikke efter lottokuponer.
Det var nu det man ledte efter som man fik. Inge var jo ret ærlig om at han havde skuffet helt vildt, og det skrev hans egen klub også om ham.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ag/appview

Her refererer Friis netop til hans hurtighed.
Mangler stadig den del, at det var Friis, der ville have Nkada, og kun ville have hurtighed i angrebet.
Det er for vildt at Friis nu også skal have skylden for Nkada... Ja han har ønsket en hurtig angriber, men sku da ikke en der er så bovlam og håbløs som Nkada. Det er Inge der har hentet ham, efter at set ham spille (påstod han i hvert fald).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Buzz Killington » 16. apr 2021, 20:25

Julgranen skrev:
16. apr 2021, 20:04
Buzz Killington skrev:
16. apr 2021, 19:50
Friis spørger sgu da ikke efter lottokuponer.
Det var nu det man ledte efter som man fik. Inge var jo ret ærlig om at han havde skuffet helt vildt, og det skrev hans egen klub også om ham.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ag/appview

Her refererer Friis netop til hans hurtighed.
Hvorfor i alverden tror du uenigheden handler om hvorvidt Friis vil have hurtighed?
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af mich1596 » 16. apr 2021, 22:45

R Rosenberg skrev:
15. apr 2021, 17:21
mich1596 skrev:
15. apr 2021, 13:14
R Rosenberg skrev:
14. apr 2021, 16:12
mich1596 skrev:
14. apr 2021, 15:49
FIDEL skrev:
14. apr 2021, 11:03
Prica22 skrev:
14. apr 2021, 10:54


Nu har jeg hverken set ham eller Nykøbing spille, men de hamrer igennem 2. division og er vel reelt på niveau med de dårligste i 1.div som minimum. Vil ikke dømme en spiller på hvor han spiller.
Det vil jeg normalt heller ikke, men med tanke på, at han angiveligt ikke ville prøvetræne i AaB, finder jeg besynderligt - særligt i betragtning af, at han spiller i 2. division.
I betragtning af at han er en Brøndby dreng der måske bor og har kæreste i KBH kan den simple forklaring jo være at Aalborg simpelthen ikke er attraktivt for ham.
Wtf???
??
"at Aalborg simpelthen ikke er attraktivt for ham."
Sorry mester, men ja,
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 17. apr 2021, 08:30

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... -at-spille

Fuldt forståeligt at Andreas Hansen gerne vil have spilletid og fedt at han har ambitioner til mere end bænken. Jeg tror også både Rinne og AaB håber på et salg til sommer.

Timingen er i udmeldingen er dog ikke den bedste for Andreas, efter at han ikke tog langskuddet i går og Rinne i sidste kamp stod fuldstændig fremragende. Hierarkiet er i hvert fald stensikkert på posten.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 17. apr 2021, 08:57

Forza skrev:
17. apr 2021, 08:30
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... -at-spille

Fuldt forståeligt at Andreas Hansen gerne vil have spilletid og fedt at han har ambitioner til mere end bænken. Jeg tror også både Rinne og AaB håber på et salg til sommer.

Timingen er i udmeldingen er dog ikke den bedste for Andreas, efter at han ikke tog langskuddet i går og Rinne i sidste kamp stod fuldstændig fremragende. Hierarkiet er i hvert fald stensikkert på posten.
Tja, hvis vi sælger Rinne og ikke erstatter ham, så er det i hvert fald en svækkelse. Andreas Hansen er stadig en ok målmand, men han er altså ikke i klasse med Rinne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af doukas » 17. apr 2021, 09:01

Pastorius skrev:
17. apr 2021, 08:57
Forza skrev:
17. apr 2021, 08:30
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... -at-spille

Fuldt forståeligt at Andreas Hansen gerne vil have spilletid og fedt at han har ambitioner til mere end bænken. Jeg tror også både Rinne og AaB håber på et salg til sommer.

Timingen er i udmeldingen er dog ikke den bedste for Andreas, efter at han ikke tog langskuddet i går og Rinne i sidste kamp stod fuldstændig fremragende. Hierarkiet er i hvert fald stensikkert på posten.
Tja, hvis vi sælger Rinne og ikke erstatter ham, så er det i hvert fald en svækkelse. Andreas Hansen er stadig en ok målmand, men han er altså ikke i klasse med Rinne.
Inge skal være ualmindelig dygtig/heldig for at finde en ny målmand i Rinnes klasse. Vil vove den påstand, at det næsten ikke kan lade sig gøre.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Bocajunior1
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2021, 08:27
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Bocajunior1 » 17. apr 2021, 09:07

Hvis man skal kigge på det held, han har haft med sine første handler i AaB, er det en umulighed, at finde en målmand af den kaliber. Men Andreas Hansen er vel en ok målmand, hvis man ender med ham som førstemålmand ?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 17. apr 2021, 09:39

Pastorius skrev:
17. apr 2021, 08:57
Forza skrev:
17. apr 2021, 08:30
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... -at-spille

Fuldt forståeligt at Andreas Hansen gerne vil have spilletid og fedt at han har ambitioner til mere end bænken. Jeg tror også både Rinne og AaB håber på et salg til sommer.

Timingen er i udmeldingen er dog ikke den bedste for Andreas, efter at han ikke tog langskuddet i går og Rinne i sidste kamp stod fuldstændig fremragende. Hierarkiet er i hvert fald stensikkert på posten.
Tja, hvis vi sælger Rinne og ikke erstatter ham, så er det i hvert fald en svækkelse. Andreas Hansen er stadig en ok målmand, men han er altså ikke i klasse med Rinne.
Mon man kunne lokke Grytebust, der vel før eller siden bliver træt af splinter i røven? Han vil vel også gerne holde sig i landsholdsvarmen.
Det ville naturligvis koste ham noget løn og afsavn af reserve-medaljer.
Han har dog spillet de seneste to kampe, om det er, fordi Kalle Johnson er skadet, aner jeg ikke.
Ædruelighedens stemme

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. apr 2021, 11:38

Jacob Busk kunne også være en mulighed da han vil væk fra Union Berlin, han har dog ikke spillet førsteholdsfodbold i meget lang tid

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 17. apr 2021, 12:15

R Rosenberg skrev:
17. apr 2021, 09:39
Pastorius skrev:
17. apr 2021, 08:57
Forza skrev:
17. apr 2021, 08:30
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... -at-spille

Fuldt forståeligt at Andreas Hansen gerne vil have spilletid og fedt at han har ambitioner til mere end bænken. Jeg tror også både Rinne og AaB håber på et salg til sommer.

Timingen er i udmeldingen er dog ikke den bedste for Andreas, efter at han ikke tog langskuddet i går og Rinne i sidste kamp stod fuldstændig fremragende. Hierarkiet er i hvert fald stensikkert på posten.
Tja, hvis vi sælger Rinne og ikke erstatter ham, så er det i hvert fald en svækkelse. Andreas Hansen er stadig en ok målmand, men han er altså ikke i klasse med Rinne.
Mon man kunne lokke Grytebust, der vel før eller siden bliver træt af splinter i røven? Han vil vel også gerne holde sig i landsholdsvarmen.
Det ville naturligvis koste ham noget løn og afsavn af reserve-medaljer.
Han har dog spillet de seneste to kampe, om det er, fordi Kalle Johnson er skadet, aner jeg ikke.
Nej Kalle Johnson er sat af, så pt. er Grytebust nok ikke lige sådan at hente.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bae ... -er-bedst/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 744
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Kovacs » 17. apr 2021, 12:34

Pastorius skrev:
17. apr 2021, 08:57
Forza skrev:
17. apr 2021, 08:30
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... -at-spille

Fuldt forståeligt at Andreas Hansen gerne vil have spilletid og fedt at han har ambitioner til mere end bænken. Jeg tror også både Rinne og AaB håber på et salg til sommer.

Timingen er i udmeldingen er dog ikke den bedste for Andreas, efter at han ikke tog langskuddet i går og Rinne i sidste kamp stod fuldstændig fremragende. Hierarkiet er i hvert fald stensikkert på posten.
Tja, hvis vi sælger Rinne og ikke erstatter ham, så er det i hvert fald en svækkelse. Andreas Hansen er stadig en ok målmand, men han er altså ikke i klasse med Rinne.
At erstatte Rinne med Hansen svarer vel meget godt til at erstatte Okore med Granli..

Vi skal gerne sigte højere.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af emenike » 17. apr 2021, 12:37

Aalborg frederikshavner skrev:
17. apr 2021, 11:38
Jacob Busk kunne også være en mulighed da han vil væk fra Union Berlin, han har dog ikke spillet førsteholdsfodbold i meget lang tid
Så ser jeg langt hellere, at man satser på at Hansen udvikler sig gennem fast spilletid som førstemålmand og med Theo som backup (medmindre Juve vil give et tocifret millionbeløb for ham).

Busk har enten siddet på bænken eller været helt ude af truppen siden Union rykkede op i Bundesligaen for to år siden og har ellers ikke imponeret i hans tidligere klubber. Husker især hans debut i Parken mod FCM i 13/14-sæsonen var helt slem med to drops og et kæmpe nederlag, selvom det selvfølgelig er mange år siden og han var helt grøn dengang.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 17. apr 2021, 12:38

Rinne er en rigtig dygtig målmand, men jeg har også tro på, at der må findes en dygtig keeper eller tre derude som er i samme situation som Rinne var, da vi hentede ham i Belgien.

Der kan kun være en keeper på banen af gangen, og det er ikke ligefrem en position hvor man ser stof udskiftning i løbet af en sæson.

Kan se at Sondre Rosbach, der tidligere var regnet som et stort talent og for et par år siden rygtet til Brøndby, stadig spiller i Odd Grenland. 25 år, men næsten 200 kampe i Eliteserien. Kontrakt til 2024, så der skal nok betales lidt mønt. Kunne han være en mulighed? Selvfølgelig kun hvis Rinne sælges videre.

Det modige valg er selvfølgelig at satse på Andreas Hansen og lade Theo Sander være 2. Målmand, men det kræver imo en noget stærkere defensiv, og jeg håber man går efter at erstatte Rinne, og evt lader Hansen gå, hvis han forståeligt nok gerne vil have noget mere tid imellem stængerne
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 17. apr 2021, 12:46

Ift venstrebacken, så kan jeg godt se potentiale i Hannesbo på lidt længere sigt. Jeg så kun første halvleg af gårsdagens kamp hvor jeg synes at der var flere fine sekvenser i venstresiden selvom Samuelsen var noget svagt spillende.
I tre-mands kæden kan jeg godt se en fremtid for Ahlmann i venstre side, hvis det frigiver en hurtigere spiller til backen - eksempelvis Hannesbo. Ahlmann er god defensivt, har ok fart (uden at være decideret hurtig), stærk med bolden og laver sjældent deciderede fejl. Selvfølgelig har han nogle mangler ift at spille stopper, men ved siden af typer som Thelander og Ross krydret med Pedro og evt. Hiljemark så kan jeg godt se ham blive en succes. Skulle vi spille i en 4 back-kæde, så kan han fint spille på backen.

Måske det er en omskoling der kan forlænge hans karriere med 1-2 sæsoner. Hannesboe synes jeg i øvrigt på mange måder virker som en spiller der kan lave samme omrokering som Bah og Mæhle. Han har spillet positionen (venstre back) tidligere, og jeg forstår også godt hvorfor han er blevet rykket frem da han mangler noget defensivt, men ligesom med Alexander Bah er han også en spiller (tror jeg) der kan nyde stor fordel af at have mere plads at løbe på når han modtager bolden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 17. apr 2021, 13:06

Rinne er den type målmand, der sikrer en række point over en sæson, da han gang på gang redder holdet med fantastiske redninger. Fx er jeg ganske overbevist om, at Rinne havde nappet Sousas skud i går.

Hansen er en habil andenkeeper, men heller ikke mere end det.

Skulle vi sælge Rinne, skal han naturligvis erstattes minimum 1:1, og det gør man ikke ved at sætte Hansen mellem stængerne. Gode keepere er alfa og omega, og vil vi lege med som udtalt, så skal den post naturligvis prioriteres med landaholdsklasse som Rinne.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 17. apr 2021, 13:59

Hanga skrev:
17. apr 2021, 12:15
R Rosenberg skrev:
17. apr 2021, 09:39
Pastorius skrev:
17. apr 2021, 08:57
Forza skrev:
17. apr 2021, 08:30
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... -at-spille

Fuldt forståeligt at Andreas Hansen gerne vil have spilletid og fedt at han har ambitioner til mere end bænken. Jeg tror også både Rinne og AaB håber på et salg til sommer.

Timingen er i udmeldingen er dog ikke den bedste for Andreas, efter at han ikke tog langskuddet i går og Rinne i sidste kamp stod fuldstændig fremragende. Hierarkiet er i hvert fald stensikkert på posten.
Tja, hvis vi sælger Rinne og ikke erstatter ham, så er det i hvert fald en svækkelse. Andreas Hansen er stadig en ok målmand, men han er altså ikke i klasse med Rinne.
Mon man kunne lokke Grytebust, der vel før eller siden bliver træt af splinter i røven? Han vil vel også gerne holde sig i landsholdsvarmen.
Det ville naturligvis koste ham noget løn og afsavn af reserve-medaljer.
Han har dog spillet de seneste to kampe, om det er, fordi Kalle Johnson er skadet, aner jeg ikke.
Nej Kalle Johnson er sat af, så pt. er Grytebust nok ikke lige sådan at hente.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bae ... -er-bedst/
Klart. Som skrevet var jeg heller ikke klar over grunden.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 17. apr 2021, 15:52

Bocajunior1 skrev:
17. apr 2021, 09:07
Hvis man skal kigge på det held, han har haft med sine første handler i AaB, er det en umulighed, at finde en målmand af den kaliber. Men Andreas Hansen er vel en ok målmand, hvis man ender med ham som førstemålmand ?
Uanset hvor mange brugere du opretter, så bliver det altså ikke mindre irriterende at du ikke kan lave et indlæg, uden det indeholder stikpiller mod Inge/Cifuentes.

AH er en fin målmand men ikke på niveau med Rinne. En målmand i Rinne kaliberen hænger ikke på træerne. Uanset hvad sportsdirektøren hedder.

Jeg tænker at AaB rigtig gerne vil pushe Theo frem. Det gør man ikke ved at holde ham som 3. valg. Skulle man sælge Rinne til sommer, så tænker jeg derfor man giver AH chancen. Om man så på længere sigt skifter ham ud, afhænger af præstationerne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst