Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Kristian » 1. aug 2021, 18:03

The Double skrev:
1. aug 2021, 17:45
Jeg kan ikke se på nogen som helst måde at den startopstilling kan få os i top 6 det er dårligt træner arbejde at stille så defensivt op 👹
Det tror jeg alle kan se og mon ikke Inge arbejder sten hårdt på at få de rigtige til klubben pt.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af BoT » 1. aug 2021, 18:16

Gode præstationer af Højholt, Fossum, Prip, Rinne, Granli og Thelander. Resten var ikke godkendt.

Dog også kun marginaler, der holder os fra scoring.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 1. aug 2021, 18:21

Jeg så den sidste times tid (og så ikke FCM-kampen). Jeg synes slet ikke det er så slemt som tudekoret herinde vil gøre det til.
Vi var generelt bedre end Silkeborg (meget bedre), men vi slipper dem igennem til et par store chancer alt for nemt.

Det er klart at noget ikke fungerer - særligt på midtbanen - men også forsvar og angreb er lidt ude af balance. Jeg vil dog tro at vi godt kan få både forsvar og angreb til at se langt bedre ud, med en lidt bedre midtbane. Det kan ikke gøre det med én ny midtbanemand. Der skal to til.

Højholt er blevet væsentlig stærkere defensivt, og lader sig ikke bare skubbe væk, men noget stor offensiv faktor er han ikke. MC forstår jeg slet ikke får så mange chancer. Jeg synes han er dårlig både defensivt og offensivt. Alt for tit er han alt for langt væk fra hvor det sker. Pedro er - selv med hans nuværende niveau - klasser bedre. Han må godtnok være doven til træning. Fossum skal ikke spille på midtbanen, han er langt bedre når han er længere fremme, som han var i 2. halvleg indtil Makaric kom ind. Det var forøvrigt også den periode hvor vi var bedst.
Børsting imponerer på venstre (wing)back - langt stærkere end når han har forsøgt sig tidligere i højresiden, og ikke meget ringere end Ahlmann (som han har spillet hidtil i sæsonen).
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af 9520AaB » 1. aug 2021, 18:29

BoT skrev:Gode præstationer af Højholt, Fossum, Prip, Rinne, Granli og Thelander. Resten var ikke godkendt.

Dog også kun marginaler, der holder os fra scoring.
Ret beset havde vi de største chancer før udskiftningerne. Derfor er Prica vel også godkendt. Han fyldte en del i dag i og omkring boksen. Det var i hvert fald tydeligt at Kusk ikke er spidsangriber. Han blev dog bedre med vores Serber på banen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
The Double
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. maj 2021, 11:19
Favoritspiller: Kasper Kusk

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af The Double » 1. aug 2021, 18:38

Kristian skrev:
1. aug 2021, 18:03
The Double skrev:
1. aug 2021, 17:45
Jeg kan ikke se på nogen som helst måde at den startopstilling kan få os i top 6 det er dårligt træner arbejde at stille så defensivt op 👹
Det tror jeg alle kan se og mon ikke Inge arbejder sten hårdt på at få de rigtige til klubben pt.
Ja det er fint men han kunne starte med at spille med kusk
Kasper Kusk er Gud

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Patmand » 1. aug 2021, 18:52

The Double skrev:
1. aug 2021, 18:38
Kristian skrev:
1. aug 2021, 18:03
The Double skrev:
1. aug 2021, 17:45
Jeg kan ikke se på nogen som helst måde at den startopstilling kan få os i top 6 det er dårligt træner arbejde at stille så defensivt op 👹
Det tror jeg alle kan se og mon ikke Inge arbejder sten hårdt på at få de rigtige til klubben pt.
Ja det er fint men han kunne starte med at spille med kusk
Mon ikke Cifuentes stiller med det stærkeste hold, trods alt.

Som jeg har skrevet flere gange; sælg Kusk

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 970
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Rams » 1. aug 2021, 19:15

9520AaB skrev:
1. aug 2021, 18:29
BoT skrev:Gode præstationer af Højholt, Fossum, Prip, Rinne, Granli og Thelander. Resten var ikke godkendt.

Dog også kun marginaler, der holder os fra scoring.
Ret beset havde vi de største chancer før udskiftningerne. Derfor er Prica vel også godkendt. Han fyldte en del i dag i og omkring boksen. Det var i hvert fald tydeligt at Kusk ikke er spidsangriber. Han blev dog bedre med vores Serber på banen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke enig. Det er et stort problem at Prica flakker rundt ude på kanten. Han skal ikke slå indlæggene, men derimod være i boksen og tage imod. Synes Makaric var bedre til st placere sig centralt, men gad godt se et Prica/Makaric angreb snart
In verbis simus faciles

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af AaB-Jones » 1. aug 2021, 19:18

BoT skrev:
1. aug 2021, 18:16
Gode præstationer af Højholt, Fossum, Prip, Rinne, Granli og Thelander. Resten var ikke godkendt.

Dog også kun marginaler, der holder os fra scoring.
Det overrasker ingen, at du forbigår Pedro i den sammenhæng - men han tog fra i et helt andet omfang end Magnus, der var tilbage til at se langsom og små-ugidelig ud. Gad vide hvor mange meter, han nåede at løbe i nogenlunde topfart i den første halvleg? Højholt var først rimelig god i 2. halvleg ved siden af Pedro - han var ligeså passiv som Magnus i store dele af 1. halvleg, hvor Silkeborg spillede rundt om dem efter behag. Prica havde også en elendig 1. halvleg.

Efter min mening ligger Pedro og Børsting helt i top i dag - de gjorde en stor forskel fra bænken og kom med en helt anden energi end dem, de afløste. Makaric skal nok blive en stor gevinst - det er Prip allerede, men han skal spille bolden på flere af sine tilløb til chancer.
Enig i at opstillingen var den forkerte - til gengæld er jeg helt enig i udskiftningerne under vejs.

Lad os så få fyldt stadion mod gymnasterne :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af FlæskeFrank » 1. aug 2021, 19:19

Børsting havde et rigtig fint indhop og netop sådan vi forventede Hannesbo skulle ind og gøre. Yderst godkendt.

Makaric ligner, som en anden skrev, netop den type angriber, som vi har savnet. Det må snart blive til en startplads.

Ferreiras indhop var rigtig opløftende. Jeg tror, at han er tilbage og får startplads næste søndag.

Mht. kondition, så var AaB under Kent vil netop kendt(tøhø) for at have meget kondition, så at vi ikke kan knække Silkeborg fysisk betyder nok mindre.

Jeg havde troet, at dette var en kamp, som Højholt ville blomstre i. Det var i min optik en meget skuffende indsats fra hans side. Men jeg havde så også for første gang forventninger til ham...
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2021, 19:31

Gaarde6 skrev:
1. aug 2021, 16:12
De næste uger bliver spændende.
Mener klubben at vi skal spille med i toppen? Så kommer der 2-3 gode indkøb.
Eller er det bare varm luft? Så kommer der ikke det store ind.

Alle i toppen af AaB bør snart kunne se, at vi ikke er tophold med den nuværende trup.. Håber jeg!
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:

Sikkert top 4:
Rinne X
Ahlmann X
Lucas X

Helt sikkert ikke top 4:
Pallesen
Ross
Granli
Nuværende Ferreira
Fossum
Højholt
MC
Kakeeto
Børsting
Rufo
Hannesboe

Thelander - måske med bedre makkere
Makaric - ukendt
Prica - stort talent, men holder det
Hagelskær - ukendt
Kusk - måske med bedre legekammerater
Prip - ukendt
Ementa - ukendt
Prijovic - ukendt
Pedersen - ukendt
Gedsted - ukendt

Ergo har vi 3 (tre!) spillere, der ville kunne være sikre på et top 4-hold. Den ene er så oveni lamgtidsskadet.

Et helt hold på 11 spillere, som helt sikkert ikke er top 4-materiale.

10 spillere, som enten er på vippen, er ukendte, helt unge eller som måske kunne komme i den rette kategori med bedre medspillere (Thelander og Kusk).

Naturligvis rækker det ikke til andet end placering 5-10, medmindre alle pludselig begynder at overperforme. Men det kan man ikke bygge sine top 4-udmeldinger på.

AaB har ikke pengene eller tiltrækning til at kunne hente 8-10 spillere af top 4-klasse.

Så enten skruer man ned, erkender dette og accepterer den rolle og selvbillede, som de sidste 7 år har skabt.
Eller også går man all in på at finde en reel investor, som står klar med 100-200 mio kr.

Det sidste ville naturligvis være det sjoveste, men med en risiko for at sælge sig for dyrt ift identitet.
For det virker ikke til, at der skulle være nogen blandt de nordjyske milliardærer, der har interesse i det.

Men det virker efterhånden til reelt at være de to alternativer, der er, for AaB kommer ikke til at tjene de penge selv. Hverken på ikke-eksisterende talenter, konference, guldsæder, boder eller penge fra bookmaker, selvom man har solgt trøjen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 1. aug 2021, 19:32

Ja, det var dejligt at se Pedro i dag. Kampen ændrede sig da han kom ind. Nogle lidt mere fodboldkloge end jeg vil sikkert påstå at han ikke er verdens mest forudseende spiller, og at han heller ikke helt skarp ift. positionsspillet. Men han kommer ind med enorm fart og power, som skubber kampen over på vores fødder. Håber han får en starter mod AGF og moser PO.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Legum Magister » 1. aug 2021, 19:33

R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Gaarde6 skrev:
1. aug 2021, 16:12
De næste uger bliver spændende.
Mener klubben at vi skal spille med i toppen? Så kommer der 2-3 gode indkøb.
Eller er det bare varm luft? Så kommer der ikke det store ind.

Alle i toppen af AaB bør snart kunne se, at vi ikke er tophold med den nuværende trup.. Håber jeg!
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:

Sikkert top 4:
Rinne X
Ahlmann X
Lucas X

Helt sikkert ikke top 4:
Pallesen
Ross
Granli
Nuværende Ferreira
Fossum
Højholt
MC
Kakeeto
Børsting
Rufo
Hannesboe

Thelander - måske med bedre makkere
Makaric - ukendt
Prica - stort talent, men holder det
Hagelskær - ukendt
Kusk - måske med bedre legekammerater
Prip - ukendt
Ementa - ukendt
Prijovic - ukendt
Pedersen - ukendt
Gedsted - ukendt

Ergo har vi 3 (tre!) spillere, der ville kunne være sikre på et top 4-hold. Den ene er så oveni lamgtidsskadet.

Et helt hold på 11 spillere, som helt sikkert ikke er top 4-materiale.

10 spillere, som enten er på vippen, er ukendte, helt unge eller som måske kunne komme i den rette kategori med bedre medspillere (Thelander og Kusk).

Naturligvis rækker det ikke til andet end placering 5-10, medmindre alle pludselig begynder at overperforme. Men det kan man ikke bygge sine top 4-udmeldinger på.

AaB har ikke pengene eller tiltrækning til at kunne hente 8-10 spillere af top 4-klasse.

Så enten skruer man ned, erkender dette og accepterer den rolle og selvbillede, som de sidste 7 år har skabt.
Eller også går man all in på at finde en reel investor, som står klar med 100-200 mio kr.

Det sidste ville naturligvis være det sjoveste, men med en risiko for at sælge sig for dyrt ift identitet.
For det virker ikke til, at der skulle være nogen blandt de nordjyske milliardærer, der har interesse i det.

Men det virker efterhånden til reelt at være de to alternativer, der er, for AaB kommer ikke til at tjene de penge selv. Hverken på ikke-eksisterende talenter, konference, guldsæder, boder eller penge fra bookmaker, selvom man har solgt trøjen.
Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 1. aug 2021, 19:35

R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:
Sådan hænger verden ikke sammen. Vi kan sagtens spille med flere af de spillere som ikke holder top 4 i din bog, men ikke uden der er et par stærke profiler at støtte sig til, som tager ansvaret og magter at drive holdet frem. 2 mand ind fra toppen kan gøre en virkelig stor forskel. Selv små forbedringer i det vi præsterer nu, kan rykke billedet tydeligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 1. aug 2021, 19:36

Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33

Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
Selvfølgelig er han det, men han er ikke kommet supergodt igang med sæsonen i år.
..og det er Fossum iøvrigt også, men ikke så langt tilbage som han spiller på banen for AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Forza » 1. aug 2021, 19:37

Pastorius skrev:
1. aug 2021, 19:36
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33

Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
Selvfølgelig er han det, men han er ikke kommet supergodt igang med sæsonen i år.
Enig. Ahlmann er en klasse back på sine bedste dage. Klart god nok til top 4. Og jeg synes også Thelander er det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af BoT » 1. aug 2021, 19:45

AaB-Jones skrev:
1. aug 2021, 19:18
BoT skrev:
1. aug 2021, 18:16
Gode præstationer af Højholt, Fossum, Prip, Rinne, Granli og Thelander. Resten var ikke godkendt.

Dog også kun marginaler, der holder os fra scoring.
Det overrasker ingen, at du forbigår Pedro i den sammenhæng - men han tog fra i et helt andet omfang end Magnus, der var tilbage til at se langsom og små-ugidelig ud. Gad vide hvor mange meter, han nåede at løbe i nogenlunde topfart i den første halvleg. Højholt var først rimelig god i 2. halvleg ved siden af Pedro - han var ligeså passiv som Magnus i store dele af 1. halvleg, hvor Silkeborg spillede rundt om dem efter behag. Prica havde også en elendig 1. halvleg.

Efter min mening ligger Pedro og Børsting helt i top i dag - de gjorde en stor forskel fra bænken og kom med en helt anden energi end dem, de afløste. Makaric skal nok blive en stor gevinst - de er Prip allerede, men han skal spille bolden på flere af sine tilløb til chancer.
Enig i at opstillingen var den forkerte - til gengæld er jeg helt enig i udskiftningerne under vejs.

Lad os så få fyldt stadion mod gymnasterne :aabfan:
Helt enig - jeg glemte ham simpelthen bare. Han begynder at ligne sit gamle jeg
Jeg lagde mærke til, at han varmede op i pausen sammen med fyssen. Kunne det indikere, at han har haft nogle fysiske problemer, der måske kan forklare hans fald i niveau i foråret? Og være grunden til, at han ikke starter inde?

Børsting gjorde det faktisk også fint, indtil et par ærgerligt fejl i slutningen trak lidt ned.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2021, 19:54

Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Gaarde6 skrev:
1. aug 2021, 16:12
De næste uger bliver spændende.
Mener klubben at vi skal spille med i toppen? Så kommer der 2-3 gode indkøb.
Eller er det bare varm luft? Så kommer der ikke det store ind.

Alle i toppen af AaB bør snart kunne se, at vi ikke er tophold med den nuværende trup.. Håber jeg!
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:

Sikkert top 4:
Rinne X
Ahlmann X
Lucas X

Helt sikkert ikke top 4:
Pallesen
Ross
Granli
Nuværende Ferreira
Fossum
Højholt
MC
Kakeeto
Børsting
Rufo
Hannesboe

Thelander - måske med bedre makkere
Makaric - ukendt
Prica - stort talent, men holder det
Hagelskær - ukendt
Kusk - måske med bedre legekammerater
Prip - ukendt
Ementa - ukendt
Prijovic - ukendt
Pedersen - ukendt
Gedsted - ukendt

Ergo har vi 3 (tre!) spillere, der ville kunne være sikre på et top 4-hold. Den ene er så oveni lamgtidsskadet.

Et helt hold på 11 spillere, som helt sikkert ikke er top 4-materiale.

10 spillere, som enten er på vippen, er ukendte, helt unge eller som måske kunne komme i den rette kategori med bedre medspillere (Thelander og Kusk).

Naturligvis rækker det ikke til andet end placering 5-10, medmindre alle pludselig begynder at overperforme. Men det kan man ikke bygge sine top 4-udmeldinger på.

AaB har ikke pengene eller tiltrækning til at kunne hente 8-10 spillere af top 4-klasse.

Så enten skruer man ned, erkender dette og accepterer den rolle og selvbillede, som de sidste 7 år har skabt.
Eller også går man all in på at finde en reel investor, som står klar med 100-200 mio kr.

Det sidste ville naturligvis være det sjoveste, men med en risiko for at sælge sig for dyrt ift identitet.
For det virker ikke til, at der skulle være nogen blandt de nordjyske milliardærer, der har interesse i det.

Men det virker efterhånden til reelt at være de to alternativer, der er, for AaB kommer ikke til at tjene de penge selv. Hverken på ikke-eksisterende talenter, konference, guldsæder, boder eller penge fra bookmaker, selvom man har solgt trøjen.
Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
For svingende, ja. Men når han spiller sit bedste, er han for mig at se stadig blandt ligaens bedste VB.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2021, 19:55

Pastorius skrev:
1. aug 2021, 19:35
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:
Sådan hænger verden ikke sammen. Vi kan sagtens spille med flere af de spillere som ikke holder top 4 i din bog, men ikke uden der er et par stærke profiler at støtte sig til, som tager ansvaret og magter at drive holdet frem. 2 mand ind fra toppen kan gøre en virkelig stor forskel. Selv små forbedringer i det vi præsterer nu, kan rykke billedet tydeligt.
Det skriver jeg sådan set også, at flere af spillerne kan være bedre med de rette medspillere.
Numerisk er der blot for få på dette niveau, hvis man gerne vil være med i top 4.
Ædruelighedens stemme

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Legum Magister » 1. aug 2021, 19:57

Forza skrev:
1. aug 2021, 19:37
Pastorius skrev:
1. aug 2021, 19:36
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33

Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
Selvfølgelig er han det, men han er ikke kommet supergodt igang med sæsonen i år.
Enig. Ahlmann er en klasse back på sine bedste dage. Klart god nok til top 4. Og jeg synes også Thelander er det.
Med al respekt, så ligger Ahlmanns bedste dage altså bag ham. Thelander har generelt et højt niveau og har klassen til top-4, dog ikke mod FCM, hvor han lignede en hovedløs høne.
Pastorius skrev:
1. aug 2021, 19:36
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33

Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
Selvfølgelig er han det, men han er ikke kommet supergodt igang med sæsonen i år.
..og det er Fossum iøvrigt også, men ikke så langt tilbage som han spiller på banen for AaB.
Jeg er ikke enig mht. Ahlmann. Den tid er forbi, hvor han var blandt Superligaens bedste på venstrebackpositionen. Til gengæld er jeg helt enig mht. Fossum. Dagens opstilling var håbløs, og Fossum var én af dem, der led under det.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Legum Magister » 1. aug 2021, 19:59

R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:54
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Gaarde6 skrev:
1. aug 2021, 16:12
De næste uger bliver spændende.
Mener klubben at vi skal spille med i toppen? Så kommer der 2-3 gode indkøb.
Eller er det bare varm luft? Så kommer der ikke det store ind.

Alle i toppen af AaB bør snart kunne se, at vi ikke er tophold med den nuværende trup.. Håber jeg!
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:

Sikkert top 4:
Rinne X
Ahlmann X
Lucas X

Helt sikkert ikke top 4:
Pallesen
Ross
Granli
Nuværende Ferreira
Fossum
Højholt
MC
Kakeeto
Børsting
Rufo
Hannesboe

Thelander - måske med bedre makkere
Makaric - ukendt
Prica - stort talent, men holder det
Hagelskær - ukendt
Kusk - måske med bedre legekammerater
Prip - ukendt
Ementa - ukendt
Prijovic - ukendt
Pedersen - ukendt
Gedsted - ukendt

Ergo har vi 3 (tre!) spillere, der ville kunne være sikre på et top 4-hold. Den ene er så oveni lamgtidsskadet.

Et helt hold på 11 spillere, som helt sikkert ikke er top 4-materiale.

10 spillere, som enten er på vippen, er ukendte, helt unge eller som måske kunne komme i den rette kategori med bedre medspillere (Thelander og Kusk).

Naturligvis rækker det ikke til andet end placering 5-10, medmindre alle pludselig begynder at overperforme. Men det kan man ikke bygge sine top 4-udmeldinger på.

AaB har ikke pengene eller tiltrækning til at kunne hente 8-10 spillere af top 4-klasse.

Så enten skruer man ned, erkender dette og accepterer den rolle og selvbillede, som de sidste 7 år har skabt.
Eller også går man all in på at finde en reel investor, som står klar med 100-200 mio kr.

Det sidste ville naturligvis være det sjoveste, men med en risiko for at sælge sig for dyrt ift identitet.
For det virker ikke til, at der skulle være nogen blandt de nordjyske milliardærer, der har interesse i det.

Men det virker efterhånden til reelt at være de to alternativer, der er, for AaB kommer ikke til at tjene de penge selv. Hverken på ikke-eksisterende talenter, konference, guldsæder, boder eller penge fra bookmaker, selvom man har solgt trøjen.
Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
For svingende, ja. Men når han spiller sit bedste, er han for mig at se stadig blandt ligaens bedste VB.
Men hvis jeg må være så fræk at spørge, hvornår har du så sidst set ham spille sidt bedste? Jeg har stor veneration for Ahlmann; men han er ikke, hvad han har været.

Besvar