Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 27. aug 2021, 10:33

Yankee skrev:
27. aug 2021, 10:21
Prica22 skrev:
27. aug 2021, 10:14
Vi kan godt. Spørgsmålet er bare, om vi har råd til det sportsligt. Fossum går ind og gør en forskel fra start, det er mere tvivlsomt med Berger fx.

Man skal være tidligere ude eller holde øje med kontraktudløb imo. Jeg synes jo man skulle tage at holde øje med akademierne i top 5 ligaer. Der er massere skandinaver, der aldrig går hele vejen til førsteholdet.
Helt klart - problemet er bare at Fossum dårligt nok tjener sin egen pris hjem. Selv nu hvor han har gang i en fremragende periode, er han jo ikke for alvor et salgsobjekt. Og hvis han ikke bliver solgt i denne uge eller til januar så begynder hans kontraktudløb i 2023 at nærme sig. Kan man forlænge med ham eller står vi med endnu en Rinne-situation?
Vi kan jo ikke vurdere, om han er et salgsobjekt eller om andre er. I et lille år har han jo været holdets bedste spiller, scorer mål, laver chancer. At mange fans synes han er usynlig og kedelig, laver ikke om på det.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2021, 10:49

Eksil skrev:
27. aug 2021, 10:18
Freddie skrev:
27. aug 2021, 10:02
Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:44
Freddie skrev:
27. aug 2021, 09:39
Prica22 skrev:
27. aug 2021, 09:30
Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:27
Vil håbe, at man kan få Magnus Christensen eller Robert Kakeeto ud i dette vindue.

Begge er i kanten af truppen og allerede midt i 20erne, hvor jeg ikke forventer at de løfter niveauet yderligere.

Prisen bør ligge lige omkring en kasse Landkær.
Enig. MC burde man dog kunne få noget for, hvor Kakeeto nok nærmere er en case, hvor man bare skal finde nogen, der vil have ham.
Robert Kakeeto tjener ikke mere end en nyansat bankelev, som Lynge ville have sagt. Måske 10-15% af hvad de dyreste tjener.
Det er meget muligt han er billig i drift, men så vil jeg hellere give pladsen til en u-holdsspiller. Synes det er en mærkelig tilgang i et elitemiljø at have så udpræget en bredtespiller, hvor det virker svært at se en vej på holdet mere permanent.
Der vil altid være en spillere, der er i bunden af hierakiet. Hvis Kakeeto forsvandt, hvad han ikke gør, kaster du dig jo bare over en anden.
Kakeeto har trods alt været på banen i 43 kampe, og mon ikke også han kan aflaste en anden, når der skal spilles pokalkamp på Fyn. Så sent som i forårets udekamp mod Brøndby spillede han fuld tid, og han har vundet 17 kampe med AaB. Det tal er kun marginalt dårligere, end det Lukas Andersen kan fremvise. Men nok om det.

https://aabsport.dk/holdet/spillertrupp ... rt-Kakeeto
Jeg skrev netop enten MC eller Kateeto, da de udfylder den samme plads og rolle. Fjernede man begge kunne det blive sårbart.

Kateeto har været anvendt i 43 kampe over seks år, dog er en god del som indskifter. Han har spillet 2000 minutter i SL, samt 420 minutter i pokalen. Samlet set er det 26-27 hele kampe over den periode.

Edit - Synes ikke jeg "kaster mig over" nogen. Konstaterer bare at der nok bør fjernes en backup midtbanespiller.
Altså, når nu Bob også har en anden rolle på holdet samt koster meget lidt at have rendende, så giver det jo meget mere mening at have ham i truppen end MC.

Forskellen på de tos niveau er marginal og sidstnævnte koster måske 2-3 gange så meget at have i truppen.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2021, 10:53

raekkeettre skrev:
27. aug 2021, 07:51
R Rosenberg skrev:
26. aug 2021, 23:01
raekkeettre skrev:
26. aug 2021, 22:48
Dennis Nielsen skrev:
26. aug 2021, 22:20
raekkeettre skrev:
26. aug 2021, 21:41
Lyfe skrev:
26. aug 2021, 20:28


Helt enig og gerne en med karisma! Men en ståle/hilje type koster også bare... Fint for mig egentlig at tage en der er på sidste kontrakt i karriereren men kan komme med erfaring og styring
Hvorfor har vi bruge for en kanon spiller på midten? Fordi modstanderen kan gøre banen mega lille og skære afleveringer af istedet for at passe rum.

Der er ingen tal eller statistikker der viser vi har brug for en midt ud over det vi har. Men SINDSYG mange tal viser vi mangler en offensiv hurtig udfordrende spiller. Vi er det hold i ligaen der udfordre mindst, har mindst driblinger, skaber mindst chancer etc etc etc....

Så håber godt.nok IAO bruger alle kræfter og midler på en offensive spiller....
Meget unuanceret.

Det svarer lidt til at skrive - skidt med midtbanen, det er ikke vigtigt at vinde kampen om midtbanen.

En spiller centralt, der formår at vende med bolden, skabe overtal centralt og som kan levere en god bold, er hamrende vigtig. Den type spiller vil helt automatisk skabe de rum, som du efterlyser. Derudover vil sådan en type kunne servere bolde, der gør, at vores offensive spillere modtager boldene i mere gunstige positioner. Dette er lig med bedre forudsætning for driblinger og chancer - netop de statistikker du henviser til.
:) Hvorfor er mit argument mere unuanceret end dit. Jeg har prøvet at sætte en masse statistik og tal bag mine argumenter hvorfor vi har en 1. prioritet der hedder en offensiv spiller, som - hvad der lyder til - også bliver delt af IAO.

Men hvor mit er unuanceret, er dit tilgengæld mega nuanceret....:)
@Dennis Nielsena indlæg er faktisk meget mere nuanceret end dit. Bl.a. fordi, som han også anfører, at du kan have nok så mange offensive spillere, men at man er lige vidt, hvis ikke der er en spilfordeler.
Især med de mangler, vi har i forsvaret på den front. Hverken Thelander eller Ross excellerer særligt i den disciplin. Ferreira gør heller ikke. Vor Dreng Højholt vel heller ikke overmåde.

Du får så grotesk meget mere ud af kanter/offensive spillere, hvis der ligger én bag dem, der kan det med den hurtige vending, den hurtige stikning, den diagonale aflevering. Én, der læser og ser spillet hurtigt.
Det er alfa og omega, at vi får en sådan.
Enig. Men hvad hedder vores kant der er hurtig, driblestærk, kan sætte en mand, løber i dybden...? Altså dem du siger vi vil få meget mere ud af med en god midtbanespiller.
Kusk, Prica, Makaric, Prip, Lucas, begge wingbacks ville få voldsomt meget ud af netop sådan en spiller.
Ædruelighedens stemme

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af raekkeettre » 27. aug 2021, 11:06

R Rosenberg skrev:
27. aug 2021, 10:53
raekkeettre skrev:
27. aug 2021, 07:51
R Rosenberg skrev:
26. aug 2021, 23:01
raekkeettre skrev:
26. aug 2021, 22:48
Dennis Nielsen skrev:
26. aug 2021, 22:20
raekkeettre skrev:
26. aug 2021, 21:41


Hvorfor har vi bruge for en kanon spiller på midten? Fordi modstanderen kan gøre banen mega lille og skære afleveringer af istedet for at passe rum.

Der er ingen tal eller statistikker der viser vi har brug for en midt ud over det vi har. Men SINDSYG mange tal viser vi mangler en offensiv hurtig udfordrende spiller. Vi er det hold i ligaen der udfordre mindst, har mindst driblinger, skaber mindst chancer etc etc etc....

Så håber godt.nok IAO bruger alle kræfter og midler på en offensive spiller....
Meget unuanceret.

Det svarer lidt til at skrive - skidt med midtbanen, det er ikke vigtigt at vinde kampen om midtbanen.

En spiller centralt, der formår at vende med bolden, skabe overtal centralt og som kan levere en god bold, er hamrende vigtig. Den type spiller vil helt automatisk skabe de rum, som du efterlyser. Derudover vil sådan en type kunne servere bolde, der gør, at vores offensive spillere modtager boldene i mere gunstige positioner. Dette er lig med bedre forudsætning for driblinger og chancer - netop de statistikker du henviser til.
:) Hvorfor er mit argument mere unuanceret end dit. Jeg har prøvet at sætte en masse statistik og tal bag mine argumenter hvorfor vi har en 1. prioritet der hedder en offensiv spiller, som - hvad der lyder til - også bliver delt af IAO.

Men hvor mit er unuanceret, er dit tilgengæld mega nuanceret....:)
@Dennis Nielsena indlæg er faktisk meget mere nuanceret end dit. Bl.a. fordi, som han også anfører, at du kan have nok så mange offensive spillere, men at man er lige vidt, hvis ikke der er en spilfordeler.
Især med de mangler, vi har i forsvaret på den front. Hverken Thelander eller Ross excellerer særligt i den disciplin. Ferreira gør heller ikke. Vor Dreng Højholt vel heller ikke overmåde.

Du får så grotesk meget mere ud af kanter/offensive spillere, hvis der ligger én bag dem, der kan det med den hurtige vending, den hurtige stikning, den diagonale aflevering. Én, der læser og ser spillet hurtigt.
Det er alfa og omega, at vi får en sådan.
Enig. Men hvad hedder vores kant der er hurtig, driblestærk, kan sætte en mand, løber i dybden...? Altså dem du siger vi vil få meget mere ud af med en god midtbanespiller.
Kusk, Prica, Makaric, Prip, Lucas, begge wingbacks ville få voldsomt meget ud af netop sådan en spiller.
Jeg ser desværre ingen af dem som svaret på en hurtig udfordrende spiller der også trækker en modstander med dybdeløb. Som i overhoved. Men ja, også godt at være uenig, hvis du synes vi har det og alle vores offensive stats vil blive bedre med en bedre midtbane spiller så er det jo cool :) Jeg håber bare på IAO går 100% efter en offensive spiller der kan alt det....Lad os se hvad der sker :)

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2021, 11:26

raekkeettre skrev:
27. aug 2021, 11:06
R Rosenberg skrev:
27. aug 2021, 10:53
raekkeettre skrev:
27. aug 2021, 07:51
R Rosenberg skrev:
26. aug 2021, 23:01
raekkeettre skrev:
26. aug 2021, 22:48
Dennis Nielsen skrev:
26. aug 2021, 22:20


Meget unuanceret.

Det svarer lidt til at skrive - skidt med midtbanen, det er ikke vigtigt at vinde kampen om midtbanen.

En spiller centralt, der formår at vende med bolden, skabe overtal centralt og som kan levere en god bold, er hamrende vigtig. Den type spiller vil helt automatisk skabe de rum, som du efterlyser. Derudover vil sådan en type kunne servere bolde, der gør, at vores offensive spillere modtager boldene i mere gunstige positioner. Dette er lig med bedre forudsætning for driblinger og chancer - netop de statistikker du henviser til.
:) Hvorfor er mit argument mere unuanceret end dit. Jeg har prøvet at sætte en masse statistik og tal bag mine argumenter hvorfor vi har en 1. prioritet der hedder en offensiv spiller, som - hvad der lyder til - også bliver delt af IAO.

Men hvor mit er unuanceret, er dit tilgengæld mega nuanceret....:)
@Dennis Nielsena indlæg er faktisk meget mere nuanceret end dit. Bl.a. fordi, som han også anfører, at du kan have nok så mange offensive spillere, men at man er lige vidt, hvis ikke der er en spilfordeler.
Især med de mangler, vi har i forsvaret på den front. Hverken Thelander eller Ross excellerer særligt i den disciplin. Ferreira gør heller ikke. Vor Dreng Højholt vel heller ikke overmåde.

Du får så grotesk meget mere ud af kanter/offensive spillere, hvis der ligger én bag dem, der kan det med den hurtige vending, den hurtige stikning, den diagonale aflevering. Én, der læser og ser spillet hurtigt.
Det er alfa og omega, at vi får en sådan.
Enig. Men hvad hedder vores kant der er hurtig, driblestærk, kan sætte en mand, løber i dybden...? Altså dem du siger vi vil få meget mere ud af med en god midtbanespiller.
Kusk, Prica, Makaric, Prip, Lucas, begge wingbacks ville få voldsomt meget ud af netop sådan en spiller.
Jeg ser desværre ingen af dem som svaret på en hurtig udfordrende spiller der også trækker en modstander med dybdeløb. Som i overhoved. Men ja, også godt at være uenig, hvis du synes vi har det og alle vores offensive stats vil blive bedre med en bedre midtbane spiller så er det jo cool :) Jeg håber bare på IAO går 100% efter en offensive spiller der kan alt det....Lad os se hvad der sker :)
Men hvad er det konkret for typer, du efterlyser til vores spillestil?

Og naturligvis ville de blive bedre med en dygtig midtbanespiller, som kan se hullerne, lave stikningerne, afspille hurtigt og selv tyre udefra. Det behøver man vel ikke at være Birger Peitersen for at kunne se.
Ædruelighedens stemme

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af 9520AaB » 27. aug 2021, 11:55

I stedet for at skulle have noget ind, kunne vi også sætte vores lid til at Kusk shiner i mere end hver fjerde kamp, at Fossum bliver kampafgørende i flere kampe, at Pedro holder niveau og at Ahlmann genfinder formen. Sker alt dette, så ser jeg os faktisk som et sikkert top 6 hold. For mig er det en no brainer at Cifuentes/Würtz og de andre arbejder med dette hver dag, om det lykkedes, må fremtiden vise.
Dette blot for at sige, at vi behøver altså ikke at få mere ind, dem vi har skal bare virke hver gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af raekkeettre » 27. aug 2021, 11:56

R Rosenberg skrev:
27. aug 2021, 11:26
raekkeettre skrev:
27. aug 2021, 11:06
R Rosenberg skrev:
27. aug 2021, 10:53
raekkeettre skrev:
27. aug 2021, 07:51
R Rosenberg skrev:
26. aug 2021, 23:01
raekkeettre skrev:
26. aug 2021, 22:48


:) Hvorfor er mit argument mere unuanceret end dit. Jeg har prøvet at sætte en masse statistik og tal bag mine argumenter hvorfor vi har en 1. prioritet der hedder en offensiv spiller, som - hvad der lyder til - også bliver delt af IAO.

Men hvor mit er unuanceret, er dit tilgengæld mega nuanceret....:)
@Dennis Nielsena indlæg er faktisk meget mere nuanceret end dit. Bl.a. fordi, som han også anfører, at du kan have nok så mange offensive spillere, men at man er lige vidt, hvis ikke der er en spilfordeler.
Især med de mangler, vi har i forsvaret på den front. Hverken Thelander eller Ross excellerer særligt i den disciplin. Ferreira gør heller ikke. Vor Dreng Højholt vel heller ikke overmåde.

Du får så grotesk meget mere ud af kanter/offensive spillere, hvis der ligger én bag dem, der kan det med den hurtige vending, den hurtige stikning, den diagonale aflevering. Én, der læser og ser spillet hurtigt.
Det er alfa og omega, at vi får en sådan.
Enig. Men hvad hedder vores kant der er hurtig, driblestærk, kan sætte en mand, løber i dybden...? Altså dem du siger vi vil få meget mere ud af med en god midtbanespiller.
Kusk, Prica, Makaric, Prip, Lucas, begge wingbacks ville få voldsomt meget ud af netop sådan en spiller.
Jeg ser desværre ingen af dem som svaret på en hurtig udfordrende spiller der også trækker en modstander med dybdeløb. Som i overhoved. Men ja, også godt at være uenig, hvis du synes vi har det og alle vores offensive stats vil blive bedre med en bedre midtbane spiller så er det jo cool :) Jeg håber bare på IAO går 100% efter en offensive spiller der kan alt det....Lad os se hvad der sker :)
Men hvad er det konkret for typer, du efterlyser til vores spillestil?

Og naturligvis ville de blive bedre med en dygtig midtbanespiller, som kan se hullerne, lave stikningerne, afspille hurtigt og selv tyre udefra. Det behøver man vel ikke at være Birger Peitersen for at kunne se.
Det har jeg argumenteret for 100 gange nu, se bare tilbage i denne tråds posts.

Og ja enig, alle vil blive bedre med en kanon dygtig midtbane spiller. Jeg mener bare med samme investering at holdet vil blive bedre med en anden type offensiv spiller som vi slet ikke har i truppen nu, og forsøger at underbygge denne påstand med bagvedliggende parametre.

Men lad os se hvad Inge gør....for handle skal han sgu da...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Brodernumsi » 27. aug 2021, 12:39

9520AaB skrev:
27. aug 2021, 11:55
I stedet for at skulle have noget ind, kunne vi også sætte vores lid til at Kusk shiner i mere end hver fjerde kamp, at Fossum bliver kampafgørende i flere kampe, at Pedro holder niveau og at Ahlmann genfinder formen. Sker alt dette, så ser jeg os faktisk som et sikkert top 6 hold. For mig er det en no brainer at Cifuentes/Würtz og de andre arbejder med dette hver dag, om det lykkedes, må fremtiden vise.
Dette blot for at sige, at vi behøver altså ikke at få mere ind, dem vi har skal bare virke hver gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og Lucas er tilbage på 100% medio oktober.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Spritten » 27. aug 2021, 12:44

Brodernumsi skrev:
27. aug 2021, 12:39
9520AaB skrev:
27. aug 2021, 11:55
I stedet for at skulle have noget ind, kunne vi også sætte vores lid til at Kusk shiner i mere end hver fjerde kamp, at Fossum bliver kampafgørende i flere kampe, at Pedro holder niveau og at Ahlmann genfinder formen. Sker alt dette, så ser jeg os faktisk som et sikkert top 6 hold. For mig er det en no brainer at Cifuentes/Würtz og de andre arbejder med dette hver dag, om det lykkedes, må fremtiden vise.
Dette blot for at sige, at vi behøver altså ikke at få mere ind, dem vi har skal bare virke hver gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og Lucas er tilbage på 100% medio oktober.
Lucas er først tilbage næste år.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 27. aug 2021, 12:44

Prica22 skrev:
27. aug 2021, 10:33
Vi kan jo ikke vurdere, om han er et salgsobjekt eller om andre er. I et lille år har han jo været holdets bedste spiller, scorer mål, laver chancer. At mange fans synes han er usynlig og kedelig, laver ikke om på det.
Tjo, men når man køber spillere ind som 24-årige, så bliver de aldrig kæmpe salgsobjekter. Næsten uanset hvor godt Fossum måtte have gjort det, ville han aldrig blive virkelig mange penge værd. Det er også OK hvis det er spillere, der løfter holdets niveau markant, hvilket Fossum til tider har gjort, så det er ikke nødvendigvis en kritik af Fossum-handlen. Men generelt skal AaB ligge et andet sted i fødekæden og så til gengæld virkelig dygtiggøre sig i den disciplin.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2021, 12:48

9520AaB skrev:
27. aug 2021, 11:55
I stedet for at skulle have noget ind, kunne vi også sætte vores lid til at Kusk shiner i mere end hver fjerde kamp, at Fossum bliver kampafgørende i flere kampe, at Pedro holder niveau og at Ahlmann genfinder formen. Sker alt dette, så ser jeg os faktisk som et sikkert top 6 hold. For mig er det en no brainer at Cifuentes/Würtz og de andre arbejder med dette hver dag, om det lykkedes, må fremtiden vise.
Dette blot for at sige, at vi behøver altså ikke at få mere ind, dem vi har skal bare virke hver gang.
Det er også den følelse, som jeg sidder med, nemlig at dette hold godt kan blive bedre og der arbejdes løbende på det.
At dem, som spiller bliver bedre jo flere kampe, de får systemet/ideerne under bæltet og dem på bænken stadig kan løfte deres niveau og trænerne har fokus på det sidste(ikke bare de startende 11). Det virker ikke til, at trænerne har opgivet nogle spillere ift, at gøre dem bedre.

Så derfor er jeg heller ikke desperat efter nyt blod. Fordi jeg har tillid til trænerteamet om løbende at forbedre alle spillere. Men truppen er smal og selv med mirakelmedicin til alle, så holder det måske ikke til jul.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Brodernumsi » 27. aug 2021, 12:48

Spritten skrev:
27. aug 2021, 12:44
Brodernumsi skrev:
27. aug 2021, 12:39
9520AaB skrev:
27. aug 2021, 11:55
I stedet for at skulle have noget ind, kunne vi også sætte vores lid til at Kusk shiner i mere end hver fjerde kamp, at Fossum bliver kampafgørende i flere kampe, at Pedro holder niveau og at Ahlmann genfinder formen. Sker alt dette, så ser jeg os faktisk som et sikkert top 6 hold. For mig er det en no brainer at Cifuentes/Würtz og de andre arbejder med dette hver dag, om det lykkedes, må fremtiden vise.
Dette blot for at sige, at vi behøver altså ikke at få mere ind, dem vi har skal bare virke hver gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og Lucas er tilbage på 100% medio oktober.
Lucas er først tilbage næste år.
Vi var i gang med at drømme.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2021, 12:51

9520AaB skrev:
27. aug 2021, 11:55
I stedet for at skulle have noget ind, kunne vi også sætte vores lid til at Kusk shiner i mere end hver fjerde kamp, at Fossum bliver kampafgørende i flere kampe, at Pedro holder niveau og at Ahlmann genfinder formen. Sker alt dette, så ser jeg os faktisk som et sikkert top 6 hold. For mig er det en no brainer at Cifuentes/Würtz og de andre arbejder med dette hver dag, om det lykkedes, må fremtiden vise.
Dette blot for at sige, at vi behøver altså ikke at få mere ind, dem vi har skal bare virke hver gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tjo. Men hvad er det værd? Nogle tv-penge?

Vi skal jo op og blande os i top 4, for at det er sjovt og indbringende (Europa). At ende 5 eller 6 er der jo reelt ikke mere spass i end at man ikke kan rykke ned.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2021, 13:06

R Rosenberg skrev:
27. aug 2021, 12:51
Tjo. Men hvad er det værd? Nogle tv-penge?

Vi skal jo op og blande os i top 4, for at det er sjovt og indbringende (Europa). At ende 5 eller 6 er der jo reelt ikke mere spass i end at man ikke kan rykke ned.
Altså det der mener du ikke. Det svarer til, at du ikke gad at lære at cykle, fordi du hellere vil have kørekort/køre bil. Selvfølgelig har det betydning, og det er ulige nemmere at blande sig i top4, hvis man er i mesterskabsslutspillet...
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 13:09

FlæskeFrank skrev:
27. aug 2021, 13:06
Altså det der mener du ikke. Det svarer til, at du ikke gad at lære at cykle, fordi du hellere vil have kørekort/køre bil. Selvfølgelig har det betydning, og det er ulige nemmere at blande sig i top4, hvis man er i mesterskabsslutspillet...
Det var begrænset hvad værdi der var i mesterskabsspillet sidst - vi var på forhånd så langt bagefter at vi ikke kunne nå noget som helst. Selvfølgelig møder vi bedre hold, der er noget med selvforståelsen, der kommer flere tilskuere osv.
Men for vores hold, så var det godt at samle selvtillid i nedrykningsspillet og tage det med ind i denne sæson. Mon ikke både trænere og spillere hæfter sig ved at vi er blevet svære at slå.

Det er ingen selvfølge, at man vinder kampe mod modstandere der har langt mere at spille for end man selv har. Så AaB er på bedre kurs end de har været længe - og denne gang afspejler det sig også i resultaterne.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2021, 13:15

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 13:09
FlæskeFrank skrev:
27. aug 2021, 13:06
Altså det der mener du ikke. Det svarer til, at du ikke gad at lære at cykle, fordi du hellere vil have kørekort/køre bil. Selvfølgelig har det betydning, og det er ulige nemmere at blande sig i top4, hvis man er i mesterskabsslutspillet...
Det var begrænset hvad værdi der var i mesterskabsspillet sidst - vi var på forhånd så langt bagefter at vi ikke kunne nå noget som helst. Selvfølgelig møder vi bedre hold, der er noget med selvforståelsen, der kommer flere tilskuere osv.
Men for vores hold, så var det godt at samle selvtillid i nedrykningsspillet og tage det med ind i denne sæson. Mon ikke både trænere og spillere hæfter sig ved at vi er blevet svære at slå.

Det er ingen selvfølge, at man vinder kampe mod modstandere der har langt mere at spille for end man selv har. Så AaB er på bedre kurs end de har været længe - og denne gang afspejler det sig også i resultaterne.
Man ser tydeligt med Randers, hvor lidt de fik ud af at være i mesterskabsslutspillet uden nogen chance i sidste sæson og sluttede som nr. 6, og iøvrigt endte med færre point end AaB, som var i det vigtige kvalifikationsspil...
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 13:38

FlæskeFrank skrev:
27. aug 2021, 13:15
Man ser tydeligt med Randers, hvor lidt de fik ud af at være i mesterskabsslutspillet uden nogen chance i sidste sæson og sluttede som nr. 6, og iøvrigt endte med færre point end AaB, som var i det vigtige kvalifikationsspil...
Er latterliggørelse det nye nu?

Jeg tog dit indlæg seriøst, så jeg forventer også at din respons har en noget anden karakter.

Jeg havde en valid pointe - som selvfølgelig i langt højere grad har betydning for et hold med ny træner, som er ved at blive spillet sammen.

Randers har effekt af længe at have haft de samme spillere, og den samme træner - uden nævneværdige skader på nøglespillere.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af hje1980 » 27. aug 2021, 13:48

R Rosenberg skrev:
27. aug 2021, 12:51
9520AaB skrev:
27. aug 2021, 11:55
I stedet for at skulle have noget ind, kunne vi også sætte vores lid til at Kusk shiner i mere end hver fjerde kamp, at Fossum bliver kampafgørende i flere kampe, at Pedro holder niveau og at Ahlmann genfinder formen. Sker alt dette, så ser jeg os faktisk som et sikkert top 6 hold. For mig er det en no brainer at Cifuentes/Würtz og de andre arbejder med dette hver dag, om det lykkedes, må fremtiden vise.
Dette blot for at sige, at vi behøver altså ikke at få mere ind, dem vi har skal bare virke hver gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tjo. Men hvad er det værd? Nogle tv-penge?

Vi skal jo op og blande os i top 4, for at det er sjovt og indbringende (Europa). At ende 5 eller 6 er der jo reelt ikke mere spass i end at man ikke kan rykke ned.
Enig... AaB skal derhen hvor 5. plads og ned er ligegyldigt og ikke tilfredsstillende. Kravene skal være min. semifinale i pokalen og 4. plads i ligaen. MINIMUM...
Og det er på det parameter at bestyrrelsen, ledelsen og den sportslige sektor skal kommunikere ud, således sponsorer og tilskuere tror på at det er værd at betale for og spillertruppen får en mentalitet at middelmådighed og manglende vilje HVER DAG, ikke accepteres...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2021, 13:55

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 13:38
FlæskeFrank skrev:
27. aug 2021, 13:15
Man ser tydeligt med Randers, hvor lidt de fik ud af at være i mesterskabsslutspillet uden nogen chance i sidste sæson og sluttede som nr. 6, og iøvrigt endte med færre point end AaB, som var i det vigtige kvalifikationsspil...
Er latterliggørelse det nye nu?

Jeg tog dit indlæg seriøst, så jeg forventer også at din respons har en noget anden karakter.

Jeg havde en valid pointe - som selvfølgelig i langt højere grad har betydning for et hold med ny træner, som er ved at blive spillet sammen.

Randers har effekt af længe at have haft de samme spillere, og den samme træner - uden nævneværdige skader på nøglespillere.
Nej du har ikke en valid pointe. Du har altid en undskyldning for, at lige præcis denne konkrete situation ikke kan sammenlignes med andres situation hvis det ødelæggere dit argument.

Hvis vi var endt i mesterskabsslutspillet og fået denne samme start, ville du have argumenteret med modsat fortegn. Sidst vi var i mesterskabsslutspillet fik vi efterfølgende 8 point i de første 6 kampe i den efterfølgende sæson. Nu har vi 9 point for 6 kampe. Jeg er med på, at der er nuancer, men Randers har altså efter et håbløst mesterskabsslutspil fået en kanonstart på den nye sæson. Og så mangler de altså i efteråret fire af de spillere, som spillede over 20 kampe i sidste sæson, så der sker også udskiftning hos dem. Og vores træner har altså haft to opstarter med holdet, så han kender jo også sine folk.

Det er klart, at vores hold ikke har peaket endnu med træneren. Men det kan forklare slingrende kurs en gang imellem, men det gør ikke, at man ikke kan sammenligne forskellige hold og deres resultater.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 14:09

FlæskeFrank skrev:
27. aug 2021, 13:55
Nej du har ikke en valid pointe. Du har altid en undskyldning for, at lige præcis denne konkrete situation ikke kan sammenlignes med andres situation hvis det ødelæggere dit argument.

Hvis vi var endt i mesterskabsslutspillet og fået denne samme start, ville du have argumenteret med modsat fortegn. Sidst vi var i mesterskabsslutspillet fik vi efterfølgende 8 point i de første 6 kampe i den efterfølgende sæson. Nu har vi 9 point for 6 kampe.
Det er da en valid pointe, at AaB i denne situation har haft godt af at vinde fodboldkampe i nedrykningsslutspillet, hvilket vi har taget med ind i den nye sæson.

Vi har desuden mødt bedre hold i denne sæsons første 6 kampe, end i sidste sæsons første 6 kampe.

Du er nødt til at lade være med at tillægge mig en masse selv-indbildsk logik, hvis jeg skal bruge tid på at debattere med dig.

Låst