Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 20. jan 2022, 18:25

Helt ærligt, der er jo intet overhovedet som skulle indikere, at AaB / Inge kunne finde på at tage Kuhn ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2022, 18:41

Funky skrev:
20. jan 2022, 18:25
Helt ærligt, der er jo intet overhovedet som skulle indikere, at AaB / Inge kunne finde på at tage Kuhn ind.
Nej, og når man kigger på resultaterne i de perioder Kuhn har været indeover AaB, så er det jo nærmest en forbrydelse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 20. jan 2022, 18:47

R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 18:22
Pastorius skrev:
20. jan 2022, 18:14
svenderikpoulsen skrev:
20. jan 2022, 17:56
Jeg turde nu fint lade Kuhn styre tropperne sammen med Würtz og Hiljemark indtil der evt kommer en løsning på en permanent træner. Og det er sgu på tide at få noget på plads ift sæsonstarten.
Samme her - jeg turde også sætte ham på som permanent træner. Man må have en nogenlunde solid fornemmelse af hvad det er han ikke kan, og så kunne supplere ham op på de kompetencer.
Ja, det ville jeg heller ikke blinke ved at gøre.
Det er jo lidt en Bo Henriksen type, og synes de vinder frem, bare de er flankeret af mega faglig kompetente assistenter, og der tror jeg så ikke vi har erfaring nok. Og dem ser jeg helst ikke blive rykket rundt med...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kristian » 20. jan 2022, 18:52

Funky skrev:
20. jan 2022, 17:51
Jakobsen skrev:
20. jan 2022, 17:44
Kristian skrev:
Klaus skrev:
20. jan 2022, 17:07
Tror nu stadigvæk på Thomasberg... Men hvis ikke det kan lade sig gøre kunne Per Frandsen måske være spændende.. Men helst Thomasberg, eventuelt med Kuhn på banen til sommer...
Altså Kuhn som caretaker indtil sommer?
Dur ikke med Kuhn. Han har jo ikke kunnet have et cheftrænerjob i længere tid. Han virkede som caretaker for den trup han var tæt på dengang, men tvivler ærligtalt på hans træneregenskaber er up to date eller at han kan det han kunne i efteråret 2008 med en trup han var “gode venner” med


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er også min fornemmelse.
Egentlig helt enig og jeg tvivler virkelig på at Kuhn har egenskaberne mere.
Han vist ret meget som træner. I Malmø kan min bedstemor selv vinde det mesterskab.

Nej videre til næste emne.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 20. jan 2022, 18:55

Pastorius skrev:
20. jan 2022, 18:41
Funky skrev:
20. jan 2022, 18:25
Helt ærligt, der er jo intet overhovedet som skulle indikere, at AaB / Inge kunne finde på at tage Kuhn ind.
Nej, og når man kigger på resultaterne i de perioder Kuhn har været indeover AaB, så er det jo nærmest en forbrydelse.
Arhh...det kan jo være, som andre skriver, at AaB har kigget på hans resultater EFTER han har været i AaB. Vi har to rigtig gode assistenttrænere, vi har vel ikke behov for éen mere.
Jeg er til gengæld ærgerlig hvis det er rigtigt, at Lars Friis heller ikke er i spil længere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

[Rosengren]
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 10. jul 2021, 10:34

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af [Rosengren] » 20. jan 2022, 18:56

Tipsbladet kommer med 5 bud:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ye-traener

2 nye bud (ihvertfald for mig), og 3 tidligere vendte

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2022, 18:57

Funky skrev:
20. jan 2022, 18:55
Pastorius skrev:
20. jan 2022, 18:41
Funky skrev:
20. jan 2022, 18:25
Helt ærligt, der er jo intet overhovedet som skulle indikere, at AaB / Inge kunne finde på at tage Kuhn ind.
Nej, og når man kigger på resultaterne i de perioder Kuhn har været indeover AaB, så er det jo nærmest en forbrydelse.
Arhh...det kan jo være, som andre skriver, at AaB har kigget på hans resultater EFTER han har været i AaB. Vi har to rigtig gode assistenttrænere, vi har vel ikke behov for éen mere.
Jeg er til gengæld ærgerlig hvis det er rigtigt, at Lars Friis heller ikke er i spil længere.
Så han er blevet diskvalificeret fordi han blev svensk mester med Malmø?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2022, 18:58

[Rosengren] skrev:
20. jan 2022, 18:56
Tipsbladet kommer med 5 bud:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ye-traener

2 nye bud (ihvertfald for mig), og 3 tidligere vendte
Det er jo meget spændende, men det er jo bare fem navne de har hevet ud af røven?
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 20. jan 2022, 18:59

raekkeettre skrev:
20. jan 2022, 18:47
R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 18:22
Pastorius skrev:
20. jan 2022, 18:14
svenderikpoulsen skrev:
20. jan 2022, 17:56
Jeg turde nu fint lade Kuhn styre tropperne sammen med Würtz og Hiljemark indtil der evt kommer en løsning på en permanent træner. Og det er sgu på tide at få noget på plads ift sæsonstarten.
Samme her - jeg turde også sætte ham på som permanent træner. Man må have en nogenlunde solid fornemmelse af hvad det er han ikke kan, og så kunne supplere ham op på de kompetencer.
Ja, det ville jeg heller ikke blinke ved at gøre.
Det er jo lidt en Bo Henriksen type, og synes de vinder frem, bare de er flankeret af mega faglig kompetente assistenter, og der tror jeg så ikke vi har erfaring nok. Og dem ser jeg helst ikke blive rykket rundt med...
Enig, Hilje og Würtz skal ingen steder.

Men den sandhed med, at Kuhn skulle være fuldstændig taktisk og fagligt retarderet, er jeg lidt skeptisk over for.
Ædruelighedens stemme

[Rosengren]
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 10. jul 2021, 10:34

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af [Rosengren] » 20. jan 2022, 19:02

Pastorius skrev:
20. jan 2022, 18:58
[Rosengren] skrev:
20. jan 2022, 18:56
Tipsbladet kommer med 5 bud:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ye-traener

2 nye bud (ihvertfald for mig), og 3 tidligere vendte
Det er jo meget spændende, men det er jo bare fem navne de har hevet ud af røven?
100% - men vel ligeså spændende at diskutere som Kuhns evner 😉😉 - Han bliver aldrig aktuel.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. jan 2022, 19:13

Forza skrev:
20. jan 2022, 10:02
Der hvor min bekymring er størst er sådan set at det er Inge trods alt kun er en mand, og der er efterhånden meget at tage sig af.

- afklaring af Cifuentes’ situation
- ny træner ind
- Afslutning af Høgh transferen
- forhandlinger om eventuelle salg. Mange spillere er eftertragtet og vi budgetterer med salg.
- forhandling af nye spillere. Vi er rygtet til Kramer, Christian Sørensen og ham talentet fra Nordsjælland. + evt. erstatninger for salg.
- kontraktforlængelser: Højholt, Thelander, Rinne er nok dem man først kigger på.


De to første punkter er presserende, og afholder vel lidt de efterfølgende fra at blive løst.

Handler vi ikke, er det også okay. Vi ligger nr. 4 og har en habil trup. Dette ville dog sætte set stort pres på at vi laver store salg til sommer.
At IAO er hårdt spændt for kan der næppe være tvivl om, hvis der var penge til det ville det være fornuftigt med en assistent til IAO.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 20. jan 2022, 19:35

[Rosengren] skrev:
20. jan 2022, 18:56
Tipsbladet kommer med 5 bud:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ye-traener

2 nye bud (ihvertfald for mig), og 3 tidligere vendte
Kan blive svært! Vedkommende VED at han er 2 valg.
Hvis han har et godt job hvorfor så skifte når man alligevel ik var udset som nr 1.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2022, 19:37

Mr Gold skrev:
20. jan 2022, 19:35
[Rosengren] skrev:
20. jan 2022, 18:56
Tipsbladet kommer med 5 bud:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ye-traener

2 nye bud (ihvertfald for mig), og 3 tidligere vendte
Kan blive svært! Vedkommende VED at han er 2 valg.
Hvis han har et godt job hvorfor så skifte når man alligevel ik var udset som nr 1.
Hvem fanden tænker på det?
Hvis jobbet er interessant nok ift. det man har, så tager man det vel hvis man får chancen.
Modsat ville der være ret mange tomme trænersæder rundt omkring.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 20. jan 2022, 19:37

Pastorius skrev:
20. jan 2022, 18:57
Funky skrev:
20. jan 2022, 18:55
Pastorius skrev:
20. jan 2022, 18:41
Funky skrev:
20. jan 2022, 18:25
Helt ærligt, der er jo intet overhovedet som skulle indikere, at AaB / Inge kunne finde på at tage Kuhn ind.
Nej, og når man kigger på resultaterne i de perioder Kuhn har været indeover AaB, så er det jo nærmest en forbrydelse.
Arhh...det kan jo være, som andre skriver, at AaB har kigget på hans resultater EFTER han har været i AaB. Vi har to rigtig gode assistenttrænere, vi har vel ikke behov for éen mere.
Jeg er til gengæld ærgerlig hvis det er rigtigt, at Lars Friis heller ikke er i spil længere.
Så han er blevet diskvalificeret fordi han blev svensk mester med Malmø?
Næppe på resultatet, nej, men det var vist heller ikke alt, der var at sige om Kuhns tid i Malmø, eller hvordan det resultat kom i hus.
Jeg synes bare, det er sjovt som folk herinde hurtigt kan få nogle verbale drag over nakken for at komme med urealistiske forslag, imens Kuhn er sådan en hvid hval som bliver ved med at dukke op til overfladen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2022, 19:43

Funky skrev:
20. jan 2022, 19:37
Næppe på resultatet, nej, men det var vist heller ikke alt, der var at sige om Kuhns tid i Malmø, eller hvordan det resultat kom i hus.
Jeg synes bare, det er sjovt som folk herinde hurtigt kan få nogle verbale drag over nakken for at komme med urealistiske forslag, imens Kuhn er sådan en hvid hval som bliver ved med at dukke op til overfladen.
Det er vel fordi hans historie i AaB er helt udenfor nummer. Jeg har jeg hørt alle forbeholdene, men jeg har svært ved at få det jeg kender til ham, til at passe med at han skulle være fuldstændig uegnet til at have noget med et fodboldhold at gøre igen. Det er lidt som med en spiller. Han har nogle huller, men spidskompetencerne (hans evne til at sprede humør, gejst og glæde fx) er helt udenfor nummer - og har bragt superflotte resultater med sig. Jeg tænker man kan kompensere for de huller han måtte have med et fornuftigt team omkring sig. Så kan det godt være at vi skal have en 4. assistent med ind over, for at have pladen fuld, men det må kunne lade sig gøre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 20. jan 2022, 19:47

Mr Gold skrev:
20. jan 2022, 19:35
[Rosengren] skrev:
20. jan 2022, 18:56
Tipsbladet kommer med 5 bud:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ye-traener

2 nye bud (ihvertfald for mig), og 3 tidligere vendte
Kan blive svært! Vedkommende VED at han er 2 valg.
Hvis han har et godt job hvorfor så skifte når man alligevel ik var udset som nr 1.
Lad mig høre:

Du har et udmærket job til en udmærket løn (eller et blevet fyret for nylig). Du bliver tilbudt et federe job og/eller en federe løn.
Du takker nej, fordi en anden før dig, som er i et godt job, som han er glad for, gerne ville have jobbet trods det, men hans arbejdsgiver ville ikke lade ham tage jobbet?
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 20. jan 2022, 19:53

Pastorius skrev:
20. jan 2022, 19:43
Funky skrev:
20. jan 2022, 19:37
Næppe på resultatet, nej, men det var vist heller ikke alt, der var at sige om Kuhns tid i Malmø, eller hvordan det resultat kom i hus.
Jeg synes bare, det er sjovt som folk herinde hurtigt kan få nogle verbale drag over nakken for at komme med urealistiske forslag, imens Kuhn er sådan en hvid hval som bliver ved med at dukke op til overfladen.
Det er vel fordi hans historie i AaB er helt udenfor nummer. Jeg har jeg hørt alle forbeholdene, men jeg har svært ved at få det jeg kender til ham, til at passe med at han skulle være fuldstændig uegnet til at have noget med et fodboldhold at gøre igen. Det er lidt som med en spiller. Han har nogle huller, men spidskompetencerne (hans evne til at sprede humør, gejst og glæde fx) er helt udenfor nummer - og har bragt superflotte resultater med sig. Jeg tænker man kan kompensere for de huller han måtte have med et fornuftigt team omkring sig. Så kan det godt være at vi skal have en 4. assistent med ind over, for at have pladen fuld, men det må kunne lade sig gøre.
Det er jo, fordi der er blevet bygget sådan en slags sandhed op om, at han er fuldstændig umulig taktisk og som chef. En sandhed, der bare får lov at vokse og vokse.

Det er mig stadig den dag i dag en gåde, at han ikke fik lov at overtage efter sin succesfulde stime (7 SL, 2 LP, 3 CL - alle ubesejret) , men skulle degraderes til assistent for fadæsen Pehrsson.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2022, 20:03

R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 19:53

Det er jo, fordi der er blevet bygget sådan en slags sandhed op om, at han er fuldstændig umulig taktisk og som chef. En sandhed, der bare får lov at vokse og vokse.

Det er mig stadig den dag i dag en gåde, at han ikke fik lov at overtage efter sin succesfulde stime (7 SL, 2 LP, 3 CL - alle ubesejret) , men skulle degraderes til assistent for fadæsen Pehrsson.
Der er vel mere i det end som så - trods alt. Lynge var i hvert fald meget katagorisk. Det er han selvfølgelig heller ikke uden grund. Det er bare svært at få til at hænge sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2033
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9520AaB » 20. jan 2022, 20:06

Pastorius skrev:
R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 19:53

Det er jo, fordi der er blevet bygget sådan en slags sandhed op om, at han er fuldstændig umulig taktisk og som chef. En sandhed, der bare får lov at vokse og vokse.

Det er mig stadig den dag i dag en gåde, at han ikke fik lov at overtage efter sin succesfulde stime (7 SL, 2 LP, 3 CL - alle ubesejret) , men skulle degraderes til assistent for fadæsen Pehrsson.
Der er vel mere i det end som så - trods alt. Lynge var i hvert fald meget katagorisk. Det er han selvfølgelig heller ikke uden grund. Det er bare svært at få til at hænge sammen.
Når nu du selv nævner ham. Så ser jeg hellere Lynge tilbage end Kuhn. IAO må meget gerne forsvinde efter min mening, der er pga hans yderst glimrende retorik blevet lavet samme ting herinde om ham, han virker nærmest urørlig, for mig er han varm luft uden nogen som helst form for track succes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2022, 20:10

9520AaB skrev:
20. jan 2022, 20:06
Pastorius skrev:
R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 19:53

Det er jo, fordi der er blevet bygget sådan en slags sandhed op om, at han er fuldstændig umulig taktisk og som chef. En sandhed, der bare får lov at vokse og vokse.

Det er mig stadig den dag i dag en gåde, at han ikke fik lov at overtage efter sin succesfulde stime (7 SL, 2 LP, 3 CL - alle ubesejret) , men skulle degraderes til assistent for fadæsen Pehrsson.
Der er vel mere i det end som så - trods alt. Lynge var i hvert fald meget katagorisk. Det er han selvfølgelig heller ikke uden grund. Det er bare svært at få til at hænge sammen.
Når nu du selv nævner ham. Så ser jeg hellere Lynge tilbage end Kuhn. IAO må meget gerne forsvinde efter min mening, der er pga hans yderst glimrende retorik blevet lavet samme ting herinde om ham, han virker nærmest urørlig, for mig er han varm luft uden nogen som helst form for track succes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er jo nok endnu mere urealistisk - men det kunne da være en dejlig drøm at hente Lynge, Hamrén og Kuhn ind igen. Så kan vi hygge os med den indtil Inge tager sig sammen.

...og det er altså svært at anklage ham for varm luft, når han først brager op med store armbevægelser om top 4 (og bliver kritiseret for det) for efterfølgende at levere netop det, indtil videre. "If you can back it up, it ain't bragging" for nu at citere mit alter ego.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst