Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af zadion » 18. feb 2022, 08:19

Ementa scorede et fint hovedstødsmål mod Vendsyssel FF, lavede et andet fint og klogt mål samt havde 3. sidste fod på 2 af de andre mål (som jeg lige husker det).

Han ser kluntet ud, men virker egentlig på mig som en hæderlig fodboldspiller, og det kombineret med hans fysisk gør ham ganske spændende i mine øjne. Jeg bliver ikke overrasket hvis han får flere startpladser i løbet af foråret.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Lyngehoevdingen » 18. feb 2022, 13:53

Hovedet skrev:
17. feb 2022, 23:03
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 22:49
Prica22 skrev:
17. feb 2022, 22:42
Hovedet skrev:
17. feb 2022, 22:40
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 21:56
Ja, jeg har naturligvis også kun set ham sparsomt, og jeg kan sagtens se potentialet.

Men jeg er nok bare ikke røget helt på røven endnu.
Men gid, at han pludselig blev vild med låget!
Well, manden er jo 3 meter høj, så han har da naturlige fordele på det punkt. Kender vi noget som helst til hans styrke i luftspillet?
Meldingen fra alle der ser ham til dagligt er at han ikke kan heade
Og dét er satme en bet, når man endelig har en 2-meter mand på toppen;)
Ja, hvad pokker kan vi så bruge ham til? Han kan vel dårligt bevæge sig.
Han kan sagtens bevæge sig.

Selvfølgelig kunne det da være fedt, hvis var en stærk header, men han kan jo stadig godt være en god angriber. Vi havde for eksempel stor succes med Helenius, der var 196 cm høj og var ret ringe på hovedet. Fordi han kunne holde på bolden, gå med i spillet og var en god afslutter med fødderne.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 803
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af emenike » 19. feb 2022, 10:33

Rinne
Ross - Thelander - Hagelskjær
Palle - Højholt - MC - Ahlmann
Prip - Fossum
Makaric

Hvis vi skal have bare den mindste chance for at få noget med går det ikke at stille sig tilbage i 90 minutter og håbe på en 0-0'er. Dertil får vi brug for en Hagelskjær der kan lave sine sideskift, Fossum med dybdeløb, og Makaric til at tage bolden til sig og lægge videre til en Prip. FCM har en vigtig returkamp i Grækenland 4 dage senere der måske kan tage lidt af deres fokus, omend jeg ikke forventer det vil.

1-1 er mit forsigtige bud, ligesom senest vi var dernede i ordinær tid. Men håber mest af alt at se et hold med en solid struktur ledet af Hiljemark og Würtz der kan gå, indtil cheftrænerposten er løst.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Fromthecradle » 19. feb 2022, 10:54

emenike skrev:
19. feb 2022, 10:33
Rinne
Ross - Thelander - Hagelskjær
Palle - Højholt - MC - Ahlmann
Prip - Fossum
Makaric

Hvis vi skal have bare den mindste chance for at få noget med går det ikke at stille sig tilbage i 90 minutter og håbe på en 0-0'er. Dertil får vi brug for en Hagelskjær der kan lave sine sideskift, Fossum med dybdeløb, og Makaric til at tage bolden til sig og lægge videre til en Prip. FCM har en vigtig returkamp i Grækenland 4 dage senere der måske kan tage lidt af deres fokus, omend jeg ikke forventer det vil.

1-1 er mit forsigtige bud, ligesom senest vi var dernede i ordinær tid. Men håber mest af alt at se et hold med en solid struktur ledet af Hiljemark og Würtz der kan gå, indtil cheftrænerposten er løst.
Der er vel kun tvivl om Hagelskjær/Granli, Ahlmann/Børsting og Makaric/Høgh. Jeg ville gå med de tre sidsnævnte, men det er marginaler.
You pay for this?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af jonas386 » 19. feb 2022, 13:19

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... b491537255

Pedro ude med skade (ikke nogen forskel til konkrete kamp), men til gengæld er Anders Noshe i spil til truppen

Desuden: "Foruden Pedro Ferreira og Rufo er det sikkert, at heller ikke Lucas Andersen kommer i spil søndag. Anføreren deltog i store dele af lørdagens træning, men er fortsat nogle uger fra at være kampaktuel."
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Moen » 19. feb 2022, 13:26

jonas386 skrev:
19. feb 2022, 13:19
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... b491537255

Pedro ude med skade (ikke nogen forskel til konkrete kamp), men til gengæld er Anders Noshe i spil til truppen

Desuden: "Foruden Pedro Ferreira og Rufo er det sikkert, at heller ikke Lucas Andersen kommer i spil søndag. Anføreren deltog i store dele af lørdagens træning, men er fortsat nogle uger fra at være kampaktuel."
Fantastisk med Lucas og spændende med Noshe

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af baresi » 19. feb 2022, 14:48

jeg tror seriøst vi får en snitter.
Vi kommer til at stille med et 3 mands forsvar - en 5 mands midtbane (herpå fossum), som kommer til at arbejde defensivt, og så 1 offensiv spiller samt 1 angriber (hvis ikke man er så dum at anvende børsting)
Hvis vi gør det kan vi ikke skabe en skid.
Og får vi en snitter så er der 4 kamp = 1 point at spille om for at blive i top 6. AGF skal jo ikke have meget tur i den for at komme ind i den top 6, og AaB skal satme tage sig sammen.
jeg synes det bliver taget for givet også i pressen at vi er med i top 6, sådan oplever jeg det slet ikke.

MEN jeg håber det, og så synes jeg det er spændende med Lars Friis og allerede Sousa, samt oprydning i truppen.
Virkelig interessant.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Kunji » 19. feb 2022, 15:01

Jeg regner 100% med at vi taber. Vi ser sjældent gode ud mod FCM, og det er ikke i denne kamp top6 bliver vundet eller tabt. FCM kan spille med både teknik og styrke, og hvis de er bare lidt kloge, så kommer er blæsende med intensitet og råstyrke. Det har vi intet modsvar til rent historisk.

Så længe vi ikke bliver blæst ud, så er jeg okay.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14877
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 19. feb 2022, 15:05

Kunji skrev:
19. feb 2022, 15:01
Jeg regner 100% med at vi taber. Vi ser sjældent gode ud mod FCM, og det er ikke i denne kamp top6 bliver vundet eller tabt. FCM kan spille med både teknik og styrke, og hvis de er bare lidt kloge, så kommer er blæsende med intensitet og råstyrke. Det har vi intet modsvar til rent historisk.

Så længe vi ikke bliver blæst ud, så er jeg okay.
Deprimerende at det er sådan det er blevet, men helt enig. Kan vi slippe derfra med æren i behold, er det en halv succes. Men jeg håber nu også at holdet kommer for at prøve at spille med, og ikke bare stille sig ned og tage imod. Dermed håber jeg også at Hilje er kommet på bedre tanker med opstillingen, end hvad generalprøven viste. Makaric ind - giv nu vores 9'er chancen permanent, også i de svære kampe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Kunji » 19. feb 2022, 15:10

Hanga skrev:
19. feb 2022, 15:05
Kunji skrev:
19. feb 2022, 15:01
Jeg regner 100% med at vi taber. Vi ser sjældent gode ud mod FCM, og det er ikke i denne kamp top6 bliver vundet eller tabt. FCM kan spille med både teknik og styrke, og hvis de er bare lidt kloge, så kommer er blæsende med intensitet og råstyrke. Det har vi intet modsvar til rent historisk.

Så længe vi ikke bliver blæst ud, så er jeg okay.
Deprimerende at det er sådan det er blevet, men helt enig. Kan vi slippe derfra med æren i behold, er det en halv succes. Men jeg håber nu også at holdet kommer for at prøve at spille med, og ikke bare stille sig ned og tage imod. Dermed håber jeg også at Hilje er kommet på bedre tanker med opstillingen, end hvad generalprøven viste. Makaric ind - giv nu vores 9'er chancen permanent, også i de svære kampe.
Jeg håber naturligvis også, at vi møder op for at spille med og ikke laver en præstation ala “AaB i Parken”-classic. Jeg synes, vi under Cifuentes var bedre i denne type kampe, uden at være imponerende. Jeg synes, vi for ofte går ind til de her kampe med fokus på et point, og det er sjældent nogen stor succes.

Jeg håber, vi spiller offensivt og med mod! Jeg forventer det dog ikke.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. feb 2022, 17:32

Så skal der i morgen hentes tre point i de trøstesløse omgivelser nede på Lars Tyndskids mark udenfor Herning :aabfan:

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Nordjyden HY » 19. feb 2022, 18:15

Fra AaB:
Efter lørdagens træningspas har fungerende AaB-cheftræner Oscar Hiljemark udtaget følgende 18 navne:

1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 19 Anosike Ementa, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 31 Anders Noshe, 39 Kasper Høgh og 40 Theo Sander.

Pedro Ferreira har karantæne, mens Rufo og Lucas Andersen er tilbage i træning, men endnu er ukampdygtige.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Moen » 19. feb 2022, 18:24

Noshe kan blive den 6. yngste superligaspiller og yngste AaB spiller i 100 år (bogstaveligt talt).

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Salle17 » 19. feb 2022, 18:25

Vi kan kun overraske imo. 1 point vil være alfa og omega. :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 19. feb 2022, 19:21

Hold nu op en gang ynk at læse.

Hiljemark tager sin første superligasejr på Heden i morgen. Alt det andet pjat gider vi ikke overveje.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af FlæskeFrank » 19. feb 2022, 20:21

Bemærker, at der kun er udtaget 18 mand, så ingen skal sorteres fra.

Anders Noshe er vel højrekant.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Jakobsen » 19. feb 2022, 21:00

Fromthecradle skrev:
emenike skrev:
19. feb 2022, 10:33
Rinne
Ross - Thelander - Hagelskjær
Palle - Højholt - MC - Ahlmann
Prip - Fossum
Makaric

Hvis vi skal have bare den mindste chance for at få noget med går det ikke at stille sig tilbage i 90 minutter og håbe på en 0-0'er. Dertil får vi brug for en Hagelskjær der kan lave sine sideskift, Fossum med dybdeløb, og Makaric til at tage bolden til sig og lægge videre til en Prip. FCM har en vigtig returkamp i Grækenland 4 dage senere der måske kan tage lidt af deres fokus, omend jeg ikke forventer det vil.

1-1 er mit forsigtige bud, ligesom senest vi var dernede i ordinær tid. Men håber mest af alt at se et hold med en solid struktur ledet af Hiljemark og Würtz der kan gå, indtil cheftrænerposten er løst.
Der er vel kun tvivl om Hagelskjær/Granli, Ahlmann/Børsting og Makaric/Høgh. Jeg ville gå med de tre sidsnævnte, men det er marginaler.
Hvad er det der gør, at så mange vil have Høgh som starter?
Han har aldrig spillet kampe på det her niveau og har været ret anonym i træningskampene. Vi ved reelt ikke ret meget om niveau og styrke endnu. Makaric ville jeg være meget mere tryg ved omend han har nogle klare svagheder. Skulle vi endelig gå med en anden spids synes jeg da Ementa har vist meget mere i optakten og han har vist han kan spille Superliga.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 20. feb 2022, 01:15

Kunji skrev:
19. feb 2022, 15:01
Jeg regner 100% med at vi taber. Vi ser sjældent gode ud mod FCM, og det er ikke i denne kamp top6 bliver vundet eller tabt. FCM kan spille med både teknik og styrke, og hvis de er bare lidt kloge, så kommer er blæsende med intensitet og råstyrke. Det har vi intet modsvar til rent historisk.

Så længe vi ikke bliver blæst ud, så er jeg okay.
Rimeligvis har vi faktisk gjort det ganske godt i Herning de sidste par år. De 3 sidste Superligakampe hedder 0-1, 2-1 og 0-0 i AaBs favør (nederlaget efter drop af Rinne i sidste minut). Derudover tabte vi ganske vist pokalkampen i efteråret, men først efter forlænget spilletid og 1-1 i den ordinære kamp.

Det er faktisk i Aalborg, at vi ser skidt ud mod dem. Sidst tabte vi 0-1 - det var så selvfølgelig, hvad det var - men måden var helt skrækkelig.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Patmand » 20. feb 2022, 10:19

Jeg tror AaB taber rimeligt komfortabelt. Jeg syntes ikke AaB har værktøjerne hverken til at stå imod FCM's power fodbold eller nogle offensive modtræk.

Så jeg gætter på en ensidig forestilling hvor FCM vil dominere og AaB med maksimalt tre afslutninger på mål.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Maglau » 20. feb 2022, 10:21

Kunji skrev:
19. feb 2022, 15:10
Hanga skrev:
19. feb 2022, 15:05
Kunji skrev:
19. feb 2022, 15:01
Jeg regner 100% med at vi taber. Vi ser sjældent gode ud mod FCM, og det er ikke i denne kamp top6 bliver vundet eller tabt. FCM kan spille med både teknik og styrke, og hvis de er bare lidt kloge, så kommer er blæsende med intensitet og råstyrke. Det har vi intet modsvar til rent historisk.

Så længe vi ikke bliver blæst ud, så er jeg okay.
Deprimerende at det er sådan det er blevet, men helt enig. Kan vi slippe derfra med æren i behold, er det en halv succes. Men jeg håber nu også at holdet kommer for at prøve at spille med, og ikke bare stille sig ned og tage imod. Dermed håber jeg også at Hilje er kommet på bedre tanker med opstillingen, end hvad generalprøven viste. Makaric ind - giv nu vores 9'er chancen permanent, også i de svære kampe.
Jeg håber naturligvis også, at vi møder op for at spille med og ikke laver en præstation ala “AaB i Parken”-classic. Jeg synes, vi under Cifuentes var bedre i denne type kampe, uden at være imponerende. Jeg synes, vi for ofte går ind til de her kampe med fokus på et point, og det er sjældent nogen stor succes.

Jeg håber, vi spiller offensivt og med mod! Jeg forventer det dog ikke.
Fuldstændig enig - der er ingen tvivl om at vi taber uanset hvad vi gør, så håber jeg inderligt vi møder op for at spille kampe og ikke for at få tiden til at gå.
Tager hellere et 4-2 nederlag hvor vi forsøger at score end 2-0 med 11 mand i feltet og fcm på Cruise kontrol.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar