Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 6. apr 2022, 10:11

Sønderhof skrev:
6. apr 2022, 10:05
Hanga skrev:
6. apr 2022, 09:35
Fromthecradle skrev:
6. apr 2022, 09:16
Buzz Killington skrev:
6. apr 2022, 07:24
To Madeira skrev:
5. apr 2022, 23:40
Ifølge Ripodsten og Bælum har vi fået 32 millioner ind for salg af Okore(3-4mil) og videresalg foe Mæhle(28-29mil).

Synes det er meget højt.
Ja så kan man sgu ikke længere brokke sig over Mæhles discountklausul. Shit mand. Hvis han vitterlig røg for 110 mio, så har klausulen været i nærheden af 25% af hele beløbet. Det er jo helt uhørt.
Var det 10 mio ved skiftet - og så plus 28-29 ved Atlanta skiftet. Dermed er han vel AaBs største salg nogensinde (tænker Bassogog var 45 minus 10 i videresalgsklusuler) ? For en højre back (dengang), det er jo helt vildt fantastisk.
Taget i betragtning af at Mæhle stadig var forholdsvis tidlig på sin udviklingskurve, da han blev solgt, så er det helt afgjort endt med at være et pænt salg. Overraskende at vi har fået så meget i videresalg, væsentligt mere end medierne berettede.

@To Madeira det er Bælum der sætter tal på de enkelte spillere og ikke dine gæt?
Jeg vil også gerne lige have besvaret et spørgsmål, nu vi er ved det :) Forholder de sig også til det vandvittige transferudgift-beløb på 10-15(var det ikke noget i den dur?)millioner, som flere mente udelukkende kunne forklares ved enorme agenthonorarer?
Ja og Bælum giver samme begrundelse

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 6. apr 2022, 10:13

Mogens skrev:
6. apr 2022, 10:01
Jeg namedropper...

På Tipsbladet fremgår det, at en superligaklub (dem ved jeg godt, at der er 11 andre af) har budt på en 19-årig ghaneser, Salim Adams. Kunne han være en interessant mand for AaB? Jeg aner intet om ham, men vil hellere have meninger fra folk herinde, end jeg vil google noget ret ligegyldigt info (udover hans kompetencer og foretrukne plads).

Kan Alex Runarsson være et emne i kassen for AaB, eller er det urealistisk, at han vil vende tilbage til superligaen?
Jeg tror bare, det er AGF, som har været meldt interesserede tidligere.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 6. apr 2022, 10:29

Mogens skrev:
6. apr 2022, 10:01
Jeg namedropper...

På Tipsbladet fremgår det, at en superligaklub (dem ved jeg godt, at der er 11 andre af) har budt på en 19-årig ghaneser, Salim Adams. Kunne han være en interessant mand for AaB? Jeg aner intet om ham, men vil hellere have meninger fra folk herinde, end jeg vil google noget ret ligegyldigt info (udover hans kompetencer og foretrukne plads).

Kan Alex Runarsson være et emne i kassen for AaB, eller er det urealistisk, at han vil vende tilbage til superligaen?
Inge havde jo tradition for at forsøge sig med Salim Adams-typer i Stabæk, og hans første tid i AaB, kiggede man også vidt og bredt efter tilgange. Det er dog tydeligt, at man har ændret strategi, hvilket man får bekræftet, når man hører Talento-podcasten med Jim Holm Larsen. Man vil gerne have spillere der har bevist sig i Skandinavien.
Salim Adams, lyder spændende, og vi mangler alternativer til den centrale midt. Jeg håber dog ikke vi bruger for meget krudt på at kigge den vej. Som tidligere beskrevet, så går der ca. 100 Nkada'ere på en Bassogog.

Gå efter at finde spillere som Patrick Olsen, Prip og Lasse Berg Johnsen.

Alex Runarsson, vil være perfekt for os, men tror det er skudt over mål.

Der er andre tidligere FCN-keepere, David Jensen og Martin Hansen, kunne være interessante afløsere for Rinne.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 6. apr 2022, 11:07

Prica22 skrev:
6. apr 2022, 10:11
Sønderhof skrev:
6. apr 2022, 10:05
Hanga skrev:
6. apr 2022, 09:35
Fromthecradle skrev:
6. apr 2022, 09:16
Buzz Killington skrev:
6. apr 2022, 07:24
To Madeira skrev:
5. apr 2022, 23:40
Ifølge Ripodsten og Bælum har vi fået 32 millioner ind for salg af Okore(3-4mil) og videresalg foe Mæhle(28-29mil).

Synes det er meget højt.
Ja så kan man sgu ikke længere brokke sig over Mæhles discountklausul. Shit mand. Hvis han vitterlig røg for 110 mio, så har klausulen været i nærheden af 25% af hele beløbet. Det er jo helt uhørt.
Var det 10 mio ved skiftet - og så plus 28-29 ved Atlanta skiftet. Dermed er han vel AaBs største salg nogensinde (tænker Bassogog var 45 minus 10 i videresalgsklusuler) ? For en højre back (dengang), det er jo helt vildt fantastisk.
Taget i betragtning af at Mæhle stadig var forholdsvis tidlig på sin udviklingskurve, da han blev solgt, så er det helt afgjort endt med at være et pænt salg. Overraskende at vi har fået så meget i videresalg, væsentligt mere end medierne berettede.

@To Madeira det er Bælum der sætter tal på de enkelte spillere og ikke dine gæt?
Jeg vil også gerne lige have besvaret et spørgsmål, nu vi er ved det :) Forholder de sig også til det vandvittige transferudgift-beløb på 10-15(var det ikke noget i den dur?)millioner, som flere mente udelukkende kunne forklares ved enorme agenthonorarer?
Ja og Bælum giver samme begrundelse
Til gengæld så sætter han IKKE tal på Okore og Mæhle - blot at de to tilsammen, sammen med et lille mindre salg han ikke kan huske, giver 32 mio. kr. Claus Jensen spørger undrende hvordan det kan give 32 mio. kr. og fisker efter at få ham til at bekræfte de 3-4 mio. kr. for Okore, men det kan Bælum ikke kommentere på.

Så vi kan med andre ord ikke være sikker på, at fordelingen er som To Madeira skrev... Jeg tror personligt stadig at Okore har indbragt en større transferindtægt, men at størstedelen er givet videre til agenter mv., hvorved vores nettofortjeneste var de 3-4 mio. kr.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 6. apr 2022, 12:22

Hanga skrev:
6. apr 2022, 11:07
Prica22 skrev:
6. apr 2022, 10:11
Sønderhof skrev:
6. apr 2022, 10:05
Hanga skrev:
6. apr 2022, 09:35
Fromthecradle skrev:
6. apr 2022, 09:16
Buzz Killington skrev:
6. apr 2022, 07:24


Ja så kan man sgu ikke længere brokke sig over Mæhles discountklausul. Shit mand. Hvis han vitterlig røg for 110 mio, så har klausulen været i nærheden af 25% af hele beløbet. Det er jo helt uhørt.
Var det 10 mio ved skiftet - og så plus 28-29 ved Atlanta skiftet. Dermed er han vel AaBs største salg nogensinde (tænker Bassogog var 45 minus 10 i videresalgsklusuler) ? For en højre back (dengang), det er jo helt vildt fantastisk.
Taget i betragtning af at Mæhle stadig var forholdsvis tidlig på sin udviklingskurve, da han blev solgt, så er det helt afgjort endt med at være et pænt salg. Overraskende at vi har fået så meget i videresalg, væsentligt mere end medierne berettede.

@To Madeira det er Bælum der sætter tal på de enkelte spillere og ikke dine gæt?
Jeg vil også gerne lige have besvaret et spørgsmål, nu vi er ved det :) Forholder de sig også til det vandvittige transferudgift-beløb på 10-15(var det ikke noget i den dur?)millioner, som flere mente udelukkende kunne forklares ved enorme agenthonorarer?
Ja og Bælum giver samme begrundelse
Til gengæld så sætter han IKKE tal på Okore og Mæhle - blot at de to tilsammen, sammen med et lille mindre salg han ikke kan huske, giver 32 mio. kr. Claus Jensen spørger undrende hvordan det kan give 32 mio. kr. og fisker efter at få ham til at bekræfte de 3-4 mio. kr. for Okore, men det kan Bælum ikke kommentere på.

Så vi kan med andre ord ikke være sikker på, at fordelingen er som To Madeira skrev... Jeg tror personligt stadig at Okore har indbragt en større transferindtægt, men at størstedelen er givet videre til agenter mv., hvorved vores nettofortjeneste var de 3-4 mio. kr.
Enig. Hvis Okore fx. indbragte 10 mio og man måtte betale 6 millioner til diverse agenter, så har man stadig overskud på transferen og det pumper op i både indtægt og udgift. Som jeg husker det, betalte den kinesiske klub 7 millioner og 3,75 millioner gik til AaB.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 7. apr 2022, 09:22

Ift, andreas hansen er der vist en deadline slut maj hvis de vil købe ham. Der skal de vist have underskrevet frikøbsklausulen.
og jeg ved at meningen er at han skal blive der - AaB leder efter ny keeper. Ny rigtig god keeper.
rinne er opgivet ift. forlængelse - fair nok - og sikke en repræsentant for AaB.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 7. apr 2022, 09:49

baresi skrev:
7. apr 2022, 09:22
Ift, andreas hansen er der vist en deadline slut maj hvis de vil købe ham. Der skal de vist have underskrevet frikøbsklausulen.
og jeg ved at meningen er at han skal blive der - AaB leder efter ny keeper. Ny rigtig god keeper.
rinne er opgivet ift. forlængelse - fair nok - og sikke en repræsentant for AaB.
Mon ikke aftalen er skruet sådan sammen at man har betalt en høj sum for leje med en “lav” frikøbsklausul, så incitamentet for at købe er et ret højt.

Spændende hvem vi ender med - også i forhold til den rolle som Theo kommer til at spille efter sommerferien.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 669
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Winterburn » 8. apr 2022, 13:44

Det her er skraemmende. Hvordan kan AaB og Inge bruge saa betydeligt mange flere penge paa agenter end resten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fck ... er-i-2021/

Skide vaerd med FCK men at AaB bruger ligesaa mange penge paa agenter som FCM, OB, AGF, Brondby og Randers tilsammen (!) er da for vildt, og burde addresseres.
Ved godt det er et agent marked, meeeeeeen alligevel..?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af doukas » 8. apr 2022, 14:04

Winterburn skrev:
8. apr 2022, 13:44
Det her er skraemmende. Hvordan kan AaB og Inge bruge saa betydeligt mange flere penge paa agenter end resten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fck ... er-i-2021/

Skide vaerd med FCK men at AaB bruger ligesaa mange penge paa agenter som FCM, OB, AGF, Brondby og Randers tilsammen (!) er da for vildt, og burde addresseres.
Ved godt det er et agent marked, meeeeeeen alligevel..?
Jeg begriber det heller ikke. Bælum havde heller ikke en god forklaring på det i Ripodsten, udover AaB som klub var afhængig af agenter, når der skal handles spillere.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Buzz Killington » 8. apr 2022, 14:08

Winterburn skrev:
8. apr 2022, 13:44
Det her er skraemmende. Hvordan kan AaB og Inge bruge saa betydeligt mange flere penge paa agenter end resten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fck ... er-i-2021/

Skide vaerd med FCK men at AaB bruger ligesaa mange penge paa agenter som FCM, OB, AGF, Brondby og Randers tilsammen (!) er da for vildt, og burde addresseres.
Ved godt det er et agent marked, meeeeeeen alligevel..?
Shit man. Vasker de penge derude eller hvad pokker sker der lige?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2091
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kokkefar » 8. apr 2022, 15:27

doukas skrev:
8. apr 2022, 14:04
Winterburn skrev:
8. apr 2022, 13:44
Det her er skraemmende. Hvordan kan AaB og Inge bruge saa betydeligt mange flere penge paa agenter end resten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fck ... er-i-2021/

Skide vaerd med FCK men at AaB bruger ligesaa mange penge paa agenter som FCM, OB, AGF, Brondby og Randers tilsammen (!) er da for vildt, og burde addresseres.
Ved godt det er et agent marked, meeeeeeen alligevel..?
Jeg begriber det heller ikke. Bælum havde heller ikke en god forklaring på det i Ripodsten, udover AaB som klub var afhængig af agenter, når der skal handles spillere.
Hvilket jo taler imod succes med datascoutingen, som burde skære mellemmanden ud.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af doukas » 8. apr 2022, 15:44

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... enthonorar

Så fremover kan man tilskrive et "godt salg" agentarbejde frem for sportsdirektørarbejde, hvis det skal give mening.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 8. apr 2022, 16:02

Forstår heller ikke hvorfor agenthonoraret er en udgift for den sælgende klub.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 8. apr 2022, 16:07

jonas386 skrev:
8. apr 2022, 16:02
Forstår heller ikke hvorfor agenthonoraret er en udgift for den sælgende klub.
AaB forsøger at afhænde X, men de ikke kan få mere end 1 mio.
AaB hyrer en agent, der kan sørge for, at AaB får 3 mio, men som så skal have et honorar for sin konsulentopgave.

Sådan ser jeg det.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 8. apr 2022, 16:10

R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 16:07
jonas386 skrev:
8. apr 2022, 16:02
Forstår heller ikke hvorfor agenthonoraret er en udgift for den sælgende klub.
AaB forsøger at afhænde X, men de ikke kan få mere end 1 mio.
AaB hyrer en agent, der kan sørge for, at AaB får 3 mio, men som så skal have et honorar for sin konsulentopgave.

Sådan ser jeg det.
Sandsynlig forklaring. Jeg har bare svært ved at se, hvad den agent/konsulent skal kunne som en sportsdirektør ikke selv bør kunne i første omgang. Navnlig hvis det ikke er spillerens egen agent.

Altså hvilken viden sidder sådan en agent inde med, der gør han kan sælge den samme spiller til flere penge?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Buzz Killington » 8. apr 2022, 16:16

R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 16:07
jonas386 skrev:
8. apr 2022, 16:02
Forstår heller ikke hvorfor agenthonoraret er en udgift for den sælgende klub.
AaB forsøger at afhænde X, men de ikke kan få mere end 1 mio.
AaB hyrer en agent, der kan sørge for, at AaB får 3 mio, men som så skal have et honorar for sin konsulentopgave.

Sådan ser jeg det.
Det lyder rigtigt. Men hvordan i alverden skulle det fungere i praksis? Så, en klub byder 10 mio for en spiller. Men lige før AaB skal til at sige ja, så springer en agent ind ad døren og påstår han har superkrafter som gør at klubber på magisk vis vil give 15 minus en mio til agenten)?

Altså, jeg kan forstå at der kan være interessante detaljer når man handler med en kinesisk klub. Men udover Okore-handlen lyder det mega underligt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 8. apr 2022, 16:51

@Buzz Killington og @jonas386

Jeg tror, at en agent har fundet en klub til Okore. Som er villig til at betale mange penge, en klub som AaB hverken har netværk eller ressourcer til selv at finde.

Derfor laver man så en deal, hvor agenten høster klart det meste, mens AaB dog også får mere ud af det end et nul. Det er win/win, omend det ikke just lyder som en smuk branche.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 8. apr 2022, 16:53

R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 16:51
@Buzz Killington og @jonas386

Jeg tror, at en agent har fundet en klub til Okore. Som er villig til at betale mange penge, en klub som AaB hverken har netværk eller ressourcer til selv at finde.

Derfor laver man så en deal, hvor agenten høster klart det meste, mens AaB dog også får mere ud af det end et nul. Det er win/win, omend det ikke just lyder som en smuk branche.
Har meget svært ved at forstå, hvordan det hænger sammen i virkeligheden. Hvorfor henvender den købende klub sig ikke direkte til sælger, og sparer et stort millionbeløb.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 8. apr 2022, 17:07

Brodernumsi skrev:
8. apr 2022, 16:53
R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 16:51
@Buzz Killington og @jonas386

Jeg tror, at en agent har fundet en klub til Okore. Som er villig til at betale mange penge, en klub som AaB hverken har netværk eller ressourcer til selv at finde.

Derfor laver man så en deal, hvor agenten høster klart det meste, mens AaB dog også får mere ud af det end et nul. Det er win/win, omend det ikke just lyder som en smuk branche.
Har meget svært ved at forstå, hvordan det hænger sammen i virkeligheden. Hvorfor henvender den købende klub sig ikke direkte til sælger, og sparer et stort millionbeløb.
Fordi den købende klub måske slet ikke kender til "varens" eksistens.

Altså, jeg ser det jo lidt som alt andet salg: Sælgere ringer/rejser rundt for at tilbyde en vare eller endog overbevise en potentiel køber om en vare, som de ikke engang aner, der har brug for (manipulation a la lobbyisme).
AaB har ikke mulighed for det selv, og den kinesiske klub aner intet om hverken AaB eller en spiller, som har et maje flot cv, der render rundt i netop AaB.
Derfor hyrer man en agent, der er ekspert i det kinesiske marked, som så påtager sig opgaven til den nette sum af 80% af transferen.
Normalt ville man aldrig acceptere, at en konsulent tager 80% for en opgave, men hvis AaB's alternativ er nul kroner, så er 3-4 mio + foring af agentens lomme trods alt bedre end at stå med ingenting.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 8. apr 2022, 17:10

R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 17:07
Brodernumsi skrev:
8. apr 2022, 16:53
R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 16:51
@Buzz Killington og @jonas386

Jeg tror, at en agent har fundet en klub til Okore. Som er villig til at betale mange penge, en klub som AaB hverken har netværk eller ressourcer til selv at finde.

Derfor laver man så en deal, hvor agenten høster klart det meste, mens AaB dog også får mere ud af det end et nul. Det er win/win, omend det ikke just lyder som en smuk branche.
Har meget svært ved at forstå, hvordan det hænger sammen i virkeligheden. Hvorfor henvender den købende klub sig ikke direkte til sælger, og sparer et stort millionbeløb.
Fordi den købende klub måske slet ikke kender til "varens" eksistens.

Altså, jeg ser det jo lidt som alt andet salg: Sælgere ringer/rejser rundt for at tilbyde en vare eller endog overbevise en potentiel køber om en vare, som de ikke engang aner, der har brug for (manipulation a la lobbyisme).
AaB har ikke mulighed for det selv, og den kinesiske klub aner intet om hverken AaB eller en spiller, som har et maje flot cv, der render rundt i netop AaB.
Derfor hyrer man en agent, der er ekspert i det kinesiske marked, som så påtager sig opgaven til den nette sum af 80% af transferen.
Normalt ville man aldrig acceptere, at en konsulent tager 80% for en opgave, men hvis AaB's alternativ er nul kroner, så er 3-4 mio + foring af agentens lomme trods alt bedre end at stå med ingenting.
Så burde man vel forhandle med agenten. Hvis 4 mio til AaB og 10 til agent er sandt, er det jo absurd. Vi har varen, og for agenten er det næsten gratis penge. Lyder sært, man ikke kunne forhandle det bedre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar