Erik Hamren

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6102
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Erik Hamren

Indlæg af FIDEL » 23. feb 2023, 09:31

Jeg har hørt en fugl synge om, at EB ikke har overdrevet historien. Man kunne jo ellers fristes til at tro, at det er en storm i et glas vand, når det kommer fra dem. Selvfølgelig laver de journalistiske vinklinger, men det skulle, som I ved, være Hiljemark den er helt gal med.
Trist...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4456
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Erik Hamren

Indlæg af doukas » 23. feb 2023, 09:38

Hiljemark ud - Kuhn ind. Så kører bussen :P
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4773
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Erik Hamren

Indlæg af Maglau » 23. feb 2023, 09:44

FIDEL skrev:
23. feb 2023, 09:31
Jeg har hørt en fugl synge om, at EB ikke har overdrevet historien. Man kunne jo ellers fristes til at tro, at det er en storm i et glas vand, når det kommer fra dem. Selvfølgelig laver de journalistiske vinklinger, men det skulle, som I ved, være Hiljemark den er helt gal med.
Trist...
Det du mener er at Hamren bliver i EB hængt ud fordi han er cheftræneren og ansvarlig i trænerstaben.
Det reelle problem er Hiljemark - men det trækker ikke de samme overskrifter.
Det var faktisk det Mr Gold skrev lige inden EN artiklen.
Interessant og trist
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6102
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Erik Hamren

Indlæg af FIDEL » 23. feb 2023, 09:51

Maglau skrev:
23. feb 2023, 09:44
FIDEL skrev:
23. feb 2023, 09:31
Jeg har hørt en fugl synge om, at EB ikke har overdrevet historien. Man kunne jo ellers fristes til at tro, at det er en storm i et glas vand, når det kommer fra dem. Selvfølgelig laver de journalistiske vinklinger, men det skulle, som I ved, være Hiljemark den er helt gal med.
Trist...
Det du mener er at Hamren bliver i EB hængt ud fordi han er cheftræneren og ansvarlig i trænerstaben.
Det reelle problem er Hiljemark - men det trækker ikke de samme overskrifter.
Det var faktisk det Mr Gold skrev lige inden EN artiklen.
Interessant og trist
Præcis.
Det er fanme ikke den klub jeg kender og elsker gennem 40 år. :thumbsdown:

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2638
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Erik Hamren

Indlæg af baresi » 23. feb 2023, 10:16

RicoBR02 skrev:
23. feb 2023, 09:29
Jeg har en 50/50 holdning til det. Jeg mener bestemt at hamren har fejlet, vi skal spille det system vi har spillere til, vores kæder fungerer ikke med 4 bagerst og en spiller som sousa SKAL IKKE sidde på bænken. Samtidig skal spillerne også holde deres kæft i pressen. Jeg skrev igår at det var spillerne der stod tilbage med lorten nu, med det mener jeg at sådan en sag skal klares internt og her har bælum fejlet. Den slags skal lukkes ned ligeså snart den første spiller står på hans kontor.
det var nok den bedste kombination man kunne finde faktisk.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Erik Hamren

Indlæg af Kokkefar » 23. feb 2023, 10:35

Jeg kan se flere steder, at der peges på Hiljemark som problemet. Hvad er det jeg ikke har fanget her. Modarbejder han aktivt klubben/strategien, eller er han som utrænet træner efterladt med for meget ansvar? For det sidste ville vel ikke være hans skyld. Og vi tror da ikke for alvor, at han kan overtrumfe Erik og gennemtvinge en taktik Erik ikke er enig i. Hvad misser jeg?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6102
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Erik Hamren

Indlæg af FIDEL » 23. feb 2023, 10:41

Hvor er vores anfører i alt det her? Har han stukket hovedet i sandet? Hvis ikke han udtaler sig, så peger pilen jo på ham selv.
Ahlmann ude at afvise rygterne, og han er i anførergruppen, er han ikke?

Jeg siger ikke EB opdigter historien, men jeg kan nemt forestille mig, at Hiljemark er meget ærgerrig og måske endda lidt utilfreds med truppens arbejdsindsats, og derfor er efter dem. Han er en vinder, og ved hvad det kræver at nå til tops. Det er der så muligvis nogle frøkener i truppen, som ikke kan administrere ordentligt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14884
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Erik Hamren

Indlæg af Hanga » 23. feb 2023, 10:50

FIDEL skrev:
23. feb 2023, 10:41
Hvor er vores anfører i alt det her? Har han stukket hovedet i sandet? Hvis ikke han udtaler sig, så peger pilen jo på ham selv.
Ahlmann ude at afvise rygterne, og han er i anførergruppen, er han ikke?

Jeg siger ikke EB opdigter historien, men jeg kan nemt forestille mig, at Hiljemark er meget ærgerrig og måske endda lidt utilfreds med truppens arbejdsindsats, og derefter er efter dem. Han er en vinder, og ved hvad det kræver at nå til tops. Det er der så muligvis nogle frøkener i truppen, som ikke kan administrere ordentligt.
Jeg synes ikke Ahlmann afviser at der er utilfredshed, men nærmere nedtoner hvor alvorligt det er.
Genkender du, at der er intern uro i AaB?
- Nej, ikke som det er beskrevet.

...

- Jeg tror, du har utilfredse spillere i alle trupper, for du har 25 mand, der gerne vil spille, og du kan kun spille med 11, så der vil altid være nogle, der går og ulmer lidt, siger Ahlmann.

Men der er vel sjældent røg uden ild?
- Nej, men den måde, det blev sat op på i går, er slet ikke et billede, jeg kan genkende.
...
Det lyder helt klart til at der har været nogle interne snakke og nogle der går og er utilfredse, og så kan man så diskutere, om det er mere end almindeligt for et hold der ligger hvor vi gør.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3538
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Erik Hamren

Indlæg af hje1980 » 23. feb 2023, 10:57

doukas skrev:
23. feb 2023, 09:38
Hiljemark ud - Kuhn ind. Så kører bussen :P
Ud fra hvilke kriterier vurdere du Kuhn bedre en Hiljemark. Kuhn har ikke været en træner med kvalitet siden 2017...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4456
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Erik Hamren

Indlæg af doukas » 23. feb 2023, 11:01

hje1980 skrev:
23. feb 2023, 10:57
doukas skrev:
23. feb 2023, 09:38
Hiljemark ud - Kuhn ind. Så kører bussen :P
Ud fra hvilke kriterier vurdere du Kuhn bedre en Hiljemark. Kuhn har ikke været en træner med kvalitet siden 2017...
Hvor mange kriterier kunne du tænke dig? 10? 15? Eller måske 45?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Erik Hamren

Indlæg af alithebeast » 23. feb 2023, 11:31

hje1980 skrev:
23. feb 2023, 10:57
doukas skrev:
23. feb 2023, 09:38
Hiljemark ud - Kuhn ind. Så kører bussen :P
Ud fra hvilke kriterier vurdere du Kuhn bedre en Hiljemark. Kuhn har ikke været en træner med kvalitet siden 2017...
Et kriterie kunne være, at Kuhn (modsat Hiljemark) rent faktisk HAR været både chef og assistent med kvalitet og succes.

Hiljemark kan sikkert nok være dygtig, men faktuelt har han ikke vist noget som helst i AaB, hverken som spiller, midlertidig cheftræner eller assistent, der berettiger til nogen som helst roser.
Hader København!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14884
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Erik Hamren

Indlæg af Hanga » 23. feb 2023, 11:40

alithebeast skrev:
23. feb 2023, 11:31
hje1980 skrev:
23. feb 2023, 10:57
doukas skrev:
23. feb 2023, 09:38
Hiljemark ud - Kuhn ind. Så kører bussen :P
Ud fra hvilke kriterier vurdere du Kuhn bedre en Hiljemark. Kuhn har ikke været en træner med kvalitet siden 2017...
Et kriterie kunne være, at Kuhn (modsat Hiljemark) rent faktisk HAR været både chef og assistent med kvalitet og succes.

Hiljemark kan sikkert nok være dygtig, men faktuelt har han ikke vist noget som helst i AaB, hverken som spiller, midlertidig cheftræner eller assistent, der berettiger til nogen som helst roser.
Hvis Kuhn skulle være et emne så skulle det primært være for at få hans personlighed ind, samt det faktum at han og Erik kender hinanden indgående. Vi ved at de arbejder godt sammen. Det skulle være for at få en person der kan løfte humøret i truppen og skabe en god energi. Det er alle dage det der har været Kuhns største force som assistent. Der virker Hiljemark meget mere som en analytiker og "faglig mand".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Erik Hamren

Indlæg af R Rosenberg » 23. feb 2023, 12:17

Efter at have læst interview med Ahlmann, er der vel 3 muligheder.

1. Ahlmann er fuld af løgn.
2. EB er fulde af løgn.
3. Nogen/nogle er rendt til EB, men uden at resten af truppen er vidende om det.
Ædruelighedens stemme

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 322
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Erik Hamren

Indlæg af SteenA » 23. feb 2023, 12:19

FIDEL skrev:
23. feb 2023, 09:31
Jeg har hørt en fugl synge om, at EB ikke har overdrevet historien. Man kunne jo ellers fristes til at tro, at det er en storm i et glas vand, når det kommer fra dem. Selvfølgelig laver de journalistiske vinklinger, men det skulle, som I ved, være Hiljemark den er helt gal med.
Trist...
Hiljemark har jo været med under alle de seneste trænere og det er vel sandsynligt at han (som os andre) kan se, at den her trup er købt ind til at spille et system med wingbacks. Det må da også være Bælums egen opfattelse, når han køber Kasper Jørgensen. Har Bælum og Hamren slet ikke talt sammen om, hvilke spillertyper man skulle gå efter i transfervinduet? Som det er nu, kunne man lige så godt have sparet den transfer og sat mere ind på en central midtbane.

Omvendt kan det jo ikke overraske nogen, at når man henter Hamren, så får man en træner der er til en klassisk 4-back kæde, hvor backs er backs, som vi kendte det for 20 år siden. Så han var jo et fejlcast fra starten. At problemet med truppens sammensætning så selvfølgelig var større end som så, ville ingen træner kunne løse med et snuptag.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 322
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Erik Hamren

Indlæg af SteenA » 23. feb 2023, 12:22

R Rosenberg skrev:
23. feb 2023, 12:17
Efter at have læst interview med Ahlmann, er der vel 3 muligheder.

1. Ahlmann er fuld af løgn.
2. EB er fulde af løgn.
3. Nogen/nogle er rendt til EB, men uden at resten af truppen er vidende om det.
En skøn kombination af de tre er nok sandsynlig.
Ahlmann ved mere end han giver udtryk for. EB smørrer tykt på og nogen har været til samtale med Bælum, hvilket EB har opsnuset, ikke nødvendigvis fra 1. hånds kilde.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3189
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Erik Hamren

Indlæg af Gnu » 23. feb 2023, 12:27

R Rosenberg skrev:
23. feb 2023, 12:17
Efter at have læst interview med Ahlmann, er der vel 3 muligheder.

1. Ahlmann er fuld af løgn.
2. EB er fulde af løgn.
3. Nogen/nogle er rendt til EB, men uden at resten af truppen er vidende om det.
Det er jo slet ikke sikkert, at det er spillere, som er kilderne til EB's historie. Der er 25 spillere i en trup, og de har alle sammen en større eller mindre omgangskreds, der er agenter, og der er en stab. Jeg tror egentlig, at det er langt mere sandsynlige kilder til historien end at der er spillere, som direkte har sladret til en avis.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3189
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Erik Hamren

Indlæg af Gnu » 23. feb 2023, 12:33

le Cid skrev:
23. feb 2023, 09:02
Gnu skrev:
23. feb 2023, 08:41
Spillerne spiller jo selv kampene og kan - går jeg ud fra - læse tabellen. De ved sgu da godt, at de ikke har gjort det ret godt, men derfor har de da stadig ret til at have en holdning til den til enhver tid siddende træner. Synes du selv, at Erik Hamren har været en succes i denne omgang?
Selvfølgelig har spillerne lov til at være kritiske. Det kan dog også komme til at klinge en anelse hult, når det er den 3. træner i streg, som der ytres utilfredshed med. På et eller andet tidspunkt må pilen da pege på en anden end træneren.
Enig! Det er fx oplagt, at pilen peger i retning af, at man er elendig til at rekruttere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4476
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Erik Hamren

Indlæg af le Cid » 23. feb 2023, 12:37

Gnu skrev:
23. feb 2023, 12:33
le Cid skrev:
23. feb 2023, 09:02
Gnu skrev:
23. feb 2023, 08:41
Spillerne spiller jo selv kampene og kan - går jeg ud fra - læse tabellen. De ved sgu da godt, at de ikke har gjort det ret godt, men derfor har de da stadig ret til at have en holdning til den til enhver tid siddende træner. Synes du selv, at Erik Hamren har været en succes i denne omgang?
Selvfølgelig har spillerne lov til at være kritiske. Det kan dog også komme til at klinge en anelse hult, når det er den 3. træner i streg, som der ytres utilfredshed med. På et eller andet tidspunkt må pilen da pege på en anden end træneren.
Enig! Det er fx oplagt, at pilen peger i retning af, at man er elendig til at rekruttere.
Det bliver svært at finde nogen, der er ueninge i den vinkling! Om det så er i forbindelse med rekruttering af trænere, assistenter, spillere eller sportsdirektører, det bliver lidt vanskeligere!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3189
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Erik Hamren

Indlæg af Gnu » 23. feb 2023, 12:40

le Cid skrev:
23. feb 2023, 12:37
Gnu skrev:
23. feb 2023, 12:33
le Cid skrev:
23. feb 2023, 09:02
Gnu skrev:
23. feb 2023, 08:41
Spillerne spiller jo selv kampene og kan - går jeg ud fra - læse tabellen. De ved sgu da godt, at de ikke har gjort det ret godt, men derfor har de da stadig ret til at have en holdning til den til enhver tid siddende træner. Synes du selv, at Erik Hamren har været en succes i denne omgang?
Selvfølgelig har spillerne lov til at være kritiske. Det kan dog også komme til at klinge en anelse hult, når det er den 3. træner i streg, som der ytres utilfredshed med. På et eller andet tidspunkt må pilen da pege på en anden end træneren.
Enig! Det er fx oplagt, at pilen peger i retning af, at man er elendig til at rekruttere.
Det bliver svært at finde nogen, der er ueninge i den vinkling! Om det så er i forbindelse med rekruttering af trænere, assistenter, spillere eller sportsdirektører, det bliver lidt vanskeligere!
Fra min stol ser det ud til at være samme grad af elendighed hele vejen rundt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 968
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Erik Hamren

Indlæg af gwailo » 23. feb 2023, 13:13

Så kom Lukas også på banen:
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... emt-offer/

Som han siger, må man da håbe at de kan vende det til noget positivt. Det er trods alt bedre at få tingene ud i lyset og talt om dem - selvom det er håbløst at det sker gennem medierne.
// gwailo

Besvar