Kent Nielsen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dalbjerg
Allstar
Allstar

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Dalbjerg » 22. dec 2014, 14:21

doukas skrev: Nu er KN slået tilbage til start, og jeg tror ikke med hans OB-skifte han nogensinde får chancen for at skifte til en klub udenfor Skandinavien.
Det kunne jo rent faktisk være, at Kent ikke stræber efter at komme til udlandet...

Han har været i udlandet som spiller, og det kunne jo være at familien (eller ham selv) ikke just er interesseret i at komme til udlandet igen.. Så han bare ser trænerjobbet som et spændende job, som giver penge på bordet, men at drømmen ikke hedder en 1. DIV klub i England..

Jeg ville da ikke personligt flytte til udlandet, selvom jeg ville få flere penge..

Uambitiøst? Det synes jeg egentlig ikke det er, fordi der er bare forskel på, hvad man vægter i livet.

Men OB?? Ja, det forstår jeg sgu heller ikke helt... Hvis han havde forlænget med AaB, så ville han formentlig kunne få indføjet i kontrakten, at landsholdtrænerjobbet ville fritstille ham, og dermed ville han kunne forblive boende i DK, men stadig få en større udfordring (og flere penge)..

Men jaja, man forstår jo heller ikke at Allan Simonsen og Lars Olsen var/er tilfredse med at træne små "taber" nationer.. Men igen, drivkraften er bare forskellig fra menneske til menneske..

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 22. dec 2014, 14:24

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
Jesper Schmidt skrev:Hvis nogen er i tvivl om hvor Kent Nielsens loyalitet ligger frem til den dag hans arbejde i AaB ophører, vil jeg påstå de ikke er ret gode menneskekendere.
Er helt enig - lige nøjagtig Kent af alle trænere har jeg ikke en flig af tvivl til når når vi snakker loyalitet og dedikation.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ob/5368397" onclick="window.open(this.href);return false;

Omend det selvfølgelig ikke har betydet alt, har lønnen i OB helt sikkert spillet en rolle.
Hvad så når AaB skal møde OB til foråret? Tænk dig et scenarie hvor OB kæmper for overlevelse mens vi befinder os i ingenmandsland og hverken kan nå fugl eller fisk. I sådan en situation vil jeg ikke være tryg ved, at Kent står i spidsen for AaB. Det vil uvægerligt åbne for en masse spekulationer.
Slap lige af med de spøgelser. Tror nok at spillerne og alle omkring holdet kan mærke om Kent er seriøs eller ej og falder mod alt forventning af på den vil ledelsen nok få det at vide og der bliver taget action.
Men selvfølgelig er Kent ligeså 100 pct prof som han altid har været og fører sit arbejde uformindsket videre.
Nu er der 4-5 mdr til at finde en afløser som kan videreføre AaB konceptet.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 22. dec 2014, 15:21

frederikshavneren skrev: Hvad så når AaB skal møde OB til foråret? Tænk dig et scenarie hvor OB kæmper for overlevelse mens vi befinder os i ingenmandsland og hverken kan nå fugl eller fisk. I sådan en situation vil jeg ikke være tryg ved, at Kent står i spidsen for AaB. Det vil uvægerligt åbne for en masse spekulationer.
Jeg holder selvfølgelig ALTID med AaB... Men skulle vi i runde 29 stå i den situation, at vi alligevel ikke kan nå Europa og vi er sikret overlevelse, så vil AaB nok trods alt overleve et nederlag til OB; selvom jeg ikke tror det ville ske som resultat af KN's negative indflydelse / manglende motivation.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 22. dec 2014, 15:44

AaB 85 95 99 08 skrev:
larsdahl skrev:
Brent skrev:Alt andet lige må KN vil sidde løsere i trænersædet efter denne udmelding. Kommer vi dårligt fra start i superligaen og bliver fedtet ind i bundstriden, kan jeg godt forestille mig at KN får sparket og man lader Kuhn overtage.
Med dagens udmelding om KN som OB træner kan det kun være et spørgsmål om dage inden han fritstilles. AaB kan vel ikke som professionel virksomhed acceptere at en medarbejder i en ledende position fortsætter med sit arbejde efter skiftet til en konkurrerende virksomhed er annonceret. Kan ikke se at KN skal involveres mere i trupsammensætning, strategi eller i det hele taget er en del af fremtiden. Kuhn må overtage indtil en erstatning er på plads.

Hvis KN sidder på bænken for AaB når de midt i maj møder KNs kommende arbejdsgiver, vil jeg i hvert fald have min tvivl om hvor loyaliteten ligger.

Farvel (og tak) til Kent inden nytår!
Helt enig. Alt andet ville være uforsvarligt af et børsnoteret selskab. Han skifter til en direkte konkurrent til en af pladserne nederst i ligaen. Det er ikke i nogens interesse med interessekonflikter. Herti kommer, at der i vinterpausen er længere tid til at køre en ny træner ind end om sommeren.

Nu skal vi se, hvilket stof Gaarde er gjort af. Nu skal der vises lederevner.

I øvrigt synd for Kents eftermæle, at man får indtrykket af, at han ikke er den klubmand, man havde håbet, men er til fals for ussel mammon og nu tager hul på sin fjerde job i ligaen. Trist. Men alligevel tak for gode oplevelser til Kent.
Jeg tror du kom til at skrive 'man' et par steder hvor du egentlig mente 'jeg'.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 22. dec 2014, 15:59

På flere vandrør har jeg også hørt om en KN der efter sigende havde nogle ret omsiggribende krav til selve strukturen i AaB rent ledelsesmæssigt, såfremt en forlængelse med AaB skulle have været på tale. Han har sikkert set sig selv som både træner og manager.

Nuvel - skilsmissen er fornuftig. Kent kan næppe opnå mere med AaB end han har gjort allerede nu, og jeg er dog ikke i tvivl om, at han gør hvad han kan for at aflevere holdet i bedst mulige udgangsposition til vores nye kommende træner. At han så har valgt en skod-klub af dimensioner som ny arbejdsgiver må være hans eget sære problem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. dec 2014, 16:15

Henriksen skrev:På flere vandrør har jeg også hørt om en KN der efter sigende havde nogle ret omsiggribende krav til selve strukturen i AaB rent ledelsesmæssigt, såfremt en forlængelse med AaB skulle have været på tale. Han har sikkert set sig selv som både træner og manager.

Nuvel - skilsmissen er fornuftig. Kent kan næppe opnå mere med AaB end han har gjort allerede nu, og jeg er dog ikke i tvivl om, at han gør hvad han kan for at aflevere holdet i bedst mulige udgangsposition til vores nye kommende træner. At han så har valgt en skod-klub af dimensioner som ny arbejdsgiver må være hans eget sære problem.
Kan du uddybe det du har hørt? for hvis han søger en slags manager rolle kan det jo undre at han også i OB får en sportschef på linje med Gaardes rolle i AaB.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 22. dec 2014, 16:18

Jesper Schmidt skrev:Hvis nogen er i tvivl om hvor Kent Nielsens loyalitet ligger frem til den dag hans arbejde i AaB ophører, vil jeg påstå de ikke er ret gode menneskekendere.
Der er vel heller ikke nogen, der er i tvivl om, hvor hans loyalitet ligger den dag han starter i OB?

Lige nu drejer det sig om damage control og at begrænse Kents kendskab til AaBs fremtidsplaner, både inden for spillertrup, ungdomsarbejde, økonomi, budget, strategi og hvad man nu ellers kan forestille sig, at en superligatræner kommer i kontakt med i sin hverdag. Vi kan vel med sikkerhed gå ud fra at alt, hvad Kent ved om AaB, vil være kendt i Odense få dage efter han tiltræder dernede.

Sportsligt er jeg ikke så bekymret. Jeg er sikker på at Kent er så meget en vinder, at han vil gøre alt, hvad der står i hans magt for at sikre at AaB vinder resten af kampene under hans ledelse. Men med hensyn til den daglige drift og ikke mindst planlægning, budget og strategi for fremtiden, så kan jeg ikke se, at vi kan have en cheftræner i klubben, som om kort tid skifter til en af vores konkurrenter.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 22. dec 2014, 16:19

Henriksen skrev:På flere vandrør har jeg også hørt om en KN der efter sigende havde nogle ret omsiggribende krav til selve strukturen i AaB rent ledelsesmæssigt, såfremt en forlængelse med AaB skulle have været på tale. Han har sikkert set sig selv som både træner og manager.

Henriksen!

Kan du uddybe det omkring strukturen ledelsesmæssigt?

Er det, som du er inde på, at Kent vil være manager efter engelsk forbillede? Et rigtigt godt indlæg iøvrigt.

Kent har sikkert haft brug for udfordringer og skillingerne er også større. Med de problemer Ob har, så skal han passe på, at han ikke får nok af udfordringerne...

Brugeravatar
morten-aab
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af morten-aab » 22. dec 2014, 16:21

Nu skal Gaarde bare ikke dumme sig, som Lynge gjorde efter Hamrén stoppede

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 22. dec 2014, 16:56

Halil skrev:

Henriksen!

Kan du uddybe det omkring strukturen ledelsesmæssigt?

Er det, som du er inde på, at Kent vil være manager efter engelsk forbillede? Et rigtigt godt indlæg iøvrigt.

Kent har sikkert haft brug for udfordringer og skillingerne er også større. Med de problemer Ob har, så skal han passe på, at han ikke får nok af udfordringerne...
Ingen uddyben - men jeg tror KN har HELT ret når han siger, at pengene bestemt ikke har været den afgørende faktor. Ja, det er et fedtet svar, men jeg vil ikke gå i detaljer, og der er heller ingen der siger at det hele har været sat sådan på spidsen. Personligt tror jeg dog en del på, at KN har ønsket væsentligt mere magt i AaB end AaB har villet give ham, og det er ikke ment som noget negativt udfald mod KN, blot en neutral objektiv kommentar. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vores gode år med KN til trods, så er skilsmissen alt andet end negativ især med henblik på fortsat harmoni og synergi i AaB og på Hornevej, forudsat selvklart at vi også får en rigtig afløser. KN skulle videre - nu kan han få lidt flere snore at hive i i OB, så held, lykke og tillykke med det.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. dec 2014, 17:46

Odds fra Danske Spil

Lars Søndergaard – 3,00
Lars Olsen – 5,00
Allan Kuhn – 7,00
Jonas Dal – 7,00
Troels Bech – 15,00
Jess Thorup - 15,00
Morten Wieghorst – 25,00
Kasper Hjulmand – 25,00
Hans Backe – 30,00
Mikael Stahre – 30,00
Ove Pedersen – 30,00
Martin Jørgensen – 40,00
Brian Priske – 50,00
Jesper Sørensen – 50,00
Johnny Mølby – 50,00
Keld Bordingaard – 50,00
Søren Frederiksen – 50,00
David Nielsen – 60,00
Magnus Pehrsson – 60,00
Erik Hamrén – 80,00
Erik Rasmussen – 80,00
Kleber Saarenpää – 80,00
Michael Hemmingsen – 80,00
Michael Schjønberg – 80,00
Ove Christensen – 80,00
Ståle Solbakken – 80,00
Jimmy Nielsen - 100
Stig Tøfting - 100
Thomas Thomasberg - 100
Michael Laudrup - 250
Morten Olsen - 250
Peter Bonde - 250
Peter Rudbæk - 250
Jan Mølby - 500
Allan Gaarde - 500
Allan Simonsen - 500
Søren Kusk - 500
Peter Schmeichel - 1000
Lynge Jakobsen - 2000

Hvis AaB vil prøve et wildcard er Brian Priske måske ikke et dårligt bud? Er dog mest til Mikael Stahre

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 22. dec 2014, 19:12

Eksil skrev:Odds fra Danske Spil

Lars Søndergaard – 3,00
Lars Olsen – 5,00
Allan Kuhn – 7,00
Jonas Dal – 7,00
Troels Bech – 15,00
Jess Thorup - 15,00
Morten Wieghorst – 25,00
Kasper Hjulmand – 25,00
Hans Backe – 30,00
Mikael Stahre – 30,00
Ove Pedersen – 30,00
Martin Jørgensen – 40,00
Brian Priske – 50,00
Jesper Sørensen – 50,00
Johnny Mølby – 50,00
Keld Bordingaard – 50,00
Søren Frederiksen – 50,00
David Nielsen – 60,00
Magnus Pehrsson – 60,00
Erik Hamrén – 80,00
Erik Rasmussen – 80,00
Kleber Saarenpää – 80,00
Michael Hemmingsen – 80,00
Michael Schjønberg – 80,00
Ove Christensen – 80,00
Ståle Solbakken – 80,00
Jimmy Nielsen - 100
Stig Tøfting - 100
Thomas Thomasberg - 100
Michael Laudrup - 250
Morten Olsen - 250
Peter Bonde - 250
Peter Rudbæk - 250
Jan Mølby - 500
Allan Gaarde - 500
Allan Simonsen - 500
Søren Kusk - 500
Peter Schmeichel - 1000
Lynge Jakobsen - 2000

Hvis AaB vil prøve et wildcard er Brian Priske måske ikke et dårligt bud? Er dog mest til Mikael Stahre
Der er edermandme nogle vilde bud på den liste... Ståle, Thomasberg, Tøfting, David Nielsen. Hvis det bliver en af dem løber jeg nøgen over banen, når første hjemmekamp i den nye sæson er fløjtet af.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 22. dec 2014, 19:19

Jeg er skuffet... Havde Kent fået et bud fra udlandet, havde jeg forstået ham. Men et skifte til OB er ikke noget voldsomt skridt op ad stigen. Han har valgt pengene over loyalitet, og det havde jeg oprigtig talt ikke regnet med. Kent vil altid være legendarisk i AaB, og han skal hyldes hver gang han nærmer sig Aalborg Stadion. Men i dag forpassede han chancen for at blive en rigtig legende - ØV...

Hvad angår efterfølgeren synes jeg Kuhn bør få chancen. Hvis ikke ham er Thorup bedste bud på listen.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. dec 2014, 19:26

MHJ skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
larsdahl skrev:
Brent skrev:Alt andet lige må KN vil sidde løsere i trænersædet efter denne udmelding. Kommer vi dårligt fra start i superligaen og bliver fedtet ind i bundstriden, kan jeg godt forestille mig at KN får sparket og man lader Kuhn overtage.
Med dagens udmelding om KN som OB træner kan det kun være et spørgsmål om dage inden han fritstilles. AaB kan vel ikke som professionel virksomhed acceptere at en medarbejder i en ledende position fortsætter med sit arbejde efter skiftet til en konkurrerende virksomhed er annonceret. Kan ikke se at KN skal involveres mere i trupsammensætning, strategi eller i det hele taget er en del af fremtiden. Kuhn må overtage indtil en erstatning er på plads.

Hvis KN sidder på bænken for AaB når de midt i maj møder KNs kommende arbejdsgiver, vil jeg i hvert fald have min tvivl om hvor loyaliteten ligger.

Helt enig. Alt andet ville være uforsvarligt af et børsnoteret selskab. Han skifter til en direkte konkurrent til en af pladserne nederst i ligaen. Det er ikke i nogens interesse med interessekonflikter. Herti kommer, at der i vinterpausen er længere tid til at køre en ny træner ind end om sommeren.

I øvrigt synd for Kents eftermæle, at man får indtrykket af, at han ikke er den klubmand, man havde håbet, men er til fals for ussel mammon og nu tager hul på sin fjerde job i ligaen. Trist. Men alligevel tak for gode oplevelser til Kent.
Jeg tror for at være ærlig, at mange har haft samme forventninger til Kent og derfor er blevet skuffet. At du ikke har haft samme høje tanker om manden og derfor lettere kan trække på skulderen, er jo bare fint for dig. Uanset hvad er forløbet ærgerligt for Kent ellers pletfri eftermæle i AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 22. dec 2014, 19:41

AaB 85 95 99 08 skrev:
MHJ skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
larsdahl skrev:

Jeg tror for at være ærlig, at mange har haft samme forventninger til Kent og derfor er blevet skuffet. At du ikke har haft samme høje tanker om manden og derfor lettere kan trække på skulderen, er jo bare fint for dig. Uanset hvad er forløbet ærgerligt for Kent ellers pletfri eftermæle i AaB.
Du læser godt nok mit indlæg som en vis herre læser bibelen. Jeg, dig, de fleste havde en forventning om at manden ville fortsætte, og er derfor naturligvis skuffet. Men vi er ikke begge skuffet over manden. Men det er din subjektive vurdering at det er "ussel mammon" der driver ham til OB. Og det er din vurdering at han ikke er den klubmand du havde håbet. Der går intet, absolut intet af Kent i denne sammenhæng (efter min mening), og jeg tror hovedårsagen til hans skifte er at han har opnået alt med AaB. Jeg stoler dermed på at pengene ikke er det afgørende her.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. dec 2014, 19:46

Ikke noget voldsomt skridt op? Det er et decideret skridt ned. AaB er Danmarks næstmest succesfulde klub de sidste 10 år, rent sportsligt er AaB det allerypperste i DK kun overgået af FCK.
Interessen er nok større i BIF og de kan helt sikkert stadig hive nogle større navne hjem, men ellers er resten af suppen jo slet ikke i samme liga som os.

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 22. dec 2014, 19:55

Jeg havde engang et racerspil på computeren, hvor man kørte tidskørsel mod sit eget spøgelse, der gentog sin kørsel fra tidligere forsøg. Havde man lavet en sindssygt god runde, kunne det være brandfrustrerende at blive håbløst overhalet af sit spøgelse gang på gang. Der var ingen skuffede fans, der sad på reolen og kiggede med, mens jeg sad på kanten af sovesofaen med et joypad og gloede ind i Amiga-skærmen, men det publikum har Kent, og så kan jeg godt forstå, at han får lyst til, at næste udfordring skal være fra baghjul igen med et hold fra midten eller bunden. Vi har jo at gøre med en udenbys karrieretræner.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 22. dec 2014, 20:24

Fabbe skrev:Jeg havde engang et racerspil på computeren, hvor man kørte tidskørsel mod sit eget spøgelse, der gentog sin kørsel fra tidligere forsøg. Havde man lavet en sindssygt god runde, kunne det være brandfrustrerende at blive håbløst overhalet af sit spøgelse gang på gang. Der var ingen skuffede fans, der sad på reolen og kiggede med, mens jeg sad på kanten af sovesofaen med et joypad og gloede ind i Amiga-skærmen, men det publikum har Kent, og så kan jeg godt forstå, at han får lyst til, at næste udfordring skal være fra baghjul igen med et hold fra midten eller bunden. Vi har jo at gøre med en udenbys karrieretræner.
Det er ikke en helt tosset måde at se sagen på... På en måde er det nok forståeligt. Jeg havde i kampens hede måske glemt, at han jo netop er en udenbys karrieretræner. Kent var manden med tøjlerne i en af de allersværeste perioder i AaBs historie. Oprigtig talt havde klubben næppe eksisteret som topklub i dag, hvis ikke holdet med Kent som bagmand havde præsteret så godt. Den rejse han har været på i vores klub, troede jeg, havde givet ham et mere følelsesmæssigt forhold til AaB. Det er så ikke tilfældet, og fred med det.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 22. dec 2014, 21:13

jonas386 skrev:Ikke noget voldsomt skridt op? Det er et decideret skridt ned. AaB er Danmarks næstmest succesfulde klub de sidste 10 år, rent sportsligt er AaB det allerypperste i DK kun overgået af FCK.
Interessen er nok større i BIF og de kan helt sikkert stadig hive nogle større navne hjem, men ellers er resten af suppen jo slet ikke i samme liga som os.
Det fremgår med al tydelighed du har haft en rigtig skidt dag. Økonomisk er det da et skridt op for manden personligt. Sportsligt er det et skridt ned pt men ting har det med at ændre sig lynhurtigt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. dec 2014, 22:05

Since skrev:
jonas386 skrev:Ikke noget voldsomt skridt op? Det er et decideret skridt ned. AaB er Danmarks næstmest succesfulde klub de sidste 10 år, rent sportsligt er AaB det allerypperste i DK kun overgået af FCK.
Det fremgår med al tydelighed du har haft en rigtig skidt dag. Økonomisk er det da et skridt op for manden personligt. Sportsligt er det et skridt ned pt men ting har det med at ændre sig lynhurtigt.
Så hvori består det forkerte i Jonas' indlæg? Det ER et skridt ned rent sportsligt. Det er fair nok, hvis Kent har det bedst med, at have friske udfordringer ala den han påtog sig i AaB i sin tid. Der er ikke meget der pt. tyder på, at OB skulle overhale AaB. Vi har stadig et rigtig solidt hold, har mange nye unge spillere på vej, og har et fantastisk setup omkring holdet. Ligeledes har vi langt om længe fået styr på bøgerne.

OB er først i gang med den omstrukturering, som AaB er kommet igennem. Efter flere års forbrugsfest med kongen af ågerrenterne i ryggen, ser man nu en mere tilbageholden og mådeholdig tilgang til tingene, omend man tydeligvis stadig tør lokke med høje lønninger til nøglepersoner - og uanset hvad Kent siger, må dette have været et væsentligt argument i skiftet.

Det kan absolut ændre sig ja, og det er vel det Kent ser et potentiale og en udfordring i, men vi er jo netop enige i, at det her og nu må anses som et skridt ned, og det er jo bare det Jonas skriver. Det faktuelle i hans indlæg kan du ikke afvise.

Besvar