Norlys og Viaplay

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Belwas
2. div
2. div

Re: Norlys og Viaplay

Indlæg af Belwas » 25. jul 2025, 12:25

Rolf Engels skrev:
25. jul 2025, 11:13
Jeg tror ikke jeg forstår, at det kan være svært at finde ud af, hvordan man ser AaB i år?

Viaplay enten som "Viaplay Premium" til 499. Her får man hele molevitten. PL, CL, SL, 1. Div,
Eller Viaplay dansk fodbold til 299. Her får man, som navnet angiver, kun dansk fodbold.

Synes faktisk 299,- er en OK pris. Men det er klart, at hvis man kun vil se AaBs udekampe, som I det alene, så er det da dyrt, men det har det jo altid været så. Man har jo aldrig kunne købe Superligaens udekampe alene heller.
På den måde må det billigste vel være at melde sig ind i ASC og tage med bussen på away.
Svært er jo relativt, du har ret i det ikke er svært at gennemskue hvis man går på Viaplays produktoversigt. Men det er ikke forbrugervenligt at:
- Du kan købe/vælge Viaplay gennem telefon- og internetudbydere, og det man vælger der har oftest ikke fodbold/AaB med, hvilket ikke fremgår af de udbyderes oplysninger når man tilvælger det
- De har en pakke de kalder "Total" - som ikke er det hele, og som ikke indeholder fodbold. Kan da godt forstå folk som vælger den bliver skuffede
- Det er ikke det samme som det var sidste sæson, og jeg vil garantere det også er anderledes i næste sæson

Jeg synes også 299 er ok for den pakke. Men altså. Jeg betaler allerede ret meget for at have 3-4 Viaplay kanaler i min TV pakke, som viser nærmest alt andet af det fodbold end AaB. Hvis jeg opsiger den kan jeg ikke se landsholdet mv.

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 25. jul 2025, 12:32

AnyFellow skrev:
25. jul 2025, 12:18
Belwas skrev:
25. jul 2025, 08:52
Jeg håber så meget at der kommer en "Napster" på sports-TV markedet snart. Et eller andet pirat streaming der er så nemt tilgængeligt og i så høj kvalitet, at hele markedet fuldstændig smadres. De har virkelig fortjent det... Så kan det være de, ligesom musikbranchen, finder en måde at lave produkter til at maksimere forbrugeroplevelsen fremfor deres egen pengepung.
Hvis det sker, kommer det til at stikke kniven dybt ind i samtlige superliga og 1. divisions klubber, da årsagen til det morads vi ser, skyldes de høje priser på rettighederne.

Jeg er møgtræt af det er så dyrt at se kampene, men det er et udtryk for at prisen for rettighederne måske er højere end produktet kan bære.
Det er et udtryk for et marked baseret på eksklusivitet på at lukke dine kunder ude hvis ikke de betaler prisen, fremfor et baseret på konkurrence og på det bedste produkt. Man maksimerer indtjeningen på produktet fremfor produktets kvalitet og tilgængelighed. Fodboldklubberne, fodboldorganisationerne og TV selskaberne er alle med til at drive denne skrue hårdere og hårdere, og på et eller andet tidspunkt bider det dem i røven, og så rammer det alle niveauer - fuldstændig som musikindustrien dengang.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. jul 2025, 12:43

AnyFellow skrev:
Belwas skrev:
Jeg håber så meget at der kommer en "Napster" på sports-TV markedet snart. Et eller andet pirat streaming der er så nemt tilgængeligt og i så høj kvalitet, at hele markedet fuldstændig smadres. De har virkelig fortjent det... Så kan det være de, ligesom musikbranchen, finder en måde at lave produkter til at maksimere forbrugeroplevelsen fremfor deres egen pengepung.
Hvis det sker, kommer det til at stikke kniven dybt ind i samtlige superliga og 1. divisions klubber, da årsagen til det morads vi ser, skyldes de høje priser på rettighederne.

Jeg er møgtræt af det er så dyrt at se kampene, men det er et udtryk for at prisen for rettighederne måske er højere end produktet kan bære.
Måske, men det er vel også fordi at eks Viaplay er nødt til at have rettigheder til alt mulig andet eks. Ishockey, NFL, Formel 1, PL, CL og hvad der nu ellers sendes.

Jeg ville ønske at superligaen selv begyndte at producere og udbyde kampene med et superligapass, evt i samarbejde med DR og TV2.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 25. jul 2025, 12:57

jonas386 skrev:
25. jul 2025, 12:43
AnyFellow skrev:
Belwas skrev:

Måske, men det er vel også fordi at eks Viaplay er nødt til at have rettigheder til alt mulig andet eks. Ishockey, NFL, Formel 1, PL, CL og hvad der nu ellers sendes.

Jeg ville ønske at superligaen selv begyndte at producere og udbyde kampene med et superligapass, evt i samarbejde med DR og TV2.
Det ville da være dejligt, men sikkert halvere klubbernes tv-penge.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. jul 2025, 13:02

AnyFellow skrev:
25. jul 2025, 12:57
jonas386 skrev:
25. jul 2025, 12:43
AnyFellow skrev:
Belwas skrev:

Det ville da være dejligt, men sikkert halvere klubbernes tv-penge.
Ja, jeg har ikke lavet regnestykket, men forestiller mig da at det vil være mere attraktivt for sponsorere af de mindre klubber at blive vist på eks DR1 søndag formiddag. Det er ikke sikkert det giver mening, men kunne da godt tænke mig at se udregningen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Baand
Drenge
Drenge

Indlæg af Baand » 25. jul 2025, 14:47

Krage skrev:
25. jul 2025, 08:32
Bombommelom skrev:
25. jul 2025, 00:56
Baand skrev:
25. jul 2025, 00:12
299 kr hos Viaplay så kan du se dansk fodbold. Det er sku da ikke dyrt.
Jeg tror bare, at vi har forskellige definitioner af, hvad dyrt er. :) Kr. 3.588,- om året for dansk fodbold er mere, end hvad jeg synes det er værd.
Jeg synes det er mega dyrt når du kun vil se udekampene. Hvad er det 2-3 kampe om måneden max? Det er dyrt for min pengepung.
Det er i runde tal 150 kr pr udekamp. Det er formentlig billigere end at tage på stadion til udekampene. Det er sku ikke en unfair pris. Og så opsig abonnementet de måneder hvor der ikke er kampe så sparer du lidt der.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 25. jul 2025, 14:52

Belwas skrev:
25. jul 2025, 09:37
Gazza skrev:
25. jul 2025, 09:00
Et eller andet pirat streaming der er så nemt tilgængeligt og i så høj kvalitet, at hele markedet fuldstændig smadres. De har virkelig fortjent det... Så kan det være de, ligesom musikbranchen, finder en måde at lave produkter til at maksimere forbrugeroplevelsen fremfor deres egen pengepung.

Kan godt følge dig, men har vi ikke det allerede i IPTV?
Jeg kender 0 mennesker der bruger det. Hvis jeg skal følge Napster sammenligningen var det størstedelen af min omgangskreds der brugte det til musik, indtil der kom gode musik streamingtjenester.
Tror du ikke det har noget at gøre med alder? Jeg kender flere, der benytter det, og det er noget lettere, end dengang man skulle kode et piratkort til en parabolmodtager eller downloade mp3-filer, som viste sig at være 3 minutters pruttelyde :D
Hader København!

Olev74
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Olev74 » 25. jul 2025, 19:20

51 år her, og I minder mig om at jeg skal have fundet en ny udbyder inden kampen imorgen, da det udløb.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 29. jul 2025, 09:46

Bombommelom skrev:
Baand skrev:
Jeg tror bare, at vi har forskellige definitioner af, hvad dyrt er. :) Kr. 3.588,- om året for dansk fodbold er mere, end hvad jeg synes det er værd.
Problemet er jo også at superligarettighederne er delt op mellem Viasat og TV-2, så man får jo ikke alt dansk fodbold for 3.588 kr. Kun Viasats halvdel. Nu er der så bare ikke så meget AaB på TV-2 i år.

Baand
Drenge
Drenge

Indlæg af Baand » 29. jul 2025, 09:51

SteenA skrev:
29. jul 2025, 09:46
Bombommelom skrev:
Baand skrev:
Problemet er jo også at superligarettighederne er delt op mellem Viasat og TV-2, så man får jo ikke alt dansk fodbold for 3.588 kr. Kun Viasats halvdel. Nu er der så bare ikke så meget AaB på TV-2 i år.
Præcis - så i år kan du nøjes med kun at have et viaplay abonnement og ikke 5 forskellige andre abonnementer for at følge med i AaB.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 31. jul 2025, 13:15

Det virker også til at barerne i Kbh har sagt fuck af til ViaSat. Jeg kan ihf ikke finde etbenede at se kampen i morgen… :'(

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Indlæg af Dr. Holst » 31. jul 2025, 17:08

Til info:

Jeg har haft en længere mail-korrespondance med Viaplay (eller en bot af en art der er tilknyttet dette), om hvorvidt de viste alle AaBs kampe. Det startede chat-botten med at konstatere og jeg har så fået det bekræftet via deres kundeservice:

Mailsvar fra Viaply:

"Vi forstår, at dit spørgsmål er vigtigt, og vi beklager, hvis vores tidligere svar var uklart. Vi kan bekræfte, at vi vil vise alle kampene i Betinialigaen, også kendt som 1. division, i sæsonen 25/26. Dette inkluderer AaB's kampe, da vi stræber efter at levere omfattende dækning af dansk fodbold.

Vi ved, hvor meget det betyder for fans at følge deres hold, og vi gør vores bedste for at sikre, at alle relevante kampe er tilgængelige for vores abonnenter. Dette inkluderer både live-udsendelser og højdepunkter, så du ikke går glip af noget vigtigt. Hvis der sker ændringer i vores program eller dækning, vil vi informere vores kunder i god tid."
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 31. jul 2025, 19:21

Dr. Holst skrev:
31. jul 2025, 17:08
Til info:

Jeg har haft en længere mail-korrespondance med Viaplay (eller en bot af en art der er tilknyttet dette), om hvorvidt de viste alle AaBs kampe. Det startede chat-botten med at konstatere og jeg har så fået det bekræftet via deres kundeservice:

Mailsvar fra Viaply:

"Vi forstår, at dit spørgsmål er vigtigt, og vi beklager, hvis vores tidligere svar var uklart. Vi kan bekræfte, at vi vil vise alle kampene i Betinialigaen, også kendt som 1. division, i sæsonen 25/26. Dette inkluderer AaB's kampe, da vi stræber efter at levere omfattende dækning af dansk fodbold.

Vi ved, hvor meget det betyder for fans at følge deres hold, og vi gør vores bedste for at sikre, at alle relevante kampe er tilgængelige for vores abonnenter. Dette inkluderer både live-udsendelser og højdepunkter, så du ikke går glip af noget vigtigt. Hvis der sker ændringer i vores program eller dækning, vil vi informere vores kunder i god tid."
Jeg kan tilføje, at jeg var i stand til at se kampen mod Hillerød på ViaPlay med mit ViaPlay Total abb, som kommer med Allentes store pakke, så mine frustrationer skyldes nok, at jeg var i udlandet. Det problem må de prøve at fikse - evt. med et MitID login, som vel må kunne overrule reglerne om rettigheder i forskellige lande. Hvor mange lande er interesserede i at se HokuspokusSvindelGamblingLiga 1. division fra Danmark?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 31. jul 2025, 21:54

le Cid skrev:
31. jul 2025, 19:21
Dr. Holst skrev:
31. jul 2025, 17:08
Til info:

Mailsvar fra Viaply:

Jeg kan tilføje, at jeg var i stand til at se kampen mod Hillerød på ViaPlay med mit ViaPlay Total abb, som kommer med Allentes store pakke, så mine frustrationer skyldes nok, at jeg var i udlandet. Det problem må de prøve at fikse - evt. med et MitID login, som vel må kunne overrule reglerne om rettigheder i forskellige lande. Hvor mange lande er interesserede i at se HokuspokusSvindelGamblingLiga 1. division fra Danmark?
Hvis du er i udlandet vil du formegentlig kunne streame det på whatever betting site or deres livestreams, de må som regel vise alt der ikke er nogen der har TV rettigheder til i pågælgende land.

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 4. aug 2025, 17:06

Er der en der kan skære det ud i pap; Kan man se kampen på onsdag med sit Viaplay Total abonnement?
Der står på Viaplay at kampen vises fra 18.55, ligesom kampen i fredags hvor pågældende Total-pakke alligevel ikke viste kampen. Synes det er kringlet at gennemskue.
Køllen I Møllen stod forresten i samme situation, så han kan med fordel læse med her.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Bosal
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Bosal » 4. aug 2025, 20:54

Jeg ringede til Norlys for en uge siden da vi har Viaplay Total med i abonnementet. Den pågældende medarbejder fra Nordlys kundeservice sagde at 1 division og pokalfodbold ikke var med i abonnementet, de havde valgt ikke at gå med på en ny aftale med Viaplay om en nyt pakkeindhold der var forhandlet for flere måneder siden.!!! :thumbsdown:

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 5. aug 2025, 07:16

Bosal skrev:
4. aug 2025, 20:54
Jeg ringede til Norlys for en uge siden da vi har Viaplay Total med i abonnementet. Den pågældende medarbejder fra Nordlys kundeservice sagde at 1 division og pokalfodbold ikke var med i abonnementet, de havde valgt ikke at gå med på en ny aftale med Viaplay om en nyt pakkeindhold der var forhandlet for flere måneder siden.!!! :thumbsdown:
De er bare nogle kæmpe assholes. Jeg købte kun deres Total pakke fordi de dengang skrev at de viste alt Dansk fodbold,
449 kr om mdr. med 6 måneders binding.
Nu kan jeg åbenbart ikke ændre det til den billigere pakke der viser dansk fodbold til 299 kr. før mit nuværende abonnement løber ud d. 15.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 14. aug 2025, 10:08

Bare lige til sammenligning så jeg, at man kan i Tyskland kan købe ALLE bundesliga kampe til 24,99 EUR om måneden. Endda med mulighed for at se splitscreen med flere kampe på samme tid og hoppe rundt i en slags goalshow når der er flere kampe på samme tid.

Tysk fodbold er bare så meget federe på utroligt mange måder ...

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 14. aug 2025, 11:38

dyhrmaN skrev:
14. aug 2025, 10:08
Bare lige til sammenligning så jeg, at man kan i Tyskland kan købe ALLE bundesliga kampe til 24,99 EUR om måneden. Endda med mulighed for at se splitscreen med flere kampe på samme tid og hoppe rundt i en slags goalshow når der er flere kampe på samme tid.

Tysk fodbold er bare så meget federe på utroligt mange måder ...
Skala giver muligheder...

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 14. aug 2025, 12:21

Jeg har haft samme udfordring. Dog via Waoo.

De kunne åbne for Premium for 50 kr. ekstra om måneden - dette kom de dog til at æde igen efter jeg snakkede med deres opsigelsesafdeling.

Så måske det alligevel kan lade sig gøre via Norlys også? Allente må have samme problem.

Det er grotesk elendigt at Viaplay Total ikke er TOTAL.
A slightly more sophisticated hooligan...

Besvar