Champions League kvalifikation

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af jonas386 » 24. jun 2014, 01:06

frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:Jeg er ret sikker på Helenius spiller fra start hvis han kommer. Og så er han altså så dygtig en spiller at det ikke kan tage ham lang tid at få banket den rust af han evt skulle have.
Det kræver altså mere end et par træningskampe at komme op i omdrejninger. Eksempelvis brugte Cornelius det meste af foråret på at genfinde formen og han var endda stort set kun uden spilletid i et halvt år.

Helenius har været uden spilletid i meget længere tid. Han har kun trænet samt været lidt småskadet. Han har næsten ikke fået spilletid. Formen kommer ikke fra den ene dag til den næste, det kræver typisk en længerevarende periode.
Nu har Helenius altså også bevist sig over betydeligt længere tid end Cornelius som der også var tårnhøje forventninger til da han kom hjem. Folk var jo nærmest overbevist om at han ene mand ville give FCK guldet. Jeg vil næsten personligt give hele Helenius løn hvis han bliver hypet bare halvt så meget i dagspressen når/hvis han vender hjem til AaB.

Der er, i mine øjne, betydelig forskel på disse 2 scenarier.

Cornelius
- Komme ud af ingenting og levere en supersæson i den første som professionel
- Være udråbt til det nye sort af pressen
- Være dyreste salg fra dansk fodbold nogensinde
- Komme til en PL klub i enorm uro og skulle være stjernen
- Blive svinet til af både ejer, fans og den generelle presse
- Udråbt som det største flop i PL
- Vende hjem igen med totalt urealistiske forventninger fra alle sider
- Forlod klubben som talent, kommer hjem som frelser
- Kommme hjem til et hold hvor det ikke helt kører

Helenius

- Spille 3 gode sæsoner for et midterhold
- Gå fra at være reserve til at være stjernen
- Leve en fhv anonym tilværelse i pressen
- Blive solgt for et fhv lavt beløb
- Indkøbt som udviklingspiller
- Vende hjem med minimale skræmmer i lakken
- Dårligt blive bemærket hvis han vender hjem
- Går fra at være stjernen, vender hjem som stjernen
- Komme hjem til et hold der netop har vundet the double, og hvor troen på tingene sjældent har været større

Dermed ikke sagt at Helenius bomber fra dag 1, men udgangspunktet er altså lidt et andet. Selvfølgelig skal Helenius bruge tid på at komme i form, men jeg tror det vil gå betydeligt stærkere end det gjorde med Cornelius.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 24. jun 2014, 07:20

frederikshavneren skrev: Fin oversigt, men du mangler vist Malmö FF. Det er udmærket at enten Steaua Bukarest el. Strømsgodset ryger ud, men jeg havde håbet at MFF kunne gøre livet surt for en af de grimme modstandere.

Jeg har set sådan at vi skal undgå Salzburg, A. Nicosia og BATE Borisov (anti jinx).
Af en eller anden uforklarlig årsag tror jeg at vi trækker Celtic.

Desværre bliver det måske slet ik aktuelt hvis konflikten bryder ud. Nu har parterne bare at blive enige asap!
Nej, Malmø FF skal møde Ventspils, der lige som os er useedet i tredje kvalifikationsrunde, så dem kan vi ikke møde. Vi kan kun møde et af de ti seedede hold, eller deres modstander fra anden kvalifikationsrunde.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 24. jun 2014, 08:25

larsdahl skrev:
frederikshavneren skrev: Fin oversigt, men du mangler vist Malmö FF. Det er udmærket at enten Steaua Bukarest el. Strømsgodset ryger ud, men jeg havde håbet at MFF kunne gøre livet surt for en af de grimme modstandere.

Jeg har set sådan at vi skal undgå Salzburg, A. Nicosia og BATE Borisov (anti jinx).
Af en eller anden uforklarlig årsag tror jeg at vi trækker Celtic.

Desværre bliver det måske slet ik aktuelt hvis konflikten bryder ud. Nu har parterne bare at blive enige asap!
Nej, Malmø FF skal møde Ventspils, der lige som os er useedet i tredje kvalifikationsrunde, så dem kan vi ikke møde. Vi kan kun møde et af de ti seedede hold, eller deres modstander fra anden kvalifikationsrunde.
Ok. Tak for svaret.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 24. jun 2014, 08:46

jonas386 skrev:
frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:Jeg er ret sikker på Helenius spiller fra start hvis han kommer. Og så er han altså så dygtig en spiller at det ikke kan tage ham lang tid at få banket den rust af han evt skulle have.
Det kræver altså mere end et par træningskampe at komme op i omdrejninger. Eksempelvis brugte Cornelius det meste af foråret på at genfinde formen og han var endda stort set kun uden spilletid i et halvt år.

Helenius har været uden spilletid i meget længere tid. Han har kun trænet samt været lidt småskadet. Han har næsten ikke fået spilletid. Formen kommer ikke fra den ene dag til den næste, det kræver typisk en længerevarende periode.
Nu har Helenius altså også bevist sig over betydeligt længere tid end Cornelius som der også var tårnhøje forventninger til da han kom hjem. Folk var jo nærmest overbevist om at han ene mand ville give FCK guldet. Jeg vil næsten personligt give hele Helenius løn hvis han bliver hypet bare halvt så meget i dagspressen når/hvis han vender hjem til AaB.

Der er, i mine øjne, betydelig forskel på disse 2 scenarier.

Cornelius
- Komme ud af ingenting og levere en supersæson i den første som professionel
- Være udråbt til det nye sort af pressen
- Være dyreste salg fra dansk fodbold nogensinde
- Komme til en PL klub i enorm uro og skulle være stjernen
- Blive svinet til af både ejer, fans og den generelle presse
- Udråbt som det største flop i PL
- Vende hjem igen med totalt urealistiske forventninger fra alle sider
- Forlod klubben som talent, kommer hjem som frelser
- Kommme hjem til et hold hvor det ikke helt kører

Helenius

- Spille 3 gode sæsoner for et midterhold
- Gå fra at være reserve til at være stjernen
- Leve en fhv anonym tilværelse i pressen
- Blive solgt for et fhv lavt beløb
- Indkøbt som udviklingspiller
- Vende hjem med minimale skræmmer i lakken
- Dårligt blive bemærket hvis han vender hjem
- Går fra at være stjernen, vender hjem som stjernen
- Komme hjem til et hold der netop har vundet the double, og hvor troen på tingene sjældent har været større

Dermed ikke sagt at Helenius bomber fra dag 1, men udgangspunktet er altså lidt et andet. Selvfølgelig skal Helenius bruge tid på at komme i form, men jeg tror det vil gå betydeligt stærkere end det gjorde med Cornelius.
Helt enig. Dertil forlyder det at Helenius har været ekstrem arbejdssom i træningen hvor han da også har lagt mange kg på den spinkle krop så jeg kan også se en stor forskel mellem ham og Cornelius.

Men lad os nu lige se om Helenius overhovedet kommer hjem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 25. jun 2014, 22:57

Hvilke datoer er det meningen vi skal spille på?

Synes godt nok det ser skidt ud med så mange skader nu...

Og specielt hvis Kusk ryger..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 25. jun 2014, 23:21

AllanPedersen skrev:Hvilke datoer er det meningen vi skal spille på?

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... r2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis Thomsen er ude i en måneds tid, så er han formentlig ikke fit nok til at spille 29/30 juli, og 5/6 august.

Han bør dog være klar til den 4. og sidste kvalrunde.

Vi vil have Helenius. Nu!
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 26. jun 2014, 07:00

AllanPedersen skrev:Hvilke datoer er det meningen vi skal spille på?

Første kamp 29. eller 30. juli. Anden kamp 5. eller 6. august.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 26. jun 2014, 15:02

Selvfølgelig er det noget pis med skaderne, MEEEN..

Er det ikke "kun" Thomsen, som vi for alvor mangler fra foråret. De andre går vist ind under småskavanker og bør blive klar snart?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 3. jul 2014, 19:24

Norsk og svensk fodbolds europæiske deroute betyder, at velrenommerede IFK Göteborg og Rosenborg lige nu spiller 1. kamp i Europa Leagues 1. kval runde. Vejen til gruppespillet er godt nok hård, men det er et resultat af magre europæiske præstationer.

Desværre halter dansk fodbold ligeledes europæisk. Fremadrettet betyder det en længere og sværere kamp for at opnå europæisk succes. Hvis det ender med konflikt kan det yderligere koste dansk fodbold rigtig dyrt europæisk.

Edit: Wæhler blev udskiftet efter 17 minutter.

Don Dirk
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Hele holdet

Indlæg af Don Dirk » 4. jul 2014, 10:16

frederikshavneren skrev:Norsk og svensk fodbolds europæiske deroute betyder, at velrenommerede IFK Göteborg og Rosenborg lige nu spiller 1. kamp i Europa Leagues 1. kval runde. Vejen til gruppespillet er godt nok hård, men det er et resultat af magre europæiske præstationer.

Desværre halter dansk fodbold ligeledes europæisk. Fremadrettet betyder det en længere og sværere kamp for at opnå europæisk succes. Hvis det ender med konflikt kan det yderligere koste dansk fodbold rigtig dyrt europæisk.

Edit: Wæhler blev udskiftet efter 17 minutter.
IFK som sågar kun formåede at få 0-0 hjemme mod et hold fra Luxemborg. Samtidig med at det andet svenskehold der indtræder i denne runde (Brommapojkerne) tabte deres første kamp på udebane 2-1 til et finsk hold.

Noget bedre gik det for de norske hold med 4-0 sejr til RBK og 7-0 til Tromsø

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. jul 2014, 13:17

Tromsøs modstander var dog også, skal det nævnes, fra den lettiske 3, division eller sådan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 8. jul 2014, 04:31

Ifølge Wiki, så modtager vi 15mill kr, hvis bare vi kommer til playoffs, altså klarer os igennem første runde.

Når man kigger på listen med klubber der deltager, synes jeg ikke det ser vildt farilgt ud, klart i playoffs kan vi rende ind i vanvittige hold, men i 3. runde, er celtic og Bukarest vel toppen af poppen?

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 8. jul 2014, 05:36

AllanPedersen skrev:Ifølge Wiki, så modtager vi 15mill kr, hvis bare vi kommer til playoffs, altså klarer os igennem første runde.

Når man kigger på listen med klubber der deltager, synes jeg ikke det ser vildt farilgt ud, klart i playoffs kan vi rende ind i vanvittige hold, men i 3. runde, er celtic og Bukarest vel toppen af poppen?
Det er rigtigt. Sejr i 3. kvalrunde vil sikre ca 2.1 millioner euro til AaB.

Det er de samme hold vi kan trække i 3. kvalrunde og playoff-runden.

Salzburg, Steaua, Apoel, Celtic, BATE, Sparta Prag, Zagreb, Ludogorets, Tel-Aviv og Sheriff Tiraspol eller deres respektive modstandere fra 2. kvalrunde, det er de hold vi kan trække. De 10 vindere går videre til playoff-runden, hvor de fem hold med flest koefficientpoint er seedet.

Som jeg ser det, så er Ludogorets, Salzburg og Celtic klart de farligste modstandere vi kan trække.

Ludogorets vandt sidste år med 16 point overlegent deres EL-gruppe mod Zagreb, PSV og Chornomorets Odesa. Man slog herefter Lazio ud af sekstendedelsfinale før endestadion blev Valencia. I øvrigt spillede de i sidste uge træningskamp mod netop Bukarest som du nævner, her vandt de 4-2 og brændte to straffespark, selvom jeg godt ved, at resultatet af træningskampe ikke betyder noget. De har heller ikke solgt nævneværdige førsteholdsspillere indtil videre. Jeg vil for alt i verden undgå Ludogorets.

Salzburg, der kørte Esjberg over to gange i EL, er nok den sværeste mulige lodtrækning. Det er et hold i en helt anden økonomisk liga. Udover Peter Ankersen har de blandt andet købt Massimo Bruno fra Anderlect for over vanvittige 50 millioner kr., og de er formentlig ikke færdige med at forstærke truppen. Deres manager er dog smuttet til Leverkusen, men mon ikke den nye træner fortsætter med samme offensive spillestil den kommende sæson uden at ændre særlig meget. Dem vil vi ikke spille imod.

Jeg håber AaB trækker Sheriff Tiraspol, Tel-Aviv eller Steaua Bukarest/Strømsgodset.

Steaua Bukarest's klubejer Gigi Becali blev fængslet i maj 2013, og her i marts 2014 blev deres manager også fængslet i 3 år og 6 måneder for pengehvidvaskning og skattefusk. Assistenttræneren blev forfremmet, men han smuttede til Al-Hilal her i starten af sommeren, og han tog hele trænerteamet med sig, så de skal starte helt fra bunden af igen.

De har mistet ni spillere denne sommer, blandt andet deres målmand, anfører og topscorer. De tabte deres to første træningskampe til hold fra den schweiziske 2. division. Det lader ikke til at være et hold i balance lige pt. De henter selvfølgelig en masse nye spillere, men de skal først spilles sammen, og det tager altså ikke kun et par uger. Selvom de stadig har et fint hold, så tror jeg sgu Strømsgodset tager den over to kampe.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Don Dirk
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Hele holdet

Indlæg af Don Dirk » 8. jul 2014, 10:51

Trickster skrev:
AllanPedersen skrev:Ifølge Wiki, så modtager vi 15mill kr, hvis bare vi kommer til playoffs, altså klarer os igennem første runde.

Det er rigtigt. Sejr i 3. kvalrunde vil sikre ca 2.1 millioner euro til AaB.

Det er de samme hold vi kan trække i 3. kvalrunde og playoff-runden.

Salzburg, Steaua, Apoel, Celtic, BATE, Sparta Prag, Zagreb, Ludogorets, Tel-Aviv og Sheriff Tiraspol eller deres respektive modstandere fra 2. kvalrunde, det er de hold vi kan trække. De 10 vindere går videre til playoff-runden, hvor de fem hold med flest koefficientpoint er seedet.

Som jeg ser det, så er Ludogorets, Salzburg og Celtic klart de farligste modstandere vi kan trække.

Ludogorets vandt sidste år med 16 point overlegent deres EL-gruppe mod Zagreb, PSV og Chornomorets Odesa. Man slog herefter Lazio ud af sekstendedelsfinale før endestadion blev Valencia. I øvrigt spillede de i sidste uge træningskamp mod netop Bukarest som du nævner, her vandt de 4-2 og brændte to straffespark, selvom jeg godt ved, at resultatet af træningskampe ikke betyder noget. De har heller ikke solgt nævneværdige førsteholdsspillere indtil videre. Jeg vil for alt i verden undgå Ludogorets.

Salzburg, der kørte Esjberg over to gange i EL, er nok den sværeste mulige lodtrækning. Det er et hold i en helt anden økonomisk liga. Udover Peter Ankersen har de blandt andet købt Massimo Bruno fra Anderlect for over vanvittige 50 millioner kr., og de er formentlig ikke færdige med at forstærke truppen. Deres manager er dog smuttet til Leverkusen, men mon ikke den nye træner fortsætter med samme offensive spillestil den kommende sæson uden at ændre særlig meget. Dem vil vi ikke spille imod.

Jeg håber AaB trækker Sheriff Tiraspol, Tel-Aviv eller Steaua Bukarest/Strømsgodset.

Steaua Bukarest's klubejer Gigi Becali blev fængslet i maj 2013, og her i marts 2014 blev deres manager også fængslet i 3 år og 6 måneder for pengehvidvaskning og skattefusk. Assistenttræneren blev forfremmet, men han smuttede til Al-Hilal her i starten af sommeren, og han tog hele trænerteamet med sig, så de skal starte helt fra bunden af igen.

De har mistet ni spillere denne sommer, blandt andet deres målmand, anfører og topscorer. De tabte deres to første træningskampe til hold fra den schweiziske 2. division. Det lader ikke til at være et hold i balance lige pt. De henter selvfølgelig en masse nye spillere, men de skal først spilles sammen, og det tager altså ikke kun et par uger. Selvom de stadig har et fint hold, så tror jeg sgu Strømsgodset tager den over to kampe.

Vildt at det giver så meget "bare" at komme i CL playoff. Fedt!

Også interessant med en update på Steaua Bukarest. Jeg husker da de mødte fck for et par år siden og var en klasse bedre. Men nu lyder det bestemt som om de er til at tale med!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 8. jul 2014, 11:50

Jeps... så det er reelt de 2 første europæiske kampe der er de absolut vigtigste... kommer vi videre der med avancement, så kan Kusk godt blive solgt derefter.
Så har vi de første 15 mio i hus...

Så må vi se hvad der sker derefter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. jul 2014, 12:29

Ikke mindst fordi en sejr i 3. kvalrunde sikrer os EL-gruppespil som minimum. Dér er vi immervæk også sikret nogle betydelige indtægter og ikke mindst nogle spændende sportslige udfordringer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2014, 12:38

Yankee skrev:Ikke mindst fordi en sejr i 3. kvalrunde sikrer os EL-gruppespil som minimum. Dér er vi immervæk også sikret nogle betydelige indtægter og ikke mindst nogle spændende sportslige udfordringer.
Der er lodtrækning til 3. kvalrunde om 10 dage så kampene nærmer sig hastigt. Det bliver så fedt, men jeg må ærligt indrømme at glæden ved de forestående enormt vigtige CL kvalkampe for tiden er overskygget af den store trussel om strejke/lock out.
Jeg synes ikke at man hører så meget til forhandlingerne mellem Divisionsforeningen og Spillerforeningen, men jeg kan kun håbe at det er et godt tegn at de ikke længere sviner hinanden til i medierne.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 8. jul 2014, 13:47

Nu ved jeg godt Thomsen ikke er klar til kampen.

men bare det faktum vi kan få 15mill for at vinde de første 2 kampe, synes taler til at det ikke er værd at gå på kompromis med prisen på vores talenter længere..

Hele Thomsens værdi er jo indtjent ved sådan en fodbold kamp...
Og Champions League er urealistisk men klarer vi første runde og taber i næste, er vi så ikke Europa League?
Der venter da også en 30-40mill så ved jeg ved.

Det er svært ikke at drømme med de tal Champions League viser..

Udover at få 8.5mill euro for at komme i gruppespillet, så får man 1mill euro for hver vunden kamp, og 500k for hver uafgjort.

:money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money:

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 8. jul 2014, 16:14

AllanPedersen skrev:Nu ved jeg godt Thomsen ikke er klar til kampen.

men bare det faktum vi kan få 15mill for at vinde de første 2 kampe, synes taler til at det ikke er værd at gå på kompromis med prisen på vores talenter længere..

Hele Thomsens værdi er jo indtjent ved sådan en fodbold kamp...
Og Champions League er urealistisk men klarer vi første runde og taber i næste, er vi så ikke Europa League?
Der venter da også en 30-40mill så ved jeg ved.

Det er svært ikke at drømme med de tal Champions League viser..

Udover at få 8.5mill euro for at komme i gruppespillet, så får man 1mill euro for hver vunden kamp, og 500k for hver uafgjort.

:money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money:
Mener Esbjerg tjente netto omkring 23 mio på deres Europa League eventyr... men dem + de evt. 15 mio ved at komme til Playoff i Ch. L., er dæleme også tilfredsstillende..
De 2 kampe bliver så VANVITTIGE vigtig...

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 8. jul 2014, 19:13

Nogen der har datoer for både 3. og 4. runde i kvallen?
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Besvar