Nu har Helenius altså også bevist sig over betydeligt længere tid end Cornelius som der også var tårnhøje forventninger til da han kom hjem. Folk var jo nærmest overbevist om at han ene mand ville give FCK guldet. Jeg vil næsten personligt give hele Helenius løn hvis han bliver hypet bare halvt så meget i dagspressen når/hvis han vender hjem til AaB.frederikshavneren skrev:Det kræver altså mere end et par træningskampe at komme op i omdrejninger. Eksempelvis brugte Cornelius det meste af foråret på at genfinde formen og han var endda stort set kun uden spilletid i et halvt år.jonas386 skrev:Jeg er ret sikker på Helenius spiller fra start hvis han kommer. Og så er han altså så dygtig en spiller at det ikke kan tage ham lang tid at få banket den rust af han evt skulle have.
Helenius har været uden spilletid i meget længere tid. Han har kun trænet samt været lidt småskadet. Han har næsten ikke fået spilletid. Formen kommer ikke fra den ene dag til den næste, det kræver typisk en længerevarende periode.
Der er, i mine øjne, betydelig forskel på disse 2 scenarier.
Cornelius
- Komme ud af ingenting og levere en supersæson i den første som professionel
- Være udråbt til det nye sort af pressen
- Være dyreste salg fra dansk fodbold nogensinde
- Komme til en PL klub i enorm uro og skulle være stjernen
- Blive svinet til af både ejer, fans og den generelle presse
- Udråbt som det største flop i PL
- Vende hjem igen med totalt urealistiske forventninger fra alle sider
- Forlod klubben som talent, kommer hjem som frelser
- Kommme hjem til et hold hvor det ikke helt kører
Helenius
- Spille 3 gode sæsoner for et midterhold
- Gå fra at være reserve til at være stjernen
- Leve en fhv anonym tilværelse i pressen
- Blive solgt for et fhv lavt beløb
- Indkøbt som udviklingspiller
- Vende hjem med minimale skræmmer i lakken
- Dårligt blive bemærket hvis han vender hjem
- Går fra at være stjernen, vender hjem som stjernen
- Komme hjem til et hold der netop har vundet the double, og hvor troen på tingene sjældent har været større
Dermed ikke sagt at Helenius bomber fra dag 1, men udgangspunktet er altså lidt et andet. Selvfølgelig skal Helenius bruge tid på at komme i form, men jeg tror det vil gå betydeligt stærkere end det gjorde med Cornelius.