AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af astonvilla » 4. apr 2013, 20:51

9520AaB skrev:Netop hjemvendt fra stadion er første indtryk at det var et ærgerligt nederlag, som vi ikke fortjente.
Næste tanke er, at det var vel nok godt at vi fik forlænget med Patrick Kristensen, så har vi en spiller der trækker fokus væk fra alle andre, for uanset hvor han bliver placeret, er han banens ringeste.
Hviket stadion så du fodbold på i aften??
Såfremt du alvorligt mener Patrick var banens ringeste i dag må du enten være retarderet eller gået forkert.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 4. apr 2013, 20:54

astonvilla skrev:
9520AaB skrev:Netop hjemvendt fra stadion er første indtryk at det var et ærgerligt nederlag, som vi ikke fortjente.
Næste tanke er, at det var vel nok godt at vi fik forlænget med Patrick Kristensen, så har vi en spiller der trækker fokus væk fra alle andre, for uanset hvor han bliver placeret, er han banens ringeste.
Hviket stadion så du fodbold på i aften??
Såfremt du alvorligt mener Patrick var banens ringeste i dag må du enten være retarderet eller gået forkert.
Jeg må nu sige at jeg heller ikke synes Patrick havde sin bedste dag, omend der bestemt var folk der var dårligere, især vores kaptajn. Men Patrick så blandt andet utrolig skidt ud ved målet, og jeg noterede også flere store fejlafleveringer i ellers gode angrebsituationer. Havde dog den gode afslutning, som Jesper Hansen hev feberredning på. Kampe kan se forskellige ud fra tribunen og fra sofaen, og jeg var på sidstnævnte hold denne gang.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 4. apr 2013, 20:55

astonvilla skrev: Hviket stadion så du fodbold på i aften??
Når man bærer ret meget af skylden for kampens eneste mål, og i alt for mange tilfælde laver sløsede afleveringer på banens sidste tredjedel, så kan man sagtens komme i nærheden af det prædikat.

Patrick er en meget ordinær spiller. Altid stabil, ja. Men oftest stabil ringe.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 4. apr 2013, 21:06

Vi kan jo spille til juleaften uden at score... Puha vi er tynde frem af banen, udover når Kusk har bolden!

Heldigt at vi fik så mange point i efteråret, ellers havde vi været en seriøs kandidat til 1. division.. Vi spiller okay på midten af banen, men det blir skidt når vi kommer frem til de sidste 20 meter..

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 4. apr 2013, 21:08

Med hensyn til Patrick, så gentager jeg gerne mig selv, jeg synes ikke han skulle have haft en ny kontrakt.
Ellers en flot kamp af AaB, desværre uden point.

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af fish » 4. apr 2013, 21:35

Vores bagerste mand er stabil men mangler pt at hive det ekstra op af hatten. Vi skal blot tilbage til efteråret hvor han var afgørende i flere kampe. Men ham må gerne snart tage næste skridt fremad.

Egentlig ser jeg vores nuværende hold hvor dagens modstander var for 3-4 sæsoner siden. Ustabile men med potentiale for rigtig god fodbold. Vores drenge har noget der kan tage dem langt om en sæson eller to.

Straffe der ikke blev dømt? Sådan så det ud fra tribunen. Klasse afslutning fra paddy som Hansen mirakuløst afværgede. Fantastisk redning på en afslutning der kunne have vendt kampen.
Nederlag, desværre men jeg er der på mandag igen.

Sendt fra min LT25i med Tapatalk2

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 4. apr 2013, 21:41

Dette resultat var ikke retfærdigt. AaB skulle ha vundet denne kamp, hvor de faktisk gør alt rigtigt undtagen at score. Selvmålet er uheldigt, og jeg kan ikke mindes nogen anden kamp, hvor vores målmand havde så lidt at lave, som i denne kamp. FCN kunne ikke andet at spille bolden rundt, rundt og atter rundt, uden nogen direkte farlige muligheder. Eneste minus udover resultatet var at Kent ikke tog Helinius ud og erstattet med en anden evt. Rolf Toft eller Curth. Han bidrager absolut med intet. Men AaB skal blive med denne spillestil, da den er god og underholdende, så skal målene og sejrene nok komme igen. De kan jo starte på mandag mod Silkeborg. Gerne med Helenius på bænken.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 4. apr 2013, 21:41

Dagens mayn er helt klart Nicolaj Thomsen! For satan han gør det godt. Den eneste der vil noget. Den eneste der kan noget i dag.

Patrick spillede på ingen måde en fabelagtig kamp. Men den ringeste i dag må alligevel være Helenius. Damn han er dårlig! Vinder 0 dueller, kommer forbi 0 modstandere, har 0 kvalificerede forsøg på mål. Latterlig præstation.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. apr 2013, 21:42

Suk. Ufortjent nederlag. Enormt bittert, vi får aldrig en større chance for at besejre FCN, der var totalt harmløse. Selve kampen var på et enormt lavt niveau. Uhyggeligt mange fejlafleveringer, planløst sparkeri og spil a la den engelske league two.
Jeg savner virkelig noget vildskab på holdet. Damn hvor vi mangler en vindertype som David Nielsen.

Godt nok var nederlaget ufortjent, men det ændrer ikke på at vi er i krise. 3 point i forårets hidtidige 6 kampe taler sit eget tydelige sprog.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. apr 2013, 21:55

Jeg trøster mig nu fint ved at vi endnu engang er det bedst spillende hold på banen. Ja, vi burde have haft flere point nu og det stinker selvfølgelig at vi ikke har fået det, men havde vi ikke spillet så god fodbold som vi faktisk har i et flertal af kampene, så havde jeg været nervøs for om der overhovedet var nok kvalitet i truppen. Det mener jeg helt klart der er, men det ville være rart hvis et par skader ikke kastede os ud i amatørspillere og lignende, der har simpelthen været for meget uro i truppen i foråret.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 4. apr 2013, 22:02

Vi er i bigtime krise, det kan alle andre end vores træner se. Jeg savner fanme nogen krigere på det her hold, nogen der skralder igennem når det ikke kører. Augo er en skygge af sig selv, han var klart banens dårligste, han havde en opgivende attitude det meste af kampen. Spørgsmålet er om han skal en tur ud på bænken igen. Helenius var heller ikke meget bevendt i dag, hans teknik var under Erik Bo niveau i dag. Der skal krafthelvede 3 point på kontoen mod silkehår

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 4. apr 2013, 22:13

MHJ skrev:God kamp, og i lange perioder godt spillet. Helenius var lidt af en stopklods i dag, eller godkendt over hele linjen. Specielt Thomsen var fremragende. Nu smadrer vi Silkeborg mandag.
:danmarkfan: :thumbsup: :aabfan: :cheers: :P :cool:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. apr 2013, 22:14

Brent skrev:Vi er i bigtime krise, det kan alle andre end vores træner se. Jeg savner fanme nogen krigere på det her hold, nogen der skralder igennem når det ikke kører. Augo er en skygge af sig selv, han var klart banens dårligste, han havde en opgivende attitude det meste af kampen. Spørgsmålet er om han skal en tur ud på bænken igen. Helenius var heller ikke meget bevendt i dag, hans teknik var under Erik Bo niveau i dag. Der skal krafthelvede 3 point på kontoen mod silkehår
Fuldstændig enig. Jeg savner virkelig også noget vildskab på holdet. Som jeg husker det gik der 20 minutter før FCN fik et frispark. Det er helt vildt og illustrerer med tydelighed den manglende aggressivitet.

Resultatmæssigt er vi i kæmpe krise. Spillemæssigt har det været meget blandet, men den gamle skavanker med enormt ineffektivt fodbold er igen ved at vise sit grimme fjæs. Hvis vi ik slår Silkeborg så er krisen total især med tænke på de efterfølgende svære kæmpe mod OB og FCK.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2013, 22:15

Jeg synes altså det er svært at være alt for pessimistisk.

Med det spil vi præsterer skal der nok komme point på kontoen, men det begynder da at stramme lidt til, hvis ikke de tre første kommer på mandag.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. apr 2013, 22:23

Brent skrev:Vi er i bigtime krise, det kan alle andre end vores træner se. Jeg savner fanme nogen krigere på det her hold, nogen der skralder igennem når det ikke kører. Augo er en skygge af sig selv, han var klart banens dårligste, han havde en opgivende attitude det meste af kampen. Spørgsmålet er om han skal en tur ud på bænken igen. Helenius var heller ikke meget bevendt i dag, hans teknik var under Erik Bo niveau i dag. Der skal krafthelvede 3 point på kontoen mod silkehår
Jeg har nu svært ved at se at det lige skulle være aggresitivtet vi mangler. Vi havde netop bolden mest, hvilket antyder at vi kæmpede bolden tilbage på tilstrækkelig vis. At vi så ikke formår at spille den forbi FCN's forsvarskæde er et stort problem, men jeg kan ikke helt se hvordan man kan krige den forbi dem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. apr 2013, 22:43

Jeg synes ikke aggressivitet er problemet. Helenius og den centrale midtbane var stopklodser i dag. Den centrale midtbane, med to defensive midtbanespillere, er nødvendig, men hvor er det da træls, at de skal være så teknisk ringe og være så lanmgsomme i tanke og handling. Jeg glæder mig til den dag, hvor Rye, med hans lovende takter, erstatter Augo eller Würtz.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 4. apr 2013, 22:48

Hvor dårlig var Claus Bo for øvrigt ikke lige i dag??

Nøjjj han er ringe. Først og fremmest frisparket/straffesparket til Kusk. Hvordan ser han ikke det?

Derudover er han aaalt for flink mod FCNs spillere. De burde have skrabet langt flere advarsler til sig

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 4. apr 2013, 22:58

Det var så forårets første udebanesejr til FCN. Imponerende den skulle komme med den indsats.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 4. apr 2013, 23:24

Så er jeg også nået hjem.

Det er sgu frustrerende først at tabe til Esbjerg på et drop, for i den følgende kamp at komme bagud efter 5 minutter på et selvmål af vores anfører. Om det var det, der gjorde stemningen lidt tam i aften ved jeg ikke. Folk på stadion var afgjort ikke tilfredse med, hvad de så.

Jeg synes egentlig vi gjorde det nogenlunde. I dag så vi (igen), at Helenius har et meget lavt bundniveau. Jeg forstår dog ikke, hvor Kent ikke gav Curth mindst 20 minutter. Nu fik han 3 og formåede på den tid at vinde den eneste hovedstødsduel, der i aften blev vundet mod Okore. Jeg er helt med på, at Helenius naturligvis er førstevalg. Men nu har han altså spillet 2 meget dårlige kampe, og jeg kan ikke se, hvad vi kunne tabe ved at give Curth en reel chance i aften.

Spillemæssigt var der stor fremgang i forhold til Esbjerg, så tiden er endnu ikke kommet til at råbe "KRISE"... Men spillerne (alle sammen) skylder snart en rigtig god kamp. Sådan en, hvor man ikke trækker sig tilbage, hvis man kommer foran, men i stedet søger endnu et mål. Lad den gerne komme på mandag.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. apr 2013, 00:48

Klaus skrev:Så er jeg også nået hjem.

Det er sgu frustrerende først at tabe til Esbjerg på et drop, for i den følgende kamp at komme bagud efter 5 minutter på et selvmål af vores anfører. Om det var det, der gjorde stemningen lidt tam i aften ved jeg ikke. Folk på stadion var afgjort ikke tilfredse med, hvad de så.

Jeg synes egentlig vi gjorde det nogenlunde. I dag så vi (igen), at Helenius har et meget lavt bundniveau. Jeg forstår dog ikke, hvor Kent ikke gav Curth mindst 20 minutter. Nu fik han 3 og formåede på den tid at vinde den eneste hovedstødsduel, der i aften blev vundet mod Okore. Jeg er helt med på, at Helenius naturligvis er førstevalg. Men nu har han altså spillet 2 meget dårlige kampe, og jeg kan ikke se, hvad vi kunne tabe ved at give Curth en reel chance i aften.

Spillemæssigt var der stor fremgang i forhold til Esbjerg, så tiden er endnu ikke kommet til at råbe "KRISE"... Men spillerne (alle sammen) skylder snart en rigtig god kamp. Sådan en, hvor man ikke trækker sig tilbage, hvis man kommer foran, men i stedet søger endnu et mål. Lad den gerne komme på mandag.
Vi får en ugidelig indsats at se mod Silkeborg på mandag, hvor de taber 3-0 og alle er sure og modløse over krisen. Derefter tager de sikkert til Odense og vinder på overbevisende vis og napper en uafgjort hjemme mod FCK, hvorefter alt er tilgivet. Det ville være en typisk AaB resultater.

Tror resten af foråret går såden her.

AaB - SIF: 0 point
OB - AaB: 3 point
AaB - FCK: 1 point
FCM - AaB: 1 point (sikkert en dødsyg omgang mod to hold i ingenmandsland)
SønderjyskE - AaB: 3 point - vi ser ud til at have taget på SE i år
AaB - BIF: 3 point - ingen ugidelige attituder her tak. Når vi absolut skal dumme os mod alle Brøndbys konkurrenter har drengene i det mindste at vinde her så de skuffende resultater giver mening. Derudover er Brøndby så ringe, at hvis drengene bare gør, hvad de skal kan vi ikke undgå at vinde.
AGF - AaB: 1 point - bliver nok en dødsyg omgang. Vores hold er ikke effektivt og AGF ejer snart ikke flere kampklare angribere.
AaB - Randers: 3 point - tror vi slutter sæsonen godt af og, at Randers snubler hen mod slutningen. Derudover tror jeg, at hele klubben vil være opsatte på at give Lynge en god afsked på hjemmebane.

Besvar