Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af abbifar » 3. maj 2014, 10:44

Brodernumsi skrev:
MrBangDK skrev:10 siders kamptråd allerede inden kampstart.. På Ulvegraven kan man læse tre indlæg om deres kamp i morgen. De er bare så dedikerede dernede på Heden!!
Men til "hadets" kamp tidligere, havde de hele 5 indlæg før kampen, og 1½ side ialt.
Hov hov, sådan kan man ikke regne det ud. Når man tænker på hvor få af deres fans, der rent faktisk er i stand til at skrive, så viser det en kæmpe opbakning.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 3. maj 2014, 13:15

Generelt er der stor optimisme at spore herinde før mødet mod Esbjerg. Jeg er af en lidt anden holdning, da jeg er helt sikker på at der venter en ualmindelig svær kamp. Vi skal møde Danmarks bedste kontrahold, som vel på det punkt har internationalt niveau (selvf. ikke Real Madrid niveau, men mindre kan også gøre det). Den væsentligste årsag til Esbjergs europæiske succes var deres helt enormt hurtige kontraangreb, som gjorde ondt på velrenommerede hold. Vi havde det svært mod Randers´ og OBs kontraangreb, men nu skal vi møde et hold som er endnu skarpere på omstillingerne :S

I de seneste 10 kampe (hjemme/ude) har vi kun hentet én sejr mod fiskerne! Statistik kan bruges og misbruges, men vi har det generelt svært mod vestjyderne.

Vi har det svært mod hold der står kompakt og kører kontraangreb, hvilket er et scenarie vi sikkert igen får at se senere på dagen. I etableret spil er Esbjerg bestemt ikke prangende, men vi skal dælme passe på når vi mister bolden. Nøgleordet må være en kontrolleret offensiv. Det gælder om at stå rigtigt placeret når vi angriber og så skal vi minimere antallet af unødvendige boldtab. Magnus Lekven er en nøglespiller hos Esbjerg, både i etableret spil og når de kører kontraangreb. Neutraliser Lekven og meget er opnået. Brdr. Ankersen er rigtig gode når det kører for dem, men hvis spillet ikke er godt så har de det med at falde ud af kampene.
Efter en svær tid i FCK og FCN ser det ud til at MJ har fundet fodboldlykken igen. Han har set rimelig stærk ud siden skiftet til Esbjerg og jeg under ham al mulig succes, men selvfølgelig ikke i dagens kamp.

:aabfan:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Kristian » 3. maj 2014, 13:48

frederikshavneren skrev:Generelt er der stor optimisme at spore herinde før mødet mod Esbjerg. Jeg er af en lidt anden holdning, da jeg er helt sikker på at der venter en ualmindelig svær kamp. Vi skal møde Danmarks bedste kontrahold, som vel på det punkt har internationalt niveau (selvf. ikke Real Madrid niveau, men mindre kan også gøre det). Den væsentligste årsag til Esbjergs europæiske succes var deres helt enormt hurtige kontraangreb, som gjorde ondt på velrenommerede hold. Vi havde det svært mod Randers´ og OBs kontraangreb, men nu skal vi møde et hold som er endnu skarpere på omstillingerne :S

I de seneste 10 kampe (hjemme/ude) har vi kun hentet én sejr mod fiskerne! Statistik kan bruges og misbruges, men vi har det generelt svært mod vestjyderne.

Vi har det svært mod hold der står kompakt og kører kontraangreb, hvilket er et scenarie vi sikkert igen får at se senere på dagen. I etableret spil er Esbjerg bestemt ikke prangende, men vi skal dælme passe på når vi mister bolden. Nøgleordet må være en kontrolleret offensiv. Det gælder om at stå rigtigt placeret når vi angriber og så skal vi minimere antallet af unødvendige boldtab. Magnus Lekven er en nøglespiller hos Esbjerg, både i etableret spil og når de kører kontraangreb. Neutraliser Lekven og meget er opnået. Brdr. Ankersen er rigtig gode når det kører for dem, men hvis spillet ikke er godt så har de det med at falde ud af kampene.
Efter en svær tid i FCK og FCN ser det ud til at MJ har fundet fodboldlykken igen. Han har set rimelig stærk ud siden skiftet til Esbjerg og jeg under ham al mulig succes, men selvfølgelig ikke i dagens kamp.

Du har ret i meget af det. Men det man kan se lidt på, er at vi endnu ikke har mødt Esbjerg på hjemmebane i den forfatning de er i pt. Udekampe så vidt jeg ved, hvor vi har vundet og tilmed været foran 2-0. Uden tvivl en svær kamp men vi har holdet til at bryde stimen nu.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Yngvesson
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Yngvesson » 3. maj 2014, 14:27

Jeg er sikker på at vi taber med minimum 2. Desværre.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. maj 2014, 14:32

frederikshavneren skrev:Generelt er der stor optimisme at spore herinde før mødet mod Esbjerg. Jeg er af en lidt anden holdning, da jeg er helt sikker på at der venter en ualmindelig svær kamp. Vi skal møde Danmarks bedste kontrahold, som vel på det punkt har internationalt niveau (selvf. ikke Real Madrid niveau, men mindre kan også gøre det). Den væsentligste årsag til Esbjergs europæiske succes var deres helt enormt hurtige kontraangreb, som gjorde ondt på velrenommerede hold. Vi havde det svært mod Randers´ og OBs kontraangreb, men nu skal vi møde et hold som er endnu skarpere på omstillingerne :S

Ifølge Tipsbladets statistik scorer Esbjerg nu ikke særlig mange mål på kontra - under snittet for ligaen, og kun 3 % flere end vi selv har gjort, til gengæld scorer de mere end gennemsnittet efter genpres på modstanderens banehalvdel.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ma ... esbjerg-fb" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg er efterhånden vild med de der fastgroede ideer om at vi har det svært mod modstandere som står lavt, eller presser højt, spiller på det fysiske osv. osv. Jeg synes det er helt hen i vejret. Når vi har det svært, er det enten fordi vi selv har en skidt dag, eller også er det fordi modstanderne (måske blot på dagen) er rigtigt dygtige til at udføre den taktik de spiller efter, uanset hvad den taktik så er - FCV er måske det bedste eksempel på ovenstående.

Og så synes jeg iøvrigt ikke Esbjerg er et hold som står specielt lavt og satser på kontra, hvilket tipsbladets stats også underbygger. Tværtimod ser jeg dem som et hold der er dygtige til at presse ret højt fremme på banen, og fastholde spillet på modstanderens halvdel. Dermed siger jeg også at det eneste i dit indlæg jeg er enig i, er at vi skal undgå dumme boldtab, og være meget omhyggelige i det opbyggende spil... og nå ja, Lekven er da en dygtig spiller, og med Ankersen brødrene ved man aldrig hvordan niveauet på dagen er.

Iøvrigt er Kent, sammen med Ove C, den træner som har hentet flest sejre mod Esbjerg (10 stk.), og vi har hentet 4 point mod dem hidtil i denne sæson... hvis man lige alligevel skal smide noget statistik på bordet som ikke er helt knust under frederikshavnerens evige sortsyn.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. maj 2014, 14:39

Nå ja og kampen? Jeg tror det bliver en svær opgave, og en tæt kamp. Esbjerg er efter min mening det næstbedste eller tredjebedste hold i ligaen, og vi skal i dén grad ramme niveauet i dag. Når det er sagt, er vi et bedre hold end dem, og med et fyldt stadion (og Spalvis) tror jeg den tipper over til vores fordel.

Under alle omstændigheder bliver det ikke kedeligt, og jeg tror vi får en del mål i en kamp der sagtens kan tippe begge veje. Jeg tror nu vi napper den, med en 3-2 eller 3-1 sejr. 2 kasser af Spalvis og en af Augo. Tilskuertallet bliver 11.183.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 3. maj 2014, 14:51

Spørgsmålet er mere hvor meget spilletid Jönsson får idag? Han burde kunne åbne Esbjergs forsvar sammen med Kusk.

Hvis vi hurtigt kommer foran med et par stykker, burde det kunne knække fiskerne mentalt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. maj 2014, 15:13

Spiller Jönsson godt skal Kusk/Thomsen/Spalvis nok stå for resten. En bruger herinde sagde på et tidspunkt at vores midtbane var så stærk at man nærmest bare skulle møde op som angriber (og spille fast) for at blive topscorer. Det tænker jeg ikke er helt forkert, men man kan næsten sige at hvis Jönsson nu havde spillet lige så meget som eks Thomsen, eller Kusk, så ville han alene være nok til at skabe en topscorer.

Det kan iøvrigt være en fordel med Augo idag, jeg har en ide om vi er noget bedre defensivt (hvilket vi så mod BIF) når Würtz ikke er eneste mand der skal koncentrere sig om defensiven. Det kan godt blive lige voldsomt nok mod et hold som Esbjerg at vi har både Risgaard, Kusk, Thomsen, Spalvis og Jönsson der hele tiden truer offensivt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 3. maj 2014, 15:24

Jesper Schmidt skrev:2 kasser af Spalvis og en af Augo. Tilskuertallet bliver 11.183.
Skuffende hvis vi ikke når over 13000 idag, når der bliver meldt ud af at kampen er udsolgt og vejret er supergodt :@

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. maj 2014, 15:44

Bruhn over Augo på den centrale midt. Kents tro på ungdommen står til igen.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 3. maj 2014, 15:45

Vildt af Kent.
Man må godt nok tage hatten af for ham hvis han bringer Bruun ind centralt her !!

men mon ikke han placerer bruun på kanten og thomsen centralt ?
Eller har jeg misforstået og er bruun bedst centralt ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. maj 2014, 15:50

Den havde jeg ikke set komme. Men jo, det er nok Thomsen centralt, og så Bruhn på kanten. Thomsen er jo ganske god offensivt, og jeg kan forstå han egentlig er bedst centralt, men mangler lidt her og der før det er en god ide at bruge ham. Men spændende med Bruhn. Håber han viser prøver på sit talent.
Jeg stoler på Kent ved hvad han laver.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 3. maj 2014, 15:52

jonas386 skrev:Den havde jeg ikke set komme. Men jo, det er nok Thomsen centralt, og så Bruhn på kanten. Thomsen er jo ganske god offensivt, og jeg kan forstå han egentlig er bedst centralt, men mangler lidt her og der før det er en god ide at bruge ham. Men spændende med Bruhn. Håber han viser prøver på sit talent.
fordelen ved bruun på kanten er jo også at han er rigtig hurtigt hvilket jo er en fordel defensivt overfor ankersen brødrene.
AaB er min trosretning

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. maj 2014, 15:54

andreasaab89 skrev:
jonas386 skrev:Den havde jeg ikke set komme. Men jo, det er nok Thomsen centralt, og så Bruhn på kanten. Thomsen er jo ganske god offensivt, og jeg kan forstå han egentlig er bedst centralt, men mangler lidt her og der før det er en god ide at bruge ham. Men spændende med Bruhn. Håber han viser prøver på sit talent.
fordelen ved bruun på kanten er jo også at han er rigtig hurtigt hvilket jo er en fordel defensivt overfor ankersen brødrene.
Jeg indrømmer gerne jeg ikke har set det store til Bruhn, udover de få indhop han har fået, men hvis han har speed i fødderne klager jeg bestemt ikke. Jeg går udfra du kender lidt mere til ham, hvordan er han som type? Og er han en spiller vi kan se som en profil om et par år, eller hvordan?

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 3. maj 2014, 15:55

jonas386 skrev:
andreasaab89 skrev:
Jeg indrømmer gerne jeg ikke har set det store til Bruhn, udover de få indhop han har fået, men hvis han har speed i fødderne klager jeg bestemt ikke. Jeg går udfra du kender lidt mere til ham, hvordan er han som type? Og er han en spiller vi kan se som en profil om et par år, eller hvordan?
Jeg kender ikke meget til ham heller. Det eneste jeg har hørt er at han skulle være rigtig rigtig hurtig.
AaB er min trosretning

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. maj 2014, 15:58

Eksil skrev:Bruhn over Augo på den centrale midt. Kents tro på ungdommen står til igen.
Jeg faar den vildeste talentboner af det her. Han har ogsaa vaeret maalfarlig for reserverne, men shit det er vildt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 3. maj 2014, 16:01

http://www.superliga.dk/no_cache/forsid ... tabId%5D=2" onclick="window.open(this.href);return false;

kan ses der

Bruun kanten

Thomsen Würtz centralt og Spalvis Jönnson i angreb
AaB er min trosretning

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 3. maj 2014, 16:04

sateme noget af et gamble, vi risikerer der bliver en motorvej i venstre side, forhåbentlig betaler satsningen af. Fedt at se Kent ha nosserne til at prøve en ung spiller i sådan en vigtig kamp, det viser han har stor tro på ham.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. maj 2014, 16:23

Spændende med Bruhn! Og måske nok så vigtigt, at vi ikke går på kompromis med den angrebsfodbold, som har gennemsyret succeshistorierne i den her sæson. Risikabelt, men spændende.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 3. maj 2014, 16:32

Lorte håndbold, få nu bare skiftet over på Fodbolden den kamp er afgjort forlængst.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Besvar