AaB vs. Lyngby

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Reyad » 11. apr 2025, 20:59

Det er grundlæggende skidt præstation, hvor vi kommer til enormt mange chancer. MJ, Jasson Ross skal score på deres chancer.

Jeg er meget overrasket over vores tilgang de sidste kampe. Man er gået ekstremt meget på kompromis med stilen. Presspillet er væk. Organisationen meget skrøbelig.

Men vi kommer stadig til flere chancer end vi giver væk. Det er bare lidt uskønt og perspektivløst.
Vi burde have begravet denne kamp, da vi havde chancen. I stedet får de et pismål. Men Lymgby har retteligt to store chancer ved Sævar. Vilde redninger af KJ og Müller.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af DenSataniskeHest » 11. apr 2025, 20:59

Hvor er det bedste odds for AaB rykker ned? Hvis jeg smider 500 på det er jeg ret sikker på det ikke sker

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 702
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af AlbertE » 11. apr 2025, 21:00

Vi så nogle flotte offensive takter de første 30 min, og ellers i små glimt, men det defensive sejlede hele kampen igennem, havde vi mødt et af de skarpere hold havde vi sku fået en lussing af de store igen, de spiller lige igennem vores midtbane utallige gange alt for nemt, og jeg aner ikke hvordan vi brænder de store chancer så ofte, det er bare TRÆLS!!! dejligt vi ikke tabte! og dejligt og se Kelvin John udvikler sig han spillede en fin kamp. og vi brændte ingen straffespark idag :aabfan:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 4225
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Gentleman Finn » 11. apr 2025, 21:02

Reyad skrev:
11. apr 2025, 20:59
Det er grundlæggende skidt præstation, hvor vi kommer til enormt mange chancer. MJ, Jasson Ross skal score på deres chancer.

Jeg er meget overrasket over vores tilgang de sidste kampe. Man er gået ekstremt meget på kompromis med stilen. Presspillet er væk. Organisationen meget skrøbelig.

Men vi kommer stadig til flere chancer end vi giver væk. Det er bare lidt uskønt og perspektivløst.
Vi burde have begravet denne kamp, da vi havde chancen. I stedet får de et pismål. Men Lymgby har retteligt to store chancer ved Sævar. Vilde redninger af KJ og Müller.
Lyngby har ikke været skarpe og sådan har det set ud hele sæsonen, så når man kommer foran mod dem giver det fint mening at stå tilbage og ramme dem i bagrummet. Der er ekstra nerver på i dag fra begge hold, så derfor ser vi også at Lyngby lave flere fejl

Synes ikke man kan sige noget til gameplanen, og uden Widell, Lyngby kan godt kan køre bolden rundt, dog meget af det planløst, det gjorde de også i efteråret heroppe.

Vi har stadig 2 indbyrdes kampe med Sønderjyske som vi skal ud og vinde, dem har vi haft taget imod

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16014
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Funky » 11. apr 2025, 21:04

AlbertE skrev:
11. apr 2025, 21:00
Vi så nogle flotte offensive takter de første 30 min, og ellers i små glimt, men det defensive sejlede hele kampen igennem, havde vi mødt et af de skarpere hold havde vi sku fået en lussing af de store igen, de spiller lige igennem vores midtbane utallige gange alt for nemt, og jeg aner ikke hvordan vi brænder de store chancer så ofte, det er bare TRÆLS!!! dejligt vi ikke tabte! og dejligt og se Kelvin John udvikler sig han spillede en fin kamp. og vi brændte ingen straffespark idag :aabfan:
Ja, det er jo bekymrende hvordan vi med det, der skulle være den stærkest mulige defensive midtbane (dog uden Widell) ser så svage ud.

Jeg håber, Helenius hurtigt kommer i bedre form. Han er klart vores bedste opspilsstation. Ham på. 9’eren med John og MJ på siderne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Sauer » 11. apr 2025, 21:08

Gentleman Finn skrev:
11. apr 2025, 20:59
Vi slider med det uden Widell, han har udviklet sig til det bindeled på midten, alligevel skaber vi de største chancer når de går så højt på os.

Der bliver kæmpet for alle pengene. Det lignede lidt den kamp mod lyngby i efteråret hjemme

Vi skal ud og have alle 3 point nede i Silkeborg, så vi kan få den streg længere på afstand. Chancer skaber vi nok af
Jeg tror også, de giver den hele armen. Men stadig bekymrende, at vi bruger så meget energi på så mange forkerte ting.

Hvis strategien for 2. halvleg er at stå lavt, så spil da i det mindste bolden rundt og træk tempo ud af kampen. I stedet forærer vi boldene væk, halser efter, markeringerne er væk og Lyngby kan spille sig igennem efter velbehag.

Der går noget galt oppe i hovederne på spillerne, når vi er presset. Det er ikke en ny ting. Synes vi alt for ofte panikker, når vi egentlig har gode muligheder for at sætte vores præg på, hvordan kampen skal udvikle sig.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 4225
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Gentleman Finn » 11. apr 2025, 21:08

DenSataniskeHest skrev:
11. apr 2025, 20:59
Hvor er det bedste odds for AaB rykker ned? Hvis jeg smider 500 på det er jeg ret sikker på det ikke sker
:D ro på, jesus, ufattelig den mængde ptsd folk har herinde, stregen rykkede ikke nærmere, og vi har Widell tilbage på onsdag

Vi skal slå Silkeborg dernede, vi gjorde det næsten i efteråret, og de spiller 3 dage inden mod Viborg. Vi bør have en fordel nu hvor vi spiller fredag.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 4225
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Gentleman Finn » 11. apr 2025, 21:11

Sauer skrev:
11. apr 2025, 21:08
Gentleman Finn skrev:
11. apr 2025, 20:59
Vi slider med det uden Widell, han har udviklet sig til det bindeled på midten, alligevel skaber vi de største chancer når de går så højt på os.

Der bliver kæmpet for alle pengene. Det lignede lidt den kamp mod lyngby i efteråret hjemme

Vi skal ud og have alle 3 point nede i Silkeborg, så vi kan få den streg længere på afstand. Chancer skaber vi nok af
Jeg tror også, de giver den hele armen. Men stadig bekymrende, at vi bruger så meget energi på så mange forkerte ting.

Hvis strategien for 2. halvleg er at stå lavt, så spil da i det mindste bolden rundt og træk tempo ud af kampen. I stedet halser vi efter, markeringerne er væk og Lyngby kan spille sig igennem efter velbehag.

Der går noget galt oppe i hovederne på spillerne, når vi er presset. Det er ikke en ny ting. Synes vi alt for ofte panikker, når vi egentlig har gode muligheder for at sætte vores præg på, hvordan kampen skal udvikle sig.
Bevares, nogle modstandere står godt til andre, af uransagelige årsager lignede kampen en tro kopi af den vi så i efteråret hjemme også.

Ligesom vi har set bedre ud mod både Sønderjyske, Vejle og Silkeborg i sæsonen. En sejr nede i Silkeborg er recepten så der kan komme mere distance til stregen. Silkeborg spiller også søndag og onsdag, så vi bør have en fordel

Alexis
Landshold
Landshold
Indlæg: 904
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Alexis » 11. apr 2025, 21:15

Jeg er efterhånden ved at være rigtig træt af Kasper Jørgensen. Han koster mål i hver eneste kamp. Hans defensive placeringsevne er noget af det dårligste jeg nogensinde har set. Modstanderne kommer til mindst 5 farlige indlæg bag ham i hver kamp. Ud af de seneste 10 mål vi har lukket ind er han direkte eller indirekte skyld i 8 af dem

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Sauer » 11. apr 2025, 21:16

Gentleman Finn skrev:
11. apr 2025, 21:11
Sauer skrev:
11. apr 2025, 21:08
Gentleman Finn skrev:
11. apr 2025, 20:59
Vi slider med det uden Widell, han har udviklet sig til det bindeled på midten, alligevel skaber vi de største chancer når de går så højt på os.

Der bliver kæmpet for alle pengene. Det lignede lidt den kamp mod lyngby i efteråret hjemme

Vi skal ud og have alle 3 point nede i Silkeborg, så vi kan få den streg længere på afstand. Chancer skaber vi nok af
Jeg tror også, de giver den hele armen. Men stadig bekymrende, at vi bruger så meget energi på så mange forkerte ting.

Hvis strategien for 2. halvleg er at stå lavt, så spil da i det mindste bolden rundt og træk tempo ud af kampen. I stedet halser vi efter, markeringerne er væk og Lyngby kan spille sig igennem efter velbehag.

Der går noget galt oppe i hovederne på spillerne, når vi er presset. Det er ikke en ny ting. Synes vi alt for ofte panikker, når vi egentlig har gode muligheder for at sætte vores præg på, hvordan kampen skal udvikle sig.
Bevares, nogle modstandere står godt til andre, af uransagelige årsager lignede kampen en tro kopi af den vi så i efteråret hjemme også.

Ligesom vi har set bedre ud mod både Sønderjyske, Vejle og Silkeborg i sæsonen. En sejr nede i Silkeborg er recepten så der kan komme mere distance til stregen. Silkeborg spiller også søndag og onsdag, så vi bør have en fordel
Tja, jeg tror ikke, det har ret meget at gøre med modstanderholdet. Synes det har været et gennemgående tema i hele sæsonen, at vi ikke kan holde fast i bolden og deraf spilder kræfter.

Jeg håber også på en sejr i Silkeborg, men kan ikke se det ske, hvis vi ikke forvalter bolden bedre i de perioder, vi ikke er ovenpå.

Alexis
Landshold
Landshold
Indlæg: 904
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Alexis » 11. apr 2025, 21:18

Og så lige en kæmpe fuckfinger til thelander for den han laver på en 10 årig bolddreng

Nitten
Landshold
Landshold
Indlæg: 779
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Nitten » 11. apr 2025, 21:20

AlbertE skrev:
11. apr 2025, 20:50
andreas bruus hvad fanden ligner det der

Han er bare helt væk

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Sauer » 11. apr 2025, 21:21

Nitten skrev:
11. apr 2025, 21:20
AlbertE skrev:
11. apr 2025, 20:50
andreas bruus hvad fanden ligner det der

Han er bare helt væk
Han fik da heldigvis også en kæmpe skideballe af Menno

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 4225
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Gentleman Finn » 11. apr 2025, 21:22

Sauer skrev:
11. apr 2025, 21:16
Gentleman Finn skrev:
11. apr 2025, 21:11
Sauer skrev:
11. apr 2025, 21:08
Gentleman Finn skrev:
11. apr 2025, 20:59
Vi slider med det uden Widell, han har udviklet sig til det bindeled på midten, alligevel skaber vi de største chancer når de går så højt på os.

Der bliver kæmpet for alle pengene. Det lignede lidt den kamp mod lyngby i efteråret hjemme

Vi skal ud og have alle 3 point nede i Silkeborg, så vi kan få den streg længere på afstand. Chancer skaber vi nok af
Jeg tror også, de giver den hele armen. Men stadig bekymrende, at vi bruger så meget energi på så mange forkerte ting.

Hvis strategien for 2. halvleg er at stå lavt, så spil da i det mindste bolden rundt og træk tempo ud af kampen. I stedet halser vi efter, markeringerne er væk og Lyngby kan spille sig igennem efter velbehag.

Der går noget galt oppe i hovederne på spillerne, når vi er presset. Det er ikke en ny ting. Synes vi alt for ofte panikker, når vi egentlig har gode muligheder for at sætte vores præg på, hvordan kampen skal udvikle sig.
Bevares, nogle modstandere står godt til andre, af uransagelige årsager lignede kampen en tro kopi af den vi så i efteråret hjemme også.

Ligesom vi har set bedre ud mod både Sønderjyske, Vejle og Silkeborg i sæsonen. En sejr nede i Silkeborg er recepten så der kan komme mere distance til stregen. Silkeborg spiller også søndag og onsdag, så vi bør have en fordel
Tja, jeg tror ikke, det har ret meget at gøre med modstanderholdet. Synes det har været et gennemgående tema i hele sæsonen, at vi ikke kan holde fast i bolden og deraf spilder kræfter.

Jeg håber også på en sejr i Silkeborg, men kan ikke se det ske, hvis vi ikke forvalter bolden bedre i de perioder, vi ikke er ovenpå.
Nu har vi vores bedste spiller med igen på onsdag, det hjælper lidt på det, i forhold til at få kørt kuglen fremad, og i perioder når vi har problemer. Synes Isak løste problemet lidt i vores gode perioder, men vi har været vandt til at Widell har en stor rolle, så det var noget pis at vi stod uden ham i dag.

Jeg tror vi vinder dernede, når Sif kommer med en vigtigere kamp 3 dage forinden

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7617
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af R Rosenberg » 11. apr 2025, 21:24

Der spekuleres over, hvordan vi kan brænde så gigantiske chancer igen - akkurat som sidste weekend.
Der er jo ikke så meget hokus pokus i det, spillerne har bare ikke niveauet til superliga, i dag glimrende eksemplificeret ved Jasson og Ross.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Kasper » 11. apr 2025, 21:36

Alexis skrev:
11. apr 2025, 21:18
Og så lige en kæmpe fuckfinger til thelander for den han laver på en 10 årig bolddreng
Hvad lavede han?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Alexis
Landshold
Landshold
Indlæg: 904
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Alexis » 11. apr 2025, 21:49

Kasper skrev:
11. apr 2025, 21:36
Alexis skrev:
11. apr 2025, 21:18
Og så lige en kæmpe fuckfinger til thelander for den han laver på en 10 årig bolddreng
Hvad lavede han?
Totalt overfusede ham midt i første halvleg fordi han var lidt langsom. Fik fortjent buh råb af hele tribunen resten af kampen

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Kasper » 11. apr 2025, 22:01

Alexis skrev:
11. apr 2025, 21:49
Kasper skrev:
11. apr 2025, 21:36
Alexis skrev:
11. apr 2025, 21:18
Og så lige en kæmpe fuckfinger til thelander for den han laver på en 10 årig bolddreng
Hvad lavede han?
Totalt overfusede ham midt i første halvleg fordi han var lidt langsom. Fik fortjent buh råb af hele tribunen resten af kampen
Håbløst.
I øvrigt meget enig med dig ifht Kasper Jørgensen.
Han livsfarlig at have rendende dernede.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Remark » 11. apr 2025, 22:29

Det er godt nok urolige kampe, vi spiller. Det er helt tydeligt, at der mangler nogle med +100 kampe under vesten på banen. Vi evner ikke at tage kontrollen for alvor, men er der overhovedet nogen på den centrale midtbane, der var over 21 år?

Med den målestok klarer vi det resultatmæssigt ret godt.

Nu håber vi Sønderjyske lukker Vejle på søndag, så afstanden stadig er mere end 1 runde…

Salle17
Allstar
Allstar
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Salle17 » 11. apr 2025, 22:37

SSE22 har gamblet ved ikke at sikre en rutineret ræv i midten - og det kan bide os i røven...

Besvar