B93 - AaB den 17. oktober 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sapiens
1. div
1. div
Indlæg: 319
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Sapiens » 17. okt 2025, 20:56

Efter at have været bagud 0-2 er det jo fint at få uafgjort. Men det rykker desværre ikke i tabellen og vi taber terræn til toppen. Kaasa med et godt indhop, og vi har kun én rigtig angriber i truppen, Helenius.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2708
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Kokkefar » 17. okt 2025, 20:57

kim1a skrev:
17. okt 2025, 20:53
Jyden skrev:
17. okt 2025, 20:51
kim1a skrev:
17. okt 2025, 20:24
Sjovt som kommentatorerne på Viaplay altid taler Helenius' hovedstødsstyrke op. Mig bekendt er han da ringe for sin højde.
:cool:
I stand by it. Tæl antal mål på hovedet, hvis jeg husker korrekt havde han scoret et inden tiden i Villa.
Altså for 12 år siden?
Mbappe havde heller ikke scoret et eneste seniormål inden 2013, hvis det er sådan vi fører statistik.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Funky » 17. okt 2025, 20:57

Kunji skrev:
17. okt 2025, 20:55
Det er først nu, jeg ser deres første straffe. Børsting er en klovn, men han falder jo nemmere end den John får gult på.
B93-manden smider sig faktisk i begge omgange. Både da Makolli bliver skadet, og efterfølgende på Børstings berøring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af troelsh » 17. okt 2025, 20:57

Funky skrev:
17. okt 2025, 20:56
2-2. Oven på så ringe en indsats på mange - alt for mange parametre - så er det sgu et godkendt resultat.

I øvrigt var det igen Marc Nielsen, som smed en god bold ind i hovedet på Helenius til 2-2. Han har nogle fine indlæg, for det meste.
Ja en skam han ikke kan forsvare.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Kasper » 17. okt 2025, 20:57

Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Funky » 17. okt 2025, 20:59

troelsh skrev:
17. okt 2025, 20:57
Funky skrev:
17. okt 2025, 20:56
2-2. Oven på så ringe en indsats på mange - alt for mange parametre - så er det sgu et godkendt resultat.

I øvrigt var det igen Marc Nielsen, som smed en god bold ind i hovedet på Helenius til 2-2. Han har nogle fine indlæg, for det meste.
Ja en skam han ikke kan forsvare.
Jeg siger ikke, han skal spille i stedet for Andersson. Men i stedet for Noel? Ja, det tror jeg nok, jeg ville vælge. Ikke mindst når man har Helenius i feltet at sigte efter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af troelsh » 17. okt 2025, 21:01

Funky skrev:
17. okt 2025, 20:59
troelsh skrev:
17. okt 2025, 20:57
Funky skrev:
17. okt 2025, 20:56
2-2. Oven på så ringe en indsats på mange - alt for mange parametre - så er det sgu et godkendt resultat.

I øvrigt var det igen Marc Nielsen, som smed en god bold ind i hovedet på Helenius til 2-2. Han har nogle fine indlæg, for det meste.
Ja en skam han ikke kan forsvare.
Jeg siger ikke, han skal spille i stedet for Andersson. Men i stedet for Noel? Ja, det tror jeg nok, jeg ville vælge. Ikke mindst når man har Helenius i feltet at sigte efter.
Ja det er jeg enig i, specielt mod modstandere der står lavt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Hanga » 17. okt 2025, 21:02

Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4826
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Kristian » 17. okt 2025, 21:03

Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det bliver helt afgørende om Andersson og Kallesøe bliver klar til slutprogrammet inden jul.

Det kræver en offensiv spillere mere og så skal der sættes rigtig mange sejre sammen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af troelsh » 17. okt 2025, 21:06

Kristian skrev:
17. okt 2025, 21:03
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det bliver helt afgørende om Andersson og Kallesøe bliver klar til slutprogrammet inden jul.

Det kræver en offensiv spillere mere og så skal der sættes rigtig mange sejre sammen.
Jep, vores trup den er desværre stadig meget tynd trods tilgangene, så vi er et helt andet hold når vi får et par skader i forsvaret.

Kaasa med fint indhop, han er forhåbentlig klar til at starte inde mod Lyngby.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af R Rosenberg » 17. okt 2025, 21:08

Hvor kunne det være rart med nogle nye ejere og en pose med 15-20 mio til at hente spillere for i næste vindue.
Oprykning er ikke et issue med sådan en startopstilling som i dag.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Funky » 17. okt 2025, 21:10

Dommen oven på dagens kamp må være:

Midtbane-eksperimentet med Bomholt - Jasson - Møller var et eklatant flop. Og mindst af alt er det Møllers ansvar. Men det var simpelthen for langsomt, nærkamp-forskrækket, usikkert, dårligt afstemt, uden ordentlig kvalitet.

Det synes jeg er langt vigtigere end spørgsmål om Müller eller Børsting eller Ross. For Müller bliver ikke skiftet lige nu (og redder os i øvrigt til allersidst), Børsting spiller ikke den back så snart Kallesøe er klar igen, og Ross må være skubbet væk fra angrebspladsen igen af Helenius. Men midtbanen - den kan man gøre noget ved til næste kamp, og det er bare at bede til, at Kaasa er klar til 90 minutter, at Håpnes er tilbage fra sit lille formdyk, og så må Bomholt til at vise, hvad al hypen om ham egentlig bunder i. For hvis man stiller med den samme midtbane mod Lyngby - så går det da galt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Remark » 17. okt 2025, 21:26

troelsh skrev:
17. okt 2025, 20:57
Funky skrev:
17. okt 2025, 20:56
2-2. Oven på så ringe en indsats på mange - alt for mange parametre - så er det sgu et godkendt resultat.

I øvrigt var det igen Marc Nielsen, som smed en god bold ind i hovedet på Helenius til 2-2. Han har nogle fine indlæg, for det meste.
Ja en skam han ikke kan forsvare.
Så spillede han ikke i AaB men på landsholdet. Den venstrefod er gylden i offensiven, og lige så mudret i defensiven

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Funky » 17. okt 2025, 21:56

Nordjyske rammer de fleste karakterer ret fint, men et 4-tal til Helenius for dét indhop er da enormt fedtet!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 4225
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Gentleman Finn » 17. okt 2025, 22:27

Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Det kom til at se slapt ud, men det var mest af alt fordi midtbanen/angreb presset ikke hang godt sammen, især til at starte med. Jeg aner ikke hvor stort vores skadelazaret er efterhånden med den nye skade til Makolli, men det lignede noget ledbånd. Arnarsson er god forsvarsmæssigt men er ikke teknisk så god som Makolli, og muller/arnarsson var skyld i det andet straffe. Men vi mangler helt sikkert Kallesøe, Andersson, vi ser bedre ud med dem, og Kaasa og Helenius på 100%. Synes Håpnes og Kaasa gjorde os bedre da de kom ind, vi vandt flere bolde også. Og så savnede jeg at Bommeren viste lidt mere, han kan mere end han viste i dag, selvom midtbanen/angrebet ikke hang godt nok sammen.

Vi skal også nævne at B93 har skabt problemer for en del hold, på deres gode dage, men vi var for langsomme til at komme i gang i dag og ramte et for lavt niveau. Men vi burde have puttet bolden ind noget før i 2. halvleg, da vi havde fat i dem, efter Kaasa, Håpnes og Helenius kom ind.

Jeg er ikke sikker på hvordan vi ser ud til foråret hvis vi får styr på alle skader og småskader, men Steffen Højer har ikke haft truppen særligt lang tid, så jeg kan sagtens se os rykke op, men det kræver at vi finder relationerne hurtigere. Og det var ikke en midtbane/angreb der havde særligt gode relationer i dag.

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Pontoppi » 17. okt 2025, 22:41

Funky skrev:
17. okt 2025, 21:56
Nordjyske rammer de fleste karakterer ret fint, men et 4-tal til Helenius for dét indhop er da enormt fedtet!
til gengæld har de været gavmilde de sidste gange hvor han har været pivringe

john med endnu en målinvolvering
hjertet i nord :aabfan:

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4118
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af baresi » 17. okt 2025, 22:43

Funky skrev:
17. okt 2025, 21:10
Dommen oven på dagens kamp må være:

Midtbane-eksperimentet med Bomholt - Jasson - Møller var et eklatant flop. Og mindst af alt er det Møllers ansvar. Men det var simpelthen for langsomt, nærkamp-forskrækket, usikkert, dårligt afstemt, uden ordentlig kvalitet.

Det synes jeg er langt vigtigere end spørgsmål om Müller eller Børsting eller Ross. For Müller bliver ikke skiftet lige nu (og redder os i øvrigt til allersidst), Børsting spiller ikke den back så snart Kallesøe er klar igen, og Ross må være skubbet væk fra angrebspladsen igen af Helenius. Men midtbanen - den kan man gøre noget ved til næste kamp, og det er bare at bede til, at Kaasa er klar til 90 minutter, at Håpnes er tilbage fra sit lille formdyk, og så må Bomholt til at vise, hvad al hypen om ham egentlig bunder i. For hvis man stiller med den samme midtbane mod Lyngby - så går det da galt.
Enig med dig.
Bomme Jasson og Møller er alt for teknisk præget uden fight taklinger Osv. vores midtbane fungerer slet ik i den konstellation.
Men Ross sko fandme også ud - han er totalt anonym. Og har stadig masser af fejl.

Syns trænere har roteret i en forkert retning
Midtbanen skal kun hurtigt laves om.

Men vi mangler stadig en solid 6er

Dongdongwh0
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 28. apr 2025, 10:37

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Dongdongwh0 » 18. okt 2025, 00:23

R Rosenberg skrev:
17. okt 2025, 20:38
Dongdongwh0 skrev:
17. okt 2025, 20:35
AlbertE skrev:
17. okt 2025, 20:32
Nordic skrev:
17. okt 2025, 20:30
DenSataniskeHest skrev:
17. okt 2025, 20:28
Ufattelig man har givet Müller en forlængelse men endnu mere sindsygt man gjorde det samme med reserve målmanden..
Müller er ikke så god. Men jeg ved ikke, hvem AaB ellers skulle få til klubben af realistiske mål, der er endnu bedre...
Der findes med garanti mange bedre alternativer til Müller :-)
At han skal spille småspil i eget felt med en spiller som Arnorsson giver jo ingen mening. Los lortet ud af kommunen istedet.
Han må jo også have fedt i benene, for han tyrer jo aldrig en bold af sted. Altid korte afleveringer, som presser teknisk begrænsede medspillere.
Helenius var endda lige kommet på banen så han havde en at skyde efter.

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Pontoppi » 18. okt 2025, 07:25

forstår ikke nogen klandre müller for den der fører til nr. 2 straffespark….

det er en helt normal bold som de spiller mange af mellem målmænd og forsvar i løbet af en kamp for at spille sig ud af pres og arnorsson er ikke presset…. han har en medspiller få m. væk som tilbyder sig og er udækket

det er udelukkende en elendig tæmning der koster det straffespark…. den bold skal en prof fodboldspiller kunne sende videre til sin medspiller få meter væk 99/100 gange på første berøring
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Kasper » 18. okt 2025, 08:23

Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar