B93 - AaB den 17. oktober 2025
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Efter at have været bagud 0-2 er det jo fint at få uafgjort. Men det rykker desværre ikke i tabellen og vi taber terræn til toppen. Kaasa med et godt indhop, og vi har kun én rigtig angriber i truppen, Helenius.
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
B93-manden smider sig faktisk i begge omgange. Både da Makolli bliver skadet, og efterfølgende på Børstings berøring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Ja en skam han ikke kan forsvare.
- Kasper
- Allstar

- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Jeg siger ikke, han skal spille i stedet for Andersson. Men i stedet for Noel? Ja, det tror jeg nok, jeg ville vælge. Ikke mindst når man har Helenius i feltet at sigte efter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Ja det er jeg enig i, specielt mod modstandere der står lavt.
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.
Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Det bliver helt afgørende om Andersson og Kallesøe bliver klar til slutprogrammet inden jul.
Det kræver en offensiv spillere mere og så skal der sættes rigtig mange sejre sammen.
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Jep, vores trup den er desværre stadig meget tynd trods tilgangene, så vi er et helt andet hold når vi får et par skader i forsvaret.
Kaasa med fint indhop, han er forhåbentlig klar til at starte inde mod Lyngby.
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7616
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Hvor kunne det være rart med nogle nye ejere og en pose med 15-20 mio til at hente spillere for i næste vindue.
Oprykning er ikke et issue med sådan en startopstilling som i dag.
Oprykning er ikke et issue med sådan en startopstilling som i dag.
Ædruelighedens stemme
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Dommen oven på dagens kamp må være:
Midtbane-eksperimentet med Bomholt - Jasson - Møller var et eklatant flop. Og mindst af alt er det Møllers ansvar. Men det var simpelthen for langsomt, nærkamp-forskrækket, usikkert, dårligt afstemt, uden ordentlig kvalitet.
Det synes jeg er langt vigtigere end spørgsmål om Müller eller Børsting eller Ross. For Müller bliver ikke skiftet lige nu (og redder os i øvrigt til allersidst), Børsting spiller ikke den back så snart Kallesøe er klar igen, og Ross må være skubbet væk fra angrebspladsen igen af Helenius. Men midtbanen - den kan man gøre noget ved til næste kamp, og det er bare at bede til, at Kaasa er klar til 90 minutter, at Håpnes er tilbage fra sit lille formdyk, og så må Bomholt til at vise, hvad al hypen om ham egentlig bunder i. For hvis man stiller med den samme midtbane mod Lyngby - så går det da galt.
Midtbane-eksperimentet med Bomholt - Jasson - Møller var et eklatant flop. Og mindst af alt er det Møllers ansvar. Men det var simpelthen for langsomt, nærkamp-forskrækket, usikkert, dårligt afstemt, uden ordentlig kvalitet.
Det synes jeg er langt vigtigere end spørgsmål om Müller eller Børsting eller Ross. For Müller bliver ikke skiftet lige nu (og redder os i øvrigt til allersidst), Børsting spiller ikke den back så snart Kallesøe er klar igen, og Ross må være skubbet væk fra angrebspladsen igen af Helenius. Men midtbanen - den kan man gøre noget ved til næste kamp, og det er bare at bede til, at Kaasa er klar til 90 minutter, at Håpnes er tilbage fra sit lille formdyk, og så må Bomholt til at vise, hvad al hypen om ham egentlig bunder i. For hvis man stiller med den samme midtbane mod Lyngby - så går det da galt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Nordjyske rammer de fleste karakterer ret fint, men et 4-tal til Helenius for dét indhop er da enormt fedtet!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Gentleman Finn
- Allstar

- Indlæg: 4225
- Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
- Geografisk sted: Aalborg
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Det kom til at se slapt ud, men det var mest af alt fordi midtbanen/angreb presset ikke hang godt sammen, især til at starte med. Jeg aner ikke hvor stort vores skadelazaret er efterhånden med den nye skade til Makolli, men det lignede noget ledbånd. Arnarsson er god forsvarsmæssigt men er ikke teknisk så god som Makolli, og muller/arnarsson var skyld i det andet straffe. Men vi mangler helt sikkert Kallesøe, Andersson, vi ser bedre ud med dem, og Kaasa og Helenius på 100%. Synes Håpnes og Kaasa gjorde os bedre da de kom ind, vi vandt flere bolde også. Og så savnede jeg at Bommeren viste lidt mere, han kan mere end han viste i dag, selvom midtbanen/angrebet ikke hang godt nok sammen.Hanga skrev: ↑17. okt 2025, 21:02Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.
Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Vi skal også nævne at B93 har skabt problemer for en del hold, på deres gode dage, men vi var for langsomme til at komme i gang i dag og ramte et for lavt niveau. Men vi burde have puttet bolden ind noget før i 2. halvleg, da vi havde fat i dem, efter Kaasa, Håpnes og Helenius kom ind.
Jeg er ikke sikker på hvordan vi ser ud til foråret hvis vi får styr på alle skader og småskader, men Steffen Højer har ikke haft truppen særligt lang tid, så jeg kan sagtens se os rykke op, men det kræver at vi finder relationerne hurtigere. Og det var ikke en midtbane/angreb der havde særligt gode relationer i dag.
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
til gengæld har de været gavmilde de sidste gange hvor han har været pivringe
john med endnu en målinvolvering
hjertet i nord 
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Enig med dig.Funky skrev: ↑17. okt 2025, 21:10Dommen oven på dagens kamp må være:
Midtbane-eksperimentet med Bomholt - Jasson - Møller var et eklatant flop. Og mindst af alt er det Møllers ansvar. Men det var simpelthen for langsomt, nærkamp-forskrækket, usikkert, dårligt afstemt, uden ordentlig kvalitet.
Det synes jeg er langt vigtigere end spørgsmål om Müller eller Børsting eller Ross. For Müller bliver ikke skiftet lige nu (og redder os i øvrigt til allersidst), Børsting spiller ikke den back så snart Kallesøe er klar igen, og Ross må være skubbet væk fra angrebspladsen igen af Helenius. Men midtbanen - den kan man gøre noget ved til næste kamp, og det er bare at bede til, at Kaasa er klar til 90 minutter, at Håpnes er tilbage fra sit lille formdyk, og så må Bomholt til at vise, hvad al hypen om ham egentlig bunder i. For hvis man stiller med den samme midtbane mod Lyngby - så går det da galt.
Bomme Jasson og Møller er alt for teknisk præget uden fight taklinger Osv. vores midtbane fungerer slet ik i den konstellation.
Men Ross sko fandme også ud - han er totalt anonym. Og har stadig masser af fejl.
Syns trænere har roteret i en forkert retning
Midtbanen skal kun hurtigt laves om.
Men vi mangler stadig en solid 6er
-
Dongdongwh0
- 2. div

- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 28. apr 2025, 10:37
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Helenius var endda lige kommet på banen så han havde en at skyde efter.R Rosenberg skrev: ↑17. okt 2025, 20:38Han må jo også have fedt i benene, for han tyrer jo aldrig en bold af sted. Altid korte afleveringer, som presser teknisk begrænsede medspillere.Dongdongwh0 skrev: ↑17. okt 2025, 20:35At han skal spille småspil i eget felt med en spiller som Arnorsson giver jo ingen mening. Los lortet ud af kommunen istedet.AlbertE skrev: ↑17. okt 2025, 20:32Der findes med garanti mange bedre alternativer til Müller :-)Nordic skrev: ↑17. okt 2025, 20:30Müller er ikke så god. Men jeg ved ikke, hvem AaB ellers skulle få til klubben af realistiske mål, der er endnu bedre...DenSataniskeHest skrev: ↑17. okt 2025, 20:28Ufattelig man har givet Müller en forlængelse men endnu mere sindsygt man gjorde det samme med reserve målmanden..
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
forstår ikke nogen klandre müller for den der fører til nr. 2 straffespark….
det er en helt normal bold som de spiller mange af mellem målmænd og forsvar i løbet af en kamp for at spille sig ud af pres og arnorsson er ikke presset…. han har en medspiller få m. væk som tilbyder sig og er udækket
det er udelukkende en elendig tæmning der koster det straffespark…. den bold skal en prof fodboldspiller kunne sende videre til sin medspiller få meter væk 99/100 gange på første berøring
det er en helt normal bold som de spiller mange af mellem målmænd og forsvar i løbet af en kamp for at spille sig ud af pres og arnorsson er ikke presset…. han har en medspiller få m. væk som tilbyder sig og er udækket
det er udelukkende en elendig tæmning der koster det straffespark…. den bold skal en prof fodboldspiller kunne sende videre til sin medspiller få meter væk 99/100 gange på første berøring
hjertet i nord 
- Kasper
- Allstar

- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.Hanga skrev: ↑17. okt 2025, 21:02Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.
Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
