Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 19. sep 2012, 22:07

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:Nogen der ved hvad der sker nu i sagen? Hvad er næste træk?
De spillere, der føler de har noget i klemme, må lægge sag an. Det vil vi måske - måske ikke - høre præcist om.
Mjae, i første omgang skal de vel bare gøre et krav gældende.

Spillerforeningen forhandler lige nu færdig med Brøndby, og så vil de efterfølgende tage fat i de resterende klubber, og gøre op hvad de mener der skyldes.

Jeg har stadig til gode at se en autoritativ kilde fortælle at spillerne skal gøre deres krav gældende enkeltvis. Det gælder vel kun for dem, der ikke er medlem af spillerforeningen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. sep 2012, 01:51

Pastorius skrev:
Klaus skrev: Jeg er enig, men vi mangler stadigvæk at se en sag, hvor spillerne beviseligt har lavet en aftale med klubben om, at alt var inklusive. I sagen fra Brøndby gjorde Spillerforeningen jo netop gældende, at spillerne IKKE vidste noget om denne aftale. Klubben sagde så noget andet, men da intet forelå på skrift fik spillerne medhold.

Vi har da lov at håbe på, at kontrakterne i AaB var været udformet på en anderledes og mere fornuftig måde. Det samme gør sig gældende omkring bonusserne. Forhåbentligt fremgår det skriftligt, at de udbetalte beløb har været alt inklusive.

Såfremt dette har været tilfældet mener jeg sagen vil være afgørende forskellig i forhold til Brøndbys. Om det så betyder, at vi kan slippe med en bøde, har jeg ingen anelse om. Men omvendt vil vi med statsgaranti blive dømt, hvis der intet fremgår skriftligt, og spillerne ikke erindrer noget om nogen aftale.
I de tilfælde hvor der lå noget på skrift, sagde dommen så at det ikke stod tydeligt nok, eller også (ved bonusaftalerne) var det ikke specifikt aftalt med den enkelte spiller. Selvom AaB måske ikke har (vi ved det jo stadig ikke) eksempler som BIF, hvor de på trods af det ikke var en fordel for spillerne havde undladt at oprette pension og indbetale feriepenge, men - angiveligt - udbetalt dem på forhånd, så er der rigtig mange situationer hvor vi stadig vil komme til at hænge på et krav.
Jeg er ekstremt spændt på hvordan det ender i AaB, for jeg har absolut en fornemmelse af at det er ført ind i kontrakterne hvordan feriepengene skulle udbetales. Sådan tolker jeg i hvert fald udtalelserne fra Lynge og senere Lindström, men jeg tør ikke sige om det rent juramæssigt stiller os et klap bedre end Brøndby. Det samme gør sig gældende hvis Dennis Søndergårds tweet om at 9 ud af 10 spillere vedgår sig at være klar over de har fået pengene udbetalt er korrekt. Man skulle dog tro at det stiller AaB i en markant bedre position end Brøndby, selv om jeg personligt sidder med en følelse af at al logik tilsidesættes i den her sag.

Brugeravatar
John
2. div
2. div

Indlæg af John » 20. sep 2012, 03:24

Jeg er lidt 50/50 her.

Spillere og klubber skriver kontrakter på fx 5 år. Efter 2 år vil spilleren væk, og klubben kan i praksis ikke beholde ham de 5 år. Det burde (juridisk) heller ikke holde nogen steder, men det brokker de sig ikke over.

Jeg synes det er en værre rodesag - og forstår ikke hvorfor man vil fjerne grundlaget for arbejdsgiverne til ens medlemmer. Det er jo direkte modsat af at varetage medlemmers interesse, hvis man får dem fyret, eller forhandler sig til en 15% løn nedgang som bedste udgang...

Men er der sagt dom, så må den følges...
o.O

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 20. sep 2012, 13:50

Fra Ankerdal på News fra Facebook:

I Aalborg hyldede de lokale fans i weekenden Mattias Lindstrøm efter det kom frem, at han ikke ønskede at gå videre med sit krav om manglende feriepenge og pension. Men Spillerforeningen vil fortsat kræve de penge AaB måtte skylde spilleren. Mere om det når vi genoptager debatten om feriepenge-sagen i Ankerdal på News om små fem timer.

Det er vel spilleren der skal føre sagen før der kan føres en sag?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 20. sep 2012, 14:09

hje1980 skrev:Fra Ankerdal på News fra Facebook:

I Aalborg hyldede de lokale fans i weekenden Mattias Lindstrøm efter det kom frem, at han ikke ønskede at gå videre med sit krav om manglende feriepenge og pension. Men Spillerforeningen vil fortsat kræve de penge AaB måtte skylde spilleren. Mere om det når vi genoptager debatten om feriepenge-sagen i Ankerdal på News om små fem timer.

Så vidt jeg har forstået, har Spillerforeningen fået "transport i kravet" om erstatning - det har Pastorius skrevet et eller andet sted :-). Uden at jeg er mester i den slags, betyder det vel, at det er Spillerforeningen, der har fået mandatet til at føre sagen mod klubberne, og det er teknisk set ligegyldigt, hvad spilleren mener. (Ret mig endelig, hvis det er galt forstået).

Der kan jo så opstå en pudsig situation, hvis Spillerforeningen kræver nogle penge udbetalt, som spilleren ikke ønsker at få. Men i så fald skulle det ikke undrer mig, om Spillerforeningen fortsat vil køre sagen af principielle årsager. Men det er rent gætværk fra min side.

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar

Indlæg af Reto » 20. sep 2012, 14:25

Er det DDR, vi lever i ?

Pamperen Øland skal da blande sig helt uden om, hvis en spiller ikke vil forfølge sagen.

JLB
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Her

Indlæg af JLB » 20. sep 2012, 14:53

http://sporten.tv2.dk/2012-09-20-feripe ... -takke-nej" onclick="window.open(this.href);return false;

her er historien

Det er jo dybt tåbeligt. Hvis to parter mener, at aftalen er overholdt, så skal Øland da holde fingrene langt væk
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2012, 14:56

Det er nøjagtig den måde jeg har forstået situationen på - nemlig at spillerforeningen er fuldstændig ligeglad med hvad spillerne ønsker. De vil at reglerne skal overholdes (og det er også deres opgave).
Med venlig Hilsen
--
Robert

SkumF
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SkumF » 20. sep 2012, 15:02

We are doomed...

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 20. sep 2012, 15:13

Det er så langt ud det her.
Gad vide om Øland kan gennemskue, hvad det er han har gang i?
Den grøft han er ved at grave mellem fans/klub og de spillere han repræsenterer.
Forstår han at hans medlemmer ikke agerer på et helt almindeligt arbejdsmarked - og dette er mere følsomt en hvis det var en flok "almindelige" arbejdere der var tale om?
(Der er i hvert fald ikke 10.000 mennesker der står og hepper på mig mens jeg arbejder - højst en 2-3 stykker der står og råber skælsord).

Øland er virkelig ude på den tynde, tynde is nu. Hver dag i pressen drypper han gift ned i forholdet mellem hans medlemmer og deres arbejdsgivere (klub OG fans).

Enten kalder han fansene snot-dumme eller også råbes der op om hvor meget klubberne skal komme til at lide!

Utroligt han ikke kan se at han er ved at ødelægge fundamentet for hans medlemmer fuldstændigt fremadrettet. Utroligt!

Men jeg er jo også bare en snot-dum fodbold-fan. Undskyld!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 20. sep 2012, 15:28

Spillerforeningen har altså ret til at føre sagen, og deraf få penge i lommen.

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af nulle666 » 20. sep 2012, 15:33

Dette er jeg meget spændt på. I fald pengene inddrives uagtet spillernes interesse, så mener jeg spillerforeningen falder deres medlemmer totatlt i ryggen. Hvilket ærinde kan overhovedet retfærdiggøre at interesseorganisationen modarbejder sine egne medlemmer, andet end at der er en økonomisk gevinst i vente for foreningen.....Det virker jo fuldstændig latterligt. Jeg vil meget gerne have kloge Mads Øl-and på banen med en lødig forklaring.
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 20. sep 2012, 15:51

JLB skrev:http://sporten.tv2.dk/2012-09-20-feripe ... -takke-nej

her er historien

Det er jo dybt tåbeligt. Hvis to parter mener, at aftalen er overholdt, så skal Øland da holde fingrene langt væk
Det virker mærkeligt at der føres en sag selvom spilleren siger nej tak, men hvis Spillerforeningen selv har en økonomisk interesse i at vinde sagerne, så vil de jo sikkert køre på fuld gas, selvom spilleren sidder på sine grædende knæ.

En underlig (og måske naiv) tanke: Hvis nu Spillerforeningen vinder en sag og en spiller får sine penge - så ville det vel være helt fint og lovligt hvis spilleren gik tilbage til klubben med dem?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 20. sep 2012, 15:57

Hvis det reelt er tilfældet, at der ikke er nogen vej udenom for spillerne, så får man vel forhåbentligt kloge øjne til at kigge en ekstra gang i kontrakten, og se om der er grund til at tage spillerforeningen igennem en ny voldgiftssag.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2012, 15:59

Gentleman Finn skrev:Spillerforeningen har altså ret til at føre sagen, og deraf få penge i lommen.
Nej - de kan få dele af pengene (boden) i deres egen lomme. Pengene skal selvfølgelig udbetales til spillerne, som så kan vælge at forære dem til velgørende formål etc.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 20. sep 2012, 16:01

Gentleman Finn skrev:Spillerforeningen har altså ret til at føre sagen, og deraf få penge i lommen.
Det er meget muligt, men forståelsen bliver mindre og mindre for hver dag der går.....
Tror at vi skulle foreslå alle spillerne at flytte over i Krifa, der er jo frit fagforeningsvalg her i landet!!!!!

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 20. sep 2012, 16:03

Pastorius skrev:
Nej - de kan få dele af pengene (boden) i deres egen lomme. Pengene skal selvfølgelig udbetales til spillerne, som så kan vælge at forære dem til velgørende formål etc.

Du glemmer de 10% spillerforeningen tager for at køre sagen...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 20. sep 2012, 16:08

Skal man ikke være medlem af spillerforeningen, for at de kan køre sagen? Hvis ja, kan tidligere spillere velsagtens melde sig ud. Har vi en sagkyndig herinde?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2012, 16:11

Super Hansen skrev:
Det er meget muligt, men forståelsen bliver mindre og mindre for hver dag der går.....
Tror at vi skulle foreslå alle spillerne at flytte over i Krifa, der er jo frit fagforeningsvalg her i landet!!!!!
Jeg forstår ikke helt hvordan det kan være en nyhed... Jeg er ikke engang sikker på om det gør nogen forskel om spillerne er med i foreningen eller ej - overenskomsten skal stadig overholdes.

....men der er da nok nogle sportsdirektører der har lært sig lidt om arbejdsretlige forhold.

Jeg har altså meget svært ved at være forarget over spilelrforeningen. De er en part i en konflikt, som er blevet eskalleret op til en hel masse af KLUBBERNES organisation, der har forsøgt at bruge kold jura (forældelsen) til at undgå overhovedet at skulle tage sig af om overenskomsten var fulgt eller ej.

Spillerforeningen har påpeget at overenskomsten ikke blev overholdt. Klubberne har sagt, årh hold jeres kæft, det er ligegyldigt, spillerne vi gerne selv, og forøvrigt er det for længe siden til vi gider tage os af det. Nu har en uvildig voldgift så dømt mellem klubber og spillere til spillernes fordel og så begynder vi at pive.

Det ser ud til at nogle spillere har været i ond tro, men der er helt sikkert masser af spillere der har været i god tro. Inden vi raser videre mod spillerforeningen, så vil jeg gerne lige se hvordan de bedømmer sagerne mod AaB og andre klubber. Jeg håber der kommer andre sager ud af det, så vi ved selvsyn kan se hvordan sagerne er skruet sammen i fx AaB. Er det lige så horribelt som i BIF, så kan jeg godt forstå hvis nogle spillere mener at de kan modtage pengene med hvid samvittighed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2012, 16:11

Super Hansen skrev:
Pastorius skrev:

Du glemmer de 10% spillerforeningen tager for at køre sagen...
Nej, men du kan til gengæld ikke læse (enten mit indlæg eller dommen).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar