Super Hansen skrev:Gentleman Finn skrev:Spillerforeningen har altså ret til at føre sagen, og deraf få penge i lommen.
Det er meget muligt, men forståelsen bliver mindre og mindre for hver dag der går.....
Tror at vi skulle foreslå alle spillerne at flytte over i Krifa, der er jo frit fagforeningsvalg her i landet!!!!!
Jeg forstår ikke helt hvordan det kan være en nyhed... Jeg er ikke engang sikker på om det gør nogen forskel om spillerne er med i foreningen eller ej - overenskomsten skal stadig overholdes.
....men der er da nok nogle sportsdirektører der har lært sig lidt om arbejdsretlige forhold.
Jeg har altså meget svært ved at være forarget over spilelrforeningen. De er en part i en konflikt, som er blevet eskalleret op til en hel masse af KLUBBERNES organisation, der har forsøgt at bruge kold jura (forældelsen) til at undgå overhovedet at skulle tage sig af om overenskomsten var fulgt eller ej.
Spillerforeningen har påpeget at overenskomsten ikke blev overholdt. Klubberne har sagt, årh hold jeres kæft, det er ligegyldigt, spillerne vi gerne selv, og forøvrigt er det for længe siden til vi gider tage os af det. Nu har en uvildig voldgift så dømt mellem klubber og spillere til spillernes fordel og så begynder vi at pive.
Det ser ud til at nogle spillere har været i ond tro, men der er helt sikkert masser af spillere der har været i god tro. Inden vi raser videre mod spillerforeningen, så vil jeg gerne lige se hvordan de bedømmer sagerne mod AaB og andre klubber. Jeg håber der kommer andre sager ud af det, så vi ved selvsyn kan se hvordan sagerne er skruet sammen i fx AaB. Er det lige så horribelt som i BIF, så kan jeg godt forstå hvis nogle spillere mener at de kan modtage pengene med hvid samvittighed.