Gnu skrev:sulakvelidze skrev:Gnu skrev:sulakvelidze skrev:Gnu skrev:sulakvelidze skrev:Altså, hvor kommer den fra, den med at vores mesterhold er pillet fra hinanden? Jeg har set det påstået flere gange, og jeg kan ikke få det til at stemme med realiteterne.
Vi har lige kørt SønderjyskE over med ni spillere fra The Double-sæsonen i startopstillingen. De to sidste var Børsting og Enevoldsen - og ind fra bænken kom blandt andre Rasmus Jönsson, som også var en stor faktor i guldsæsonen. Og i hjemmekampen før kørte vi Brøndby over i en kamp, hvor 12 af de 14 brugte AaB-spillere var med til at vinde The Double. Igen med Børsting og Enevoldsen som de to sidste.
Hvordan hænger det sammen med, at guldholdet er blevet splittet?
Kasper Kusk
Rasmus Thelander
AK
Lasse Nielsen
Snart Dalsgaard
Alle profiler fra guldholdet, som smutter for småpenge.
Men jeg kan forstå, at det slet ikke er noget problem, at de forlader os for lidt lommeuld. Det kan åbenbart ikke gøres bedre.
Jo, det ville da være federe, og personligt er jeg ikke tilfreds med transferen på Rasmus Thelander. Med mindre en klausul forhindrede det, burde Gaarde have fået flere penge fra Panathinaikos for ham. Men det med omstændighederne for spillersalg i den fattige perioder (Kusk og Lasse Nielsen) samt AK's længsel efter Fyn er der jo tærsket langhalm på, så det gider jeg ikke gentage.
Jeg vil bare gerne aflive påstanden om, at The Double-holdet er blevet splittet. Hvordan hænger det sammen med, at 12 ud de af 14, der tæskede Brøndby for nylig, var med til at vinde The Double?
Du er uenig i, at ovenstående fem spillere var profiler på vores guldhold?
Jeg er uenig i, at vores guldhold er blevet spillet. Af de fem, du nævner, var den ene væk et halvt år inden mesterskabet. Og en anden er her endnu. Og med to af de tre sidste var omstændighederne for en stor transfer ikke til stede på noget tidspunkt.
Men du fastholder altså påstanden om, at guldholdet er blevet splittet, selv om 12 af 14 spillere, der slog Brøndby, var med til at vinde guld?
Jeg fastholder, at vi har eller er på vej til at sige farvel til fem guldholdsprofiler for småpenge.
Ok, jeg får dig nok ikke til at svare på spørgsmålet, hvis jeg stiller det for tredje gang. Så det dropper jeg.
Og når det kommer til stykket, er det er jo nok også en smagssag, hvad man lægger i sætningen "at splitte et hold." For mig signalerer det, at holdet er ukendeligt, og det er det på ingen måde - jævnfør at 12 af 14 spillere mod Brøndby var med til at vinde guld. Der har været en afgang, men det vil og skal der være i hver eneste sæson, uanset om man vinder guld eller bliver nummer fem. At sige at guldholdet er splittet er en dramatisering af situationen, som ikke har hold i realiteterne.
Og nej, jeg mener ikke, at de fem spillere alle var profiler på guldholdet - med mindre da man kårer næsten hele truppen til profiler. Patrick Kristensen var eksempelvis en større profil end Henrik Dalsgaard. Når det er sagt, stiller jeg mig gerne op i køen, der kritiserer udfaldet, hvis det ikke lykkes for Gaarde at forlænge med Dalsgaard. Med mindre Dalsgaard stiller urimelige krav, synes jeg, at han hører hjemme i AaB. Men det er jo altså ikke sket endnu, så jeg gider ikke hidse mig op på forhånd og se dum ud bagefter, hvis han alligevel forlænger. Det ville ikke være første gang i fodboldhistorien, at et forløb som det med Dalsgaard ender med en forlængelse.
AK-sagen har sin helt egen historie, og i min verden præsterede AaB godt købmandsskab ved at få penge for en spiller, der havde skrevet kontrakt med en anden klub - og som af personlige årsager ikke ville blive i AaB. Transferbeløbene for Kusk og Lasse Nielsen finder jeg helt irrelevante, da de er et logisk udfald af, at AaB på det tidspunkt var på røven økonomisk.
Thelander-transferen imponerer mig ikke, og jeg vil heller ikke være tilfreds med at se Dalsgaard smutte gratis, hvis det sker. Men mere kød kan jeg bare ikke se på det ben.