B93 - AaB den 17. oktober 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Hanga » 18. okt 2025, 10:35

Kasper skrev:
18. okt 2025, 08:23
Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
Jeg siger bestemt heller ikke vi skal sidde med armene over hovedet. På ingen måde. Uenigheder om hvem der var dårligst til side, så er alle vel ret enige om, at det var en dårlig præstation af AaB, og det er da bekymrende.

Men det jeg forsøgte at sige var at vi skal have fokus væk fra oprykning, som jeg hele tiden har sagt så svært ud med den tilstand holdet rykkede ned i, og have fokus mere over på den udvikling vi skal have. Hellere tage en sæson mere i 1 div hvis det er det der skal til, for at få bygget noget op. Kontinuitet har været en kæmpe mangelvare i AaB og da vi var i divisionen for 2 sæsoner siden brugte vi tiden meget uklogt. Og jeg ser trods alt en lille form for fremgang i, at vi får hentet en uafgjort hjem i går på en dag hvor vi kommer bagud med 2. Det var næppe sket tidligere i sæsonen. Men der er laaaang vej for Højer, og jeg håber at han snart får lagt sig mere fast på en startopstilling.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Funky » 18. okt 2025, 11:02

Kasper skrev:
18. okt 2025, 08:23
Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
Jeg mente, at Makolli var uopmærksom på den situation som opstod, hvor han skulle halse efter B93’eren. Det var da fint, han løb ham op, men at han flere gange har haft lidt svært ved at holde styr på sit bagrum og forudse den slags situationer, det er jeg vist ikke den eneste, som har peget på. Hvis det ikke var helt retvisende i forhold til, at det starter med en fejl fra Børsting - okay.
Bomholt får et meget generøst 2-tal i Nordjyske.
John var på ingen måde “usynlig kampen igennem”, han lægger såmænd op til et mål, og viser sig bedre frem på en sub-optimal position, end Ross gør.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Pontoppi » 18. okt 2025, 11:37

Funky skrev:
18. okt 2025, 11:02
John var på ingen måde “usynlig kampen igennem”, han lægger såmænd op til et mål, og viser sig bedre frem på en sub-optimal position, end Ross gør.
enig…. anden gang i træk han lægger op til føringsmål
og denne gang med et fantastisk indlæg Helenius ikke kan undgå at score på

han fortsætter med at ligne et superkøb til pengene

men det er jo nok den gamle med at alle spillere indkøbt under sse er elendige og skal kritiseres selv når det ikke er berettiget
hjertet i nord :aabfan:

Sapiens
1. div
1. div
Indlæg: 319
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Sapiens » 18. okt 2025, 11:38

Jeg kan godt forstå præmissen om at vi hellere skal blive et år mere i 1. division for at få bygget noget holdbart op. Men jeg vil også gerne anfægte den en del, da de to som rykker ned fra Superligaen vil være store favoritter til at rykke op igen, konkurrencen er altså langt højere næste år og jeg vil vurdere chancerne for oprykning der, som værende endnu mere urealistiske.

Sapiens
1. div
1. div
Indlæg: 319
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Sapiens » 18. okt 2025, 11:40

Pontoppi skrev:
18. okt 2025, 11:37
Funky skrev:
18. okt 2025, 11:02
John var på ingen måde “usynlig kampen igennem”, han lægger såmænd op til et mål, og viser sig bedre frem på en sub-optimal position, end Ross gør.
enig…. anden gang i træk han lægger op til føringsmål
og denne gang med et fantastisk indlæg Helenius ikke kan undgå at score på

han fortsætter med at ligne et superkøb til pengene

men det er jo nok den gamle med at alle spillere indkøbt under sse er elendige og skal kritiseres selv når det ikke er berettiget
Du er i hvert fald ofte inde for at kommentere hver gang der er bare én god aktion fra et SSE-køb, mens størstedelen af dem har fejlet eklatant og at de er skyld vi står i den sværeste situation i efterhånden mere end 30 år, det er fakta.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af DenSataniskeHest » 18. okt 2025, 11:43

Sapiens skrev:
18. okt 2025, 11:38
Jeg kan godt forstå præmissen om at vi hellere skal blive et år mere i 1. division for at få bygget noget holdbart op. Men jeg vil også gerne anfægte den en del, da de to som rykker ned fra Superligaen vil være store favoritter til at rykke op igen, konkurrencen er altså langt højere næste år og jeg vil vurdere chancerne for oprykning der, som værende endnu mere urealistiske.
rykker AaB ikke op, skal der grav dybt, det bliver dyrt, og vi risikere at ende som fast 1 div klub, for så skal man for alvor spare.... Den ide om man let bare kan gøre som Silkeborg glemmer de havde en væsentlig anden økonomi end vi har

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Pontoppi » 18. okt 2025, 11:53

Sapiens skrev:
18. okt 2025, 11:40
Du er i hvert fald ofte inde for at kommentere hver gang der er bare én god aktion fra et SSE-køb, mens størstedelen af dem har fejlet eklatant og at de er skyld vi står i den sværeste situation i efterhånden mere end 30 år, det er fakta.
hellere have nogenlunde hold i økonomien i 1 division end en evig konkurstrussel i superligaen
i det mindste er der noget at bygge på

kassen var jo tom (igen) takket være nordjyske ejere så det er dem du skal takke for at vi står her
det var dem der fik os rykket ned og dem der løb tør for penge og dem der valgte sse
hjertet i nord :aabfan:

Laumag
2. div
2. div
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. jan 2025, 08:34
Favoritspiller: Ib simonsen

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Laumag » 18. okt 2025, 12:03

Pontoppi skrev:
18. okt 2025, 11:53
Sapiens skrev:
18. okt 2025, 11:40
Du er i hvert fald ofte inde for at kommentere hver gang der er bare én god aktion fra et SSE-køb, mens størstedelen af dem har fejlet eklatant og at de er skyld vi står i den sværeste situation i efterhånden mere end 30 år, det er fakta.
hellere have nogenlunde hold i økonomien i 1 division end en evig konkurstrussel i superligaen
i det mindste er der noget at bygge på

kassen var jo tom (igen) takket være nordjyske ejere så det er dem du skal takke for at vi står her
det var dem der fik os rykket ned og dem der løb tør for penge og dem der valgte sse
Jeg vil 1000 gange hellere spille superliga med evig konkurstrussel en det lort vi ser vi nu.
Men der er man jo forskellige- nogen glæder sig regnskaber andre over fodbolden.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af R Rosenberg » 18. okt 2025, 12:55

Laumag skrev:
18. okt 2025, 12:03
Pontoppi skrev:
18. okt 2025, 11:53
Sapiens skrev:
18. okt 2025, 11:40
Du er i hvert fald ofte inde for at kommentere hver gang der er bare én god aktion fra et SSE-køb, mens størstedelen af dem har fejlet eklatant og at de er skyld vi står i den sværeste situation i efterhånden mere end 30 år, det er fakta.
hellere have nogenlunde hold i økonomien i 1 division end en evig konkurstrussel i superligaen
i det mindste er der noget at bygge på

kassen var jo tom (igen) takket være nordjyske ejere så det er dem du skal takke for at vi står her
det var dem der fik os rykket ned og dem der løb tør for penge og dem der valgte sse
Jeg vil 1000 gange hellere spille superliga med evig konkurstrussel en det lort vi ser vi nu.
Men der er man jo forskellige- nogen glæder sig regnskaber andre over fodbolden.
Helt enig. Og konkurstruslen bliver ikke mindre, des dårligere niveau, man spiller på. Det gør kvaliteten derimod.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Funky » 18. okt 2025, 13:01

DenSataniskeHest skrev:
18. okt 2025, 11:43
Sapiens skrev:
18. okt 2025, 11:38
Jeg kan godt forstå præmissen om at vi hellere skal blive et år mere i 1. division for at få bygget noget holdbart op. Men jeg vil også gerne anfægte den en del, da de to som rykker ned fra Superligaen vil være store favoritter til at rykke op igen, konkurrencen er altså langt højere næste år og jeg vil vurdere chancerne for oprykning der, som værende endnu mere urealistiske.
rykker AaB ikke op, skal der grav dybt, det bliver dyrt, og vi risikere at ende som fast 1 div klub, for så skal man for alvor spare.... Den ide om man let bare kan gøre som Silkeborg glemmer de havde en væsentlig anden økonomi end vi har
Jeg er da også ret sikker på, de vil gøre alt, hvad de kan derude på Hornevej for, at man rykker op i første forsøg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Kasper » 18. okt 2025, 13:10

Hanga skrev:
18. okt 2025, 10:35
Kasper skrev:
18. okt 2025, 08:23
Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
Jeg siger bestemt heller ikke vi skal sidde med armene over hovedet. På ingen måde. Uenigheder om hvem der var dårligst til side, så er alle vel ret enige om, at det var en dårlig præstation af AaB, og det er da bekymrende.

Men det jeg forsøgte at sige var at vi skal have fokus væk fra oprykning, som jeg hele tiden har sagt så svært ud med den tilstand holdet rykkede ned i, og have fokus mere over på den udvikling vi skal have. Hellere tage en sæson mere i 1 div hvis det er det der skal til, for at få bygget noget op. Kontinuitet har været en kæmpe mangelvare i AaB og da vi var i divisionen for 2 sæsoner siden brugte vi tiden meget uklogt. Og jeg ser trods alt en lille form for fremgang i, at vi får hentet en uafgjort hjem i går på en dag hvor vi kommer bagud med 2. Det var næppe sket tidligere i sæsonen. Men der er laaaang vej for Højer, og jeg håber at han snart får lagt sig mere fast på en startopstilling.
Vi skal op, alt andet vil være en kæmpe fiasko og vil få fatale konsekvenser langt ud i fremtiden.

Set i bakspejlet skulle man nok have holdt fast i Hiljemark og givet ham et par spillere der kunne have passet ind i hans fremgangsmåde.

I øvrigt helt enig mht Højer, som ellers fortjener stor ros for hans start i klubben.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Kasper » 18. okt 2025, 13:15

Funky skrev:
18. okt 2025, 11:02
Kasper skrev:
18. okt 2025, 08:23
Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
Jeg mente, at Makolli var uopmærksom på den situation som opstod, hvor han skulle halse efter B93’eren. Det var da fint, han løb ham op, men at han flere gange har haft lidt svært ved at holde styr på sit bagrum og forudse den slags situationer, det er jeg vist ikke den eneste, som har peget på. Hvis det ikke var helt retvisende i forhold til, at det starter med en fejl fra Børsting - okay.
Bomholt får et meget generøst 2-tal i Nordjyske.
John var på ingen måde “usynlig kampen igennem”, han lægger såmænd op til et mål, og viser sig bedre frem på en sub-optimal position, end Ross gør.
Makolli havde store problemer med at beskytte eget bagrum i træningskampene - men det har han fået rettet op til turneringen. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan han skulle agere på forkant på at Børsting smider endnu en komplet sindssyg bold.

Jeg har lige læst Nordjyskes karakterer, for første gang i mange år.
Jeg begriber ikke at du overhovedet gider at beskæftige dig med det, jeg gider ikke forholde mig til det.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Funky » 18. okt 2025, 16:24

Kasper skrev:
18. okt 2025, 13:15
Funky skrev:
18. okt 2025, 11:02
Kasper skrev:
18. okt 2025, 08:23
Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
Jeg mente, at Makolli var uopmærksom på den situation som opstod, hvor han skulle halse efter B93’eren. Det var da fint, han løb ham op, men at han flere gange har haft lidt svært ved at holde styr på sit bagrum og forudse den slags situationer, det er jeg vist ikke den eneste, som har peget på. Hvis det ikke var helt retvisende i forhold til, at det starter med en fejl fra Børsting - okay.
Bomholt får et meget generøst 2-tal i Nordjyske.
John var på ingen måde “usynlig kampen igennem”, han lægger såmænd op til et mål, og viser sig bedre frem på en sub-optimal position, end Ross gør.
Makolli havde store problemer med at beskytte eget bagrum i træningskampene - men det har han fået rettet op til turneringen. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan han skulle agere på forkant på at Børsting smider endnu en komplet sindssyg bold.

Jeg har lige læst Nordjyskes karakterer, for første gang i mange år.
Jeg begriber ikke at du overhovedet gider at beskæftige dig med det, jeg gider ikke forholde mig til det.
Hvad du gider forholde dig til må du selvfølgelig selv rode med. Det er et statement som leverer en for mig ganske tilfredsstillende konklusion på den del af debatten.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Belwas
2. div
2. div
Indlæg: 243
Tilmeldt: 1. jul 2024, 19:27

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Belwas » 18. okt 2025, 16:41

Kasper skrev:
18. okt 2025, 13:10
Hanga skrev:
18. okt 2025, 10:35
Kasper skrev:
18. okt 2025, 08:23
Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
Jeg siger bestemt heller ikke vi skal sidde med armene over hovedet. På ingen måde. Uenigheder om hvem der var dårligst til side, så er alle vel ret enige om, at det var en dårlig præstation af AaB, og det er da bekymrende.

Men det jeg forsøgte at sige var at vi skal have fokus væk fra oprykning, som jeg hele tiden har sagt så svært ud med den tilstand holdet rykkede ned i, og have fokus mere over på den udvikling vi skal have. Hellere tage en sæson mere i 1 div hvis det er det der skal til, for at få bygget noget op. Kontinuitet har været en kæmpe mangelvare i AaB og da vi var i divisionen for 2 sæsoner siden brugte vi tiden meget uklogt. Og jeg ser trods alt en lille form for fremgang i, at vi får hentet en uafgjort hjem i går på en dag hvor vi kommer bagud med 2. Det var næppe sket tidligere i sæsonen. Men der er laaaang vej for Højer, og jeg håber at han snart får lagt sig mere fast på en startopstilling.
Vi skal op, alt andet vil være en kæmpe fiasko og vil få fatale konsekvenser langt ud i fremtiden.

Set i bakspejlet skulle man nok have holdt fast i Hiljemark og givet ham et par spillere der kunne have passet ind i hans fremgangsmåde.

I øvrigt helt enig mht Højer, som ellers fortjener stor ros for hans start i klubben.
Åh gud nej. Det var simpelthen for kedeligt og helt uden perspektiv.

Jeg synes faktisk der er gode ting at tage med fra kampen. Det var en udekamp hvor vi kommer bagud 2-0, og vi formår rent faktisk at vende både kampbillede og resultat. Det er den slags situationer der for få måneder siden førte til komplet kollaps, og/eller at AaB bare på ingen måde kunne komme tilbage i kampen. Jeg tror det betyder virkelig meget for gruppens mentalitet at opleve at komme tilbage fra sådan en situation, og det viser hvor meget bedre rustet vi står på den del nu.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Hovedet » 18. okt 2025, 18:20

Kasper skrev:
18. okt 2025, 13:10
Hanga skrev:
18. okt 2025, 10:35
Kasper skrev:
18. okt 2025, 08:23
Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
Jeg siger bestemt heller ikke vi skal sidde med armene over hovedet. På ingen måde. Uenigheder om hvem der var dårligst til side, så er alle vel ret enige om, at det var en dårlig præstation af AaB, og det er da bekymrende.

Men det jeg forsøgte at sige var at vi skal have fokus væk fra oprykning, som jeg hele tiden har sagt så svært ud med den tilstand holdet rykkede ned i, og have fokus mere over på den udvikling vi skal have. Hellere tage en sæson mere i 1 div hvis det er det der skal til, for at få bygget noget op. Kontinuitet har været en kæmpe mangelvare i AaB og da vi var i divisionen for 2 sæsoner siden brugte vi tiden meget uklogt. Og jeg ser trods alt en lille form for fremgang i, at vi får hentet en uafgjort hjem i går på en dag hvor vi kommer bagud med 2. Det var næppe sket tidligere i sæsonen. Men der er laaaang vej for Højer, og jeg håber at han snart får lagt sig mere fast på en startopstilling.
Vi skal op, alt andet vil være en kæmpe fiasko og vil få fatale konsekvenser langt ud i fremtiden.

Set i bakspejlet skulle man nok have holdt fast i Hiljemark og givet ham et par spillere der kunne have passet ind i hans fremgangsmåde.

I øvrigt helt enig mht Højer, som ellers fortjener stor ros for hans start i klubben.
Set i bakspejlet skulle man have sparket Thomas Bælum ud, inden han kom rendende med de største fjolser, der kan opdrives mellem Cap Det Gode og Håb og Kap Farvel.

I den helt ideelle verden skruede man tiden tilbage til maj 2014 - og lod klubben sætte under administration af Claus Steinlein og Aalborg DH!

Her og nu er beskeden til de ansvarlige: Få så fingeren ud af røven, og brug den til at hente alle de forstærkning, som I havde fire forpulede måneder til at hente før sæsonstart!

Rimeligvis skal vi anerkende, at AaB råder over en angriber, som ikke blot rørte bolden i et angreb mod selveste B 93, som Nicklas Helenius scorede på, men som hedder næsten det samme som Elton John, John Lennon og John F. Kennedy. Godt arbejde, Bernhard Peters :thumbsup:

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Pollack2 » 19. okt 2025, 21:33

Hovedet skrev:
18. okt 2025, 18:20
Kasper skrev:
18. okt 2025, 13:10
Hanga skrev:
18. okt 2025, 10:35
Kasper skrev:
18. okt 2025, 08:23
Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
Jeg siger bestemt heller ikke vi skal sidde med armene over hovedet. På ingen måde. Uenigheder om hvem der var dårligst til side, så er alle vel ret enige om, at det var en dårlig præstation af AaB, og det er da bekymrende.

Men det jeg forsøgte at sige var at vi skal have fokus væk fra oprykning, som jeg hele tiden har sagt så svært ud med den tilstand holdet rykkede ned i, og have fokus mere over på den udvikling vi skal have. Hellere tage en sæson mere i 1 div hvis det er det der skal til, for at få bygget noget op. Kontinuitet har været en kæmpe mangelvare i AaB og da vi var i divisionen for 2 sæsoner siden brugte vi tiden meget uklogt. Og jeg ser trods alt en lille form for fremgang i, at vi får hentet en uafgjort hjem i går på en dag hvor vi kommer bagud med 2. Det var næppe sket tidligere i sæsonen. Men der er laaaang vej for Højer, og jeg håber at han snart får lagt sig mere fast på en startopstilling.
Vi skal op, alt andet vil være en kæmpe fiasko og vil få fatale konsekvenser langt ud i fremtiden.

Set i bakspejlet skulle man nok have holdt fast i Hiljemark og givet ham et par spillere der kunne have passet ind i hans fremgangsmåde.

I øvrigt helt enig mht Højer, som ellers fortjener stor ros for hans start i klubben.
Set i bakspejlet skulle man have sparket Thomas Bælum ud, inden han kom rendende med de største fjolser, der kan opdrives mellem Cap Det Gode og Håb og Kap Farvel.

I den helt ideelle verden skruede man tiden tilbage til maj 2014 - og lod klubben sætte under administration af Claus Steinlein og Aalborg DH!

Her og nu er beskeden til de ansvarlige: Få så fingeren ud af røven, og brug den til at hente alle de forstærkning, som I havde fire forpulede måneder til at hente før sæsonstart!

Rimeligvis skal vi anerkende, at AaB råder over en angriber, som ikke blot rørte bolden i et angreb mod selveste B 93, som Nicklas Helenius scorede på, men som hedder næsten det samme som Elton John, John Lennon og John F. Kennedy. Godt arbejde, Bernhard Peters :thumbsup:
Skulle nogle have fået hukommelsestab eller bare have behov for at romantisere Hiljemark-tiden, så kan man jo kigge til Sverige og se hvordan det går for ham derovre. Han afleverede et hold, der simpelthen blev dårligere i løbet af sæsonen - og dermed slet ikke klar til Superliganiveau.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af Jakobsen » 20. okt 2025, 08:39

Hovedet skrev:
18. okt 2025, 18:20
Kasper skrev:
18. okt 2025, 13:10
Hanga skrev:
18. okt 2025, 10:35
Kasper skrev:
18. okt 2025, 08:23
Hanga skrev:
17. okt 2025, 21:02
Kasper skrev:
17. okt 2025, 20:57
Dejligt med et comeback! Stærkt af Helenius!
Men for fanden altså... vi rykker ikke op, det er sgu hårdt.
Det gør vi formentlig ikke, men så længe vi ser en positiv udvikling og bygger en form for fundament for holdet, er det trods alt fremgang.
Igen, jeg har ikke set kampen, så jeg har kun alle beskederne at gå ud fra, men det er naturligvis bekymrende at vi igen kommer så slapt ud til en vigtig kamp. Læg dertil at der lyder til at være dumme personlige fejl bag straffesparkene. Så gør man det svært for sig selv, og på sådan en dag, er det vel ok at vi trods alt for kæmpet uafgjort hjem. Det havde vi ikke gjort for to måneder siden. Og så finder jeg lidt trøst i at det for en gangs skyld ikke os der pisser pointene væk til sidst.

Nu må Kallesøe og Andersson gerne blive klar igen, så vi kan stille med en stærkere bagkæde.
Jeg har svært ved at få armene op over hovedet på trods af det ene point.
Du kan ganske enkelt ikke bruge kommentarerne herinde til noget som helst.
Funky beskylder Makolli for første mål og kritiserer Bomholt. Holdets bedste spiller - også igår.
Vi er urimeligt dårlige på kuglen blandt andet pga Børsting og at Jasson skal have 100 berøringer inden han slipper den. Når Normann og John samtidig er komplet usynlige kampen igennem, så er det umuligt at bryde en lav kæde op.
Jeg siger bestemt heller ikke vi skal sidde med armene over hovedet. På ingen måde. Uenigheder om hvem der var dårligst til side, så er alle vel ret enige om, at det var en dårlig præstation af AaB, og det er da bekymrende.

Men det jeg forsøgte at sige var at vi skal have fokus væk fra oprykning, som jeg hele tiden har sagt så svært ud med den tilstand holdet rykkede ned i, og have fokus mere over på den udvikling vi skal have. Hellere tage en sæson mere i 1 div hvis det er det der skal til, for at få bygget noget op. Kontinuitet har været en kæmpe mangelvare i AaB og da vi var i divisionen for 2 sæsoner siden brugte vi tiden meget uklogt. Og jeg ser trods alt en lille form for fremgang i, at vi får hentet en uafgjort hjem i går på en dag hvor vi kommer bagud med 2. Det var næppe sket tidligere i sæsonen. Men der er laaaang vej for Højer, og jeg håber at han snart får lagt sig mere fast på en startopstilling.
Vi skal op, alt andet vil være en kæmpe fiasko og vil få fatale konsekvenser langt ud i fremtiden.

Set i bakspejlet skulle man nok have holdt fast i Hiljemark og givet ham et par spillere der kunne have passet ind i hans fremgangsmåde.

I øvrigt helt enig mht Højer, som ellers fortjener stor ros for hans start i klubben.
Set i bakspejlet skulle man have sparket Thomas Bælum ud, inden han kom rendende med de største fjolser, der kan opdrives mellem Cap Det Gode og Håb og Kap Farvel.

I den helt ideelle verden skruede man tiden tilbage til maj 2014 - og lod klubben sætte under administration af Claus Steinlein og Aalborg DH!

Her og nu er beskeden til de ansvarlige: Få så fingeren ud af røven, og brug den til at hente alle de forstærkning, som I havde fire forpulede måneder til at hente før sæsonstart!

Rimeligvis skal vi anerkende, at AaB råder over en angriber, som ikke blot rørte bolden i et angreb mod selveste B 93, som Nicklas Helenius scorede på, men som hedder næsten det samme som Elton John, John Lennon og John F. Kennedy. Godt arbejde, Bernhard Peters :thumbsup:
Bælum var som direktør selvfølgelig med i dialogen med besættelsesmagten, men jeg tænker at det er på ejerskabs-/bestyrelsesniveau man har besluttet sig for at være åbne for et salg og sidenhen fundet SSE.
Jeg mener en gang at have hørt/læst, at det faktisk bl.a. var igennem Claus Fallingborg fra AaB af 1885 kontakten opstod, men jeg har ingen erindring om hvor så jeg kan ikke lige smide en nagelfast kilde på det.
Nå det var egentlig også bare for at sige, at selvom Bælum var med i dialogen som direktør så peger pilen ved et ejerskifte mere på daværende ejere.
RAUS RAUS SSE!

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. okt 2025, 09:38

SSE22 var nok de eneste der havde en plan og vission for hvordan man skulle udvikel en klub, og alt lød jo meget rigtigt med det de sagde. Hele problemet var jo bare udførsel viste man ikke havde styr på en skid, samtidig havde for små økonomiske muskler, til at kunne lave omstilling stille og roligt over tid. Men man lavede store spare øvelser samtidig emd man lave en masse store ændringer, som betød det hele faldt fra hinanden.

Det værste var jo enlig deres snak om data, og hvordan rekurtering ikke skulle være person baseret men data baseret, så man ikke var afhænning af netværk som i gamle dage, men kunne agere ud fra data. Men det viser sig så det data man bruger, eller de kompetancer der skal læse dem, ikke er dygtige nok, der er vel realt kun 4-5 spiller der har leveret ud af alt det sse22 har hentet, og de har især fejlet på afgørende nøgle positioner. Det er for mig det største kritik punkt at deres plan måske var rigtigt, men for satan hvor er det udført elendigt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af R Rosenberg » 20. okt 2025, 13:14

DenSataniskeHest skrev:
20. okt 2025, 09:38
SSE22 var nok de eneste der havde en plan og vission for hvordan man skulle udvikel en klub, og alt lød jo meget rigtigt med det de sagde. Hele problemet var jo bare udførsel viste man ikke havde styr på en skid, samtidig havde for små økonomiske muskler, til at kunne lave omstilling stille og roligt over tid. Men man lavede store spare øvelser samtidig emd man lave en masse store ændringer, som betød det hele faldt fra hinanden.

Det værste var jo enlig deres snak om data, og hvordan rekurtering ikke skulle være person baseret men data baseret, så man ikke var afhænning af netværk som i gamle dage, men kunne agere ud fra data. Men det viser sig så det data man bruger, eller de kompetancer der skal læse dem, ikke er dygtige nok, der er vel realt kun 4-5 spiller der har leveret ud af alt det sse22 har hentet, og de har især fejlet på afgørende nøgle positioner. Det er for mig det største kritik punkt at deres plan måske var rigtigt, men for satan hvor er det udført elendigt.
4-5? Who dat?
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: B93 - AaB den 17. oktober 2025

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. okt 2025, 13:36

R Rosenberg skrev:
20. okt 2025, 13:14
DenSataniskeHest skrev:
20. okt 2025, 09:38
SSE22 var nok de eneste der havde en plan og vission for hvordan man skulle udvikel en klub, og alt lød jo meget rigtigt med det de sagde. Hele problemet var jo bare udførsel viste man ikke havde styr på en skid, samtidig havde for små økonomiske muskler, til at kunne lave omstilling stille og roligt over tid. Men man lavede store spare øvelser samtidig emd man lave en masse store ændringer, som betød det hele faldt fra hinanden.

Det værste var jo enlig deres snak om data, og hvordan rekurtering ikke skulle være person baseret men data baseret, så man ikke var afhænning af netværk som i gamle dage, men kunne agere ud fra data. Men det viser sig så det data man bruger, eller de kompetancer der skal læse dem, ikke er dygtige nok, der er vel realt kun 4-5 spiller der har leveret ud af alt det sse22 har hentet, og de har især fejlet på afgørende nøgle positioner. Det er for mig det største kritik punkt at deres plan måske var rigtigt, men for satan hvor er det udført elendigt.
4-5? Who dat?
frosøgte at være optimistisk.

mathias
Widel
kelvin john
pudel
makolli

så kan man jo sige at Mathias ikke er en sse22 køb.. widel kom via andre kontrakter.. men lige meget hvad, selv om optimistke briller så har sse22 datamodel fuldstændig fejlet, når så mange spillere er ramt ved siden af... og en del af dem knap har nivue til 1 div.

Besvar