Status på 20/21-sæsonen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Julgranen » 22. mar 2021, 12:23

Meelsen skrev:
22. mar 2021, 12:15
Er vi ikke desværre ved at have det allerede? Det var den følelse jeg sad med i går. At vi minder om det AGF jeg aldrig har følt mig truet af gennem 00'erne og store dele af 10'erne.
Mente mere med trænerfyringer og uro i kulissen.

Hvad angår resultater, så har det jo været samme historie siden 2014.
AGF lavede en gedigen oprydning, og gav en træner lang snor og er et helt andet sted i dag.
Vi skal have ryddet op til sommer, og bragt en enkelt profil mere ind, samt en højre back.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. mar 2021, 12:37

Julgranen skrev:
22. mar 2021, 12:23
Meelsen skrev:
Er vi ikke desværre ved at have det allerede? Det var den følelse jeg sad med i går. At vi minder om det AGF jeg aldrig har følt mig truet af gennem 00'erne og store dele af 10'erne.

AGF lavede en gedigen oprydning, og gav en træner lang snor og er et helt andet sted i dag.
Vi skal have ryddet op til sommer, og bragt en enkelt profil mere ind, samt en højre back.
Der er mere til AGF's forvandling. En meget stor del af det, er at der er kommet større ro, men det allervæsentligste er vel at de har flere økonomiske muskler at spille med. De har skabt større rum i deres budget, og der halter vi langt bagefter, og bliver der ikke leveret på det, så ser det slemt ud - uanset hvilken træner vi har.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. mar 2021, 12:44

Julgranen skrev:
22. mar 2021, 12:23
Meelsen skrev:

Jo, men vel også en træner, der allerede havde bevist, at han havde, hvad der skulle til i superligaen (eller tilsvarende). Lyngby udviklede sig jo gigantisk under ham. På hans to år der gik de fra først at vinde 1. division til at få bronze og spille Europa.
Cifuentes har trænet nogle børn i Sverige og ellers et hold i bunden af den bedste og næstbedste række i Norge, som er en liga væsentligt ringere end den danske.
Så jeg synes ikke, at sammenligningen holder.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 22. mar 2021, 13:02

R Rosenberg skrev:
22. mar 2021, 12:44

Jo, men vel også en træner, der allerede havde bevist, at han havde, hvad der skulle til i superligaen (eller tilsvarende). Lyngby udviklede sig jo gigantisk under ham.
AGF har før ansat flere profilerede trænere uden held. David startede jo også elendigt, og pressen begyndte at spekulere i om han var den rette til jobbet.

Der er et andet pres på i AGF.

Arh, Cifuentes har jo altså også trænet seniorhold i den tredjebedste spanske række, og fik sidste år et tilbud om et job i den næstbedste række. Her er tålmodigheden noget mindre end i DK.
Desuden var han akademichef i AIK og en meget vellidt én af slagsen.

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 22. mar 2021, 13:48

Hvornår er det at slutspillet starter??

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 22. mar 2021, 13:53

9000AA skrev:
22. mar 2021, 13:48
Hvornår er det at slutspillet starter??
Efter landskampspausen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. mar 2021, 15:10

Julgranen skrev:
22. mar 2021, 13:02
R Rosenberg skrev:
22. mar 2021, 12:44

Jo, men vel også en træner, der allerede havde bevist, at han havde, hvad der skulle til i superligaen (eller tilsvarende). Lyngby udviklede sig jo gigantisk under ham.
AGF har før ansat flere profilerede trænere uden held. David startede jo også elendigt, og pressen begyndte at spekulere i om han var den rette til jobbet.

Der er et andet pres på i AGF.

Arh, Cifuentes har jo altså også trænet seniorhold i den tredjebedste spanske række, og fik sidste år et tilbud om et job i den næstbedste række. Her er tålmodigheden noget mindre end i DK.
Desuden var han akademichef i AIK og en meget vellidt én af slagsen.
Jovist, men nu talte vi jo altså om David Nielsen og snor. Og så er min pointe bare, at David Nielsens meritter er en noget anden kaliber end Cifuentes.
Og hvis den tredjebedste spanske række skulle være satans godt, hvorfor ender man så som træner i noget så bundelendigt som Sandefjord?
Ædruelighedens stemme

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 22. mar 2021, 17:17

Jeg vil ønske, at vi starter mod Horsens - eller Vejle - i slutspillet. Det virker som eneste måde, vi kan komme godt fra start og dermed "jagte" 7. pladsen. Det skal være det eneste succeskriterie.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 23. mar 2021, 07:47

Artikel om AaB.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/8511715

Jeg synes han er spot on - bortset fra den kronisk skadede Hiljemark, naturligvis det er helt skudt ved siden af. Han er ikke mere skadet en andre - overhovedet. Han var bare pisse uheldig og få en af de værste skader til fodboldspillere - bone bruise i hoften :'(
Så tøffe flet næbbet med det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 07:59

Maglau skrev:
23. mar 2021, 07:47
Artikel om AaB.

Jeg synes han er spot on - bortset fra den kronisk skadede Hiljemark, naturligvis det er helt skudt ved siden af. Han er ikke mere skadet en andre - overhovedet. Han var bare pisse uheldig og få en af de værste skader til fodboldspillere - bone bruise i hoften :'(
Det er absurd at blive ved med køre rundt i den hofteskade.

Det er desuden en anelse komisk, at det er et problem at have en norsk sportschef og en udenlandsk træner. Han havde åbenbart intet problem med Ståle.

Og jeg begriber ikke at folk ikke læser vores strategi - vi skal satse på at uddanne og udvikle unge spillere med spidskompetencer. Henter en sportschef ind, som har banket et af Norges bedste akademier op fra bunden. En der ved hvad der skal til, og samtidig har præsteret fint med en klub som er på størrelse med Horsens. Dvs. overpræsteret.
Hans nationalitet betyder ikke en skid, hans kompetencer gør.
Vi har i årevis (!) med rette kritiseret AaB for at pakke spillerne ind i vat.
Vores træningsmiljø har været lort i flere år, og heftigt kritiseret indefra.
Vi har hevet for mange talenter op, med et niveau der ikke kunne bære det.
Og mens vi lige husker det - den kære Lynge Jakobsen sad i mange, mange år trods nogle betydelige fejl, som man behændigt glemmer fordi han er en lun nordjyde.
Det er spild af tid at beskæftige sig så meget med kommentatorer, der ikke har sat sig ind i hvad vi vil, hvordan vores træner vil spille osv.
de skal skabe overskrifter og drama, og har sikkert allerede lykkeligt glemt at en træner som David Nielsen også fik en meget dårlig start i AGF.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 23. mar 2021, 08:17

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 07:59
Maglau skrev:
Artikel om AaB.

Det er desuden en anelse komisk, at det er et problem at have en norsk sportschef og en udenlandsk træner. Han havde åbenbart intet problem med Ståle.

Og jeg begriber ikke at folk ikke læser vores strategi - vi skal satse på at uddanne og udvikle unge spillere med spidskompetencer. Henter en sportschef ind, som har banket et af Norges bedste akademier op fra bunden. En der ved hvad der skal til, og samtidig har præsteret fint med en klub som er på størrelse med Horsens.
Jeg tror faktisk ikke der er nogen der har et problem med vores strategi - ideen er lige i skabet til at bevæge os fremad hvis man eksekveres rigtigt. Fremad er selvfølgelig i mine øjne at sælge spillere dyrt for at kunne forstærke os til at vinde fodboldkampe.
MEN jeg har ingen tiltro til Inge som manden der kam løfte os lige så lidt som Gaardes nordjyske strategi kunne.
Vi har kritiseret Gaardes elendige indkøb - med rette - og forlangt ham fyret - det blev han så. Men come on Inges køb er da helt ude skoven. Rufo, granli, Nkada, Samuelsen :o :o :o ift at forstærke os via rigtigt scouting - her tænkes at finde spillere der ikke er super kendte for alle og som passer i systemet.
Hiljemark han er en god signing på overtalelse/solgt projektet AaB til - men sgu ikke på scouting da samtlige fodboldinteresserede i Skandinavien kendte ham.
Prica - super signing ift strategien, men heller ikke en “scouting” signing.
Pedro - godt set af IAO.

Jeg tror på vi skal af med Inge hurtigt inden fax maskinerne i de norske og svenske bundklubber samt i de danske 1 divisionsklubben brændersammen når Inge er ude at lede efter forstærkninger til hans danske top 4 klub :P :P

Lad os få en sportschef der kender og har arbejdet på der niveau vi gerne vil være på og ikke i ligaer og klubber langt under.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Bocajunior1
Junior
Junior
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af Bocajunior1 » 23. mar 2021, 08:26

Hvad spidskompentence har Granli ? Manden er reddet fra en reserveplads i Sverige, til en reserveplads i Danmark.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 08:35

Maglau skrev:
23. mar 2021, 08:17
Jeg tror faktisk ikke der er nogen der har et problem med vores strategi - ideen er lige i skabet til at bevæge os fremad hvis man eksekveres rigtigt. Fremad er selvfølgelig i mine øjne at sælge spillere dyrt for at kunne forstærke os til at vinde fodboldkampe.
MEN jeg har ingen tiltro til Inge som manden der kam løfte os lige så lidt som Gaardes nordjyske strategi kunne.
Vi har kritiseret Gaardes elendige indkøb - med rette - og forlangt ham fyret - det blev han så. Men come on Inges køb er da helt ude skoven. Rufo, granli, Nkada, Samuelsen :o :o :o ift at forstærke os via rigtigt scouting - her tænkes at finde spillere der ikke er super kendte for alle og som passer i systemet.
Hiljemark han er en god signing på overtalelse/solgt projektet AaB til - men sgu ikke på scouting da samtlige fodboldinteresserede i Skandinavien kendte ham.
Pedro - godt set af IAO.

Jeg tror på vi skal af med Inge hurtigt inden fax maskinerne i de norske og svenske bundklubber samt i de danske 1 divisionsklubben brændersammen når Inge er ude at lede efter forstærkninger til hans danske top 4 klub :P :P

Lad os få en sportschef der kender og har arbejdet på der niveau vi gerne vil være på og ikke i ligaer og klubber langt under.
Det handler ikke om at have et problem med den, men de har ikke sat sig ind i den. Og så bliver det sådan lidt endeløs circlejerking fra kommentatorer over danske trænere, danske forgængere osv.

Friis ønskede en type som Nkada, der var hurtig og kunne løbe dybt, for at supplere de andre typer vi havde.
Alle andre spillere er hentet for at adressere svagheder i truppen.
Granli - pasningsspil på forsvarssiden.
Samuelsen - holdup-spil og targetman, hvor Van Weert ikke byder ind med noget.
Rufo - kortsigtet supplement til offensiven, mens Lucas er skadet og ingen andre skaber noget der minder om chancer.
Hagelskjær - Venstrebenet forsvarsspiller, hvilket giver andre muligheder i opspillet. Har desuden højde og er en dygtig duelspiller. Desuden muligt salgspotentiale set til tidligere interesse i ham.

Inge stod bl.a. for rekrutteringen af et af de største trænernavne i de nordiske ligaer gennem årene: Bob Bradley.
Han har et netværk der er længder bedre end mange danske sportschefer og har banket et af Norges bedste akademier op for basører.
Det er en af bagsiderne ved den her debatside - man er tvunget til at diskutere med folk der ikke aner en kæft om andet end Superligaen og Premier League.
Dit skriv oser i hvert fald af mangel på respekt for de resultater han har opnået med en klub der var på randen af konkurs, og i dag afsætter lige så mange talentfulde spillere som AaB, til trods for at de er en langt, langt mindre klub.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 23. mar 2021, 08:40

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 08:35
Maglau skrev:
23. mar 2021, 08:17
Pedro - godt set af IAO.

Det handler ikke om at have et problem med den, men de har ikke sat sig ind i den. Og så bliver det sådan lidt endeløs circlejerking fra kommentatorer over danske trænere, danske forgængere osv.

Friis ønskede en type som Nkada, der var hurtig og kunne løbe dybt, for at supplere de andre typer vi havde.
Alle andre spillere er hentet for at adressere svagheder i truppen.
Granli - pasningsspil på forsvarssiden.
Samuelsen - holdup-spil og targetman, hvor Van Weert ikke byder ind med noget.
Rufo - kortsigtet supplement til offensiven, mens Lucas er skadet og ingen andre skaber noget der minder om chancer.
Hagelskjær - Venstrebenet forsvarsspiller, hvilket giver andre muligheder i opspillet. Har desuden højde og er en dygtig duelspiller. Desuden muligt salgspotentiale set til tidligere interesse i ham.

Inge stod bl.a. for rekrutteringen af et af de største trænernavne i de nordiske ligaer gennem årene: Bob Bradley.
Han har et netværk der er længder bedre end mange danske sportschefer og har banket et af Norges bedste akademier op for basører.
Det er en af bagsiderne ved den her debatside - man er tvunget til at diskutere med folk der ikke aner en kæft om andet end Superligaen og Premier League.
Dit skriv oser i hvert fald af mangel på respekt for de resultater han har opnået med en klub der var på randen af konkurs, og i dag afsætter lige så mange talentfulde spillere som AaB, til trods for at de er en langt, langt mindre klub.
Bare lige meget kort inden jeg skal smutte.
Adresseringen af svagheder i truppen - det muligt at de tilkomnes stærke sider er truppens svage, men dem der kommer har jo ikke niveauet og svaghederne er jo reelt ikke blevet udbedret.
Inge har ingen kendskab til niveauet i superligaen og tror han kan fedte sig igennem med reservespillere fra dårligere ligaer/rækker.
Det er ikke acceptabelt.
AaB - BIF 13/4 2014

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2021, 08:43

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 07:59
Maglau skrev:
Artikel om AaB.

Og jeg begriber ikke at folk ikke læser vores strategi - vi skal satse på at uddanne og udvikle unge spillere med spidskompetencer. Henter en sportschef ind, som har banket et af Norges bedste akademier op fra bunden. En der ved hvad der skal til, og samtidig har præsteret fint med en klub som er på størrelse med Horsens. Dvs. overpræsteret.
Vores træningsmiljø har været lort i flere år, og heftigt kritiseret indefra.
Vi har hevet for mange talenter op, med et niveau der ikke kunne bære det.
Og mens vi lige husker det - den kære Lynge Jakobsen sad i mange, mange år trods nogle betydelige fejl, som man behændigt glemmer fordi han er en lun nordjyde.
Det er spild af tid at beskæftige sig så meget med kommentatorer, der ikke har sat sig ind i hvad vi vil, hvordan vores træner vil spille osv.
de skal skabe overskrifter og drama, og har sikkert allerede lykkeligt glemt at en træner som David Nielsen også fik en meget dårlig start i AGF.
Jeg er svært enig: AaB's strategi er spot on. Skandinavien skal støvsuges for de bedste talenter. AaB skal være sådan en klub, der finder fx Haaland eller ungersvenden, der nu huserer i Farum. Og dét tror jeg faktisk, at Inge er manden for. Og for at skabe et meget mere skarpt og konkurrencepræget miljø i AaB's mangeårige curlingafdeling.

Men den strategi harmonerer jo bare skidt med Rufo, Granli, Samuelsen, Hagelskær og den rygtede Gehrt (lad os nu se, om der er fugls føde på den). Alle fem spillere i laget fra middelmådige til ringe, men hvad der er fælles for dem, er, at de i hvert fald ikke er unge talenter. Og skal det ikke være unge stortalenter (for der skal naturligvis også være rutinerede folk), skal det være noget, der løfter niveauet, og det er ingen af de fem eksponenter for.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 09:13

Maglau skrev:
23. mar 2021, 08:40
Inge har ingen kendskab til niveauet i superligaen og tror han kan fedte sig igennem med reservespillere fra dårligere ligaer/rækker.
Det er ikke acceptabelt.
Det grænser til at være et meget dumt postulat. Selvfølgelig gør han det, og formentlig også væsentligt mere end du gør. Det var f.eks. ham der genstartede Kasper Junkers karriere.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 23. mar 2021, 09:24

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 09:13
Maglau skrev:
23. mar 2021, 08:40
Det er ikke acceptabelt.
Det grænser til at være et meget dumt postulat. Selvfølgelig gør han det, og formentlig også væsentligt mere end du gør. Det var f.eks. ham der genstartede Kasper Junkers karriere.
Så forklar mig hvorfor vi fået tilgang af så dårlige spillere som vi har.
Jeg ville have boblet af optimisme på strategiens vegne på trods af resultaterne hvis tilgangen havde været unge talenter. 18-23 årige som ville vokse og blive aktiver på banen og banken når de forlod os.
Men diverse granlier er IKKE strategien - så kan vi lige så godt spille videre med Børsting og MC.
AaB - BIF 13/4 2014

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 09:31

Maglau skrev:
23. mar 2021, 09:24
Så forklar mig hvorfor vi fået tilgang af så dårlige spillere som vi har.
Jeg ville have boblet af optimisme på strategiens vegne på trods af resultaterne hvis tilgangen havde været unge talenter. 18-23 årige som ville vokse og blive aktiver på banen og banken når de forlod os.
Men diverse granlier er IKKE strategien - så kan vi lige så godt spille videre med Børsting og MC.
En spiller er ikke nødvendigvis dårlig, fordi man ramler ind i en dårlig resultatrække. Spillerne er afhængige af hinanden for at tage sig godt ud.
Vi har allerede en del talenter eller salgbare spillere inde omkring start-11'eren. Fossum, Ross, Prica, Hannesbo, Pedro osv.

Du kan ikke have et hold med ene unge talenter.
Granli blev bl.a. hentet for at skærpe konkurrencen - i og med at Ross har set pivhamrende talentløs ud hele 2020. Nu har han så løftet sit spil noget og genvundet pladsen i start-11'eren. Ergo har det fungeret efter hensigten.
Desuden er Granli en klart bedre pasningsspiller end de andre forsvarsspillere, og det viser afleveringsstatistikkerne også.

Inge har desuden klart sagt, forud for sommerens transfervindue, at gennemsnitsalderen skal NED. Han kan se det samme som alle andre, at gennemsnitsalderen har været for høj.
Så henter han et par billige signings i Rufo og Granli til at styrke konkurrencen, og det har også virket. Kusk er kommet tilbage ind omkring holdet. I det hele taget er der større konkurrence om pladserne, end da vi gik ind i '21.

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 23. mar 2021, 09:31

R Rosenberg skrev:
23. mar 2021, 08:43
Men den strategi harmonerer jo bare skidt med Rufo, Granli, Samuelsen, Hagelskær og den rygtede Gehrt (lad os nu se, om der er fugls føde på den). Alle fem spillere i laget fra middelmådige til ringe, men hvad der er fælles for dem, er, at de i hvert fald ikke er unge talenter. Og skal det ikke være unge stortalenter (for der skal naturligvis også være rutinerede folk), skal det være noget, der løfter niveauet, og det er ingen af de fem eksponenter for.
Jeg synes, det er voldsomt hurtigt at skyde Rufo, Samuelsen og især Hagelskær ned. Rufo ankom ude af form, og hverken ham eller Samuelsen har reelt fået muligheden for at spille det fodbold, som de vel er scoutet til. Jeg siger ikke, de bliver en succes, men jeg vil nu gerne lige give dem en måned mere.

Jeg kan sagtens se, hvad Granli kan. Til gengæld mener jeg, at han har været under niveau siden forårets start. Jeg ser ham, som en direkte erstatning for Pedersen, og der er jeg nu fint tilfreds, hvis man vurdererer, at vi ikke har bedre i egne talentrækker. Alt taler for, at han næppe er dyrere end Pedersen var. Jeg mener til gengæld, at Inge har fejlet i ikke at erstatte Okore. Det er det, der skaber et problem, fordi Ross og Granli skal være startere. Og det mener jeg måske ikke, de er. Granli er for ustabil pt., og Ross er endnu for ringe teknisk.

Og jeg er all for rygter. Men pt. er der intet, der taler for at det ikke skulle være en and eller en joke vedr. Gehrt. Det kommer fra en debattør, som aldrig er rendt med rygter før. Henter vi ham, er jeg for første gang virkelig forvirret over Inge.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 09:42

Ibiza Polar skrev:
23. mar 2021, 09:31
Alt taler for, at han næppe er dyrere end Pedersen var.
Og for nu lige at understrege det, så var Stabæks samlede lønbudget i 2014 knap 6-7 mio. kr for alle 20 spillere i truppen, dvs. halvdelen af Lyngbys nuværende budget. Kort inden, i 2013, underskrev Granli sin første kontrakt.
Det fortæller noget om hvor godt Inge har gjort det i Stabæk, men også at Granli i AaB med al sandsynlighed får meget mindre end f.eks. Magnus Christensen.
Han steg til 616.000 d.kr. i løn da AIK skrev under med ham, og er helt sikkert ikke steget væsentligt i løn da AaB hentede ham som rotationsspiller.
Det er ikke utopi at den samlede lønudgift til Rufo og Granli tilsvarer den udgift vi, åbenbart, har til Magnus Christensen.

Hvis man skal trøste sig ved noget, så er det at Inge er så vant til at arbejde med helt andre tal at han naturligt presser citronen, har forstand på talentudvikling, og aldrig kunne drømme om at stikke en millionløn til et talent - uden spidskompetencer der gør ham salgbar.

Besvar