SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2012, 12:35

Reto skrev:Sæsonen er vel godkendt, hvis man kigger på forudsætningerne og sidste sæsons kvaler.
Jeg tror mange AaB'ere er glade for at undgå den stærkt øgede risiko for hjerteanfald og nervesammenbrud, som 2011 afslutningen indebar.

Alligevel sidder man bare med en træls smag i kæften oven de 2 sidste udekampe.
At blive ydmyget af Sønderjyske er bare ikke godt nok, uanset at de har haft en kanon sæson dernede.
Det er ubegribeligt, at man tager så løst og let på muligheden for at ens arb plads kan tjene omkring 1 mio mere. En arb plads der kører på pumperne.
Jeg kan mere undre mig over at folk herinde synes at der bliver taget løst og let på det - det var ikke det jeg så.

Jeg så et AaB-hold der inden sæsonen var blevet spået en svær kamp om at holde sig oppe, men som på trods af at være væsentlig svækket i forhold til det hold vi troede skulle spille, alligevel spille en kamp om 6. pladsen. Det er et hold som i en i forvejen smal trup var uden:

KEP, (og Wæhler hvis vi går tilbage til efteråret), uden Wurtz, uden Chris Rolfe, uden Lucas Andersen, uden Jakob Ahlmann og først med Bøgelund med en halv time igen.

Der manglede altså i startopstillingen 5 af dem vi havde regnet med som de største profiler i truppen inden sæsonen, samt to af dem der har været foretrukket til startopstillingen på det sidste, når de var klar. Selvfølgelig skal det da koste noget.

Det kan da godt være det ikke skulle have kostet et 5-målsnederlag, men det var altså et noget amputeret hold vi stillede med. Lægger man så til at Curth har været ualmindelig formsvag og Wichmann heller ikke har nået det niveau han spillede på i sidste sæson og starten af denne, så er der altså ikke langt til gårsdagens præstation.
Med venlig Hilsen
--
Robert

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 24. maj 2012, 15:03

Hvis vi havde vundet mod sønderjyske og lyngby skulle vi spille europa bold efter sommeren... :S

Eller hvis bare Jeppe Curth havde scoret på sin friløber i Århus, skulle vi bare have haft to point mere..

Deprimerende

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 24. maj 2012, 15:22

PeterS skrev:Hvis vi havde vundet mod sønderjyske og lyngby skulle vi spille europa bold efter sommeren... :S

Eller hvis bare Jeppe Curth havde scoret på sin friløber i Århus, skulle vi bare have haft to point mere..

Deprimerende
...og vi var ellers SÅ tæt på at vinde over SønderjyskE...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 24. maj 2012, 16:34

Man kan lære noget af SE om hvad den rette indstilling kan gøre ved et hold, kunne AaB bare lære noget der

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2012, 17:19

nik skrev:Man kan lære noget af SE om hvad den rette indstilling kan gøre ved et hold, kunne AaB bare lære noget der
Det er nemlig rigtigt. Tænk sig hvis vi kunne bytte med dem, og få en 6. plads som bedste placering i ligaen nogensinde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 24. maj 2012, 17:47

Pastorius skrev:
nik skrev:Man kan lære noget af SE om hvad den rette indstilling kan gøre ved et hold, kunne AaB bare lære noget der
Det er nemlig rigtigt. Tænk sig hvis vi kunne bytte med dem, og få en 6. plads som bedste placering i ligaen nogensinde.
Det er vel svært som ishockeyfan at huske, hvordan det er at vinde et mesterskab(var det 1981?)? ;)
Hader København!

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 24. maj 2012, 22:21

alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Det er vel svært som ishockeyfan at huske, hvordan det er at vinde et mesterskab(var det 1981?)? ;)
Ja det kan åbenbart være svært for fodbold folket at erkende at vilje skal der til

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 24. maj 2012, 22:51

nik skrev:
alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Ja det kan åbenbart være svært for fodbold folket at erkende at vilje skal der til
Hellere 3 guldmedaljer og ingen vilje, end vilje og titlen som den evige 2'er.
Hader København!

Fly
Lilleput
Lilleput
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Fly » 24. maj 2012, 23:20

Nå må folk også lige huske at se tingene i et lidt bredere perpektiv. Vi slutter altså à point med Sønderjyske. At de skulle have en hel masse som vi kan ønske os har jeg svært ved at se. Bevares, de har da nogle gode spillere, men de har altså også spillet svage kampe.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 25. maj 2012, 00:10

alithebeast skrev:
nik skrev:
alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Hva enten i hader Nik for at kunne lide hockey eller ej, så har han altså ret i det han siger. Hvis drengene havde vist samme gejst og vilje i bare halvdelen af kampene i denne sæson, som sønderjyske gjorde, så havde vi spillet europæisk.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 25. maj 2012, 09:06

Zee skrev:
alithebeast skrev:
nik skrev:
alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Hva enten i hader Nik for at kunne lide hockey eller ej, så har han altså ret i det han siger. Hvis drengene havde vist samme gejst og vilje i bare halvdelen af kampene i denne sæson, som sønderjyske gjorde, så havde vi spillet europæisk.
Selvfølgelig har han ret i, at der skal vilje til. Jeg mener bare ikke vi har noget at misunde SE over.
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. maj 2012, 09:16

alithebeast skrev:
Zee skrev: Hva enten i hader Nik for at kunne lide hockey eller ej, så har han altså ret i det han siger. Hvis drengene havde vist samme gejst og vilje i bare halvdelen af kampene i denne sæson, som sønderjyske gjorde, så havde vi spillet europæisk.
Selvfølgelig har han ret i, at der skal vilje til. Jeg mener bare ikke vi har noget at misunde SE over.
Netop, og det kan da godt være at AaB ikke er så gode til at vise deres vilje altid, men jeg mener faktisk ikke at det er viljen der mangler, uanset en type som Helenius godt kan se lidt opgivende ud.

Der er rigeligt af fight og vilje på AaB's hold, men de kampe hvor den ikke rigtig kommer frem, er det sammenhængen på banen der mangler. Folk løber sådan set rigeligt, men der kommer ikke rigtig noget ud af det, fordi nogen måske løber det forkerte sted hen, eller er tvivl om deres rolle.

Når det går galt for holdet er det helt simple fundamentals som placering, korte pasninger og tæmninger der glipper, og ikke fordi spillerne løber og fighter for lidt - måske bortset fra de sidste par kampe, hvor vi nok har manglet Wurtz' kilometer på midtbanen, men hans løbepensum når man nu heller ikke med viljen alene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. maj 2012, 10:23

Det er selvfølgelig et håbløst gætteri, men lad os sige at Wæhler på holdet havde sikret os et nederlag på max 3-0 igår. Havde de ekstra tv-penge og en ekstra hjemmekamp måske betalt hans løn hele foråret?

Min lidt bagkloge pointe er, at der nok er blevet skåret FOR hårdt ind til benet, ikke i forhold til det sportslige for placeringen er vel ok, men i forhold til hvad der kan betale sig. Lad os sige at vi endda havde vundet over Køge og Lyngby her i foråret hvis vi havde beholdt Wæhler, så havde vi altså spillet europæisk til efteråret! Har vi fået valuta for f.eks Curth og Due eller VAR det faktisk en fejl at forlænge med spillere der allerede virkede mætte og istedet lade vores anfører og bedste forsvarsspiller smutte?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. maj 2012, 10:32

Poker-One-Kenobi skrev:Det er selvfølgelig et håbløst gætteri, men lad os sige at Wæhler på holdet havde sikret os et nederlag på max 3-0 igår. Havde de ekstra tv-penge og en ekstra hjemmekamp måske betalt hans løn hele foråret?
Det tror jeg godt jeg kan garantere at de ikke havde. Den ekstra hjemmekamp giver jo ikke flere entreindtægter idet de første 11 kampes entreindtægter deles ligeligt mellem holdene for at udligne 3-kamps-skævheden. Så det er kun den ene million i ekstra TV-penge, og det er ikke lige så meget som Wæhlers løn plus hvad vi nu fik af Göteborg.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. maj 2012, 11:20

Yankee skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Det er selvfølgelig et håbløst gætteri, men lad os sige at Wæhler på holdet havde sikret os et nederlag på max 3-0 igår. Havde de ekstra tv-penge og en ekstra hjemmekamp måske betalt hans løn hele foråret?
Det tror jeg godt jeg kan garantere at de ikke havde. Den ekstra hjemmekamp giver jo ikke flere entreindtægter idet de første 11 kampes entreindtægter deles ligeligt mellem holdene for at udligne 3-kamps-skævheden. Så det er kun den ene million i ekstra TV-penge, og det er ikke lige så meget som Wæhlers løn plus hvad vi nu fik af Göteborg.
Okay, var ikke klar over at pengene blev fordelt, det er jo ren kommunisme. Men da Wæhler vel var på vores lønningsliste til og med februar (eller hvad?) er det jo ret beset kun 3 måneders løn det drejer sig om. Anyways, det hele er rent gætværk, nok mest baseret på en ærgerlig fornemmelse af at vi kunne have gjort det væsentligt bedre med netop ham i truppen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. maj 2012, 11:38

Poker-One-Kenobi skrev:
Okay, var ikke klar over at pengene blev fordelt, det er jo ren kommunisme. Men da Wæhler vel var på vores lønningsliste til og med februar (eller hvad?) er det jo ret beset kun 3 måneders løn det drejer sig om. Anyways, det hele er rent gætværk, nok mest baseret på en ærgerlig fornemmelse af at vi kunne have gjort det væsentligt bedre med netop ham i truppen.
Jeg er sådan set meget enig med dig. Wæhler har været voldsomt savnet i dette forår, men faktum er vel også at vi ikke havde fået fuld gavn af ham hvis vi havde nægtet ham at skifte til Göteborg. Problemet er snarere at vi igen-igen vælger at smide vores sparsomme midler efter en spiller, som ikke får en eneste kamp i Superligaen på trods af store skadesproblemer på hans foretrukne position (Lucho, Justinussen).

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 25. maj 2012, 23:31

alithebeast skrev: Selvfølgelig har han ret i, at der skal vilje til. Jeg mener bare ikke vi har noget at misunde SE over.
Det er rigtigt at vi på den store bane ikk har noget at misunde Sønderjyske, men set alene på kampen forleden, så var jeg ked af det ikk var vores drenge der lyste og glimtede på den måde!
Vi har selvfølgelig også vores kampe, hvor sejren bliver hevet hjem på gejst og vilje, så det er ikk fordi jeg mener vi har et dovent og ugideligt hold. Jeg mener bare for tit at det koster point, at vi står som favoritter og derfor ikk møder op med gejst, vilje og fandenivoldskhed!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. maj 2012, 02:23

Min lidt bagkloge pointe er, at der nok er blevet skåret FOR hårdt ind til benet, ikke i forhold til det sportslige for placeringen er vel ok, men i forhold til hvad der kan betale sig. Lad os sige at vi endda havde vundet over Køge og Lyngby her i foråret hvis vi havde beholdt Wæhler, så havde vi altså spillet europæisk til efteråret! Har vi fået valuta for f.eks Curth og Due eller VAR det faktisk en fejl at forlænge med spillere der allerede virkede mætte og istedet lade vores anfører og bedste forsvarsspiller smutte?
Vi slap 25 mål ind i 18 kampe i efteråret, og 23 mål ind i forårets 15 kampe. Jeg synes det er svært at få øje på at der skulle være belæg for Wæhler kunne gøre så stor en forskel at hans løn var betalt.

Vi har lukket for mange mål ind i denne sæson, og vi har lukket ALT for mange nemme mål ind... det gælder både i foråret og efteråret, og jeg har personligt svært ved at se der skulle være den helt store forskel på forsvarsspillet i de to halvsæsoner (minus den sidste kamp, som vi bare glemmer hurtigst muligt).

Besvar