AaB - FCM 9. marts, 2025, Superliga rd. 21
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: AaB - FCM 9. marts, 2025, Superliga rd. 21
Vi er lige nu ét point foran Sønderjyske og tre foran Lyngby. Sidstnævnte har en markant bedre målscore end os. Jo jo, det skal nok blive et par sjove måneder forude.
Ædruelighedens stemme
Helt sikkert. Havde vi regnet med andet, end at det ville blive 'spændende' i nedrykningsspillet?R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 19:25Vi er lige nu ét point foran Sønderjyske og tre foran Lyngby. Sidstnævnte har en markant bedre målscore end os. Jo jo, det skal nok blive et par sjove måneder forude.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej. Men havde måske håbet, at man havde holdt et lidt pænere forspring. Det nuværende AaB forekommer mig ikke at være et hold, hvor hundeslagsmål er en af topdisciplinerne.Funky skrev: ↑9. mar 2025, 19:27Helt sikkert. Havde vi regnet med andet, end at det ville blive 'spændende' i nedrykningsspillet?R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 19:25Vi er lige nu ét point foran Sønderjyske og tre foran Lyngby. Sidstnævnte har en markant bedre målscore end os. Jo jo, det skal nok blive et par sjove måneder forude.
Ædruelighedens stemme
det sidste er jeg enig i, men at vi har 1 point efter de første 4 kampe er vel egentlig ikke overraskende. Det er nærmere det, at vi har været relativt lette at mose for AGF og FCM som bekymrer. Skal jeg finde noget at hænge hatten på, så er det, at vi forhåbentlig får Widells arbejdsraseri og duelstyrke tilbage snart. Og så er overlevelse virkelig eneste succeskriterie.R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 19:29Nej. Men havde måske håbet, at man havde holdt et lidt pænere forspring. Det nuværende AaB forekommer mig ikke at være et hold, hvor hundeslagsmål er en af topdisciplinerne.Funky skrev: ↑9. mar 2025, 19:27Helt sikkert. Havde vi regnet med andet, end at det ville blive 'spændende' i nedrykningsspillet?R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 19:25Vi er lige nu ét point foran Sønderjyske og tre foran Lyngby. Sidstnævnte har en markant bedre målscore end os. Jo jo, det skal nok blive et par sjove måneder forude.
Det er meget bekymrende at vi lukker så mange mål ind. Lyngby er bedre defensivt.
Vi skal vinde over sønderjyske..længere er den bare ikke.
Vi skal vinde over sønderjyske..længere er den bare ikke.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Sikke en lorte weekend.
Der er sgu ikke noget at gøre ved det. Vores hold kan ikke stå imod de her fysiske og bundrutinerede hold. Forhåbentlig bliver det bedre i de sidste 11 kampe, hvor vi møder hold der ikke har et budget der er 5-10 gange større end vores.
Der er sgu ikke noget at gøre ved det. Vores hold kan ikke stå imod de her fysiske og bundrutinerede hold. Forhåbentlig bliver det bedre i de sidste 11 kampe, hvor vi møder hold der ikke har et budget der er 5-10 gange større end vores.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Dengang rygernes om sse 22 tog til var der en bruger der skrev han havde info om de kom med store økonomiske muskler der vil forandre AaB. Han gættede på 200mFunky skrev: ↑9. mar 2025, 19:06Øh...what?DenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 18:50Bare det der ikke er fra den samme bruger der snakkede om 200m fra dig sseFunky skrev: ↑9. mar 2025, 17:22Mja, jeg havde nok håbet, vi kunne have truet FCN mere på hjemmebane, og så måske snyde et af de andre tophold for et enkelt point (det lykkedes så også). Det har jo ikke været helt på månen på den måde, men træls med de store nedlerlag, selvfølgelig. At et af de andre nedrykningshold er kommet i gang kan vel heller ikke overraske. Jeg er lidt træt af, det lige skal være Lyngby, men sådan er det så.troelsh skrev: ↑9. mar 2025, 17:12Det eneste jeg kan sige efter de første fire kampe er, at vi har fået et point mere end forventet.
At basere en helt masse på de kampe, såsom at “nu ligner vi en nedrykker” er altså tosset.
Nu begynder den reelle overlevelseskamp, det bliver en sand gyser mod sønderjyske næste gang! Håber og tror mange tager den lange tur til Haderslev!![]()
![]()
Det var ikke mig, det kan jeg da garantere!DenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 20:03Dengang rygernes om sse 22 tog til var der en bruger der skrev han havde info om de kom med store økonomiske muskler der vil forandre AaB. Han gættede på 200mFunky skrev: ↑9. mar 2025, 19:06Øh...what?DenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 18:50Bare det der ikke er fra den samme bruger der snakkede om 200m fra dig sseFunky skrev: ↑9. mar 2025, 17:22Mja, jeg havde nok håbet, vi kunne have truet FCN mere på hjemmebane, og så måske snyde et af de andre tophold for et enkelt point (det lykkedes så også). Det har jo ikke været helt på månen på den måde, men træls med de store nedlerlag, selvfølgelig. At et af de andre nedrykningshold er kommet i gang kan vel heller ikke overraske. Jeg er lidt træt af, det lige skal være Lyngby, men sådan er det så.troelsh skrev: ↑9. mar 2025, 17:12Det eneste jeg kan sige efter de første fire kampe er, at vi har fået et point mere end forventet.
At basere en helt masse på de kampe, såsom at “nu ligner vi en nedrykker” er altså tosset.
Nu begynder den reelle overlevelseskamp, det bliver en sand gyser mod sønderjyske næste gang! Håber og tror mange tager den lange tur til Haderslev!![]()
![]()
Ja 3 point til nedrykning nu.
AaB vil helst ik snakke om nedrykning for man ser slet ik sig selv der.
Jeg tror de skal nulstille og se fakta i øjenene. Vi kan sagtens rykke ned igen. Det vil så være en større katastrofe for klubben end sidste gang.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det erindrer jeg. Det vil være synd at sige, holdt stik. Det blev vist mere LIDL end luksus.DenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 20:03Dengang rygernes om sse 22 tog til var der en bruger der skrev han havde info om de kom med store økonomiske muskler der vil forandre AaB. Han gættede på 200mFunky skrev: ↑9. mar 2025, 19:06Øh...what?DenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 18:50Bare det der ikke er fra den samme bruger der snakkede om 200m fra dig sseFunky skrev: ↑9. mar 2025, 17:22Mja, jeg havde nok håbet, vi kunne have truet FCN mere på hjemmebane, og så måske snyde et af de andre tophold for et enkelt point (det lykkedes så også). Det har jo ikke været helt på månen på den måde, men træls med de store nedlerlag, selvfølgelig. At et af de andre nedrykningshold er kommet i gang kan vel heller ikke overraske. Jeg er lidt træt af, det lige skal være Lyngby, men sådan er det så.troelsh skrev: ↑9. mar 2025, 17:12Det eneste jeg kan sige efter de første fire kampe er, at vi har fået et point mere end forventet.
![]()
Ædruelighedens stemme
Ja, den hullede defensive struktur er bekymringspunkt nr. 1, og har været det lige siden træningslejren, synes jeg.
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja, det vil nok være de største hæmsko, hvis man ikke ser ser, som omverdenen ser. Det var det samme sidst - det så man det heller ikke i øjnene, før der var for sent. Og smed det hele i anden sidste runde. Mod Lyngby...
Ædruelighedens stemme
Det tror jeg nu også, de indser. Det er måske nærmere spørgsmålet, om de vinder en masse ved at gå og tale om det.
Nu er vi nået dertil, hvor vi skal se, at holdet har udviklet sig mindst lige så meget som vores nedrykningskonkurrenter siden efteråret - og gerne mere. Man må desværre sige, at vi ikke rigtig har kunnet set det i de første 4 kampe mod top-holdene.
Og klovneklub, og hvad du nu ellers plejer at bruge.R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 17:37Fordi jeg kalder det børn mod mænd? Er det ikke pænt gængs lingo i fodbold? Jeg erindrer ellers at have både hørt og læst det masser af gange i både danske og udenlandske medier, når emnet er fodbold.Sauer skrev: ↑9. mar 2025, 16:13Ved sgu ikke, om min båd er oven vande. Jeg er træt af vores spil og resultater. Synes bare, din debatstil til tider er absurd.R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 16:02Whatever floats your boat.Sauer skrev: ↑9. mar 2025, 16:00Det er et bedre hold mod et dårligere hold.R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 15:56Fordi det jo er børn mod voksne mænd. Det er jo indiskutabelt.
Jeg anerkender ikke, at det bare er et bedre hold mod et dårligere hold. Jeg mener, at alder, erfaring og robusthed fysisk og mentalt spiller en rolle i fodbold. Det kan du så være uenig i, men at kalde det absurd, fordi jeg ikke er enig med dig, er... absurd.
Jeg er ikke uenig i analysen, men stilen.
-
R Rosenberg
- Allstar

Den er jo så forskellig.Sauer skrev: ↑9. mar 2025, 20:18Og klovneklub, og hvad du nu ellers plejer at bruge.R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 17:37Fordi jeg kalder det børn mod mænd? Er det ikke pænt gængs lingo i fodbold? Jeg erindrer ellers at have både hørt og læst det masser af gange i både danske og udenlandske medier, når emnet er fodbold.Sauer skrev: ↑9. mar 2025, 16:13Ved sgu ikke, om min båd er oven vande. Jeg er træt af vores spil og resultater. Synes bare, din debatstil til tider er absurd.R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 16:02Whatever floats your boat.Sauer skrev: ↑9. mar 2025, 16:00Det er et bedre hold mod et dårligere hold.R Rosenberg skrev: ↑9. mar 2025, 15:56
Fordi det jo er børn mod voksne mænd. Det er jo indiskutabelt.
Jeg anerkender ikke, at det bare er et bedre hold mod et dårligere hold. Jeg mener, at alder, erfaring og robusthed fysisk og mentalt spiller en rolle i fodbold. Det kan du så være uenig i, men at kalde det absurd, fordi jeg ikke er enig med dig, er... absurd.
Jeg er ikke uenig i analysen, men stilen.
Ædruelighedens stemme
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Nej det er jeg med på, håber bare de ændringer du snakkede om ikke kom fra samme personFunky skrev: ↑9. mar 2025, 20:07Det var ikke mig, det kan jeg da garantere!DenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 20:03Dengang rygernes om sse 22 tog til var der en bruger der skrev han havde info om de kom med store økonomiske muskler der vil forandre AaB. Han gættede på 200mFunky skrev: ↑9. mar 2025, 19:06Øh...what?DenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 18:50Bare det der ikke er fra den samme bruger der snakkede om 200m fra dig sseFunky skrev: ↑9. mar 2025, 17:22Mja, jeg havde nok håbet, vi kunne have truet FCN mere på hjemmebane, og så måske snyde et af de andre tophold for et enkelt point (det lykkedes så også). Det har jo ikke været helt på månen på den måde, men træls med de store nedlerlag, selvfølgelig. At et af de andre nedrykningshold er kommet i gang kan vel heller ikke overraske. Jeg er lidt træt af, det lige skal være Lyngby, men sådan er det så.troelsh skrev: ↑9. mar 2025, 17:12Det eneste jeg kan sige efter de første fire kampe er, at vi har fået et point mere end forventet.
![]()
![]()
Nåh, nejDenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 20:29Nej det er jeg med på, håber bare de ændringer du snakkede om ikke kom fra samme personFunky skrev: ↑9. mar 2025, 20:07Det var ikke mig, det kan jeg da garantere!DenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 20:03Dengang rygernes om sse 22 tog til var der en bruger der skrev han havde info om de kom med store økonomiske muskler der vil forandre AaB. Han gættede på 200mFunky skrev: ↑9. mar 2025, 19:06Øh...what?DenSataniskeHest skrev: ↑9. mar 2025, 18:50Bare det der ikke er fra den samme bruger der snakkede om 200m fra dig sseFunky skrev: ↑9. mar 2025, 17:22
Mja, jeg havde nok håbet, vi kunne have truet FCN mere på hjemmebane, og så måske snyde et af de andre tophold for et enkelt point (det lykkedes så også). Det har jo ikke været helt på månen på den måde, men træls med de store nedlerlag, selvfølgelig. At et af de andre nedrykningshold er kommet i gang kan vel heller ikke overraske. Jeg er lidt træt af, det lige skal være Lyngby, men sådan er det så.![]()
![]()
![]()
Men ændringer bliver der en del af. Også selv om der ikke er 200 mio. at smide efter det. Jeg har jo indtryk af, at SSE22 er ret nøgterne og uromantiske i deres analyser og vurderinger, så jeg er spændt på - NÅR vi har reddet os... - hvordan de vil skrue på tingene efter år 1 i superligaen.
Vi kan i hvert fald konkluderede, at vi ikke er markant bedre nu end da sæsonen startede, sådan som Menno ellers forventede.Funky skrev: ↑9. mar 2025, 20:11Det tror jeg nu også, de indser. Det er måske nærmere spørgsmålet, om de vinder en masse ved at gå og tale om det.
Nu er vi nået dertil, hvor vi skal se, at holdet har udviklet sig mindst lige så meget som vores nedrykningskonkurrenter siden efteråret - og gerne mere. Man må desværre sige, at vi ikke rigtig har kunnet set det i de første 4 kampe mod top-holdene.
Vi har tydeligvis en stil, som som klubben ønsker at vi praktisere. Vi skal dominere modstanderene, stå højt, spille modigt op bagfra og afveksle mellem det ultra direkte og det kontrollerende.
Det er et smuk tilgang, men det er samtidig naivt. Mod top 6-holdene har det altså lignet drenge mod mænd, uanset om man synes det er en unødig hård retorik.
På den anden side, bakker jeg op om det mod Menno og co. udviser. Det er en dirkete kontrast til Hiljemark, der i min verden forspilde muligheden for at opbygge noget i 1. divsiosn, og i stedet tog et defensivt udgangspunkt.
Jeg håber vi tager et lidt mere kompromissøgende udgangspunkt resten af sæsonen. FCK-kampen var et godt eksempel, hvor vi formåede at gøre det kompakt, uden at parkere bussen og samtidig kom fik frem til chancer. Hvorfor gik vi væk fra den tilgang til FCM-kampen?
Vi bliver meget klogere med de kampe der venter nu. Det er netop her at vi gerne skal kunne se fordelene ved vores ønskede spilkoncept og hvor det påståede konditionelle overtag kan gøre en forskel.Sønderhof skrev: ↑12. mar 2025, 10:52Vi kan i hvert fald konkluderede, at vi ikke er markant bedre nu end da sæsonen startede, sådan som Menno ellers forventede.Funky skrev: ↑9. mar 2025, 20:11Det tror jeg nu også, de indser. Det er måske nærmere spørgsmålet, om de vinder en masse ved at gå og tale om det.
Vi har tydeligvis en stil, som som klubben ønsker at vi praktisere. Vi skal dominere modstanderene, stå højt, spille modigt op bagfra og afveksle mellem det ultra direkte og det kontrollerende.
Det er et smuk tilgang, men det er samtidig naivt. Mod top 6-holdene har det altså lignet drenge mod mænd, uanset om man synes det er en unødig hård retorik.
På den anden side, bakker jeg op om det mod Menno og co. udviser. Det er en dirkete kontrast til Hiljemark, der i min verden forspilde muligheden for at opbygge noget i 1. divsiosn, og i stedet tog et defensivt udgangspunkt.
Jeg håber vi tager et lidt mere kompromissøgende udgangspunkt resten af sæsonen. FCK-kampen var et godt eksempel, hvor vi formåede at gøre det kompakt, uden at parkere bussen og samtidig kom fik frem til chancer. Hvorfor gik vi væk fra den tilgang til FCM-kampen?
For mig at se giver det fin mening at vi har haft svært ved at praktisere vores spil mod bedre modstandere, det er jo en spillestil hvor vi forsøger at sætte os på kampene og presse modstanderne. Her har klubber som Vejle og Lyngby, der har et defensivt koncept, en bedre chance. Til skal vi gerne kunne se vores spil lykkes mod vores konkurrenter i bunden. Vores spil blev kaldt naivt i starten af sæsonen og vi fik jo nogle snittere, men det var sjovt også her at vi spillede nogle gode kampe og tog de sejre vi har fået. Der var dog også marginaler til forskel.
Men ja, spillestilen skulle have været sat fra første dag i 1. division og vi kunne have brugt hele sæsonen på at gøre os dygtige. Vi havde stået så meget stærkere til superliga starten med et helt indøvet koncept.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
calciomania
- 2. div

- Geografisk sted: Aalborg
Det var mange gode offensive takter mod FCM, i hvert fald i anden halvleg, hvor man burde have scoret et mål mere (ikke sandt, Mathias Jørgensen?!). Men igen igen halter defensiven gevaldigt og FCM kunne jo have scoret 6-7 mål. Der gives fortsat alt for mange nemme chancer væk. Bare se scoringerne, som alle var ret billige. Første mål: FCM får uhindret lov at løbe slalom helt ind i feltet og da Müller klarer, er ingen klar til at tage riposten. Andet mål: 3-4 gange har man chancen for at cleare, men det lykkes ikke. Meget løst forsvarsspil. Tredje mål: vanvittigt flot mål, ja. Men hvorfor får Osorio lov til at skyde udenfor feltet, når han et halvt minut forinden netop har demonstreret fantastisk sparketeknik ved at ramme trekantssammenføjningen fra 30 meter? Fjerde mål: okay, der er kampen reelt afgjort....men det var jo nærmest et selvmål, da den næppe var gået i nettet uden Jimenez´ afretning.
Heldigvis står den nu kun på kampe mod hold fra Bund 6 og de ligger jo betydeligt bedre til holdet. Der skal også til at komme points i hus, da Sønderjyske og Lyngby presser gevaldigt på bagfra. Men jeg tror stadig, at offensivt er AaB formentlig bedre end rivalerne, så hvis man kan få en smule mere styr på defensiven og spille lidt mere kompromisløst dernede, så er overlevelse absolut stadig muligt.
Om enkeltmandspræstationerne:
Müller: virker sikker i målet, synes jeg. Generelt en god sæson af ham.
Kasper J: en af hans bedre kampe, rigtigt flot mål.
Pudel og Kramer: lidt for løst forsvarsspil i flere tilfælde, men de får heller ikke meget opbakning fra den defensive midtbane.
Kasper Davidsen. jeg synes han er for ufærdig til at være stamspiller. Han bliver sikkert god, men jeg synes ikke han er helt parat endnu. Giv ham en pause. Dog er jeg med på, at han ikke er den eneste unge ufærdige spiller, men man kan vel ikke spille med dem alle på én gang, hvis man vil blive i Superligaen...Davidsen synes jeg er en af de unge, der tilfører holdet mindst p.t. Men andre er sikkert uenige.
Travis Hernes: meget elegant i sit løb og god boldomgang, jeg synes han virker lovende. Defensivt heller ikke ringe.
Hansen-Aarøen: Mr. Tattoo havde mange gode løb og ser ud til at have et godt blik for spillet, men hans sidste aflevering og berøring var ofte mangelfuld.
Arnorsson: udenfor bedømmelse grundet skaden.
Jimenez: bortset fra afretningen til FCM´s 4-1-scoring, gør han det pænt, i betragtning af at han spillede som venstre back, da han kom ind.
Ross: meget op og ned, men fantastisk oplæg til målet. Var det ikke 3-4 mand, han fik afdriblet der?
Mathias Jørgensen: kommer stadig til chancerne og det er lovende, men skarpheden mangler p.t. Den må han godt finde frem igen mod Sønderjyske og fremad.
Bomholt: virker ret usynlig, ikke en af hans bedste kampe og han blev da fair nok også udskiftet.
Seydel: viste ikke så meget, synes jeg. Han havde et frisk forsøg fra midterlinien, men der ramte han bolden helt skævt.
Jasson: gjorde et pænt indhop med enkelte gode actions.
Marc Nielsen og Kelvin John: for kort spilletid til at jeg vil vurdere deres indsats.
Heldigvis står den nu kun på kampe mod hold fra Bund 6 og de ligger jo betydeligt bedre til holdet. Der skal også til at komme points i hus, da Sønderjyske og Lyngby presser gevaldigt på bagfra. Men jeg tror stadig, at offensivt er AaB formentlig bedre end rivalerne, så hvis man kan få en smule mere styr på defensiven og spille lidt mere kompromisløst dernede, så er overlevelse absolut stadig muligt.
Om enkeltmandspræstationerne:
Müller: virker sikker i målet, synes jeg. Generelt en god sæson af ham.
Kasper J: en af hans bedre kampe, rigtigt flot mål.
Pudel og Kramer: lidt for løst forsvarsspil i flere tilfælde, men de får heller ikke meget opbakning fra den defensive midtbane.
Kasper Davidsen. jeg synes han er for ufærdig til at være stamspiller. Han bliver sikkert god, men jeg synes ikke han er helt parat endnu. Giv ham en pause. Dog er jeg med på, at han ikke er den eneste unge ufærdige spiller, men man kan vel ikke spille med dem alle på én gang, hvis man vil blive i Superligaen...Davidsen synes jeg er en af de unge, der tilfører holdet mindst p.t. Men andre er sikkert uenige.
Travis Hernes: meget elegant i sit løb og god boldomgang, jeg synes han virker lovende. Defensivt heller ikke ringe.
Hansen-Aarøen: Mr. Tattoo havde mange gode løb og ser ud til at have et godt blik for spillet, men hans sidste aflevering og berøring var ofte mangelfuld.
Arnorsson: udenfor bedømmelse grundet skaden.
Jimenez: bortset fra afretningen til FCM´s 4-1-scoring, gør han det pænt, i betragtning af at han spillede som venstre back, da han kom ind.
Ross: meget op og ned, men fantastisk oplæg til målet. Var det ikke 3-4 mand, han fik afdriblet der?
Mathias Jørgensen: kommer stadig til chancerne og det er lovende, men skarpheden mangler p.t. Den må han godt finde frem igen mod Sønderjyske og fremad.
Bomholt: virker ret usynlig, ikke en af hans bedste kampe og han blev da fair nok også udskiftet.
Seydel: viste ikke så meget, synes jeg. Han havde et frisk forsøg fra midterlinien, men der ramte han bolden helt skævt.
Jasson: gjorde et pænt indhop med enkelte gode actions.
Marc Nielsen og Kelvin John: for kort spilletid til at jeg vil vurdere deres indsats.