AaB - FCM 9. marts, 2025, Superliga rd. 21

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: AaB - FCM 9. marts, 2025, Superliga rd. 21

Indlæg af Hovedet » 9. mar 2025, 16:23

Forza skrev:
9. mar 2025, 16:11
Baatnakken skrev:
9. mar 2025, 16:09
Det her hold mangler noget rygrad, det er sgu ikke et kvalitetsstempel i sig selv at stille med det yngste hold. Der mangler kvalitet og erfaring
Enig. Men der er stadig mere rygrad end i holdet der rykkede ned anført af Lucas.

Men det bliver alt for nervepirrende det nedrykningsspil….
AaB i foråret 2023 var klasser over det nuværende hold. Det samme var det hold, der optrådte i 1. division i efteråret 2023. Jeg skal ikke kunne sige noget om rygrad eller lignende, for hvad i alverden kan vi bruge det til, når holdet aldrig vinder og stort set heller aldrig får point.

SSE22 har haft oceaner af tid til at forberede sig til denne sæson, og man kunne vel som minimum have forventet et hold med en ærlig chance for at nå top 6 - som har været en selvfølge i de 33 år, der er gået forud for denne sæson. I stedet kommer man rendende med et miskmask af tilfældige udlændinge, og nu står folk i ramme alvor og oplever det som en ubetinget succeshistorie, hvis AaB lige præcis skulle undgå en nedrykning!

Og hvad skulle succeskriteriet så være for næste sæson? Eller sæsonerne derefter?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 9. mar 2025, 16:23

De her hold med stærke presspil, som fcm og Agf, dem kæmper vi gevaldigt med. Det var ikke overraskende at vi tabte. Vi har behov for at få Widell tilbage på banen meget snart, så han er i 100% til når vi sådan set tager hul på slutspillet og kampen om at ende over stregen.

Man vidste dog bare at Sif ikke kunne finde ud af at løse Lyngby, der har held med at stå meget lavt mod bedre hold, ligesom VB havde held med mod dem. De her 2 kampe mod fck og fcm lå på et lorte tidspunkt, for det var kun SE og FCN kampene der passede godt til os her i foråret. Vi skal ud og have den sejr mod SE så vi kan få 6 point ned igen og have mere at give af igen. Men man vidste bare at risikoen var der for at et af de 2 hold under stregen fik et par sejre, med det program der var. Det ville også have været udfaldet når bund 6 slutspillet starter, det er 6 points kampe, så bunden kan bevæge sig hurtigt. Og afstanden kan bevæge sig hurtigt også.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 9. mar 2025, 16:29

Vi har haft et latterligt svært startprogram efter vinter, og jeg havde ærligt ikke forventet mange point. Formentlig et eller potentielt tre på en god dag. Så jeg er ikke så bekymret der.

Det er selvfølgelig mindre ideelt, at både Lyngby og Vejle er kommet okay ud, men de har hver især fået tre point mod Silkeborg, som har præsteret helt horribelt i de to kampe. Derudover er SønderjyskE også kommet ringe fra land (7-9-13 FCK).

Det er bekymrende at:
- Widell er skadet
- Vores forsvar stadig har enorme udfald
- Vi udnytter ikke vores gode perioder

De tre ting kan sagtens blive afgørende i en nedrykningsstrid, og jeg tror også vi kan få en rigtig neglebider, men jeg tror ikke at de tre andre hold omkring os er bedre over 10 kampe.

At vi er markant vagere end topholdene er træls og frustrerende. Men ikke overraskende eller bekymrende.

Første finale er næste runde.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 9. mar 2025, 16:36

Kunji skrev:Vi har haft et latterligt svært startprogram efter vinter, og jeg havde ærligt ikke forventet mange point. Formentlig et eller potentielt tre på en god dag. Så jeg er ikke så bekymret der.

Det er selvfølgelig mindre ideelt, at både Lyngby og Vejle er kommet okay ud, men de har hver især fået tre point mod Silkeborg, som har præsteret helt horribelt i de to kampe. Derudover er SønderjyskE også kommet ringe fra land (7-9-13 FCK).

Det er bekymrende at:
- Widell er skadet

De tre ting kan sagtens blive afgørende i en nedrykningsstrid, og jeg tror også vi kan få en rigtig neglebider, men jeg tror ikke at de tre andre hold omkring os er bedre over 10 kampe.

At vi er markant vagere end topholdene er træls og frustrerende. Men ikke overraskende eller bekymrende.

Ok latterligt svært start program, betyder så at vi ikke kan få point. Hold nu kæft. Uanset hvornår på sæsonen vi har mødt et top 6 hold, har vi set ringe ud.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 9. mar 2025, 16:36

Nu begynder grædekonerne herinde naturligvis at trække det hvide flag, vi har haft et kampprogram mod top 3 plus fcn. Vi har set en hel del bedre ud mod bund 6 i denne sæson, så det var næsten forventet da vi så programmet. Vi havde 2-3 kampe i efteråret hvor vi havde hold nede i sækken.

Den her sæson ville altid gå hen og være en udfordring for enhver oprykker, vi har lavet om på mange ting. Vi skal tilbage på sporet igen mod SE, som er et hold vi bør slå, og vi skal gerne have 3 point så vi kan få stregen lidt på distance igen. Heldigvis er SE et hold der heller ikke trækker point mod top 6 holdene, og kæmper defensivt, så dem holder vi os bag os inden næste rundes 6 point kamp.

Men jeg vil gerne stille spørgsmålstegn ved hvordan vi har grebet kampene mod, især top 3, an denne sæson. Der sker ting og sager til sommer i vinduet, hvis vi bliver oppe, så lad os nu få slået enten SE eller Lyngby, for ejerne har knap nok haft tid til at få implementeret deres strategi. Det tager tid at ændre så meget.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 9. mar 2025, 16:47

1885Cricket skrev:
9. mar 2025, 16:36
Kunji skrev:Vi har haft et latterligt svært startprogram efter vinter, og jeg havde ærligt ikke forventet mange point. Formentlig et eller potentielt tre på en god dag. Så jeg er ikke så bekymret der.

Det er bekymrende at:
- Widell er skadet

Ok latterligt svært start program, betyder så at vi ikke kan få point. Hold nu kæft. Uanset hvornår på sæsonen vi har mødt et top 6 hold, har vi set ringe ud.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har vist heller ikke skrevet andet. Kan du ikke læse?
Og så er det jo ret godt, at vi ikke skal møde flere top-6 hold denne sæson.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 9. mar 2025, 16:48

Kunji skrev:
9. mar 2025, 16:29
Vi har haft et latterligt svært startprogram efter vinter, og jeg havde ærligt ikke forventet mange point. Formentlig et eller potentielt tre på en god dag. Så jeg er ikke så bekymret der.

Det er bekymrende at:
- Widell er skadet

Præcis, vi har reelt kun FCN og SE her i foråret hvor vi burde kunne tage sejren, især med den måde vi spiller. Men vi har set en hel del bedre ud mod bund 6 i den her sæson, og burde have større chancer imod bund 6, når det går løs, medmindre nerverne sidder uden på tøjet og de ikke spiller op til niveau. Og da jeg så de andre holds kampprogrammer, kunne man godt ane at den kamp mod SE ville blive den vigtigste. Kan vi få 6 point ned til stregen, mod et SE hold der har et forsvar der er til at tale med, så kan det give os en afstand der giver os et godt afsæt.

Men de her 6 pointskampe er virkeligt noget der kan rykke hurtigt rundt på tingene, så uanset hvad ville der komme spillerunder hvor stregen bevæger sig, og det kan give noget nervøsitet og frustration, og det er derfor jeg meget gerne vil have de 3 point på næste søndag, så vi kan spille op til niveau. Vi har generelt haft et godt tag på bund 6, så hvis ellers vi kan få Melker tilbage på 100% meget snart, så vil jeg mene vi har de bedste odds for at være en af de 2 hold der bliver oppe. Men nogle havde slet ikke forberedt sig på at bunden kunne flytte sig, mens vi mødte fck, fcm og agf.

Men folk der har troet at stregen var på en eller anden magisk afstand og vi ikke ville blive involveret må ikke have set kampprogrammet for bund 4 i foråret. Heldigvis er det nu slut med kampe mod top 3 for i år.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 9. mar 2025, 17:04

Fra nu af, begynder det for alvor at tælle. Ikke flere top-6 hold, men udelukkende konkurrenter til nedrykning, nu skal vi satme hanke op i os selv.
Havde håbet på, at vi kunne tanke lidt selvtillid i dag hen mod SE-kampen, men i stedet får vi endnu en afklapsning. Trænerteamet har en stor opgave foran sig, for at samle holdet op, inden den meget vigtige kamp i Haderslev.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 9. mar 2025, 17:12

Det eneste jeg kan sige efter de første fire kampe er, at vi har fået et point mere end forventet.
At basere en helt masse på de kampe, såsom at “nu ligner vi en nedrykker” er altså tosset.

Nu begynder den reelle overlevelseskamp, det bliver en sand gyser mod sønderjyske næste gang! Håber og tror mange tager den lange tur til Haderslev! :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. mar 2025, 17:22

troelsh skrev:
9. mar 2025, 17:12
Det eneste jeg kan sige efter de første fire kampe er, at vi har fået et point mere end forventet.
At basere en helt masse på de kampe, såsom at “nu ligner vi en nedrykker” er altså tosset.

Nu begynder den reelle overlevelseskamp, det bliver en sand gyser mod sønderjyske næste gang! Håber og tror mange tager den lange tur til Haderslev! :aabfan:
Mja, jeg havde nok håbet, vi kunne have truet FCN mere på hjemmebane, og så måske snyde et af de andre tophold for et enkelt point (det lykkedes så også). Det har jo ikke været helt på månen på den måde, men træls med de store nedlerlag, selvfølgelig. At et af de andre nedrykningshold er kommet i gang kan vel heller ikke overraske. Jeg er lidt træt af, det lige skal være Lyngby, men sådan er det så.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 9. mar 2025, 17:25

Hovedet skrev:
9. mar 2025, 16:23
Forza skrev:
Baatnakken skrev:
Det her hold mangler noget rygrad, det er sgu ikke et kvalitetsstempel i sig selv at stille med det yngste hold. Der mangler kvalitet og erfaring
Enig. Men der er stadig mere rygrad end i holdet der rykkede ned anført af Lucas.

AaB i foråret 2023 var klasser over det nuværende hold. Det samme var det hold, der optrådte i 1. division i efteråret 2023. Jeg skal ikke kunne sige noget om rygrad eller lignende, for hvad i alverden kan vi bruge det til, når holdet aldrig vinder og stort set heller aldrig får point.

SSE22 har haft oceaner af tid til at forberede sig til denne sæson, og man kunne vel som minimum have forventet et hold med en ærlig chance for at nå top 6 - som har været en selvfølge i de 33 år, der er gået forud for denne sæson. I stedet kommer man rendende med et miskmask af tilfældige udlændinge, og nu står folk i ramme alvor og oplever det som en ubetinget succeshistorie, hvis AaB lige præcis skulle undgå en nedrykning!

Og hvad skulle succeskriteriet så være for næste sæson? Eller sæsonerne derefter?
Seriøst!?! Du har set, at vi de seneste mange år har kæmpet med Brøndby om, hvem der kan have det største underskud hvert år, ikke???
Læg dertil, at vores akademi i mere end et årti af årsager ingen rigtigt kender, er gået fra at være et af landets fineste til nærmest ikke-eksisterende. AaB har på mange måder ikke været attraktiv at investere i, og når man nu ikke har en milliardær til at hælde ubegrænsede midler i klubben, er det bare sådan virkelighedens verden ser ud.

Men jeg er enig i, at selv om vi redder os i år, ser det bekymrende ud næste år, hvor OB formodentlig ikke er en givet nedrykker.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. mar 2025, 17:30

AaBWanKenobi skrev:
9. mar 2025, 17:25
Hovedet skrev:
Forza skrev:
Baatnakken skrev:

Seriøst!?! Du har set, at vi de seneste mange år har kæmpet med Brøndby om, hvem der kan have det største underskud hvert år, ikke???
Læg dertil, at vores akademi i mere end et årti af årsager ingen rigtigt kender, er gået fra at være et af landets fineste til nærmest ikke-eksisterende. AaB har på mange måder ikke været attraktiv at investere i, og når man nu ikke har en milliardær til at hælde ubegrænsede midler i klubben, er det bare sådan virkelighedens verden ser ud.

Men jeg er enig i, at selv om vi redder os i år, ser det bekymrende ud næste år, hvor OB formodentlig ikke er en givet nedrykker.
Som jeg nævnte tidligere: Der skal ske ting og sager i sommerpausen. Og der er jo ikke nogen grund til at formode, det kommer til at dreje sig om at forlænge med Aarøen og Hernes (selv om særligt sidstnævnte ville være lidt en drømme-signing). Desuden siger vi jo farvel til Kramer og Widell, så altså, SELV om vi selvfølgelig redder os, så kommer man alligevel til at skulle finde spillere til start-11. Og ikke bare 1 eller 2.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. mar 2025, 17:37

Sauer skrev:
9. mar 2025, 16:13
R Rosenberg skrev:
9. mar 2025, 16:02
Sauer skrev:
9. mar 2025, 16:00
R Rosenberg skrev:
9. mar 2025, 15:56
Sauer skrev:
9. mar 2025, 15:54
R Rosenberg skrev:
9. mar 2025, 15:48
Hold kæft, hvor gør de børn det nemt for deres modstandere.
De fleste er nok enige i, at vi har været dårlige igen i dag. Men hvorfor behovet for at køre på med klovneklub, børn osv?
Fordi det jo er børn mod voksne mænd. Det er jo indiskutabelt.
Det er et bedre hold mod et dårligere hold.
Whatever floats your boat.
Ved sgu ikke, om min båd er oven vande. Jeg er træt af vores spil og resultater. Synes bare, din debatstil til tider er absurd.
Fordi jeg kalder det børn mod mænd? Er det ikke pænt gængs lingo i fodbold? Jeg erindrer ellers at have både hørt og læst det masser af gange i både danske og udenlandske medier, når emnet er fodbold.

Jeg anerkender ikke, at det bare er et bedre hold mod et dårligere hold. Jeg mener, at alder, erfaring og robusthed fysisk og mentalt spiller en rolle i fodbold. Det kan du så være uenig i, men at kalde det absurd, fordi jeg ikke er enig med dig, er... absurd.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. mar 2025, 17:38

Martino1 skrev:
9. mar 2025, 16:15
Sauer skrev:
9. mar 2025, 16:13
R Rosenberg skrev:
9. mar 2025, 16:02
Sauer skrev:
9. mar 2025, 16:00
R Rosenberg skrev:
9. mar 2025, 15:56
Sauer skrev:
9. mar 2025, 15:54

De fleste er nok enige i, at vi har været dårlige igen i dag. Men hvorfor behovet for at køre på med klovneklub, børn osv?
Fordi det jo er børn mod voksne mænd. Det er jo indiskutabelt.
Det er et bedre hold mod et dårligere hold.
Whatever floats your boat.
Ved sgu ikke, om min båd er oven vande. Synes bare, din debatstil til tider er absurd.
Det er desværre blevet helt Bodega-diskussionsstil fra Rosenberg…engang var der fornuft og nuancer i hans indlæg - de er desværre forsvundet. Håber de kommer tilbage.
Jeg er uenig.
Ædruelighedens stemme

Noerresundby
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Noerresundby » 9. mar 2025, 17:42

Hovedet skrev:
9. mar 2025, 16:05
Man kan vel næppe forvente, at et i huj og hast sammensat discounthold skulle kunne præstere stort bedre end det, vi generelt har været vidne til fra dette AaB-hold; der vel at mærke alene ligger over nedrykningsstregen som følge af de sejre, der blev hentet i begyndelsen af sæsonen. Det er indiskutabelt, at dette hold er for ringe til at spille i Superligaen.

Det er jo ikke spillerne, der ikke præsterer, for de har ganske enkelt ikke tiltrækkeligt niveau. Det er derimod klubben - hvilket vil sige SSE22 - der ikke præsterer. Hele ansvaret for den nuværende misere skal således placeres hos SSE22, for det er en uansvarlighed uden sidestykke i AaBs historie, at SSE22 har stillet med en sådant mandskab i denne sæson.
Selvfølgelig er det SSE22s ansvar, uanset om det går godt eller skidt. Men, de er jo de eneste som turde at tage det ansvar på sig, da alle andre løb væk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. mar 2025, 17:47

Brodernumsi skrev:
9. mar 2025, 17:04
Fra nu af, begynder det for alvor at tælle. Ikke flere top-6 hold, men udelukkende konkurrenter til nedrykning, nu skal vi satme hanke op i os selv.
Havde håbet på, at vi kunne tanke lidt selvtillid i dag hen mod SE-kampen, men i stedet får vi endnu en afklapsning. Trænerteamet har en stor opgave foran sig, for at samle holdet op, inden den meget vigtige kamp i Haderslev.
Enig. Vi skal nulstille rent mentalt nu og ikke lade os påvirke for meget af den dårlige start på foråret. Der er afgjort ting der bekymrer men der er nogle helt andre kampe der venter nu. Vi kan starte med at tage til Haderslev og vinde, det trænger vi virkelig til, og det vil give et godt boost ind i nedrykningsspillet.

Jørgensen skal finde skarpheden frem igen og så må Widell meget gerne være klar snart.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 9. mar 2025, 17:58

Gentleman Finn skrev:
9. mar 2025, 16:36
Nu begynder grædekonerne herinde naturligvis at trække det hvide flag, vi har haft et kampprogram mod top 3 plus fcn. Vi har set en hel del bedre ud mod bund 6 i denne sæson, så det var næsten forventet da vi så programmet. Vi havde 2-3 kampe i efteråret hvor vi havde hold nede i sækken.

Den her sæson ville altid gå hen og være en udfordring for enhver oprykker, vi har lavet om på mange ting. Vi skal tilbage på sporet igen mod SE, som er et hold vi bør slå, og vi skal gerne have 3 point så vi kan få stregen lidt på distance igen. Heldigvis er SE et hold der heller ikke trækker point mod top 6 holdene, og kæmper defensivt, så dem holder vi os bag os inden næste rundes 6 point kamp.

Men jeg vil gerne stille spørgsmålstegn ved hvordan vi har grebet kampene mod, især top 3, an denne sæson. Der sker ting og sager til sommer i vinduet, hvis vi bliver oppe, så lad os nu få slået enten SE eller Lyngby, for ejerne har knap nok haft tid til at få implementeret deres strategi. Det tager tid at ændre så meget.
Uanset hvem vi har mødt er det stærkt bekymrende at vi ikke har vundet en Superliga kamp siden 30.september, det er immervæk et stykke tid siden

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 9. mar 2025, 18:46

Hovedet skrev:
Forza skrev:
Baatnakken skrev:

De fejler stort på ikke at få en kvalificeret midtbane spiller ind der kan skabe ro. Jeg har flere gange sagt de har undervurdere nivuer i superligaen, at se så endnu engang gør det her i vinter vinduet er utilgiveligt. Rykket vi ned så tror jeg det bliver svært med den økonomi vi har

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 9. mar 2025, 18:50

Funky skrev:
9. mar 2025, 17:22
troelsh skrev:

Mja, jeg havde nok håbet, vi kunne have truet FCN mere på hjemmebane, og så måske snyde et af de andre tophold for et enkelt point (det lykkedes så også). Det har jo ikke været helt på månen på den måde, men træls med de store nedlerlag, selvfølgelig. At et af de andre nedrykningshold er kommet i gang kan vel heller ikke overraske. Jeg er lidt træt af, det lige skal være Lyngby, men sådan er det så.
Bare det der ikke er fra den samme bruger der snakkede om 200m fra dig sse 😅

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. mar 2025, 19:06

DenSataniskeHest skrev:
9. mar 2025, 18:50
Funky skrev:
9. mar 2025, 17:22
troelsh skrev:

Bare det der ikke er fra den samme bruger der snakkede om 200m fra dig sse 😅
Øh...what?

Besvar