Well, lige præcis den beskrivelse Bum kommer med passer på mig. Jeg står altid på Vesttribunen med mine to døtre, jeg har stået der til rigtig mange kampe, synger altid med og har været på stadion siden 1983.Bum skrev: ↑4. nov 2019, 21:26Jeg betvivler skam ikke, at en aktion som i går skaber sammenhold blandt de personer, der står midt i showet.Sanchez94 skrev: ↑4. nov 2019, 19:32Sammenhæng mellem Tifo Kaos og Auxilia som grupper og deres økonomiske grundlag = Ingenting.Bum skrev: ↑3. nov 2019, 21:07Det ville da være på sin plads. Ærgerligt at sammenholdet på tribunen skal lide under sådan et stunt. Derudover er der vel mange ikke-indviede, der stiller sig selv spørgsmålet, hvad sammenhængen er mellem Tifo Kaos og Auxilla. Og om man støtter et stunt som i dag ved at støtte Tifo Kaos.Mogens skrev: ↑3. nov 2019, 20:50Lad os så håbe, at de (Auxilia) også betaler bøden, som sikkert tilfalder AaB, for mig bekendt er det stadig ulovligt med pyro.Gamen skrev: ↑3. nov 2019, 18:31Ja, lad os endelig have et eller andet københavner-skvat til at fortælle os, hvem der er en skændsel for fankulturen i Aalborg. Pas din egen baghave.
Lækkert pyro-show og tillykke med de 10 år til Auxilia, der leverede en velfortjent fuckfinger til Paul Andersen og hans fodsoldater der har pisset på det aalborggensiske fanmiljø i 20 år.
Hvis der er et klart svar på ovenstående, så håber jeg da at Tifo Kaos melder klart ud.
Sammenholdet på tribunen? Du er et forvirret individ, hvis du stod midt i showet, ville du vide at det ingen skade gør og skaber sammenhold.
Men nu er der jo godt nok en del mennesker på vesttribunen, der ikke står midt i showet, men som stadig er AaB-fans, og som stadig bidrager til stemningen i mere eller mindre grad. Måske du ikke synes, de er en del af sammenholdet på tribunen, og måske du ikke synes, at deres mening tæller. Det må du jo om. Ikke desto mindre er det rent faktisk rigtige mennesker, der der teoretisk set kan have en anden holdning end dig. Så jeg føler mig egentlig ikke særlig forvirret.
Jeg er snart 50 år, og hvis der er en ting jeg har lært, så er det ikke at have holdninger på andres vegne - eller for den sags skyld at skulle føle mig kaldet til at prøve at retfærdiggøre den ene eller den anden holdning.
Jeg kan blot konstatere, at vi stod lige ved siden af pyro-showet i går (som i 1 m til højre for), og hverken jeg eller mine døtre oplevede det som andet end en stærk markering af en markant gruppe på stadion. Der var ingen ballade eller skubben, blot fed stemning og sammenhold MED AaB og MOD midtjyderne.
Jeg tænker da også, at det er ærgerligt, at der ryger en finke af panden, og at en bliver grebet så meget af stemningen, at der smides noget på banen. Jeg ville ikke selv have gjort det, ligesom jeg ikke ville kaste med øl. Men på den anden side hører ølbadet efter scoringer ligesom med til Vest, og vi tager det med som en del af oplevelsen.
Banekast fraset, så synes jeg der skal være plads til vildskaben - og hvis jeg en dag ikke synes det er fedt at stå midt i, så er der masser af andre pladser, jeg kan vælge på stadion.
På de høje nagler: I et samfund hvor alle retter ind, kun er noget værd, hvis de scorer 12-taller og hvor alle i større eller mindre grad er berøringsangste, så finder jeg det fremragende, at der er en platform for følelser, stolthed og vildskab. Det er i bund og grund det fodbold handler om.
Du behøver ikke at være enig - jeg kan fint stå alene med min holdning, sålænge vi står sammen om AaB.