thomasjn skrev:Buzz Killington skrev:thomasjn skrev:Mener også vi skal over en million euro på trods af den korte tid til kontraktudløb. Vi er ikke tvunget til at sælge, hvilket i sig selv er en fordel. Derudover er der mere aktivitet i sommervinduet og man kan måske få en budkrig ligesom mange klubberne vil have trupperne på plads tidligt. Gaarde skal derfor vise, at klubben også kan have is i maven ifht. salg. At knægten tilmed også er begyndt at lave mål må også være en positiv faktor for prisen.
Hvis vi nu ikke havde Thomsen i stalden, ville i saa vaere villige til at kaste omkring 7 millioner efter en spiller med Thomsens niveau, for seks maaneders leje?
Det lyder godt nok som en helt vild investering for en superliga spiller, for seks maaneder med nul videresalgspotentiale. I mine oejne kunne de 7 investeres langt bedre andetsteds.
Jeg syntes det ville vaere fornuftigt at saelge Thomsen til 3-4 mio.
Nu vil købende klub jo 1) have ham i længere tid og sikre sig de får ham før andre 2) jeg er uenig i, at der ikke skulle være videresalgspotentiale i Thomsen 3) pengene er bare større i udlandet. En konkurrencesituation er trods alt nok nødvendig, men at Thomsen sælges for 7 millioner har jeg svært ved at se skulle være nogen specielt vild pris.
Jeg tror jeg var uklar. Der er naturligvis videresalgspotentiale for den klub han havner i. Der ville dog ikke vaere videresalgspotentiale hvis vi lejer en spiller til 7 mio kr i et halvt aar. Min pointe var: at sige
nej til et bud paa 7 mio, er principielt det samme som at sige
ja til et lejemaal paa en spiller for seks maaneder til 7 mio kr. Det er mange penge for en spiller, specielt naar vi ikke kan tjene en krone for ham efter de seks maaneder. Der er ikke videresalgspotentiale i en lejespiller.
Der er en
endowment effekt her, som goer at vi tilskriver vores egne spiller alt for stor vaerdi, blot fordi han er vores. Hvis vi stod og skulle hente en spiller med Thomsens niveau for seks maaneder til 7 mio kr, ville de fleste herinde vaere enige i at det ville vaere alt alt for meget, og at de penge kunne bruges bedre et andet sted. Ud fra det kan man konkludere at 7 mio er alt for hoejt et prisskilt for Thomsen, og vi boer vaere tilfredse med mindre, selvom vi naturligvis ikke skal sige nej til et bud paa 7 mio.
Et andet spoergsmaal er saa om vi er i stand til at faa 7 mio eller mere for Thomsen, og det afhaenger jo af om den rette klub melder sig, og hvor mange der melder sig. Jeg tvivler dog, og tror som sagt 3-4 er mere plausibelt.
Haaber det er mere klart hvad jeg mener nu.