Patmand skrev: ↑12. maj 2025, 10:44
jonas386 skrev: ↑12. maj 2025, 10:26
FIDEL skrev: ↑12. maj 2025, 09:31
Det værste er, at en dansk sportslig ledelse med kendskab til dansk fodbold, ville få langt mere ud af det spillerbudget AaB har. Der er f.eks. mere kvalitet i 1. division end det skrammel SSE22 har hentet ind.
Isoleret set er det positivt, at vores egne talenter som Bomholt og Davidsen har formået at slå 2 lejespillere af, som skulle have været forstærkninger. MEN det siger desværre rigtig meget om manglen på kvalitet samt om hvordan disse lejespillere reagerer på modgang.
Det er én af grundene til, at jeg håber på danske/nordjyske investorer overtager klubben - også selvom budgettet bliver lavere. Faglighed med erfaring fra dansk fodbold er den eneste måde at komme videre på, efter min mening.
Igen, AaB klarede helt fint at rykke ned med et større budget, mere prominente spillere og en dansk ejerkreds. Det er en dansk ledelse med danske (nordjyske) ejere, der har bragt os i det her morads, og er grunden til vi er endt med at overlade tøjlerne til tyskerne. Tyskerne var aldrig kommet til, hvis klubben var i den tilstand som en del herinde åbenbart tror vi var i.
Det er jo et fint nok håb, men det er imo det samme som bare at smide håndklædet i ringen og satse på en tilværelse som divisionsklub. Det tror jeg ikke på at AaB kan overleve. Og det er ment helt bogstaveligt.
Det morads vi står i lige nu, med en større gruppe spillere der ikke har niveau til Superligaen, den ringeste trup i mands minde, én sejr i tyve kampe - det er tyskerne der har bragt os hertil.
Jeg har sagt det et par gange efterhånden i løbet af denne sæson: “jeg vil have SSE22 for fuld udblæsning”. Og hvorfor så det? Jo, for fra begyndelsen har jeg ikke et sekund troet på deres projekt, og jeg har ikke ønsket at man kunne undskylde dem med, at de slæber rundt på noget fra fortiden. Og jeg skal lige love for vi har fået SSE22 for fuld udblæsning…og det er fandme ikke kønt det vi er vidne til.
Tænk sig at deres plan var at vise omverdenen, at de simpelthen er fantastiske til at gå ind og ændre radikalt på en masse ting i en fodboldklub og opnå stor succes. Nøj hvor er de dumpet!
Jeg tror du står ret alene med din benovelse af dem.
Jeg er ikke benovet, jeg har bare markant længere snor end så mange andre herinde, fordi de folk tilsyneladende har glemt (eller måske aldrig forstået) hvilken position vi kom fra, og hvor stærkt det er gået i dansk fodbold i navnlig de sidste 3-5 år. Der er begyndt at sprede sig sådan en Trump-agtig ide om, at klubben faktisk var super veldrevet, og slet ikke havde kurs direkte imod konkursens afgrund, og at de onde tyskersvin formåede at vriste klubben ud af lokale hænder med flot snak og løfter. Om det bunder i ond vilje, dårlig hukommelse, benægtelse eller noget 4. ved jeg ikke, men det er ikke tyskernes skyld at vi er i en position hvor vi tilsyneladende er nede med 35+ millioner allerede når sæsonen starter.
Ja, det er dumpet, men der var også behov for at ændre radikalt på tingene. Både på og udenfor banen. Det er eks. først med SSE22's tilgang at vi er begyndt at investere i specialtrænere og forsøgt at professionalisere en ungdomsafdeling, der kun er blevet ringere og ringere over de seneste 7-10 år. Vi er blevet distanceret, og havde ikke en ejerkreds der vidste hvad det kræver at skabe en professionel fodboldklub, og selv hvis de gjorde, var der ikke lyst eller penge til at gøre forsøget. Jeg kan godt fornemme, at en del herinde havde foretrukket vi lod skibet synke, hvor jeg (og måske andre) trods alt foretrækker at man gjorde forsøget.
"jeg har ikke ønsket at man kunne undskylde dem med, at de slæber rundt på noget fra fortiden"
Ja, det har sikkert haft nul betydning at vi rykkede ned - helt uden tyskernes hjælp - og sparkede bunden ud af kassen i vintervinduet lige inden nedrykningen. Det har sikkert også haft nul betydning for helhedsplanen at de første 50 millioner, kunne hældes direkte ned i det hul der hed nedrykning, ligesom det sikkert har haft nul betydning for rekrutteringen at vi kun kunne tilbyde 1. division.