Nedrykningsspil, 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af doukas » 7. maj 2025, 20:47

jonas386 skrev:
7. maj 2025, 20:32
SIF i pokalfinalen, hvilket kan være vores held når vi møder dem i næste runde. Hvis FCK kunne trække Viborg ud i en omgang forlænget spilletid, og gerne en pokalfinale til VFF, ville det være svært at bede om mere. Måske der er lys i mørket..
Finalen er den 29. maj?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 7. maj 2025, 21:41

doukas skrev:
7. maj 2025, 20:47
jonas386 skrev:
SIF i pokalfinalen, hvilket kan være vores held når vi møder dem i næste runde. Hvis FCK kunne trække Viborg ud i en omgang forlænget spilletid, og gerne en pokalfinale til VFF, ville det være svært at bede om mere. Måske der er lys i mørket..
Finalen er den 29. maj?
Det der menes, er at Sif's eneste store mål nu er pokalfinalen, den der kamp om 7. Pladsen kommer til at tage bagsædet hos langt de fleste hold. Motivation betyder noget, det er bare at se på Sif's kamp mod Lyngby, hvor de stort set lagde sig ned.

Hvor stort betydning det kommer til at have må vi jo se, fordi alle hold i nedrykningsdansen er i en kamp med sig selv også. Man kan være overtændte og ikke holde roen, det så vi jo f.eks mod Sønderjyske senest.

Viborg må vi jo nok forvente er 100% opsat på søndag hvis de bliver slået ud. Men vi håber da på en overtidsafgørelse. Og jeg håber Viborg går videre.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 8. maj 2025, 02:42

Gentleman Finn skrev:
7. maj 2025, 21:41
doukas skrev:
jonas386 skrev:
Finalen er den 29. maj?
Det der menes, er at Sif's eneste store mål nu er pokalfinalen, den der kamp om 7. Pladsen kommer til at tage bagsædet hos langt de fleste hold. Motivation betyder noget, det er bare at se på Sif's kamp mod Lyngby, hvor de stort set lagde sig ned.

Hvor stort betydning det kommer til at have må vi jo se, fordi alle hold i nedrykningsdansen er i en kamp med sig selv også. Man kan være overtændte og ikke holde roen, det så vi jo f.eks mod Sønderjyske senest.

Viborg må vi jo nok forvente er 100% opsat på søndag hvis de bliver slået ud. Men vi håber da på en overtidsafgørelse. Og jeg håber Viborg går videre.
Så det I siger er, at Silkeborg faktisk ikke gider spille den der Europa-playoff-kamp, som ligger den 1. juni (altså efter pokalfinalen) og dermed gerne vil undgå at blive nr. 7? Og det samme med Viborg, hvis de også kommer i finalen?

Det mest rationelle ville da være at gå efter 7 pladsen, selvom pokalfinale er sikret, for så at have Europa-playoff-kampen i baghånden, hvis det skulle glippe med en pokaltitel.

Den eneste betydning jeg kan se, at det her måske kan få, er at Silkeborg og Viborg (hvis de går i finalen) måske spare lidt spillere i den sidste kamp i Superligaen den 25. maj. Heldigvis møder de to hold hinanden i den sidste runde.

At spekulere i andre baner vil jeg mene er en smule naivt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 8. maj 2025, 10:21

doukas skrev:
8. maj 2025, 02:42
Gentleman Finn skrev:
doukas skrev:
jonas386 skrev:
Finalen er den 29. maj?

Så det I siger er, at Silkeborg faktisk ikke gider spille den der Europa-playoff-kamp, som ligger den 1. juni (altså efter pokalfinalen) og dermed gerne vil undgå at blive nr. 7? Og det samme med Viborg, hvis de også kommer i finalen?

Det mest rationelle ville da være at gå efter 7 pladsen, selvom pokalfinale er sikret, for så at have Europa-playoff-kampen i baghånden, hvis det skulle glippe med en pokaltitel.

Den eneste betydning jeg kan se, at det her måske kan få, er at Silkeborg og Viborg (hvis de går i finalen) måske spare lidt spillere i den sidste kamp i Superligaen den 25. maj. Heldigvis møder de to hold hinanden i den sidste runde.

Nej, nej da. Så kender du Kent Nielsen dårlig. Nu er det frem med badetøflerne indtil Pokalfinalen. Og som du siger, hvorfor give sig selv to chancer? Det vil være komplet tåbelig. Ender Silkeborg i finalen med FCK, så må vi gå ud fra silkeborgenserne snupper den igen og uden de store sværdslag.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 8. maj 2025, 10:46

NIN skrev:
8. maj 2025, 10:21
doukas skrev:
8. maj 2025, 02:42
Gentleman Finn skrev:
doukas skrev:
jonas386 skrev:
Finalen er den 29. maj?

Nej, nej da. Så kender du Kent Nielsen dårlig. Nu er det frem med badetøflerne indtil Pokalfinalen. Og som du siger, hvorfor give sig selv to chancer? Det vil være komplet tåbelig. Ender Silkeborg i finalen med FCK, så må vi gå ud fra silkeborgenserne snupper den igen og uden de store sværdslag.
Kan godt forstå, hvis Silkeborg forventer en walkover i Pokalfinalen, de er trods alt er på en 100 % winning streak i pokalfinaler de sidste 6 år.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 8. maj 2025, 10:49

Jeg tænkte da vi spillede mod Silkeborg i den sidste kamp inden vi rykkede ned, at det ville blive nemt, fordi Silkeborg ikke havde noget at spille for. Sådan gik det jo som bekendt ikke.

Så jeg regner ikke med noget overhovedet og vi er nødt til at tage kampen som om at Silkeborg spiller for mesterskabet. Det samme med Viborg på søndag.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 8. maj 2025, 13:57

haghdk skrev:
8. maj 2025, 10:49
Jeg tænkte da vi spillede mod Silkeborg i den sidste kamp inden vi rykkede ned, at det ville blive nemt, fordi Silkeborg ikke havde noget at spille for. Sådan gik det jo som bekendt ikke.

Så jeg regner ikke med noget overhovedet og vi er nødt til at tage kampen som om at Silkeborg spiller for mesterskabet. Det samme med Viborg på søndag.
Silkeborg producerede nul chancer i den kamp, det var udelukkende, pga af en kæmpe blunder fra Kramer, at de scorede. Ellers var det endt med den mest dødssyge 0-0 kamp og overlevelse.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 8. maj 2025, 15:12

Silkeborg producerede nul chancer i den kamp, det var udelukkende, pga af en kæmpe blunder fra Kramer, at de scorede. Ellers var det endt med den mest dødssyge 0-0 kamp og overlevelse.
[/quote]

Altså bortset fra et brændt straffespark og et stolpeskud...

AaB var pivringe i den kamp.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. maj 2025, 19:17

Remark skrev:
8. maj 2025, 15:12
Altså bortset fra et brændt straffespark og et stolpeskud...

AaB var pivringe i den kamp.
Enig. Det er fulstændig ligegyldigt hvilken motivation modstanderne kommer med hvis AaB stiller op handlingslammede og rystende som et espeløv. Som Kusk udtalte omkring hans anmodning om en udskiftning - han kunne simpelthen ikke holde ud at se skrækken stå malet i ansigtet på hans gamle holdkammerater.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 8. maj 2025, 21:43

AaB falder altid sammen når se selv skal levere.. de få undtagelser i historien er bare undtaglen der bekræfter reglen..

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 11. maj 2025, 16:15

Så er man fanget mellem i teorien stadig at kunne nå at hente Sønderjyske og at holde med Sønderjyske i næste uge hvor vi teoretisk set kan sikre os overlevelse - i teorien.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 11. maj 2025, 16:48

haghdk skrev:
11. maj 2025, 16:15
Så er man fanget mellem i teorien stadig at kunne nå at hente Sønderjyske og at holde med Sønderjyske i næste uge hvor vi teoretisk set kan sikre os overlevelse - i teorien.
Altså for at det skal give mening at tale om at slutte foran Sønderjyske, men bagefter Lyngby, så er vi ude i at AaB og Lyngby begge skal have 7 point og Sønderjyske 0 point.

Mon ikke alligevel mulighederne for overlevelse er langt større hvis Sønderjyske slår Lyngby.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 11. maj 2025, 20:55

Jeg finder det oplagt at Vejle slår Lyngby i morgen, og derefter bliver de over stregen. Sidste runde kampen i Lyngby bliver en kamp om 11 pladsen.

Den her sæson har haft meget tåbeligt forsvarsspil foran Vincents mål. Dengang jeg gik til fodboldtræning for snart 50 år siden, lærte jeg at hvis man vil spille bolden tilbage til egen målmand skal man altid spille bolden til nærmeste yderside af målet, det kan ofte give hjørnespark men så må man tage det forsvarsspillet derfra, og man skal slet ikke sende en hoppende bold tilbage til egen målmand indenfor rammen af hans mål.
Når Pudel ikke er på banen, er forsvaret øjeblikkeligt svækket, tankevækkende
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. maj 2025, 21:27

Det værste er, at jeg ikke kan lade være med stadig at tro på det.

Og den eneste grund til den tro er nok, at man smed Menno ud og hentede Wichmann. Det skulle man bare have gjort 1-2 måneder før.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. maj 2025, 22:25

R Rosenberg skrev:
11. maj 2025, 21:27
Det værste er, at jeg ikke kan lade være med stadig at tro på det.

Og den eneste grund til den tro er nok, at man smed Menno ud og hentede Wichmann. Det skulle man bare have gjort 1-2 måneder før.
Jeg kan godt lade være, har jeg erfaret denne aften. Sagtens, endda. De forhåbninger, jeg har omkring Wichmann, de rækker 2 år frem. I øvrigt enig mht. Menno. Spørgsmålet er, om det er gjort med det, for der er truffet SÅ dårlige beslutninger i det træner-team, og leveret SÅ dårligt på dødbolde og defensiv struktur, at det næsten er svært at tro, at det er Menno alene, som har fucket det hele op.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 11. maj 2025, 22:28

Det er jo afgjort. 1 sejr i 20 kampe - 0 sejre i nedrykningsspillet. Spørgsmålet er nu om det er Vejle eller Lyngby der skal følge os med ned.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 12. maj 2025, 07:10

Ja, det er afgjort

Vi vinder ikke to kampe i træk lige pludselig. Mangel på kvalitet er for tydelig.

Den her nedrykning kunne sagtens være undgået. I 2023 var der et chok, hvor alt for mange dygtige spillere ikke leverede i en kaosklub. I 2025 er det manglende kompetence på spiller og lederfront.

Trist, men solen er også stået op i dag

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. maj 2025, 07:40

634 skrev:
11. maj 2025, 20:55
Jeg finder det oplagt at Vejle slår Lyngby i morgen, og derefter bliver de over stregen. Sidste runde kampen i Lyngby bliver en kamp om 11 pladsen.

Den her sæson har haft meget tåbeligt forsvarsspil foran Vincents mål. Dengang jeg gik til fodboldtræning for snart 50 år siden, lærte jeg at hvis man vil spille bolden tilbage til egen målmand skal man altid spille bolden til nærmeste yderside af målet, det kan ofte give hjørnespark men så må man tage det forsvarsspillet derfra, og man skal slet ikke sende en hoppende bold tilbage til egen målmand indenfor rammen af hans mål.
Tænk sig at Vejle har muligheden for selv at afgøre det nu. Det er jo helt bindegalt, efter deres sæson.

AaB har virkelig fucket foråret op.
Tænk sig, at det nok ender med at vi mangler 3 sølle point. Og vi kunne ikke engang vinde på hjemmebane mod Vejle, Lyngby eller Sønderjyske.

Ja så, hedder det sq 1. Div.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 12. maj 2025, 08:09

Remark skrev:
12. maj 2025, 07:10
Ja, det er afgjort

Vi vinder ikke to kampe i træk lige pludselig. Mangel på kvalitet er for tydelig.

Den her nedrykning kunne sagtens være undgået. I 2023 var der et chok, hvor alt for mange dygtige spillere ikke leverede i en kaosklub. I 2025 er det manglende kompetence på spiller og lederfront.

Trist, men solen er også stået op i dag
Jeg er enig i at vi har haft mange muligheder for at undgå at ligge hvor vi gør, og det ser sort ud for AaB, men en uafgjort mellem Vejle og Lyngby vil åbne det hele igen og potentielt kunne give os en sidste hail-mary.

Vejle skal møde Viborg ude i næste runde. Den vil jeg forvente Viborg vinder. I sidste runde skal Vejle møde Sønderjyske hjemme. Lad os bare gå med at Vejle vinder den. Så ender Vejle på 26 point.

Lyngby får så ét point mod Vejle og skal møde Sønderjyske ude. Her vil jeg gætte på en hjemmebanesejr. Lyngby vil dermed have 25 point inden sidste runde.

Med ovenstående scenario vil AaB kunne afgøre det selv i sidste runde, uanset resultatet mod Silkeborg næste weekend. Det bliver stadig svært, med tanke på vores række af ikke-vundne kampe pt., men muligheden vil være der.

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 12. maj 2025, 08:09

Kristian skrev:
12. maj 2025, 07:40
634 skrev:
11. maj 2025, 20:55

Tænk sig at Vejle har muligheden for selv at afgøre det nu. Det er jo helt bindegalt, efter deres sæson.

AaB har virkelig fucket foråret op.
Tænk sig, at det nok ender med at vi mangler 3 sølle point. Og vi kunne ikke engang vinde på hjemmebane mod Vejle, Lyngby eller Sønderjyske.

Ja så, hedder det sq 1. Div.
Det groteske er jo, at det er ineffektiviteten der ender med at koste os turen ned. Jeg vil vove at påstå, at havde vi scoret på bare 5 af vores store muligheder, så havde vi overlevet på det her tidspunkt. Nå, kampe mod Aarhus Fremad og Middelbart bliver da også noget særligt.

Besvar