Træningskampe vinteren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 3. feb 2023, 16:03

doukas skrev:
3. feb 2023, 15:48
Same shit, different day
Det var igår :)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 3. feb 2023, 16:06

troelsh skrev:
3. feb 2023, 15:58
Sløjt sløjt sløjt hold vi har, jeg ved godt træningskampe er træningskampe, men alligevel Wow hvor kan vi godt glemme alt om overlevelse, hvis ikke der sker et mirakel.
De seneste 9 kampe er 6 nederlag, 2 uafgjorte og en kneben sejr over Middelfart.
Enig. Vi ligner et 1. Divisionshold.
Efter min mening bør vi stille op i en 343 formation uden Lucas og Fossum. Dette fordi vi bliver mere solide, og vi har altså et par gode kontraspillere i bakiz og Sousa.
Jeg kan også godt leve med en 352, hvor enten Lucas eller fossum udgår.

Min idealopstilling:
Mantl
Kramer Thelander Granli
Jørgensen Højholt Pedro Poulsen
Sousa Helenius Bakiz

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. feb 2023, 16:07

Gad vide hvornår vi vinder en kamp..

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 3. feb 2023, 16:10

Kristian skrev:
3. feb 2023, 16:07
Gad vide hvornår vi vinder en kamp..
17/2 tar vi den må vi gerne tabe resten op til.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 3. feb 2023, 16:21

Det er mig en gåde vi stadig ikke spiller i det mange vil kalde stærkeste opstilling. Man skulle tro det galte om at spille holdet sammen og få lidt succes. I stedet tåger hamren stadig rundt i underlige experimenter. Det gjorde han også sidst han var her, I store dele af hans tid han underlige disputioner, men det pjat har han ikke tid til nu, der skal resultater til..

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 3. feb 2023, 16:27

Resultatet taler for sig selv. Det er bare ikke godt nok. Vi må håbe, at Hamren kan udføre mirakler, men det står godt nok sløjt til. Rent mentalt må spillerne være drænet. Sejrene skal snart til at komme.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 3. feb 2023, 16:27

Man lukker stadig alt for nemt mål ind. Man skaber stadig alt for få chancer. Man har stadig svært ved at nedbryde hold der står kompakt. Man taber stadig alt for mange direkte dueller.

Trods en lang vinterpause, millioninvesteringer og oprydning i truppen er det stadig svært at få øje på nogen som helst fremgang i spillet siden 5-1 i Farum.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2023, 16:30

Funky skrev:
3. feb 2023, 15:54
baresi skrev:
kæft en elendig præstation af Hamren med den start 11er.
Det er direkte i 1. div - hvis det her er spejlbilledet på hvordan vi skal spille her 14 dage før 1. superliga kamp.
Jeg synes nu, 2. halvleg var klart ringere end første. Ingen indhoppere imponerede. Dybt bekymrende at vi ikke tvinger Sirius’ målmand til et eneste indgreb på forsøg inden for rammen i 90 minutter. Dyb skuffelse over flere sf de etablerede, offensive kræfter.
Det kan godt være, vi har træninger i verdensklasse, men jeg har altså ikke set noget i hverken turnerings- eller træningskampe, som fortæller mig, det var klogt at bytte Friis med Hamrén. Tværtimod kan det blive årsagen til en nedrykning.
At skyde på Ludewig af alle spillere er gak. Han gjorde det ok på en uvant plads. Men Lukas? Seriøst???
Lucas har vist mere travlt med at flashe børn, vildmarksbade og tarvelige sandaler på SoMe - gud fader, hvor er han blevet en ligegyldig fodboldspiller. Og når man så samtidig har karakter som en søpølse, så er det bare rigtig sløjt.

Man burde have skilt sig af med Lucas, Fossum, Prip og Ementa i vinduet og have hentet nogle, der måske var lidt ringere (Ementa indtaget, ringere fås næppe), men som ikke er bange for blod på trøjen. Ellers send dem på U19.
Ædruelighedens stemme

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 3. feb 2023, 16:33

Spørgsmål om Erik overhovedet ved hvad den stærkeste opstilling er. Man kunne godt ha sin tvivl.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 16:36

baresi skrev:
3. feb 2023, 15:56
Funky skrev:
baresi skrev:
Det er direkte i 1. div - hvis det her er spejlbilledet på hvordan vi skal spille her 14 dage før 1. superliga kamp.
Jeg synes nu, 2. halvleg var klart ringere end første. Ingen indhoppere imponerede. Dybt bekymrende at vi ikke tvinger Sirius’ målmand til et eneste indgreb på forsøg inden for rammen i 90 minutter. Dyb skuffelse over flere sf de etablerede, offensive kræfter.
Det kan godt være, vi har træninger i verdensklasse, men jeg har altså ikke set noget i hverken turnerings- eller træningskampe, som fortæller mig, det var klogt at bytte Friis med Hamrén. Tværtimod kan det blive årsagen til en nedrykning.
At skyde på Ludewig af alle spillere er gak. Han gjorde det ok på en uvant plads. Men Lukas? Seriøst???
men ludewig skal da ikke spille kant - så er det da en fallit erklæring for de offensiv spillere der er der i forvejen.
Han gjorde det nu også udmærket som højre kant i forrige kamp. Reelt var han nok i dag en nødløsning som erstatning for Bakiz. Og han gjorde det fint - Ross kom da ikke med mere. Det er altså ikke hans input i dagens kamp, vi skal fokusere på. Ingen siger, Ludewig skal være en bærende spiller. Men det burde Prip, Lukas, Ferreira, Fossum…og det var da røv og nøgler, hvad de leverede, i forhold til en lejet tysker som ikke får ret meget respekt herinde, til trods for, at han virker som om, han vil det noget mere end gulddrengene.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 16:46

Man skal vel håbe på at Hamren nu kommer ud med en melding om, at han er tilfreds med at have fået nogle klare svar på nogle eksperimenter og nu de næste 14 dage vil fokusere på i stedet at stille med den stærkeste opstilling, som selvfølgelig medfører at 4-5 af dagens startere ikke starter herfra. Men jeg tænker, at det nok ikke er den udmelding der kommer.

Mit forslag: Drop de sære eksperimenter, spil 3-4-3 med Kasper Jørgensen som fuldblods wingback, sats på at Højholt pludselig finder form efter en pause på godt og vel et år, drop Fossum, Ludewig, Prip og Emanta og se så hvor langt det kan række.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2023, 16:53

Funky skrev:
3. feb 2023, 16:36
baresi skrev:
Funky skrev:
baresi skrev:
men ludewig skal da ikke spille kant - så er det da en fallit erklæring for de offensiv spillere der er der i forvejen.
Han gjorde det nu også udmærket som højre kant i forrige kamp. Reelt var han nok i dag en nødløsning som erstatning for Bakiz. Og han gjorde det fint - Ross kom da ikke med mere. Det er altså ikke hans input i dagens kamp, vi skal fokusere på. Ingen siger, Ludewig skal være en bærende spiller. Men det burde Prip, Lukas, Ferreira, Fossum…og det var da røv og nøgler, hvad de leverede, i forhold til en lejet tysker som ikke får ret meget respekt herinde, til trods for, at han virker som om, han vil det noget mere end gulddrengene.
Helt, helt enig. Jeg vil 1000 gange hellere have et hold med Ludewig, som nok er teknisk ringere, end jeg gider at se på dengser som Lucas, Fossum og Prip, som ikke ejer et gran hår på brystet.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 17:01

Funky skrev:
baresi skrev:
Funky skrev:
baresi skrev:
Han gjorde det nu også udmærket som højre kant. Reelt var han nok i dag en nødløsning som erstatning for Bakiz. Og han gjorde det fint. Det er altså ikke hans input i dagens kamp, vi sksl fokusere på.
Jeg så ikke anden halvleg, da jeg var på vej hjem, og jeg kan sagtens være enig i, at Ludewig ikke i sig selv var hverken bedre eller dårligere end de fleste andre. Når det så alligevel er Ludewig der bliver fokus, skyldes det jo, at vi tilsyneladende prioriterer ham i opstillingen over eksempelvis Sousa, eller Bakiz (omend han vist er eller har været småskadet?), som er spillere vi trods alt ved kan gøre en forskel offensivt.
Det er i den henseende selvfølgelig også helt rimeligt at indvende man lige så godt kunne skyde på alle de andre i offensiven, som heller ikke præsterer på positioner de ellers er hjemmevante på.

Hvorfor skal vi til at smide Ludewig op i offensiven? Hvad ser man ude på Hornevej, der gør at man pludselig foretager den prioritering? Vi har to kampe (og 14 dage) inden det går løs imod AGF. Vi har Sogndal på mandag, og Vendsyssel næste lørdag. Det er ikke lang tid vi har til at få spillet et hold sammen der skal undgå nedrykningen, og vi har ikke råd til en sløv start, så det bekymrer mig da, at vi stadig famler, og at der stadig ikke er den tro på truppen der gør, at vi kan have for mange offensivspillere på banen samtidig. Hvordan skal vi komme succesfuldt komme igennem et forår uden at kunne score mål og skabe chancer, når vi på alle måder er i en position, hvor der er behov for at vi angriber og henter mange point.

Hvis vi starter ud med tre nederlag mod GF', FCM og FCK, så bliver de næste to kampe mod OB og Randers mareridtsagtige vigtige, til et punkt hvor alt under seks point kan resultere i en tidlig død.

Beklager i øvrigt at alt dette kom med i svaret til dit indlæg, @Funky , men Ludewig i offensiven er desværre bare en ærgerlig fortsættelse på en uheldig tendens i AaB med håbløse dispositioner. Hvorfor ikke på venstrebacken i stedet for Granli - eksempelvis - hvis man hellere vil have ham ind end Poulsen eller Ahlmann.

Er der i øvrigt nogen der ved hvad der er galt med Helenius? Når han at blive klar til de første kampe? Og hvorfor er Ramkilde pludselig tredjevalg (ligner det) efter han ellers præsterede ganske fornuftigt i efteråret. Som angriber virker han til at være den bedst skolede vi har haft i mange år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. feb 2023, 17:05

FIDEL skrev:
3. feb 2023, 16:06
troelsh skrev:
3. feb 2023, 15:58
Sløjt sløjt sløjt hold vi har, jeg ved godt træningskampe er træningskampe, men alligevel Wow hvor kan vi godt glemme alt om overlevelse, hvis ikke der sker et mirakel.
De seneste 9 kampe er 6 nederlag, 2 uafgjorte og en kneben sejr over Middelfart.
Enig. Vi ligner et 1. Divisionshold.
Efter min mening bør vi stille op i en 343 formation uden Lucas og Fossum. Dette fordi vi bliver mere solide, og vi har altså et par gode kontraspillere i bakiz og Sousa.
Jeg kan også godt leve med en 352, hvor enten Lucas eller fossum udgår.

Min idealopstilling:
Mantl
Kramer Thelander Granli
Jørgensen Højholt Pedro Poulsen
Sousa Helenius Bakiz
Jeg er faktisk enig, den opstilling tror jeg vil give flere point end det vi forsøger os med nu.
Lucas er godt nok blevet en alibi spiller trist at se, præcis som Prip og Fossum.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 17:11

jonas386 skrev:
3. feb 2023, 17:01
Funky skrev:
baresi skrev:
Funky skrev:
baresi skrev:
Han gjorde det nu også udmærket som højre kant. Reelt var han nok i dag en nødløsning som erstatning for Bakiz. Og han gjorde det fint. Det er altså ikke hans input i dagens kamp, vi sksl fokusere på.
Jeg så ikke anden halvleg, da jeg var på vej hjem, og jeg kan sagtens være enig i, at Ludewig ikke i sig selv var hverken bedre eller dårligere end de fleste andre. Når det så alligevel er Ludewig der bliver fokus, skyldes det jo, at vi tilsyneladende prioriterer ham i opstillingen over eksempelvis Sousa, eller Bakiz (omend han vist er eller har været småskadet?), som er spillere vi trods alt ved kan gøre en forskel offensivt.
Det er i den henseende selvfølgelig også helt rimeligt at indvende man lige så godt kunne skyde på alle de andre i offensiven, som heller ikke præsterer på positioner de ellers er hjemmevante på.

Hvorfor skal vi til at smide Ludewig op i offensiven? Hvad ser man ude på Hornevej, der gør at man pludselig foretager den prioritering? Vi har to kampe (og 14 dage) inden det går løs imod AGF. Vi har Sogndal på mandag, og Vendsyssel næste lørdag. Det er ikke lang tid vi har til at få spillet et hold sammen der skal undgå nedrykningen, og vi har ikke råd til en sløv start, så det bekymrer mig da, at vi stadig famler, og at der stadig ikke er den tro på truppen der gør, at vi kan have for mange offensivspillere på banen samtidig. Hvordan skal vi komme succesfuldt komme igennem et forår uden at kunne score mål og skabe chancer, når vi på alle måder er i en position, hvor der er behov for at vi angriber og henter mange point.

Hvis vi starter ud med tre nederlag mod GF', FCM og FCK, så bliver de næste to kampe mod OB og Randers mareridtsagtige vigtige, til et punkt hvor alt under seks point kan resultere i en tidlig død.

Beklager i øvrigt at alt dette kom med i svaret til dit indlæg, @Funky , men Ludewig i offensiven er desværre bare en ærgerlig fortsættelse på en uheldig tendens i AaB med håbløse dispositioner. Hvorfor ikke på venstrebacken i stedet for Granli - eksempelvis - hvis man hellere vil have ham ind end Poulsen eller Ahlmann.

Er der i øvrigt nogen der ved hvad der er galt med Helenius? Når han at blive klar til de første kampe? Og hvorfor er Ramkilde pludselig tredjevalg (ligner det) efter han ellers præsterede ganske fornuftigt i efteråret. Som angriber virker han til at være den bedst skolede vi har haft i mange år.
No problem :)
Igen, jeg tror, Bakiz er foran Ludewig på den plads - når han er klar.
Hvorfor vi ikke bruger Sousa mere? Tjah, han var meget mere i spil før AaB lavede genistregen med at skifte Friis med Hamrén. Måske han bare ikke er i den nuværende cheftræners smag.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 17:17

Funky skrev:
3. feb 2023, 17:11

Hvorfor vi ikke bruger Sousa mere? Tjah, han var meget mere i spil før AaB lavede genistregen med at skifte Friis med Hamrén. Måske han bare ikke er i den nuværende cheftræners smag.
Det håber jeg da også er tilfældet. Men er Ludewig virkelig andetvalg, hvis Bakiz er ude med karantæne, bliver skadet eller hvad nu? Det er hurtigt vi ender i panikløsninger synes jeg.

Angående Sousa tror jeg du har helt ret, men det kan bare ikke være rigtigt, at vi tilsyneladende er det eneste hold i fodboldeuropa der nærmest slet ikke honorerer offensiv kvalitet hos offensive spillere, og det er ikke kun en Hamren ting. Cifuentes, Jakob Friis og Wieghorst lavede samme fejl, og spillede lige så ideløs fodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 17:22

jonas386 skrev:
3. feb 2023, 17:17
Funky skrev:

Det håber jeg da også er tilfældet. Men er Ludewig virkelig andetvalg, hvis Bakiz er ude med karantæne, bliver skadet eller hvad nu? Det er hurtigt vi ender i panikløsninger synes jeg.
Det er nok svært at vurdere ud fra én træningskamp, trods alt. Men jeg synes da, vi fik set, at HVIS man i en eller anden situation skal bruge en nødløsning på pladsen, så er Ludewig ikke nogen katastrofe. Hellere ham end den spiller, han blev erstattet af i dag, vil jeg da sige. Og i det held taget vil jeg gerne have Ludewig på banen, så længe han så tydeligt er en af de spillere, som prøver at skyde brystet lidt frem.

Og det er så en fin overgang til at tale om de virkelig ringe præstationer, som de forventede profiler leverer…

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 17:26

jonas386 skrev:
3. feb 2023, 17:17
Funky skrev:

Angående Sousa tror jeg du har helt ret, men det kan bare ikke være rigtigt, at vi tilsyneladende er det eneste hold i fodboldeuropa der nærmest slet ikke honorerer offensiv kvalitet hos offensive spillere, og det er ikke kun en Hamren ting. Cifuentes, Jakob Friis og Wieghorst lavede samme fejl, og spillede lige så ideløs fodbold.
Ej jeg synes nu, Friis var meget mere indstillet på at spille Sousa på hans præmisser.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. feb 2023, 17:30

Dejlig ærligt fra Erik.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/skuf ... ke/4113883

Jeg har heldigvis ikke kunnet se træningskampene, men de giver ikke ligefrem tro på at holdet har rykket sig i en positiv retning. Jaja træningskampe er træningskampe men det ville godt nok have været rart at se kampe, hvor AaB lignede et hold der kunne overleve. 2 uger til sæsonstart virker pludselig som alt for kort tid.

Men altså Erik.... stil nu op med de spillere der rent faktisk kan afgøre fodboldkampene. Det er til at blive idiot af at se AaB konsekvent smide de bedste offensive spillere ud på bænken. Sousa skal spille, uanset om han så engang imellem ikke lige tager det tilbageløb han skal. På fuldstændig samme måde som med Kusk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 3. feb 2023, 17:37

Hanga skrev:
3. feb 2023, 17:30
Dejlig ærligt fra Erik.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/skuf ... ke/4113883

Jeg har heldigvis ikke kunnet se træningskampene, men de giver ikke ligefrem tro på at holdet har rykket sig i en positiv retning. Jaja træningskampe er træningskampe men det ville godt nok have været rart at se kampe, hvor AaB lignede et hold der kunne overleve. 2 uger til sæsonstart virker pludselig som alt for kort tid.

Men altså Erik.... stil nu op med de spillere der rent faktisk kan afgøre fodboldkampene. Det er til at blive idiot af at se AaB konsekvent smide de bedste offensive spillere ud på bænken. Sousa skal spille, uanset om han så engang imellem ikke lige tager det tilbageløb han skal. På fuldstændig samme måde som med Kusk.
Det er han for stædig til

Besvar