Træningskampe vinteren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Bisgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Bisgaard » 3. feb 2023, 15:26

Mon Hamren virkelig forestiller sig Ementa som fast starter i front? I så fald er ALT håb om overlevelse udelukket. I guder hvor er han da elendig - uden sammenligning den ringeste angriber i superligaen.
Kom nu igang AaB!!!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 3. feb 2023, 15:32

Må indrømme det går med hamren og holdet som jeg lidt havde frygtet.. Min frygt var han ville satse på fossum selv om han ikke har vist en Skid I snart et år, samme med Lukas.. Og så smide susa ud som netop har været en af de få der har leveret noget.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 3. feb 2023, 15:36

Nu har jeg kun lige set de sidste 10 min - men synes da bestemt der er tegning til noget, vi er da KLART bedre end modstanderen, der jo næsten ikke kommer over midten, og nu hørte jeg lige af kommentateren at det så bedre ud i de første 45. Synes godt nok der bliver presset meget mere end jeg er vant til at se fra AaB. Og lige en ting til - shit den bane ser elendig ud!! Det er da umuligt at sætte et par afleveringer sammen....

Brugeravatar
rasmus11
Lilleput
Lilleput
Geografisk sted: Vesthimmerland

Indlæg af rasmus11 » 3. feb 2023, 15:36

jonas386 skrev:
3. feb 2023, 15:25
R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 15:23
Jonas_K skrev:
3. feb 2023, 15:19
R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 15:17
Jeg ved, at det er træningskamp, men er det blevet forbudt at skralde lidt igennem i en træningskamp?

Det ligner til forveksling spillet i efteråret, hvor holdet mentalt var/er et mix af svagelige karakterer som Lucas, Prip og Fossum.

Og de få, der giver den lidt gas, er bare ikke gode nok.
Fossum er godt nok definitionen på en lille introvert dreng som ikke har noget at gøre på et hold som skal kæmpe for overlevelse
Problemet er, at toppen af hierarkiet i AaB består af spillere med nul rygrad og stolthed.
Meget enig. Der er nærmest ingen i den nuværende trup som jeg - som fan - er stolt af at kunne kalde AaB'er. Der er nærmest intet af værdi at komme efter, og foruden selve klubben kan jeg ikke finde nogle objektivt gode grunde til at det vil være et tab, hvis vi rykker ned. Vi leverer intet positivt til ligaen eller dansk fodbold.
Det er måske også lige sort nok. Enig i at AaB savner spillere med noget fandenivolsk i deres attiyd (Thelander og Sousa, måske de eneste). Flinke fyre får stjålet deres madpakker af de store drenge. Der skal sparkes over nogle skinneben og deles nogle skideballer ud spillerne imellem, noget "KOM-NU-FOR-FANDEN!" Højholt har lidt en bisse i sig virker det til, men hvis han ikke spiller, hvad nytter det så.

Kedelig anden halveg, derudover.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 15:37

Jonas_K skrev:
R Rosenberg skrev:
Jeg ved, at det er træningskamp, men er det blevet forbudt at skralde lidt igennem i en træningskamp?

Det ligner til forveksling spillet i efteråret, hvor holdet mentalt var/er et mix af svagelige karakterer som Lucas, Prip og Fossum.

Fossum er godt nok definitionen på en lille introvert dreng som ikke har noget at gøre på et hold som skal kæmpe for overlevelse
fossum skal bare VÆK fra det hold i en fart
men HAMREN fejler big time når han laver sådan nogle taktiske tosserier - det er sgu amatør agtigt med granli og ludewig.
Sousa skal ind istedet for prip - ser allerede meget mere levende ud.
Mantl
Jørgensen - thelander - kramer - Poulsen/ahlman
højholt - pedro - Lucas
sousa - helenius - bakiz
Sådan her bør vi stille med de spillere der er lige nu.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 15:44

Udskiftningerne har da klart bedret spillet. Sirius har så også skiftet en del ud, så det er svært reelt at vurdere de nuværende 11 kontra startopstillingen på den baggrund. Selvfølgelig skal Sousa da spille, men der er sikkert noget med hans "attityd".

Det mest bekymrende har været, at i hvert fald den 1. time af kampen har lignet noget man kan se i 2. eller 3. division. Lavt tempo og mange tekniske fejl. De svenske modstandere har heller ikke virket specielt imponerende.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 15:46

super god energi i sousa - også i returen. Indgår godt i kombinationer.
Højholt meget bedre med energi og viljemæssigt
MEN i begge halvlege skaber vi stort set ikke en skid - ingen reelle chancer indenfor målrammen.
MEN kæft en fejlagtig opstilling.
granli, ludewig, fossum duer slet ikke
prip og ementa skal også erstattes.
så det var 5 der bør erstattes fra start11er

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 3. feb 2023, 15:47

Hvorfor stiller vi med flere serie 6 spillere

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 3. feb 2023, 15:48

Same shit, different day
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 15:48

kæft en elendig præstation af Hamren med den start 11er.
Det er direkte i 1. div - hvis det her er spejlbilledet på hvordan vi skal spille her 14 dage før 1. superliga kamp.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. feb 2023, 15:49

Jamen det er vel ok i perioden, men igen igen igen igen vinder vi ikke en kamp og spillerne er slukøret igen igen igen igen....

Hvad skal vi gøre? Svar mig lige på det..

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 3. feb 2023, 15:50

Synes vi var klart det bedste hold i kampen i dag, men man bliver også vildt frustreret over alle de personlige fejl, der fører til mål imod, samt alle de offensive aktioner, der lige præcis løber ud i sandet, inden de bliver rigtig farlige.

De sidste 10-15 minutter så rigtig gode ud, håber vi ser mere af det fremadrettet, og så synes jeg også, at Fossum spillede en god halvleg, i hvert fald markant bedre, end noget vi har set fra ham i lang tid.

Nu må Hamrén for pokker da snart indse, at vi skal spille med Bakiz og Sousa. Prip har intet at gøre på det hold.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 3. feb 2023, 15:50

Kan godt være det er træningskampe men shot hvor står det bare skidt til. Fossum køb ham fri a kontrakten og spark manden ud over Skagerrak .

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 3. feb 2023, 15:50

baresi skrev:
3. feb 2023, 15:48
Det er direkte i 1. div - hvis det her er spejlbilledet på hvordan vi skal spille her 14 dage før 1. superliga kamp.
Det er godt nok helt utrolig skuffende at Hamren, forsøger sig med det freak show af en opstilling så tæt på 1. Kamp

Nu må det være slut med Fossum, han vil jo åbenlyst ikke kæmpe for sagen.

I guder vi savner en sejr

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 15:52

baresi skrev:
3. feb 2023, 15:37

Mantl
Jørgensen - thelander - kramer - Poulsen/ahlman
højholt - pedro - Lucas
sousa - helenius - bakiz
Sådan her bør vi stille med de spillere der er lige nu.
Jeg tror den opstilling kommer til at give defensive problemer. Jørgensen SKAL jo være en offensiv spiller, hvis han skal give mening. Så jeg ser det kun fungere med en 3-back kæde, som så forskyder sig, når Jørgensen kommer med hjem i forsvaret. Så bliver der ikke plads til en wingback i venstresiden og jeg er ikke sikker på, at Poulsen egner sig til at være en del af et 3-mands forsvar. Det var jo derfor at vi så en opstilling med 3 centerforsvarere og en højreback i dag (ikke at det var nogen defensiv succes heller).

I det hele taget er det lidt sent med de her eksperimenter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 15:54

baresi skrev:
Jeg synes nu, 2. halvleg var klart ringere end første. Ingen indhoppere imponerede. Dybt bekymrende at vi ikke tvinger Sirius’ målmand til et eneste indgreb på forsøg inden for rammen i 90 minutter. Dyb skuffelse over flere sf de etablerede, offensive kræfter.
Det kan godt være, vi har træninger i verdensklasse, men jeg har altså ikke set noget i hverken turnerings- eller træningskampe, som fortæller mig, det var klogt at bytte Friis med Hamrén. Tværtimod kan det blive årsagen til en nedrykning.
At skyde på Ludewig af alle spillere er gak. Han gjorde det ok på en uvant plads. Men Lukas? Seriøst???
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 15:56

Funky skrev:
3. feb 2023, 15:54
baresi skrev:
Jeg synes nu, 2. halvleg var klart ringere end første. Ingen indhoppere imponerede. Dybt bekymrende at vi ikke tvinger Sirius’ målmand til et eneste indgreb på forsøg inden for rammen i 90 minutter. Dyb skuffelse over flere sf de etablerede, offensive kræfter.
Det kan godt være, vi har træninger i verdensklasse, men jeg har altså ikke set noget i hverken turnerings- eller træningskampe, som fortæller mig, det var klogt at bytte Friis med Hamrén. Tværtimod kan det blive årsagen til en nedrykning.
At skyde på Ludewig af alle spillere er gak. Han gjorde det ok på en uvant plads. Men Lukas? Seriøst???
men ludewig skal da ikke spille kant - så er det da en fallit erklæring for de offensiv spillere der er der i forvejen.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 15:57

hvis man stiller op med granli for at lave en hybrid af både et 3 mands og 4 mands forsvar få får man aldrig det bedste af begge dele. VIl du spille med 3 eller 4.
pinlig taktik og opstilling idag- rent amatør show.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. feb 2023, 15:58

Sløjt sløjt sløjt hold vi har, jeg ved godt træningskampe er træningskampe, men alligevel Wow hvor kan vi godt glemme alt om overlevelse, hvis ikke der sker et mirakel.
De seneste 9 kampe er 6 nederlag, 2 uafgjorte og en kneben sejr over Middelfart.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 16:00

rasmus11 skrev:
3. feb 2023, 15:36
jonas386 skrev:
3. feb 2023, 15:25
R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 15:23
Jonas_K skrev:
R Rosenberg skrev:

Problemet er, at toppen af hierarkiet i AaB består af spillere med nul rygrad og stolthed.
Meget enig. Der er nærmest ingen i den nuværende trup som jeg - som fan - er stolt af at kunne kalde AaB'er. Der er nærmest intet af værdi at komme efter, og foruden selve klubben kan jeg ikke finde nogle objektivt gode grunde til at det vil være et tab, hvis vi rykker ned. Vi leverer intet positivt til ligaen eller dansk fodbold.
Det er måske også lige sort nok. Enig i at AaB savner spillere med noget fandenivolsk i deres attiyd (Thelander og Sousa, måske de eneste). Flinke fyre får stjålet deres madpakker af de store drenge. Der skal sparkes over nogle skinneben og deles nogle skideballer ud spillerne imellem, noget "KOM-NU-FOR-FANDEN!" Højholt har lidt en bisse i sig virker det til, men hvis han ikke spiller, hvad nytter det så.

Kedelig anden halveg, derudover.
Er det virkelig det? Spillerne virker ligeglade, og den sportslige ledelse har åbenbart ikke kompetencer til noget som helst. Vi leverer nærmest udelukkende talenter på hylde F og spiller dertil noget af det mest røvsyge fodbold jeg nogensinde har haft den tvivlsomme fornøjelse at bruge min tid på. Hvis ikke jeg var fan af klubben, så ved jeg da godt hvilket hold jeg helst så tage turen ned.

Jeg kan heller ikke se hvad der skal redde os. Det er næppe vores sprudlende offensiv. Defensivt er vi kun marginalt bedre, og så bliver det som at bestige Alpe d'Huez på væltepeter.

Selv en klub som Horsens har mere at byde ind med, og jeg synes ikke engang der er nogen egentlig konkurrence om hvem der er det mest røvsyge hold. At vi spiller godt i perioder imod et hold der var røget ned, hvis den svenske række havde lige så mange pladser som den danske, giver mig ikke de store forhåbninger.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar