Jeg er helt enig - men du mangler option 3:AllanPedersen skrev:Nu har Jønsson er år tilbage af sin kontrakt..
Har vi signet med ham kun for at hjælpe ham over hans skade? Må jeg have lov til at melde ud nu at der skal ske noget med ham og helst forlængelse..
Så hvis ikke det sker forbeholder jeg mig retten til at bitche når han scorer mål om 6,måneder og kan skrive frit med andre klubber.
Han var vel vores største investering sidste sæson.. Hvis ikke vi tror på ham skal vi af med hans helt sikkert ret tunge løn
Klubben vil gerne se tiden an. Det indebærer den fordel at man ikke her og nu skal binde sig til en lønudgift frem i tiden og at man ikke skal overveje en evt. lønforhøjelse. Til gengæld er ulempen at man nærmer sig kontraktudløb samt at man så først forlænger når spilleren peaker og derfor måske kræver en højere løn. Men det er en reel handlemulighed, som du fuldstændig glemmer.
Og det er netop den handlemulighed, vi nok vælger lige nu mht. Jönsson og som vi valgte sidste år mht. AK. Det kan vi så være enige eller uenige i - men det er ikke i sig selv uprofessionelt at man har valgt denne handlemulighed fremfor de to, du opstiller.
Problemet med din sort/hvide tilgang er at den ikke nødvendigvis bringer afklaring. Vi kan jo ikke bare gå ned på et loppemarked og sælge Jönsson. Vi kan signalere at vi vil skille os af med ham, men der skal være en aftagende klub. De kommer højst sandsynligt først i den sidste uge af vinduet, hvis overhovedet. Det vil sige at AaB enten skal satse på at man får solgt Jönsson og dobbeltgardere på hans plads tidligt i vinduet eller vente til man har solgt Jönsson og så være tvunget til at købe en ny angriber i løbet af få dage.