Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 18. jun 2015, 12:48

AllanPedersen skrev:Nu har Jønsson er år tilbage af sin kontrakt..

Har vi signet med ham kun for at hjælpe ham over hans skade? Må jeg have lov til at melde ud nu at der skal ske noget med ham og helst forlængelse..

Så hvis ikke det sker forbeholder jeg mig retten til at bitche når han scorer mål om 6,måneder og kan skrive frit med andre klubber.

Han var vel vores største investering sidste sæson.. Hvis ikke vi tror på ham skal vi af med hans helt sikkert ret tunge løn
Jeg er helt enig - men du mangler option 3:

Klubben vil gerne se tiden an. Det indebærer den fordel at man ikke her og nu skal binde sig til en lønudgift frem i tiden og at man ikke skal overveje en evt. lønforhøjelse. Til gengæld er ulempen at man nærmer sig kontraktudløb samt at man så først forlænger når spilleren peaker og derfor måske kræver en højere løn. Men det er en reel handlemulighed, som du fuldstændig glemmer.

Og det er netop den handlemulighed, vi nok vælger lige nu mht. Jönsson og som vi valgte sidste år mht. AK. Det kan vi så være enige eller uenige i - men det er ikke i sig selv uprofessionelt at man har valgt denne handlemulighed fremfor de to, du opstiller.

Problemet med din sort/hvide tilgang er at den ikke nødvendigvis bringer afklaring. Vi kan jo ikke bare gå ned på et loppemarked og sælge Jönsson. Vi kan signalere at vi vil skille os af med ham, men der skal være en aftagende klub. De kommer højst sandsynligt først i den sidste uge af vinduet, hvis overhovedet. Det vil sige at AaB enten skal satse på at man får solgt Jönsson og dobbeltgardere på hans plads tidligt i vinduet eller vente til man har solgt Jönsson og så være tvunget til at købe en ny angriber i løbet af få dage.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. jun 2015, 13:21

Patrick Kristensen er en ualmindelig god backup til Dalsgaard på backen. Han bør aldrig være i spil til de resterende forsvarspositioner og jeg ser ham helst ikke som andet end en habil reserve på midtbanen. Han var fast mand i foråret 14' fordi Dalsgaard var skadet. Og han gjorde det så fænomenalt at han reelt set var blandt vores 3 beste det forår.

Men han bør aldrig komme i spil til en startplads andre steder end højre back. Kan vi ikke holde på Dalsgaard er det livsvigtigt med en lang kontrakt til Patrick.
Janteloven eksisterer IKKE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. jun 2015, 14:50

Køllen I Møllen skrev:Patrick Kristensen er en ualmindelig god backup til Dalsgaard på backen. Han bør aldrig være i spil til de resterende forsvarspositioner og jeg ser ham helst ikke som andet end en habil reserve på midtbanen. Han var fast mand i foråret 14' fordi Dalsgaard var skadet. Og han gjorde det så fænomenalt at han reelt set var blandt vores 3 beste det forår.

Men han bør aldrig komme i spil til en startplads andre steder end højre back. Kan vi ikke holde på Dalsgaard er det livsvigtigt med en lang kontrakt til Patrick.
Helt enig. PK har et rigtig godt topniveau på højreback men det er også den eneste plads han ret beset er god nok til at starte inde på.

Central midtbane: her mangler han tyngde, tackler ikke godt nok og smider for mange bolde væk.
Kant: ikke udfordrende nok. Alt for meget alibispil.
Venstre back: Alt for et-benet, ikke stærk nok i tacklinger, udfordringer, afleveringer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 19. jun 2015, 20:45

Buzz Killington skrev:

Har vi signet med ham kun for at hjælpe ham over hans skade? Må jeg have lov til at melde ud nu at der skal ske noget med ham og helst forlængelse..

Så hvis ikke det sker forbeholder jeg mig retten til at bitche når han scorer mål om 6,måneder og kan skrive frit med andre klubber.

Han var vel vores største investering sidste sæson.. Hvis ikke vi tror på ham skal vi af med hans helt sikkert ret tunge løn
Da min i sin tid lejede Jönsson udtalte han at AaB var et springbræt til at genoptage hans udlandskarriere. Det er nok ikke helt idiotisk at det faktum at vi kun skrev med ham for 2 år netop er udtryk for dette:
- Klubbens lejeaftale indeholder en købsklausul. Nu må vi se, om AaB benytter den. Men mine ambitioner går ikke i retning af at spille fodbold i Danmark mange år frem i tiden. Jeg er stadig ung, og drømmer om engang at spille for en klub i en af de store europæiske ligaer, siger Rasmus Jönsson, der betegner sig selv som en spillende angriber.
http://www.bt.dk/superligaen/svensker-v ... pringbraet

Men jeg er sikker at din copingmekanisme alligevel får dig til at tude igennem og rette din skuffelse og indebrændte frustration mod klubben og debatsiden, når han skifter væk til den tid. Det er nu engang lettere end at acceptere at man ikke altid kan få sin vilje. AaB er et springbræt for spillere, og det er vores helt klare profil. Så kan du tude lidt over det, men sådan hænger det nu engang sammen, og det er grunden til mange spillere overhovedet gider til vores klub.

Synes du det giver en skid mening det du skriver??
Vi har betalt for jønsson. Vi købte ham fri.. Og nu sidder du i ramme alvor og siger vi skal lade hans kontrakt løbe ud som en strategisk løsning..

Jeg ved jeg ikke er elsket af alle her.. Men mener i alle seriøst det her?!?

Har du så stor en taber mentalitet omkring AaB at en total glemt spiller der har været ude et år. Ham skal vi ikke engang forsøge at forlænge med. Fordi vi bare er et springbræt.. Til hvad??!?!

Tror du psg står klar i kulissen? Ingen udover AaB fans ved hvem Jønsson er
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 19. jun 2015, 20:47

Yankee skrev:

Jeg er helt enig - men du mangler option 3:

Klubben vil gerne se tiden an. Det indebærer den fordel at man ikke her og nu skal binde sig til en lønudgift frem i tiden og at man ikke skal overveje en evt. lønforhøjelse. Til gengæld er ulempen at man nærmer sig kontraktudløb samt at man så først forlænger når spilleren peaker og derfor måske kræver en højere løn. Men det er en reel handlemulighed, som du fuldstændig glemmer.

Og det er netop den handlemulighed, vi nok vælger lige nu mht. Jönsson og som vi valgte sidste år mht. AK. Det kan vi så være enige eller uenige i - men det er ikke i sig selv uprofessionelt at man har valgt denne handlemulighed fremfor de to, du opstiller.

Problemet med din sort/hvide tilgang er at den ikke nødvendigvis bringer afklaring. Vi kan jo ikke bare gå ned på et loppemarked og sælge Jönsson. Vi kan signalere at vi vil skille os af med ham, men der skal være en aftagende klub. De kommer højst sandsynligt først i den sidste uge af vinduet, hvis overhovedet. Det vil sige at AaB enten skal satse på at man får solgt Jönsson og dobbeltgardere på hans plads tidligt i vinduet eller vente til man har solgt Jönsson og så være tvunget til at købe en ny angriber i løbet af få dage.

Hvorfor går ud ud fra han skal op i løn??,op til vi signede ham var han aktuel og lavede mål.. Det har han ikke været i år. Der er da intet der argumere for en ny kontrakt skal give mere i løn.. Jeg er med på spillerede stiger når de udvikler sig men det er altså ikke sagen her

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. jun 2015, 21:04

AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:

Da min i sin tid lejede Jönsson udtalte han at AaB var et springbræt til at genoptage hans udlandskarriere. Det er nok ikke helt idiotisk at det faktum at vi kun skrev med ham for 2 år netop er udtryk for dette:
- Klubbens lejeaftale indeholder en købsklausul. Nu må vi se, om AaB benytter den. Men mine ambitioner går ikke i retning af at spille fodbold i Danmark mange år frem i tiden. Jeg er stadig ung, og drømmer om engang at spille for en klub i en af de store europæiske ligaer, siger Rasmus Jönsson, der betegner sig selv som en spillende angriber.

Men jeg er sikker at din copingmekanisme alligevel får dig til at tude igennem og rette din skuffelse og indebrændte frustration mod klubben og debatsiden, når han skifter væk til den tid. Det er nu engang lettere end at acceptere at man ikke altid kan få sin vilje. AaB er et springbræt for spillere, og det er vores helt klare profil. Så kan du tude lidt over det, men sådan hænger det nu engang sammen, og det er grunden til mange spillere overhovedet gider til vores klub.

Vi har betalt for jønsson. Vi købte ham fri.. Og nu sidder du i ramme alvor og siger vi skal lade hans kontrakt løbe ud som en strategisk løsning..

Har du så stor en taber mentalitet omkring AaB at en total glemt spiller der har været ude et år. Ham skal vi ikke engang forsøge at forlænge med. Fordi vi bare er et springbræt.. Til hvad??!?!

Nej, jeg siger at Jönsson sikkert ingen intention har om at forlænge, og at vi ikke kan gøre så meget ved det hvis det er sandt, samt at du derfor ikke har nogen grund til at tude debatsiden til når han forsvinder på fri transfer.

Du har alvorlige problemer med at nuancer i det folk skriver. Helt alvorligt: lider du af asbergers eller lignende? Ikke at der er noget galt med det. Det er bare rart at vide om jeg skal være overbærende, eller ignorere dine indlæg.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 19. jun 2015, 21:14

Buzz Killington skrev:
AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:

Nej, jeg siger at Jönsson sikkert ingen intention har om at forlænge, og at vi ikke kan gøre så meget ved det hvis det er sandt, samt at du derfor ikke har nogen grund til at tude debatsiden til når han forsvinder på fri transfer.

Du har alvorlige problemer med at nuancer i det folk skriver. Helt alvorligt: lider du af asbergers eller lignende? Ikke at der er noget galt med det. Det er bare rart at vide om jeg skal være overbærende, eller ignorere dine indlæg.
I modsætning til dig fraholder jeg mig bare fra det personlige. Hvis det er ok?

Jønsson spiller ikke .. Han laver ingen mål.. Ingen står og bejler.. Hvorfor skulle han sige nej

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 19. jun 2015, 21:50

AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:
AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:

I modsætning til dig fraholder jeg mig bare fra det personlige. Hvis det er ok?

Jønsson spiller ikke .. Han laver ingen mål.. Ingen står og bejler.. Hvorfor skulle han sige nej
Det var ikke et personangreb.

Anyway, du ryger på ignorelisten sammen med Brent og telefonnummeret. Hygge.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 20. jun 2015, 07:03

Nedladende, som altid. Ufatteligt hvad du kan lukke ud af lort. Se nu lidt kritisk på tingene, manden har jo ret. Vi skal til at have penge for vores spillere, hvis vi selv vil agere bare en smule aggressivt på transfermarkedet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 20. jun 2015, 10:17

Hey Allan.

Hvis du får tid, så venter der stadig et indlæg i tråden omkring AK.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. jun 2015, 11:20

Sorry hvis det allerede er postet... Kom nu lidt AaB!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 20. jun 2015, 11:45

Lad os lige slå helt fast - da vi signede jønsson på en toårig kontrakt i juli 2014 var han lige blevet opereret i lysken og man vidste reelt ikke hvornår han var klar - men håbede på foråret 2015.
Der var ingen købssum han var relativt billig i løn pga han usikre skadessituation.
AaB vidste altså godt den gang at man sikkert kun havde ham for fuld styrke i en hel sæson 2015/16 fordi han skulle bruge tid til at komme i form.

Det giver slet slet ingen mening at forsøge at kontrakt forlænge nu - vi er ikke engang kommet i gang med sæsonen.

Lad os tale med jønsson i foråret og høre hvad han siger til den tid - vil han videre til højere løn i udlandet så ok. Så må vi håbe han giver den gas for os resten af tiden.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jun 2015, 11:48

Hanga skrev:Sorry hvis det allerede er postet... Kom nu lidt AaB!
Ugh! Jeg kan gå med til at miste AK, men Dalsgaard skal der simpelthen forlænges med for enhver pris, hvis det overhovedet er muligt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. jun 2015, 14:23

Kasper skrev:Nedladende, som altid. Ufatteligt hvad du kan lukke ud af lort. Se nu lidt kritisk på tingene, manden har jo ret. Vi skal til at have penge for vores spillere, hvis vi selv vil agere bare en smule aggressivt på transfermarkedet.
Hvem er uenige i ovenstående? At vi bør forsøge at forlænge vores kontrakter tidligt behøver dog stadig ikke betyde at Gaarde og slænget har fejlet hvis vi står i en situation hvor spillerne står til udløb. Der kan være masser af ting der spiller in, bl.a. at spilleren slet ikke gider forhandle, eller slet ikke gider være i AaB. Og når ens meddebattører ikke er åbne - bare for diskussionens skyld - om at det måske ikke bare er ledelsen der har fucket up, så er de sgu ikke min tid værd.

Og ja, det var nedladende, men det var sgu ikke ubegrundet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 20. jun 2015, 17:15

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:Sorry hvis det allerede er postet... Kom nu lidt AaB!
Ugh! Jeg kan gå med til at miste AK, men Dalsgaard skal der simpelthen forlænges med for enhver pris, hvis det overhovedet er muligt.
Jeg er enig!
Dalle SKAL der forlænges med!
Jeg nægter at tro på han bliver mega dyr at forlænge med, selvom han skal have lønforhøjelse.
Vores store problemer i denne sæson kontra mesterskabssæsonen. er i mine øjne fart og driblinger.
I mesterskabs sæsonen havde vi to backs med speed og fremdrift (Dalle og Ahlman) PLUS vi havde to offensive kanter. Den ene med massere fart og driblinger (Kusk) Og den anden med et fantastisk overblik og evne til at drive bolden frem i banen uden hjælp, hvilket skabte overtal (Thomsen)
I sidste sæson manglede halvdelen af den evne (Kusk og Ahlman) Og det har vi I DEN GRAD MANGLET!!!!
Ryger Dalle og Ahlman kommer til at mangle en halv sæson inden han er i form. Så bliver vi i MINE øjne et meget ordinært hold som får det svært i næste sæson! Jeg drømmer stadig om en Kusk klon og en rigtig venstre back. Men kan godt se vi kommer til at mangle endnu mere, hvis Dalle også smutter :-( PK er selvfølgelig en løsning. Men så er det også ENDNU mere nødvendigt at vi får et par hurtige kanter!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 22. jun 2015, 12:58

Der er ikke konkrete forhandlinger i gang med hverken AK eller Dalsgaard :(

http://www.bold.dk/nyt/AaB-profiler-foran-uvis-fremtid

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 22. jun 2015, 14:15

AaB1978 skrev:Der er ikke konkrete forhandlinger i gang med hverken AK eller Dalsgaard :(

http://www.bold.dk/nyt/AaB-profiler-foran-uvis-fremtid
Det er der desvaerre ikke saa meget at goere ved. Men lige praecis med Dalle haaber jeg man har forsoegt at indlede forhandlingerne allerede sidste aar. Fair nok hvis han har afvist, og det er naturligvis en reel mulighed. Men udover hans lange skadesperiode, var der intet der tydede paa at han ville dale i niveau. Men vi havde selvfoelgelig nogle udfordringer med oekonomien dengang der maaske har sat en prop i den slags forhandlinger.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 22. jun 2015, 15:16

Lad os nu slå koldt vand i blodet. De to kan hurtigt erstattes internt af Patrick og Nicklas Helenius, der begge er klar fra sæsonstart. Og på længere sigt kan vi sagtens hente eller uddanne lige så dygtige spillere.

Hvis de ikke har lyst til at spille i AaB skal vi sgu ikke tvinge dem eller overtale dem med en alt for høj løn. Så hellere finde nogle unge spillere, der brænder for at spille i den bolsjestribede.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jun 2015, 17:18

Står vi faktisk ikke i en god situation ?

Henrik Dalsgaard - forrygende hvis han forlænger, men med kontraktudløb til vinter er både norske og svenske spillere som erstatning en mulighed. Typisk henter de lande, som har kortere vinterpause end os ikke ind i bundter ved vintertide. Så her er vi et godt bud på udlandssyg svensker.

Og hånden på hjertet så kan han godt erstattes, selvom han er rigtig god. I mesterskabssæsonen spillede han sidste kamp i runde 21. Forinden havde han spillet 18 kampe(12 hele kampe). Så Patrick Kristensen kan være en løsning. Det gik jo godt sidst.

Med Patrick betyder det også, at vi ikke skal panikke ved et sommersalg af Dalsgaard.

Mht. AK. Igen forrygende hvis han forlænger. Hvis han smutter til vinter, så er både Jönsson og Spalvis vel flyvende og truppen behøver ikke nødvendigvis nyt blod. Ligesom talenterne Pohl og Ahlmann har fået et halvt år mere at blive hel klare på.

En angriber med mål kan sælges. Så vi skal nok få ordentlige bud på ham her til sommer, så et farvel betyder fortsat en del penge i kassen.

Og så betalte vi ikke noget til Møldrup. Omkring 500.000 kr. til Fredericia for AK, men han skulle stort set ikke bruge tilvænning til superligaen. Så mon ikkr begge spillere er afskrevet i regnskaberne...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 22. jun 2015, 17:20

Ikke så meget nyt under solen.

Besvar