Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. jun 2013, 20:57

AllanPedersen skrev:
alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev:
alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev:så fortæl mig det Gnu og giv gerne links til det ..

Her gik jeg og troede at Michelin uddannede såkaldte inspektører i at bedømme restauranter.
Efterfølgende kommer et par af dem anonymt på besøg og bedømmer din restaurant.
Hvilket ikke behøver være mere end 2 personer

det er i hvert fald hvad der står på Michelin.dk .. og det Noma flere gange har brokket sig over at ligge under bedømmelse
af 1-2 personers mening..

derimod har du 'The World's 50 Best Restaurants ' som noma vandt.. den er baseret på en afstemning..

Men nu hvor jeg ikke ved en kæft om det Gnu kan du så ikke linke til et sted hvor der står noget andet
tak
Noma bør kun være glade, hvis der kun kommer to snobbede franske anmeldere, de er i den grad historien om kejserens klæder, og alle madanmeldere står på hovedet for at få lov at rose dem, og det på trods af historier om elendig hygiejne og horrible arbejdsforhold. De prædiker, at de er det moderne nordiske køkken, men hvis det bedste det nordiske køkken kan komme op med er sur mælk og syltede blåbær, så spiser jeg sgu hellere det klassiske nordiske køkken og lader hipsterene, københavnerene og kultursnobberne have Noma for sig selv.
men har du spist der ?.. og vær nu ærlig... har du prøvet det eller griner du bare af noget der på papiret lyder mærkeligt.
Nej, det har jeg ikke. Min onkel og tante var der på deres bryllupsdag sidste år, og de mente bestemt ikke det var noget at råbe hurra for. Jeg har desuden så meget styr på, hvilke smage jeg kan lide min mad er sammensat af, at jeg til hver en tid heller vil betale Nomas priser(eller højere) for at få Tournedos Rossini og drikke vin fra San Guido på et hvert andet madsted fremfor at betale for gammel mælk, sandart og syltede frugter. Jeg kan sagtens selv finde ud af at lade mælken stå på køkkenbordet og sylte frugt.

Ali min onkel har været i New York og synes nu ikke der var noget ved den by.. han vil hellere sidde på verandaen og spille banjo...
get my point?

jeg har ikke selv spist der så i modsætning til dig åbenbart mener jeg ikke jeg kan udtale mig om det.
Men som gammel Aalborgenser der nu bor i København, må jeg indrømme jeg græmmer mig når jeg hører præcis det der du siger
Min far siger det præcis samme som dig, en rigtig bonderøv . 'det er jo bare gammel mælk de serverer'
som om at det folk sidder derinde og spiser faktisk smager af letmælk der har stået på bordet.
I har jo helt ærligt intet begreb om hvordan deres mad smager.. intet...

han vil også hellere bare have en stor bøf.. for det smager bedre end mælk. .men han aner jo ikke hvad han sammenligner med
Typisk jyder at dømme ting man intet ved noget om. også derfor Dansk Folkeparti er størst i Jylland.

Det er sjovt at vi jyder har så travlt med at kalde københavnerne herover for snobbet, men det er altid jyderne der starter den der
'I SKAL IKKE TRO I ER NOGET BARE FORDI I HAR EN MICHELIN STJERNE!!!'

for at vende tilbage til topic ændre det ikke på den måde de bliver bedømt på
Man græmmes når man læser et sådant indlæg. Hvis man ikke bor inde midt på Rådhuspladsen og tillader sig IKKE at være imponeret over et eller andet der sker i Kbh er man bare en forbandet bonderøv der ikke fatter en skid.
Du kunne evt vælge bare at acceptere at det ikke er alle der har samme smag som dig?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 5. jun 2013, 21:28

Også er vi sgu kommet bagud imod Georgien :| :thumbsup:

DBU, forlæng i bare med den Taber til Morten Olsen han har jo alle svar :danmarkfan:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2013, 21:31

Flot at DBU valgte at hylde Lynge, men lettere komisk at det netop var Morten Olsen, som overrakte en landsholdstrøje til Lynge. Især med tanke på forhistorien mellem Lynge og MO...

Skift nu Kusk ind. DK spiller typisk idéforladt og trist Morten Olsen fodbold.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 5. jun 2013, 21:39

Var Jakobsen ikke stavet forkert? Farce...

MO kunne godt have givet denne her kamp til Kusk i stedet for Braith (i Aalborg), men også fordi Georgien jo knap så overraskende stiller sig helt ned og der ingen kontrafase til braith er. En af Kusks forcer er jo lige netop småspillet. Man undres...

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 5. jun 2013, 21:46

Det er da helt igennem en elendig omgang fodbold, dette landshold viser. Det er fandme godt, at det hold, som normalt spille i Aalborg er sjovere at se på.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 5. jun 2013, 21:49

Ja lad os da få Makienok ind, det var godt man skippede den mest farlige angriber Helenius i Suppen til fordel for bundholdet Brøndbys mand , som egentlig kun kan noget med hovedet, han passer jo perfekt ind i Morten Olsen´s spillende stil.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 5. jun 2013, 21:52

Kusk får +12 min

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2013, 22:01

Mr. Larsen skrev:Ja lad os da få Makienok ind, det var godt man skippede den mest farlige angriber Helenius i Suppen til fordel for bundholdet Brøndby mand, som egentlig kun kan noget med hovedet, han passer jo perfekt ind i Morten Olsen´s spillende stil.
De danske journalister er så berøringsangste overfor MO (og Laudrup), det er mystisk at Helenius ikke er udtaget. Det er tydeligt at MO foretrækker tankcenterforwarder som Bendtner, Cornelius og Makienok.

Positivt for Kusk at han nu har fået debut på landsholdet, men det kan være bekymrende i forhold til den nye sæson, at Kusk får ferie så sent. De øvrige spillere genoptager træningen midt i næste uge, på det tidspunkt er Kusk stadigvæk samlet med landsholdet. Med tanke på det enormt komprimerede kamppprogram lige fra starten i midt juli er det godt nok ikke meget tid Kusk har til at komme i omdrejninger, når han kommer tilbage fra en sikkert forkortet ferie.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 5. jun 2013, 22:03

frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:Ja lad os da få Makienok ind, det var godt man skippede den mest farlige angriber Helenius i Suppen til fordel for bundholdet Brøndby mand, som egentlig kun kan noget med hovedet, han passer jo perfekt ind i Morten Olsen´s spillende stil.
De danske journalister er så berøringsangste overfor MO (og Laudrup), det er mystisk at Helenius ikke er udtaget. Det er tydeligt at MO foretrækker tankcenterforwarder som Bendtner, Cornelius og Makienok.

Positivt for Kusk at han nu har fået debut på landsholdet, men det kan være bekymrende i forhold til den nye sæson, at Kusk får ferie så sent. De øvrige spillere genoptager træningen midt i næste uge, på det tidspunkt er Kusk stadigvæk samlet med landsholdet. Med tanke på det enormt komprimerede kamppprogram lige fra starten i midt juli er det godt nok ikke meget tid Kusk har til at komme i omdrejninger, når han kommer tilbage fra en sikkert forkortet ferie.
mon ik han får forlænget sin ferie? vi få jo ikke noget ud af at køre rovdrift på knægten.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 5. jun 2013, 22:03

Nu ligner det lidt det normale hjemmehold.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2013, 22:15

Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:

mon ik han får forlænget sin ferie? vi få jo ikke noget ud af at køre rovdrift på knægten.
Det er vigtigt at Kusk får ferie og dermed tid til at restituere. Personligt tror jeg ikke at Kusk får 3 ugers ferie ligesom de øvrige spillere i truppen. DK spiller tirsdag d. 11. mod Armenien. Hvis Kusk derefter får 3 ugers ferie er han først tilbage på Hornevej primo juli. Da sæsonens første kamp allerede er d. 18. juli i Europa League kvalifikationen vil det blive svært, at få Kusk op i omdrejninger igen på så kort tid.

Det er en svær balancegang da efterårssæsonen forhåbentlig bliver enormt komprimeret (selvf. afhængig af succes i Europa). Kusk skal have tid til at restituere, da han ellers risikerer at brænde ud.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jun 2013, 22:22

Hysterisk morsomt at se MO stå efter kampen og vrænge af den taktik, han var nødt til at lægge holdet om til. "Det er jo ikke sådan vi vil spille fodbold".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 5. jun 2013, 22:39

Det er tankevækkende, at den danske spillestil enten er utrolig ineffektiv eller består af lange diagonalbolde. Det var jo lige præcis sådan Norge spillede i gamle dage, da hele Danmark, og ikke mindst Morten Olsen, havde travlt med at nedgøre den primitive måde at spille fodbold på. På en måde er det træls, at det nu er blevet så pinligt, at man ikke engang rigtigt gider hidse sig op over det længere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. jun 2013, 22:58

Hvordan spillede Kusk. Rørte han bolden?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 5. jun 2013, 23:06

MHJ skrev:Hvordan spillede Kusk. Rørte han bolden?
Han gjorde det fint de ca 15 min han fik, flere godt aktioner i offensive, skud på mål og indlæg.

Men det er svært at sige så meget når han ikke får mere tid på banen

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 6. jun 2013, 01:01

AllanPedersen skrev:
alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev:
alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev:så fortæl mig det Gnu og giv gerne links til det ..

Her gik jeg og troede at Michelin uddannede såkaldte inspektører i at bedømme restauranter.
Efterfølgende kommer et par af dem anonymt på besøg og bedømmer din restaurant.
Hvilket ikke behøver være mere end 2 personer

det er i hvert fald hvad der står på Michelin.dk .. og det Noma flere gange har brokket sig over at ligge under bedømmelse
af 1-2 personers mening..

derimod har du 'The World's 50 Best Restaurants ' som noma vandt.. den er baseret på en afstemning..

Men nu hvor jeg ikke ved en kæft om det Gnu kan du så ikke linke til et sted hvor der står noget andet
tak
Noma bør kun være glade, hvis der kun kommer to snobbede franske anmeldere, de er i den grad historien om kejserens klæder, og alle madanmeldere står på hovedet for at få lov at rose dem, og det på trods af historier om elendig hygiejne og horrible arbejdsforhold. De prædiker, at de er det moderne nordiske køkken, men hvis det bedste det nordiske køkken kan komme op med er sur mælk og syltede blåbær, så spiser jeg sgu hellere det klassiske nordiske køkken og lader hipsterene, københavnerene og kultursnobberne have Noma for sig selv.
men har du spist der ?.. og vær nu ærlig... har du prøvet det eller griner du bare af noget der på papiret lyder mærkeligt.
Nej, det har jeg ikke. Min onkel og tante var der på deres bryllupsdag sidste år, og de mente bestemt ikke det var noget at råbe hurra for. Jeg har desuden så meget styr på, hvilke smage jeg kan lide min mad er sammensat af, at jeg til hver en tid heller vil betale Nomas priser(eller højere) for at få Tournedos Rossini og drikke vin fra San Guido på et hvert andet madsted fremfor at betale for gammel mælk, sandart og syltede frugter. Jeg kan sagtens selv finde ud af at lade mælken stå på køkkenbordet og sylte frugt.

Ali min onkel har været i New York og synes nu ikke der var noget ved den by.. han vil hellere sidde på verandaen og spille banjo...
get my point?

jeg har ikke selv spist der så i modsætning til dig åbenbart mener jeg ikke jeg kan udtale mig om det.
Men som gammel Aalborgenser der nu bor i København, må jeg indrømme jeg græmmer mig når jeg hører præcis det der du siger
Min far siger det præcis samme som dig, en rigtig bonderøv . 'det er jo bare gammel mælk de serverer'
som om at det folk sidder derinde og spiser faktisk smager af letmælk der har stået på bordet.
I har jo helt ærligt intet begreb om hvordan deres mad smager.. intet...

han vil også hellere bare have en stor bøf.. for det smager bedre end mælk. .men han aner jo ikke hvad han sammenligner med
Typisk jyder at dømme ting man intet ved noget om. også derfor Dansk Folkeparti er størst i Jylland.

Det er sjovt at vi jyder har så travlt med at kalde københavnerne herover for snobbet, men det er altid jyderne der starter den der
'I SKAL IKKE TRO I ER NOGET BARE FORDI I HAR EN MICHELIN STJERNE!!!'

for at vende tilbage til topic ændre det ikke på den måde de bliver bedømt på
Det kunne også være, at jyder i modsætning til københavnere tør sige når kejseren kommer nøgen i paraden fremfor at prøve at være smart ved at være som de smarte siger man skal være?

Og nej, jeg har heller ikke været til Distortion, men jeg synes det er noget bræk. Skulle Le Gammeltoft "spille" et sted hvor jeg ikke kan slippe for at høre på hende, så smider jeg noget efter soen. Jeg har aldrig smagt latte med soyamælk, og det kommer jeg heller ikke til. Jeg har aldrig stemt DF, og det kommer jeg nok heller ikke til.

Jeg har dog spist på resturanter med en stjerne, og jeg er både blevet overrasket positivt og negativt. Du kan dog i Malcesine gå på Michelin stjernet resturant og som mine kone og jeg spise for ca 2200 kroner i alt to personer fik 3 retter hver, en ok flaske hvidvin og en af verdens bedste rødvine(jeg mener de har både 95,98,99,00 og 03 årgangene af saccicaia på kortet, ingen af dem er sikkert lige så gode som 85'eren som så vidt jeg husker var den første rødvin uden for Frankrig til at score 100 point i Parkers vintest, men da prisen på den ligger omkring 3900$ i indkøb så overlever jeg nok uden at smage den). Skulle vi på Noma og have det samme var vi kommet af med mindst 6000-7000 for mad lavet af råvarer, der selv i Danmark er billigere i indkøb, og jeg nægter simpelthen at betale 4000 mere for at en hipsterkok med tynd mave og dårlig håndhygiejne skal lave mad til mig, jeg ikke engang synes lyder godt på kortet. Er jeg så bonderøv? Helt sikkert, hvis det er betegnelsen for en forbruger der ikke lader sig blænde af fine titler og den generelle diskurs i samfundet.

Og så er jeg så pisse træt af københavnernes hellige "vi tør være noget specielt i modsætningen til alle andre i resten af landet". Københavnere higer sgu så meget efter at være noget særligt, at de for at blive noget særligt ikke tør være sig selv.
Hader København!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 6. jun 2013, 01:42

Du ved hvad den politiske agenda er for DF men du ved ikke hvordan maden smager på Noma.
Idiotisk emne.. du har ikke smagt maden, du ved intet om det. Det gør du simpelthen ikke..

Skal vi sætte os lidt ud over din mening som er baseret på ingenting nu hvor vi åbenbart skal gå helt offtopic.
Så bliver de valgt til den bedste restaurant af andre kokke.. de får 2 Michelin stjerner.
De får gode anmeldelser igen og igen og igen og igen.

Nu uden at gøre det til en større krig, men jeg forstår simpelthen ikke et normalt intelligent menneske
i en situation hvor hundredvis af fagfolk roser noget, så uden selv at have nogen erfaring med det kan kalde det for lort.
Jeg forstår måske at nogen kan tage på noma, og så ikke synes det er for dem.
Men en gut der sidder og råber op hvordan noget er bræk.. uden at have prøvet det?

Det er fuldstændig som hvis en ny film udkommer og alle roser den til skyerne.
Kalder den et moderne mesterværk, giver den stribe af priser. og du så uden at have set den kalder den for det værste lort.
Kan du slet ikke se det tåbelige i det?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 6. jun 2013, 07:48

STOP!!!!

Og det er lige nu! Et ord mere om NOMA, hipster, banjoer, etc., og så er der sanktioner...

Tilbage på sporet - hvordan gjorde Kusk det?

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 6. jun 2013, 08:20

Gentleman Finn skrev:Kusk får +12 min
Kæmpe tillykke til Kusk med landsholdsdebuten, der blev mødt af et jubelbrøl på niveau med - muligvis endda højere - end DKs to scoringer. Surt med mulig frikøbsklausul på omkring 4 mio. (kr., øv!), for der er sgu krummer i den knægt.
Lindmark / Vendelbokartellet

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 6. jun 2013, 11:24

forstår ikke den frikøbsklausul er handlet så lavt ned.
Da den nye kontrakt blev skrevet må de da have været klar over han hurtigt ville blive mere værd end det?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar