Er vi ved at lave en AGF? Kent Nielsen Raus!

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Er vi ved at lave en AGF? Kent Nielsen Raus!

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2015, 09:23

Fabbe skrev:
Hovedet skrev:Det ville være en uværdig afsked med en central figur i AaB gennem flere svære år.
Ikke nødvendigvis uværdigt, hvis alternativet er at fortsætte et samarbejde, som er svært at tro på. Ikke fordi jeg slår fast, at det er sådan. Men det er den afvejning.
Jeg har hele tiden opfattet dette forår som en mere eller mindre gratis omgang. De 2 kampe mod Club Brügge var ligegyldige oplevelser, pokalen blev omgående dræbt, og selvfølgelig har vi muligheder for europæisk deltagelse, men skal jeg være ærlig, har jeg svært ved at hidse mig op over udsigten til 4 kvalifikationsrunder for at komme i Europa League.

Vi kunne så helt definitivt have elimineret et nedrykningsspøgelse ved i det mindste at have nosset os til et point i Slagelse. Dog mener jeg, at det nedrykningsspøgelse befinder sig så langt væk, at jeg heller ikke rigtigt kan hidse mig op over det. Jeg har trods alt svært ved at forestille mig, at AaB ikke kan rage en håndfuld point til sig i de resterende 8 kampe.

Men ja; hvis FCV får vinger, og AaB kun får 1 point i de næste 3 kampe, skal vi tænke ny træner. Men mon ikke Kent Nielsen kan motivere sig til at undgå trænerfyring og nedrykning i sin sidste sæson for AaB?

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 20. apr 2015, 09:58

Nitten skrev:
Califfen skrev:
gravballe skrev:
Califfen skrev:Haha åh nej. Nu starter det igen med KentH og Season
Det er godt du kan udvise dit store format, med at gøre grin med ordblinde, eller folk der staver dårligt, frem for at argumentere. Stort format.. Bravo...
Jeg beklager, hvis det er tilfældet.
Jeg var ret sikker på, at der var tale om underlig debatside-humor :)
Jeg synes da at du staver alle andre ord rigtigt og formulere dig rimeligt, så det virker til du staver og skriver helt fint. Så bare lige husk at det staves Kent og ikke Kenth, og sæsson og ikke season.
Nej, sådan staves det så heller ikke.... Det staves SÆSON!
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. apr 2015, 11:11

Hovedet skrev:
Fabbe skrev:
Hovedet skrev:Det ville være en uværdig afsked med en central figur i AaB gennem flere svære år.
Ikke nødvendigvis uværdigt, hvis alternativet er at fortsætte et samarbejde, som er svært at tro på. Ikke fordi jeg slår fast, at det er sådan. Men det er den afvejning.
Jeg har hele tiden opfattet dette forår som en mere eller mindre gratis omgang. De 2 kampe mod Club Brügge var ligegyldige oplevelser, pokalen blev omgående dræbt, og selvfølgelig har vi muligheder for europæisk deltagelse, men skal jeg være ærlig, har jeg svært ved at hidse mig op over udsigten til 4 kvalifikationsrunder for at komme i Europa League.

Vi kunne så helt definitivt have elimineret et nedrykningsspøgelse ved i det mindste at have nosset os til et point i Slagelse. Dog mener jeg, at det nedrykningsspøgelse befinder sig så langt væk, at jeg heller ikke rigtigt kan hidse mig op over det. Jeg har trods alt svært ved at forestille mig, at AaB ikke kan rage en håndfuld point til sig i de resterende 8 kampe.

Men ja; hvis FCV får vinger, og AaB kun får 1 point i de næste 3 kampe, skal vi tænke ny træner. Men mon ikke Kent Nielsen kan motivere sig til at undgå trænerfyring og nedrykning i sin sidste sæson for AaB?
Gratis? Der er fandeme ikke noget der er gratis i en fodboldklub som AaB. Vi burde, skulle, kunne have spillet med om mindst bronze i dette forår og det har vi nosset væk. Tror ikke det er Kents skyld direkte men spillerne reagerer ubevidst ved at sløse når træneren er på vej væk. Det er meget utilfredsstillende men jeg har svært ved at se at AaB skulle have handlet anderledes end de gjorde... Fuck det. Vi har et hold der SKAL op og spille om medaljer næste år!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 20. apr 2015, 12:32

Det eneste, der ville kunne retfærdiggøre en fyring af Kent er, hvis man kan købe Søndergaard fri i Sønderjyske allerede nu. At spille sæsonen færdig med Kuhn som ansvarlig er der intet perspektiv i - og vel heller ikke nogen afgørende forandring rent psykologisk.

Denne sæson BLIVER en mellemsæson. Og Lars Søndergaard FÅR brug for tid til at bygge et nyt hold op. Så i mine øjne ville det være absolut fornuft at slå de to ting sammen, og lade Søndergaard påbegynde sin opbygning i en sæson, der allerede er spildt.

Men at fyre Kent bare for at straffe ham, giver absolut ingen mening.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2015, 12:47

Køllen I Møllen skrev:
Hovedet skrev:
Fabbe skrev:

Gratis? Der er fandeme ikke noget der er gratis i en fodboldklub som AaB. Vi burde, skulle, kunne have spillet med om mindst bronze i dette forår og det har vi nosset væk. Tror ikke det er Kents skyld direkte men spillerne reagerer ubevidst ved at sløse når træneren er på vej væk. Det er meget utilfredsstillende men jeg har svært ved at se at AaB skulle have handlet anderledes end de gjorde... Fuck det. Vi har et hold der SKAL op og spille om medaljer næste år!
Jeg er helt enig i, at denne sæson har været uacceptabel og en kæmpe skuffelse. Den eneste gang siden maj, hvor jeg har haft lyst til at drikke en øl efter en AaB-kamp, var efter sejren i Zagreb, der udgør det eneste højdepunkt i denne sæson. Det var så til gengæld også en uhyre vigtig sejr.

Omvendt havde jeg taget hele skuffelsen i efteråret og gik egentlig kun for alvor op i pokalen, når det gjaldt foråret, da jeg helt havde afskrevet mulighederne mod Club Brügge. Da også pokalen blev pisset væk, har AaB ikke fyldt særlig meget i min bevidsthed, ligesom de mange udmeldinger om mådehold og naboens dreng indikerer, at der kan vente rigtig mange sæsoner som denne her i fremtiden.

Vi skal selvfølgelig undgå den komplette deroute, men derudover ser jeg ikke denne sæson som andet end træning til den næste. Jeg har min tvivl, men jeg håber, at der i AaB eksisterer vilje til at revanchere denne sæson og ambitioner om at præge toppen næste år.

seamann

Indlæg af seamann » 20. apr 2015, 12:54

Sønderjyske kampen er sidste chance - derefter venter Hobro, hvor vi ikke kan forvente point.

Kent skulle have været ud i vinterpausen, det skete så ikke. Bliver det igen nederlag mod sønderjyske, bliver AaB nødt til at gøre et eller andet - og det kan vel næsten ikke være andet end et farvel til Kent. Kent har ikke vist sig som en, der laver om i noget som helst, selv når man går fra nederlag til nederlag, og det må jo så koste ham selv en fyring, når det ikke lykkedes.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2015, 12:56

Henriksen skrev:
Nitten skrev:
Califfen skrev:
gravballe skrev:
Califfen skrev:Haha åh nej. Nu starter det igen med KentH og Season
Det er godt du kan udvise dit store format, med at gøre grin med ordblinde, eller folk der staver dårligt, frem for at argumentere. Stort format.. Bravo...
Jeg beklager, hvis det er tilfældet.
Jeg var ret sikker på, at der var tale om underlig debatside-humor :)
Jeg synes da at du staver alle andre ord rigtigt og formulere dig rimeligt, så det virker til du staver og skriver helt fint. Så bare lige husk at det staves Kent og ikke Kenth, og sæsson og ikke season.
Nej, sådan staves det så heller ikke.... Det staves SÆSON!
ENDELIG!

Forbløffende så meget vi kløjs i ordet "sæson" i betragtning af vores fælles passion :-)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2015, 13:03

BoT skrev:Det eneste, der ville kunne retfærdiggøre en fyring af Kent er, hvis man kan købe Søndergaard fri i Sønderjyske allerede nu. At spille sæsonen færdig med Kuhn som ansvarlig er der intet perspektiv i - og vel heller ikke nogen afgørende forandring rent psykologisk.

Denne sæson BLIVER en mellemsæson. Og Lars Søndergaard FÅR brug for tid til at bygge et nyt hold op. Så i mine øjne ville det være absolut fornuft at slå de to ting sammen, og lade Søndergaard påbegynde sin opbygning i en sæson, der allerede er spildt.

Dette indlæg er jeg helt enig. Bemærk i øvrigt, at SønderjyskE har tabt 6 af de seneste 7 kampe (jeg behøver vel ikke at fortælle, hvem de IKKE tabte til, men tværtimod besejrede 4-1!), og at de ligeledes kæder dette forhold sammen med forestående trænerskifte.

En straffeaktion over for Kent Nielsen giver ingen mening, men kunne man lave en byttehandel med SønderjyskE, kan jeg se perspektiv i trænerskifte. Denne sæson er ganske rigtigt tabt, og det ville være rigtig godt, om Søndergaard kunne rode lidt rundt med holdet i slutningen af denne sæson med henblik på at skabe en lidt mere inspirerende sæson næste år.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 20. apr 2015, 14:05

AaB 85 95 99 08 skrev:Hvad er det, der dit lille univers gør, at du mener, jeg lyver (uden skal skulle spilde ord på definitionen af det begreb, som jeg går ud fra, at det ligger inden for rammerne at beskylde hinanden for på dette forum)?

Jeg taler ikke om motiver eller bevidste handlinger men om psykologiske motiver, når vi har en træner, som dels har større personlige interesser i, hvor langt OB er fra stregen, dels ikke har indflydelse på vores spilleres skæbne fra om tre måneder med den begrænsning det giver I hans virkemidler. Havde Kent været en ægte prof., havde han veget sædet i vinters. Han er nemlig ikke nogen større taktiK begavelse, end at han ikke kan opveje fra ovenstående.
Du skrev tidligere i tråden, at Kent havde meldt ud, at han havde valgt lønchecken i Odense. Det er løgn. Han har meldt ud, at det var "summen af det hele", der fik ham til at stoppe i AaB ved kontraktudløb, og jeg husker blandt andet et tv-interview, hvor han gjorde det klart, at det i høj grad handlede om sportslige udfordringer og overvejelser om, at han nok ikke kunne nå mere med AaB, end han havde gjort.

Det kan du så vælge at tro på eller lade være - og du kan vælge at tro, at han alene er skiftet for pengenes skyld. Men det er løgn, når du påstår, at han har meldt ud, at han valgte lønchecken i Odense. Og det er en løgn, der kun har til formål at bakke dine evindelige og årelange angreb på AaB's sportslige ledelse op. Det gør du så i denne omgang ved at kaste smuds på manden, der for mindre end et år siden gav AaB den bedste sæson i klubbens historie.

Jeg har ikke noget imod, at man overvejer, om Kent Nielsen skal have sparket syv uger før sæsonens afslutning. Jeg er stærkt uenig i, at det vil være rigtigt, men overvejelsen er valid nok, hvis man i ramme alvor tror, at det vil forbedre AaB's resultater i resten af sæsonen med Allan Kuhn i en midlertidig position, som klubben allerede offentligt har sagt, at han ikke skal have.

Det er derimod ikke i orden at bakke sine synspunkter op med at kaste smuds på den mest succesfulde træner i AaB's historie. Kent Nielsen er vidt og bredt anerkendt som en dybt professionel og ærekær fodboldtræner, så det er direkte karaktermord, når man forsøger at nedgøre hans personlighed med vilde tolkninger om, at han kun tænker på penge og allerede har hjerte og hjerne i Odense.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 20. apr 2015, 14:09

I øvrigt vil jeg lige gøre opmærksom på, at AaB ved vinterpausen var ni point fra tredjepladsen. Nu er vi kun seks, og der er otte kampe tilbage at spille - blandt andet en mod dem, der ligger til bronze. Samtidig er afstanden til nedrykning øget fra syv til ti point. Det er altså ikke en udvikling, der på nogen måde retfærdiggør, at AaB fyrer træneren bag klubbens største succes nogensinde mindre end to måneder før kontraktudløb.

Forårets Superliga-udbytte for sejre-uafgjorte-nederlag hedder 3-1-4 - og det er absolut ikke godt nok. Med sejre i de to kampe mod SønderjyskE og Vestsjælland havde den dog heddet 5-1-2 - og AaB havde ligget på en delt bronzeplads. Og de to nederlag, der kom på trods af føringer efter stærke første halvlege med den helt rigtige taktik, vil jeg ikke være med til at forklare med trænerens manglende evner. Lige som så mange andre skuffelser i denne sæson kan de to nederlag meget nemmere forklares med spillernes mentalitet i modgang - hvad enten det er acceptabelt eller ej, at de kollapser i hovedet oven på The Double, Europa-succes og mange skader sæsonen efter et mesterskab.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 20. apr 2015, 14:18

sulakvelidze skrev:I øvrigt vil jeg lige gøre opmærksom på, at AaB ved vinterpausen var ni point fra tredjepladsen. Nu er vi kun seks, og der er otte kampe tilbage at spille - blandt andet en mod dem, der ligger til bronze. Samtidig er afstanden til nedrykning øget fra syv til ti point. Det er altså ikke en udvikling, der på nogen måde retfærdiggør, at AaB fyrer træneren bag klubbens største succes nogensinde mindre end to måneder før kontraktudløb.
Bronzen er enormt billigt til salg da bejlerne på skift smider point væk, derfor er det skuffende at vi er godt i gang med at pisse sæsonen væk.

Alene det rædselsfulde spil som har præget størstedelen af kampene burde have medført en fyringsseddel til Kent. Vi har i denne sæson spillet rimeligt når vi har ramt niveau, vores bundniveau derimod har lignet noget der er løgn (især eksemplificeret i de europæiske udekampe). Det er altså trænerens ansvar at vi på kort tid er gået fra at blive rost til skyerne af bl.a. MO, til nu at spille noget af ligaens mest kedelige bold hvor chancerne i langt de fleste af kampene kan tælles på én hånd. Det er meget muligt at du er uenig, men set udefra synes jeg godt nok at truppen virker mæt og at spillertruppen i den grad har behov for nye impulser. Vi skal ikke beholde Kent af sentimentale årsager, hvis han har tabt truppen så må det være ud af vagten.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 20. apr 2015, 14:28

frederikshavneren skrev:Bronzen er enormt billigt til salg da bejlerne på skift smider point væk, derfor er det skuffende at vi er godt i gang med at pisse sæsonen væk.
Du mener på samme måde, som at guldet i sidste sæson var enormt billigt til salg, da bejlerne på skift smed point?
frederikshavneren skrev:Alene det rædselsfulde spil som har præget størstedelen af kampene burde have medført en fyringsseddel til Kent. Vi har i denne sæson spillet rimeligt når vi har ramt niveau, vores bundniveau derimod har lignet noget der er løgn (især eksemplificeret i de europæiske udekampe). Det er altså trænerens ansvar at vi på kort tid er gået fra at blive rost til skyerne af bl.a. MO, til nu at spille noget af ligaens mest kedelige bold hvor chancerne i langt de fleste af kampene kan tælles på én hånd. Det er meget muligt at du er uenig, men set udefra synes jeg godt nok at truppen virker mæt og at spillertruppen i den grad har behov for nye impulser. Vi skal ikke beholde Kent af sentimentale årsager, hvis han har tabt truppen så må det være ud af vagten.
Næh, jeg synes også, at spillertruppen ser mæt ud. Men det forklarer jeg med reaktionen på den enorme succes i sidste sæson og i efterårets Europa Cup med imponerende sejre over Dinamo Kiev og Steaua Bukarest (foruden Dinamo Zagreb og Rio Ave) samt de mange skader. Jeg forklarer det ikke med, at træneren er den samme som ham, der fik dem til at spille drømmefodbold.

Vi skulle ikke beholde Kent af sentimentale årsager, hvis han var på kontrakt flere sæsoner endnu og der ikke var udsigt til forbedring. Men han er fortid i AaB om syv uger, og så vil det tendere et galehus, hvis AaB giver sparket til den mand, der for mindre end et år siden gav klubben den bedste sæson nogensinde. Der er vel cirka 1 procents chance for, at en trænerfyring nu ville redde sæsonen. Det er til gengæld 100 procent sikkert, at en trænerfyring vil udstille AaB som en utaknemmelig klub, der sparker sine trænere på tynde grundlag.

Og igen vil jeg lige minde om, at spillet i de seneste fire kampe ikke kun har været rædselsfuldt. Det var rigtig godt i første halvleg mod både SønderjyskE og Vestsjælland, men det skal man åbenbart ikke forholde sig til?

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 20. apr 2015, 14:35

sulakvelidze skrev:
frederikshavneren skrev:Bronzen er enormt billigt til salg da bejlerne på skift smider point væk, derfor er det skuffende at vi er godt i gang med at pisse sæsonen væk.
Du mener på samme måde, som at guldet i sidste sæson var enormt billigt til salg, da bejlerne på skift smed point?
frederikshavneren skrev:Alene det rædselsfulde spil som har præget størstedelen af kampene burde have medført en fyringsseddel til Kent. Vi har i denne sæson spillet rimeligt når vi har ramt niveau, vores bundniveau derimod har lignet noget der er løgn (især eksemplificeret i de europæiske udekampe). Det er altså trænerens ansvar at vi på kort tid er gået fra at blive rost til skyerne af bl.a. MO, til nu at spille noget af ligaens mest kedelige bold hvor chancerne i langt de fleste af kampene kan tælles på én hånd. Det er meget muligt at du er uenig, men set udefra synes jeg godt nok at truppen virker mæt og at spillertruppen i den grad har behov for nye impulser. Vi skal ikke beholde Kent af sentimentale årsager, hvis han har tabt truppen så må det være ud af vagten.
Næh, jeg synes også, at spillertruppen ser mæt ud. Men det forklarer jeg med reaktionen på den enorme succes i sidste sæson og i efterårets Europa Cup med imponerende sejre over Dinamo Kiev og Steaua Bukarest (foruden Dinamo Zagreb og Rio Ave) samt de mange skader. Jeg forklarer det ikke med, at træneren er den samme som ham, der fik dem til at spille drømmefodbold.

Vi skulle ikke beholde Kent af sentimentale årsager, hvis han var på kontrakt flere sæsoner endnu og der ikke var udsigt til forbedring. Men han er fortid i AaB om syv uger, og så vil det tendere et galehus, hvis AaB giver sparket til den mand, der for mindre end et år siden gav klubben den bedste sæson nogensinde. Der er vel cirka 1 procents chance for, at en trænerfyring nu ville redde sæsonen. Det er til gengæld 100 procent sikkert, at en trænerfyring vil udstille AaB som en utaknemmelig klub, der sparker sine trænere på tynde grundlag.

Og igen vil jeg lige minde om, at spillet i de seneste fire kampe ikke kun har været rædselsfuldt. Det var rigtig godt i første halvleg mod både SønderjyskE og Vestsjælland, men det skal man åbenbart ikke forholde sig til?
Det er resultaterne som tæller...

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 20. apr 2015, 14:43

frederikshavneren skrev:
sulakvelidze skrev:

Hvilket jo giver max god mening, når du selv henviser til "det rædselsfulde spil i størstedelen af kampene" som årsag til, at man allerede nu burde have fyret Kent. Et øjeblik efter bliver du konfronteret med, at spillet i de seneste kampe netop ikke kun har været rædselsfuldt, men i perioder endda rigtig godt. Og så er det pludselig kun resultaterne, der tæller...

Og nej, når Allan Gaarde skal overveje, om han skal trykke på fyringsknappen, skal han ikke kun se på resultater. Han skal se på en fandens masse andre faktorer omkring spillerne, træningen, spillet i kampene, angriberes skarphed, forsvarskoks, forudsætningerne for succes, mulighederne for at vende det med en trænerfyring osv. Hvis han alene kiggede på resultater, ville han være overflødig, og så kunne AaB lige så godt spare sportschef-funktionen væk. Det er jo alt for mange penge at bruge på en opgave, der kræver så simple løsninger.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 20. apr 2015, 15:14

sulakvelidze skrev:
frederikshavneren skrev:
sulakvelidze skrev:

Hvilket jo giver max god mening, når du selv henviser til "det rædselsfulde spil i størstedelen af kampene" som årsag til, at man allerede nu burde have fyret Kent. Et øjeblik efter bliver du konfronteret med, at spillet i de seneste kampe netop ikke kun har været rædselsfuldt, men i perioder endda rigtig godt. Og så er det pludselig kun resultaterne, der tæller...

Og nej, når Allan Gaarde skal overveje, om han skal trykke på fyringsknappen, skal han ikke kun se på resultater. Han skal se på en fandens masse andre faktorer omkring spillerne, træningen, spillet i kampene, angriberes skarphed, forsvarskoks, forudsætningerne for succes, mulighederne for at vende det med en trænerfyring osv. Hvis han alene kiggede på resultater, ville han være overflødig, og så kunne AaB lige så godt spare sportschef-funktionen væk. Det er jo alt for mange penge at bruge på en opgave, der kræver så simple løsninger.
Jeg mente at Kent burde været fyret i vinters da han offentliggjorde skiftet til OB, men lad det nu ligge.
Jeg er ganske enig i at Gaarde må gøre sig mange overvejelser og ja der er helt sikkert mange af de faktorer som du nævner der nøje skal overvejes. Spørgsmålet er vel også om det giver mening at trykke på knappen nu hvor sæsonen snart er slut, ret beset er det nok ved at være for sent.

Ift. spillet så ser vi nok noget forskelligt på det. Overordnet set så synes jeg at vi har skuffet spillemæssigt i denne sæson, med få undtagelser så har vi ikke været i nærheden af sidste sæsons topniveau. Det er skuffende og må give anledning til bekymring at vi er faldet så meget i niveau, og hvis du skulle have glemt det så er det da bemærkelsesværdigt at de forsvarende mestre er det hold som skaber færrest chancer. Det er uacceptabelt og er i sidste ende Kents ansvar. Han må også bære ansvaret for at holdet præsterer enormt dårligt når de møder lidt modgang. Det er som om at der ingen rygrad er på holdet, spillet falder sammen når det ikke kører.
Hvordan man end vender og drejer det så er det trænerens ansvar at vi spiller noget tempoforladt bold, hvor vi har enormt svært ved at kreere chancer.

Kent får naturligvis meget kritik i disse dage, men jeg vil da godt give dig at han har haft svære betingelser. Det transfervindue som sidste sommer fik næsten alle debattører helt op og ringe, hvor det blev kaldt det bedste transfervindue i mands minde og Gaarde blev kaldt genial, set i bagklogskabens ulideligt klare lys så var det nok ikke så fantastisk endda.
Et uheldigt transfervindue samt mæthed i truppen har gjort Kents arbejdsbetingelser svære, men i sidste ende er det altså trænerens ansvar at få holdet til at præstere. Det har Kent ikke formået i Superligaen hvor AaB er ved at levere et af Superligaens ringeste titelforsvar ever, det er bare ikke godt nok.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. apr 2015, 15:41

sulakvelidze skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hvad er det, der dit lille univers gør, at du mener, jeg lyver (uden skal skulle spilde ord på definitionen af det begreb, som jeg går ud fra, at det ligger inden for rammerne at beskylde hinanden for på dette forum)?

Jeg taler ikke om motiver eller bevidste handlinger men om psykologiske motiver, når vi har en træner, som dels har større personlige interesser i, hvor langt OB er fra stregen, dels ikke har indflydelse på vores spilleres skæbne fra om tre måneder med den begrænsning det giver I hans virkemidler. Havde Kent været en ægte prof., havde han veget sædet i vinters. Han er nemlig ikke nogen større taktiK begavelse, end at han ikke kan opveje fra ovenstående.
Du skrev tidligere i tråden, at Kent havde meldt ud, at han havde valgt lønchecken i Odense. Det er løgn. Han har meldt ud, at det var "summen af det hele", der fik ham til at stoppe i AaB ved kontraktudløb, og jeg husker blandt andet et tv-interview, hvor han gjorde det klart, at det i høj grad handlede om sportslige udfordringer og overvejelser om, at han nok ikke kunne nå mere med AaB, end han havde gjort.

Det kan du så vælge at tro på eller lade være - og du kan vælge at tro, at han alene er skiftet for pengenes skyld. Men det er løgn, når du påstår, at han har meldt ud, at han valgte lønchecken i Odense. Og det er en løgn, der kun har til formål at bakke dine evindelige og årelange angreb på AaB's sportslige ledelse op. Det gør du så i denne omgang ved at kaste smuds på manden, der for mindre end et år siden gav AaB den bedste sæson i klubbens historie.

Jeg har ikke noget imod, at man overvejer, om Kent Nielsen skal have sparket syv uger før sæsonens afslutning. Jeg er stærkt uenig i, at det vil være rigtigt, men overvejelsen er valid nok, hvis man i ramme alvor tror, at det vil forbedre AaB's resultater i resten af sæsonen med Allan Kuhn i en midlertidig position, som klubben allerede offentligt har sagt, at han ikke skal have.

Det er derimod ikke i orden at bakke sine synspunkter op med at kaste smuds på den mest succesfulde træner i AaB's historie. Kent Nielsen er vidt og bredt anerkendt som en dybt professionel og ærekær fodboldtræner, så det er direkte karaktermord, når man forsøger at nedgøre hans personlighed med vilde tolkninger om, at han kun tænker på penge og allerede har hjerte og hjerne i Odense.
Man skal sgu være enten tæt på tumpet eller utrolig nidkær flueknepper af den triste slags med den vinkling. Med min vending "meldte ud, at...", sigtede jeg til hans beslutning om, at han havde valgt OB (og dermed også indirekte lønchecken i Odense). Du må blive udsat for mange "løgne", hvis du kalder det for en løgn. Men debatniveauet herinde er godt nok generelt tragisk lavt. Trist at der skal kastes den slags røgslør, hver gang vi, der ikke bare jubler naivt over ethvert AaB-tiltag, ytrer vores mening. Meget trist, faktisk.
Fodbold skal ses med hjertet!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 20. apr 2015, 15:54

AaB 85 95 99 08 skrev:
sulakvelidze skrev:

Man skal sgu være enten tæt på tumpet eller utrolig nidkær flueknepper af den triste slags med den vinkling. Med min vending "meldte ud, at...", sigtede jeg til hans beslutning om, at han havde valgt OB (og dermed også indirekte lønchecken i Odense). Du må blive udsat for mange "løgne", hvis du kalder det for en løgn. Men debatniveauet herinde er godt nok generelt tragisk lavt. Trist at der skal kastes den slags røgslør, hver gang vi, der ikke bare jubler naivt over ethvert AaB-tiltag, ytrer vores mening. Meget trist, faktisk.
Tragisk lavt debatniveau? Og det kommer fra ham der for mindre end en uge siden havde gang i hånlige "mig 3 år ikke forstå" debatform med Poker, og som de sidste 2 sæsoner har kaldt os en klar kandidat i nedrykningskampen?

Hvis der er så uendelig lavt niveau herinde, hvorfor er det så i realiteten du er her, når du i dit pletfri elfenbenstårn åbenbart kan gøre dig til dommer over niveauet herinde? Udover naturligvis at komme med alverdens dommedagsprofetier og håne os andre?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 20. apr 2015, 16:23

BoT skrev:Det eneste, der ville kunne retfærdiggøre en fyring af Kent er, hvis man kan købe Søndergaard fri i Sønderjyske allerede nu. At spille sæsonen færdig med Kuhn som ansvarlig er der intet perspektiv i - og vel heller ikke nogen afgørende forandring rent psykologisk.

Sønderjyske går aldrig med til at slippe Søndergaard før tid. I hvert fald så længe de ikke er sikret overlevelse, og det plejer som bekendt at trække lidt ud for dem dernede.
Derimod synes jeg snildt Kuhn kunne overtage. Han har før vist sig som en super løsning på den korte bane.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 20. apr 2015, 16:27

Kunji skrev:
Califfen skrev:Økonomisk er vi altså ved at være bedre med nu, efter cl-præmiepenge, europa league præmiepenge, aktieemission osv. Vi kan ikke gå rundt og underspille længere. Vi SKAL slutte i den øverste halvdel som minimum, og gerne i top 4. Det er ærgeligt, at ledelsens pessimistiske retorik tilsyneladende forplanter sig til holdet og fans.
Du er altså nødt til at holde tingene adskilt. Det er fuldstændigt korrekt, at klubben er godt kørende økonomisk, og at vi sagtens kunne øge lønbudgettet uden at gå konkurs. Men det ændrer ikke på, at vi stadig kører med et af ligaens laveste budgetter, og det er den virkelighed, du skal forholde dig til. Vi har i øjeblikket ikke et lønbudget til top4.

Det har intet at gøre med, at "ledelsens pessimistiske retorik tilsyneladende forplanter sig til holdet og fans." Det er faktisk virkeligheden. Indtil at klubben vælger at skifte gear rent økonomisk, så er det den virkelighed, du skal forholde dig til. Vi har et lønbudget blandt de 4-6 laveste i ligaen, men vi budgetterer med at ende i top6. Alt derover er fans' forhåbninger.
Fair nok.
Men hvorfor er det så, at vi ikke øger lønbudgettet, når vi kan og burde gøre det? Lad os dog skifte gear så. Alt det forsigtighed er godt nok ved at tage overhånd.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 20. apr 2015, 16:50

Califfen skrev:
Kunji skrev:
Califfen skrev:Økonomisk er vi altså ved at være bedre med nu, efter cl-præmiepenge, europa league præmiepenge, aktieemission osv. Vi kan ikke gå rundt og underspille længere. Vi SKAL slutte i den øverste halvdel som minimum, og gerne i top 4. Det er ærgeligt, at ledelsens pessimistiske retorik tilsyneladende forplanter sig til holdet og fans.
Du er altså nødt til at holde tingene adskilt. Det er fuldstændigt korrekt, at klubben er godt kørende økonomisk, og at vi sagtens kunne øge lønbudgettet uden at gå konkurs. Men det ændrer ikke på, at vi stadig kører med et af ligaens laveste budgetter, og det er den virkelighed, du skal forholde dig til. Vi har i øjeblikket ikke et lønbudget til top4.

Det har intet at gøre med, at "ledelsens pessimistiske retorik tilsyneladende forplanter sig til holdet og fans." Det er faktisk virkeligheden. Indtil at klubben vælger at skifte gear rent økonomisk, så er det den virkelighed, du skal forholde dig til. Vi har et lønbudget blandt de 4-6 laveste i ligaen, men vi budgetterer med at ende i top6. Alt derover er fans' forhåbninger.
Fair nok.
Men hvorfor er det så, at vi ikke øger lønbudgettet, når vi kan og burde gøre det? Lad os dog skifte gear så. Alt det forsigtighed er godt nok ved at tage overhånd.
Jeg forestiller mig der sidder nogle investorer der har proppet betydelige summer i AaB gennem tiden, også ved sidste aktieemission, der ikke ville være tilfredse med at AaB igen leverer 2-cifrede millionunderskud, så snart vi har penge på lommen. Vi ved jo at da det gik hårdest til, levede vi på Spar Nords nåde, og jeg tror simpelthen at man vil lave kontinuerlige gode regnskaber, før man stille og rolig øger de sportslige budgetter. Vi HAR prøvet at køre med økonomisk underskud på det sportslige område, og det havde nær knækket klubben op til flere gange, og den model som FCM kører pt tror jeg simpelthen bare ikke pengemændene vil se igen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar