4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20.45

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af sulakvelidze » 27. aug 2014, 15:53

dyhrmaN skrev:Det jeg er allermest skuffet over i forhold til kampen igår er de FCMske proportioner i det hele.

Jubeloptimisten inden kampen og det totale kollaps under kampen, som gør at AaB ender med at tabe større end FCM gjorde.
At vi er håner FCM og deres vindermentalitet, men AaB ender med at fejle på præcis de samme parametre igår. De var en flok tabere der ikke kunne stå distancen, da det gjaldt. Glenn må have været i tvivl om, om ikke det var en stor flok midtjyder, der igår optrådte i Cypern.
Det eneste der manger var, at Kent satte sig op ad stolpen efter kampen...
Føj...

Og Helenius vedvarende lade attitude efter hans tilbagekomst irreterer mig vanvittigt. Så næsten hellere give en meget ung Ahlman chancen.
Jeg forstår din sammenligning med FCM, når det kommer til selve nederlaget. Men for at sammenligningen skulle være rigtig god, skulle Kent Nielsen, Kuhn og Gaarde inden kampen have ævlet løs om et hold med vindermentalitet, spillere med vindermentalitet, trænere med vindermentaltet og især cheftræner med en kæmpestor, koloenorm, gigastor vindermentalitet i både ludo og alting! Faktisk i det hele taget en klub med den sygeste vindermentalitet. Og de skulle have sovset det ind i en masse vrøvl om DNA og kultur, og det hele skulle være sendt af sted i en indpakning af "AaB er noget ganske særligt, nærmest en mytisk klub, der er skæbnebestemt til at være stor!"

Så galt har det ikke stået til. Selv ikke efter The Double. For hvis det var, havde jeg taget ud på Hornevej for at jævne alt med jorden og derefter bruge al min tid på at slette alle beviser på AaB's eksistens siden 1885.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2014, 15:54

frederikshavneren skrev:
MHJ skrev:
Brent skrev:
frederikshavneren skrev:
Hovedet skrev:
Popnizzen skrev:Det er meget typisk debatsiden at APOEL bliver talt op til et voldsom godt hold efter de smadrer os i går. Det er sgu ikke hele sandheden! Vi var piv elendige og er selv skyld i at vi ikke skal i CHL gruppespillet. Selv Cypern, fans, spillere og træner er dybt overrasket over resultatet i går:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 984671.ece
Reelt kender vi først kvaliteten af Apoels hold, når de har spillet i Champions League. Dog er jeg enig i, at Apoel generelt har været undervurderet, og selv om AaB slet og ret mangler kvalitet alle steder på banen med undtagelse af målmandsposten, er der dog ingen hold i år, der bare har været i nærheden af at køre os ud på røv og albuer. Vi har 2 knebne nederlag til Dinamo Zagreb og FCN i Aalborg, der lige så godt kunne (og også burde) være endt med knebne sejre til AaB.

Jeg har nok i lighed med flere andre været så tilpas bedøvet af sidste års The Double - titel og sejren "ud af ingenting" i Zagreb, at jeg nok har overset de mange bedrøvelige tendenser, der har været lige siden sæsonpremieren i Haderslev. Gårsdagens blamage udgjorde hammeren, der sprang osteklokken.

Med mindre vi reagerer, inden transfervinduet lukker, er holdet, der optrådte i går, imidlertid hvad vi har at skyde med frem til nytår. Det behøver ikke være så skidt endda, men det forudsætter følgende: Helenius og Enevoldsen skal højne niveauet mærkbart og snart, Thomsen og Würtz skal genfinde forårets form, det høje antal individuelle fejl skal mindskes mærkbart og øjeblikkeligt, og den fysiske grundform hos spillerne skal forbedres. Jeg ser det som en fordel, at der kommer endnu en pause i Superligaen, da AaB for mig ligner et hold, der stadig er i færd med at forberede sig til en ny sæson.

Jeg undlader bevidst at beskæftige mig med Rasmus Jönsson. Det er beklageligt, at vi er endt i en situation, hvor vi er fuldstændig afhængige af ham, for han er og bliver en joker, vi formentlig kun får begrænset glæde af i efteråret - og måske slet ikke.
Enig i din analyse. Jeg tror dog at vi får et stærkere AaB hold at se når EL gruppespillet starter. Til den tid er Ene, Helenius, Thomsen, Würtz, Gorter og Dalsgaard forhåbentlig i meget bedre form, hvilket naturligvis vil gavne holdet voldsomt. Der er mange bekymrende tendenser i øjeblikket, men der er lys forude når de nævnte spillere er helt klar. Det der selvfølgelig ikke må ske er at vi får nye skader, især angrebet virker noget tyndt.
Jo jo det er fint at vi kommer i form i løbet af oktober. Det kan vi desværre ikke bruge til det helt store, den enestående chance vi får med 5-10 års mellemrum for at spille os i himmeriget er formøblet på amatøragtig vis.

Holdet skulle være oppe i fulde omdreninger til de her to afgørende kampe, vi får en fantastisk god lodtrækning... så vælger man simpelthen at investere hele transferbudgettet i en flok spillere der er ude af form. Må dog sige at det kommer bag på mig at Helenius er så meget ude af form og så ligeglad med det hele. Han har trods alt trænet med et pl hold den seneste sæson, så grundformen burde være på plads. Ligeledes er det stærkt stærkt bekymrende at vores forsvar laver fejl man ikke engang ser i jyllandsserien.
Jeg spurgte tidligere, men du svarede vist ikke. Hvem skulle AaB have koebt? Hvilke penge skulle man koebe for? Er du uenig i at alternativet til at hente Helenius, Ene og Jonsson, var at hente.... "ingen"? Og mener du "ingen" villet have vist et hoejere niveau end Helenius og Ene?
Jeg læste godt dit indlæg, men jeg valgte bevidst ikke at svare da det nok nærmere hører til transfertråden. Anyway ja så har det været en svær situation i sommers, men jeg står ved at jeg er uenig i den valgte strategi. Selvfølgelig var der ikke penge til at hente f.eks. Rio Ferdinand, Frank Lampard og Samuel Etoo det ved vi alle, men mon ikke at der har været nogle ganske habile transferfrie spillere på markedet? Vi kunne altså lokke med CL kval, det er altså et vægtigt argument som sikkert kunne friste mange spillere og deres agenter.
Det kan godt være at der ikke er betalt transfer for Ene, Helenius og Jönsson, men det vil nok ikke være urimeligt at antage at de absolut ikke går til bankelev løn. Mon ikke at trioen absolut hører til i toppen af løn hierarkiet. Jeg siger bare i al stilfærdighed at vi i min optik havde været bedre stillet ved at hente et par transferfrie mindre rustne spillere i samme lønklasse. Jeg har aldrig sagt at Gaarde skulle have brugt flere penge end det han anvendte på trekløveret som han hentede.
Hvis vi ikke skulle have brugt flere penge, saa maa det betyde at vi ikke skulle have hentet Ene, Helenius og Jonsson, for at faa plads til denne illusoriske game-changer, som alle de andre CL. klubber af en eller anden grund har overset. Det syntes jeg lyder lidt underligt. For det foerste, saa var alle (ikke kun AaB'ere) enige om at de var regulaere scoops. Derudover saa mangler jeg stadig at hoere bare den mindste indikation paa hvilke specifikke spillere der uden problemer ville kunne glide ind i vores trup mere smertefrit end de tidligere AaB'ere vi endte med at hente.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 16:06

Jo jo det er fint at vi kommer i form i løbet af oktober. Det kan vi desværre ikke bruge til det helt store, den enestående chance vi får med 5-10 års mellemrum for at spille os i himmeriget er formøblet på amatøragtig vis.

Holdet skulle være oppe i fulde omdreninger til de her to afgørende kampe, vi får en fantastisk god lodtrækning... så vælger man simpelthen at investere hele transferbudgettet i en flok spillere der er ude af form. Må dog sige at det kommer bag på mig at Helenius er så meget ude af form og så ligeglad med det hele. Han har trods alt trænet med et pl hold den seneste sæson, så grundformen burde være på plads. Ligeledes er det stærkt stærkt bekymrende at vores forsvar laver fejl man ikke engang ser i jyllandsserien.[/quote]

Jeg spurgte tidligere, men du svarede vist ikke. Hvem skulle AaB have koebt? Hvilke penge skulle man koebe for? Er du uenig i at alternativet til at hente Helenius, Ene og Jonsson, var at hente.... "ingen"? Og mener du "ingen" villet have vist et hoejere niveau end Helenius og Ene?[/quote]

Jeg læste godt dit indlæg, men jeg valgte bevidst ikke at svare da det nok nærmere hører til transfertråden. Anyway ja så har det været en svær situation i sommers, men jeg står ved at jeg er uenig i den valgte strategi. Selvfølgelig var der ikke penge til at hente f.eks. Rio Ferdinand, Frank Lampard og Samuel Etoo det ved vi alle, men mon ikke at der har været nogle ganske habile transferfrie spillere på markedet? Vi kunne altså lokke med CL kval, det er altså et vægtigt argument som sikkert kunne friste mange spillere og deres agenter.
Det kan godt være at der ikke er betalt transfer for Ene, Helenius og Jönsson, men det vil nok ikke være urimeligt at antage at de absolut ikke går til bankelev løn. Mon ikke at trioen absolut hører til i toppen af løn hierarkiet. Jeg siger bare i al stilfærdighed at vi i min optik havde været bedre stillet ved at hente et par transferfrie mindre rustne spillere i samme lønklasse. Jeg har aldrig sagt at Gaarde skulle have brugt flere penge end det han anvendte på trekløveret som han hentede.[/quote]

Hvis vi ikke skulle have brugt flere penge, saa maa det betyde at vi ikke skulle have hentet Ene, Helenius og Jonsson, for at faa plads til denne illusoriske game-changer, som alle de andre CL. klubber af en eller anden grund har overset. Det syntes jeg lyder lidt underligt. For det foerste, saa var alle (ikke kun AaB'ere) enige om at de var regulaere scoops. Derudover saa mangler jeg stadig at hoere bare den mindste indikation paa hvilke specifikke spillere der uden problemer ville kunne glide ind i vores trup mere smertefrit end de tidligere AaB'ere vi endte med at hente.[/quote]

De eksperter som mente at det var scoops, det var de samme som mente at AaB uden videre sagtens kunne vinde på Cypern... Ene og Helenius kender klubben og det er åbenbart blevet vægtet højt på Hornevej, men de burde nok også ha´ spurgt sig selv om de passede til spillestilen. Der er altså sket meget med spillestilen siden Ene forlod klubben i sommeren 2009, mens spillet bestemt ikke blev ringere af at Helenius blev udskiftet med Rasmus Jönsson/AK sidste sommer. Det er ikke ment som en kritik af Helenius, men der skete for alvor noget med spillet sidste sommer da Helenius forlod klubben og blev erstattet af andre typer.

Jeg synes at vi skulle være gået benhårdt efter en transferfri Kusk afløser, altså en med samme spillestil og som ikke var skadet. Der er ganske givet ikke mange af dem, men om han så var kroat, mexicaner eller somalier I don´t care. Jeg mener ikke at transferstrategien er skyld i den pauvre sæsonstart i suppen samt den glippede CL kvalifikation, men det er da klart en af de medvirkende faktorer (skader har selvfølgelig også spillet en rolle).

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2014, 16:14

frederikshavneren skrev:Jo jo det er fint at vi kommer i form i løbet af oktober. Det kan vi desværre ikke bruge til det helt store, den enestående chance vi får med 5-10 års mellemrum for at spille os i himmeriget er formøblet på amatøragtig vis.

Holdet skulle være oppe i fulde omdreninger til de her to afgørende kampe, vi får en fantastisk god lodtrækning... så vælger man simpelthen at investere hele transferbudgettet i en flok spillere der er ude af form. Må dog sige at det kommer bag på mig at Helenius er så meget ude af form og så ligeglad med det hele. Han har trods alt trænet med et pl hold den seneste sæson, så grundformen burde være på plads. Ligeledes er det stærkt stærkt bekymrende at vores forsvar laver fejl man ikke engang ser i jyllandsserien.
Jeg spurgte tidligere, men du svarede vist ikke. Hvem skulle AaB have koebt? Hvilke penge skulle man koebe for? Er du uenig i at alternativet til at hente Helenius, Ene og Jonsson, var at hente.... "ingen"? Og mener du "ingen" villet have vist et hoejere niveau end Helenius og Ene?[/quote]

Det kan godt være at der ikke er betalt transfer for Ene, Helenius og Jönsson, men det vil nok ikke være urimeligt at antage at de absolut ikke går til bankelev løn. Mon ikke at trioen absolut hører til i toppen af løn hierarkiet. Jeg siger bare i al stilfærdighed at vi i min optik havde været bedre stillet ved at hente et par transferfrie mindre rustne spillere i samme lønklasse. Jeg har aldrig sagt at Gaarde skulle have brugt flere penge end det han anvendte på trekløveret som han hentede.[/quote]

Hvis vi ikke skulle have brugt flere penge, saa maa det betyde at vi ikke skulle have hentet Ene, Helenius og Jonsson, for at faa plads til denne illusoriske game-changer, som alle de andre CL. klubber af en eller anden grund har overset. Det syntes jeg lyder lidt underligt. For det foerste, saa var alle (ikke kun AaB'ere) enige om at de var regulaere scoops. Derudover saa mangler jeg stadig at hoere bare den mindste indikation paa hvilke specifikke spillere der uden problemer ville kunne glide ind i vores trup mere smertefrit end de tidligere AaB'ere vi endte med at hente.[/quote]

De eksperter som mente at det var scoops, det var de samme som mente at AaB uden videre sagtens kunne vinde på Cypern... Ene og Helenius kender klubben og det er åbenbart blevet vægtet højt på Hornevej, men de burde nok også ha´ spurgt sig selv om de passede til spillestilen. Der er altså sket meget med spillestilen siden Ene forlod klubben i sommeren 2009, mens spillet bestemt ikke blev ringere af at Helenius blev udskiftet med Rasmus Jönsson/AK sidste sommer. Det er ikke ment som en kritik af Helenius, men der skete for alvor noget med spillet sidste sommer da Helenius forlod klubben og blev erstattet af andre typer.

Jeg synes at vi skulle være gået benhårdt efter en transferfri Kusk afløser, altså en med samme spillestil og som ikke var skadet. Der er ganske givet ikke mange af dem, men om han så var kroat, mexicaner eller somalier I don´t care. Jeg mener ikke at transferstrategien er skyld i den pauvre sæsonstart i suppen samt den glippede CL kvalifikation, men det er da klart en af de medvirkende faktorer (skader har selvfølgelig også spillet en rolle).[/quote]

Fair nok, du ville have sagt nej til Helenius og Ene. Her er vi saa uenige.

Men du mener vi skulle ha' gaaet benhaardt efter en Kusk afloeser (paa free transfer nonetheless), i et marked hvor danmarks oekonomisk staerkeste klubber (FCK og BIF) ikke formaar at hente spillere i naereden af det niveau, og som alle klubber i europa leder efter. Og denne spiller skulle vaere klar fra day one for at retfaerdiggoere at spendere kassen paa ham. Hey, jeg er enig, altsaa i at det er en fantastisk spaendende illusion at vi kan hente saadanne spillere. Men spillere paa det niveau kommer kun til en feederklub som AaB hvis vi selv udvikler dem. Og selv hvis vi falder over denne diamant, saa er det usandsynligt at han ville vaere klar fra start (transferfriespillere er ofte ude af form!.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 27. aug 2014, 16:22

frederikshavneren skrev:De eksperter som mente at det var scoops, det var de samme som mente at AaB uden videre sagtens kunne vinde på Cypern...
Det gjorde du vist også selv, så hvad vil du egentlig sige med det?
frederikshavneren skrev:Ene og Helenius kender klubben og det er åbenbart blevet vægtet højt på Hornevej, men de burde nok også ha´ spurgt sig selv om de passede til spillestilen. Der er altså sket meget med spillestilen siden Ene forlod klubben i sommeren 2009, mens spillet bestemt ikke blev ringere af at Helenius blev udskiftet med Rasmus Jönsson/AK sidste sommer. Det er ikke ment som en kritik af Helenius, men der skete for alvor noget med spillet sidste sommer da Helenius forlod klubben og blev erstattet af andre typer.

Jeg synes at vi skulle være gået benhårdt efter en transferfri Kusk afløser, altså en med samme spillestil og som ikke var skadet. Der er ganske givet ikke mange af dem, men om han så var kroat, mexicaner eller somalier I don´t care. Jeg mener ikke at transferstrategien er skyld i den pauvre sæsonstart i suppen samt den glippede CL kvalifikation, men det er da klart en af de medvirkende faktorer (skader har selvfølgelig også spillet en rolle).
Jeg er dybt uenig. Transferstrategien var og er den helt rigtige. Hvis AaB kan komme i nærheden af spillere som Helenius og Enevoldsen til den aktuelle pris, så skal AaB slå til. Og de skal især gøre det, når der er tale om lokale spillere. Jeg vil til enhver tid hellere se AaB tabe med et hold, jeg kan identificere mig med, end jeg vil se dem vinde med en flok mexicanere og kroater, der havde sagt ja til FCM eller Brøndby for en krone mere i løn.

Dermed ikke sagt, at det er fedt at se AaB tabe, men det forestiller jeg mig heller ikke, at de bliver ved med. Min tålmodighed er dog større end som så, og oven på The Double lever jeg fint med en dårlig start på efteråret, fordi det er nemt at få øje på årsagerne til det. Og jeg foretrækker så absolut de sportslige op- og nedture, der altid vil komme, fremfor vilde økonomiske sats på Kusk-kloner (hvor fanden man end finder sådan en?!?) til dybt uansvarlige overgangssummer.

EDIT: Okay, jeg ser nu, at dit ønske om en Kusk-klon var en både skadesfri og transferfri spiller på samme niveau. Jeg fortryder derfor mit svar, for du har tydeligvis spist svampe er taler i vildelse.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2014, 16:22

Jeg synes debatten om transfers afsporer det, der er sagens essens: Vi har lov til at være svært skuffede over, at det hold, vi faktisk har, og som spillede fantastisk bold før sommerferien, slet ikke viser de samme takter i denne nye sæson. Der BURDE simpelthen være mere rygrad i holdet efter the double! Jeg har så min egen idé om, at årsagen ligger i et taktisk stilskifte fra trænerens side, som ikke er tro mod det bold, vi spillede før ferien, og som rammer på et rigtig dårligt tidspunkt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2014, 16:26

Funky skrev:Jeg synes debatten om transfers afsporer det, der er sagens essens: Vi har lov til at være svært skuffede over, at det hold, vi faktisk har, og som spillede fantastisk bold før sommerferien, slet ikke viser de samme takter i denne nye sæson. Der BURDE simpelthen være mere rygrad i holdet efter the double! Jeg har så min egen idé om, at årsagen ligger i et taktisk stilskifte fra trænerens side, som ikke er tro mod det bold, vi spillede før ferien, og som rammer på et rigtig dårligt tidspunkt.
Det afsporer da kun debatten hvis vi antager at det ikke er den der er forklaringen paa den daarlige saesonstart i stedet for det taktiske. Du skriver selv at der burde vaere mere rygrad paa holdet. Jo, men det er der saa ikke. Og det er der en grund til. Personligt mener jeg det handler om baade manglende kontinuitet (alt for mange udskiftninger fra sidste aar) og det taktiske (eller maaske magter holdet bare ikke at foelge taktikken, hvilket ogsaa falder tilbage paa traenerstaben).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 27. aug 2014, 16:46

Brent skrev: Jo jo det er fint at vi kommer i form i løbet af oktober. Det kan vi desværre ikke bruge til det helt store, den enestående chance vi får med 5-10 års mellemrum for at spille os i himmeriget er formøblet på amatøragtig vis.

Fantastisk god lodtrækning??? FC Salzburg, Steaua Bukarest, Celtic og BATE Borisov var de andre mulige modstandere. Kan simpelthen ikke se, at APOEL skulle være så meget dårligere i forhold til de fire andre mulige modstandere.

Er så træt af mediernes propaganda omkring AaBs historisk gode muligheder for CL kvalifikation. Ja, AaB havde en lettere modstander end FCK i år, men 1 år er vel ikke "historisk". Her er oversigten over, hvem de danske mestre har mødt i CL kvalifikation de seneste år:

14/15 Dinamo Zagreb, APOEL
13/14 Direkte kvalifikation
12/13 Direkte kvalifikation
11/12 Shamrock Rovers, Viktoria Plzen
10/11 BATE Borisov, Rosenborg
09/10 Mogren Budva, Stabæk, APOEL
08/09 Modrica, Kaunas

Er Dinamo Zagreb, APOEL virkelig de absolut dårligste af de hold?

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 16:49

MHJ skrev:
frederikshavneren skrev:Jo jo det er fint at vi kommer i form i løbet af oktober. Det kan vi desværre ikke bruge til det helt store, den enestående chance vi får med 5-10 års mellemrum for at spille os i himmeriget er formøblet på amatøragtig vis.

Jeg spurgte tidligere, men du svarede vist ikke. Hvem skulle AaB have koebt? Hvilke penge skulle man koebe for? Er du uenig i at alternativet til at hente Helenius, Ene og Jonsson, var at hente.... "ingen"? Og mener du "ingen" villet have vist et hoejere niveau end Helenius og Ene?

Jeg synes at vi skulle være gået benhårdt efter en transferfri Kusk afløser, altså en med samme spillestil og som ikke var skadet. Der er ganske givet ikke mange af dem, men om han så var kroat, mexicaner eller somalier I don´t care. Jeg mener ikke at transferstrategien er skyld i den pauvre sæsonstart i suppen samt den glippede CL kvalifikation, men det er da klart en af de medvirkende faktorer (skader har selvfølgelig også spillet en rolle).[/quote]

Men du mener vi skulle ha' gaaet benhaardt efter en Kusk afloeser (paa free transfer nonetheless), i et marked hvor danmarks oekonomisk staerkeste klubber (FCK og BIF) ikke formaar at hente spillere i naereden af det niveau, og som alle klubber i europa leder efter. Og denne spiller skulle vaere klar fra day one for at retfaerdiggoere at spendere kassen paa ham. Hey, jeg er enig, altsaa i at det er en fantastisk spaendende illusion at vi kan hente saadanne spillere. Men spillere paa det niveau kommer kun til en feederklub som AaB hvis vi selv udvikler dem. Og selv hvis vi falder over denne diamant, saa er det usandsynligt at han ville vaere klar fra start (transferfriespillere er ofte ude af form!.[/quote]

Jeg beklager, men citatet du henviser til er fra en anden debattør.

Nu er der altså en del transferfrie spillere som spillede sidste sæson, men som enten selv har valgt eller klubben har valgt ikke at forlænge kontrakten. Hvis de spillede så ville de formentlig være i bedre forfatning end de pauvre udgaver af Helenius og Ene vi hidtil har set.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 27. aug 2014, 16:51

Funky skrev:Jeg synes debatten om transfers afsporer det, der er sagens essens: Vi har lov til at være svært skuffede over, at det hold, vi faktisk har, og som spillede fantastisk bold før sommerferien, slet ikke viser de samme takter i denne nye sæson. Der BURDE simpelthen være mere rygrad i holdet efter the double! Jeg har så min egen idé om, at årsagen ligger i et taktisk stilskifte fra trænerens side, som ikke er tro mod det bold, vi spillede før ferien, og som rammer på et rigtig dårligt tidspunkt.
Hvilket taktiske skifte er det du ser? Jeg ser det nærmest som om vi forsøger at holde fast i netop samme stil som sidste sæson, men vi mangler Kusk, Ahlmann, Dalsgaard og delvist Spalvis fra det hold, og så har vi nogle rutinerede spillere som kæmper en kamp lige nu med at finde tilbage til det de viste i sidste sæson, navnligt Würtz og Risgård på midtbanen, og KEP i forsvaret.

Vi virker ikke nær så sikker på bolden i denne sæson, og vi bliver langt mere febrilske når vi bliver presset hårdt. Vi var ellers voldsomt gode til netop at spille bolden rundt selv under pres, men vi laver helt enkle opspilsfejl som jeg virkelig ikke synes kan udstilles som et taktisk skifte i stil.

Jeg er helt med på Køllens indlæg om at selvfølgelig vil spillerne det her. Det virker dog som om der sket noget mentalt, der gør at de ikke kan/tør. Om det skyldes sidste sæsons strabadser, eller om det er de relativt mange udskiftninger der har gjort dem usikre, eller det er noget helt trejde ved jeg ikke, men der er sket et eller andet.

Vi må i øvrigt bare bede Gaarde om at investere i FM Genie Scout 2014, så vi lige kan snuppe de der Kusk-kloner der åbenbart løber rundt på fri transfer og bare venter på vi signer det. Nemmere kan det jo ikke være.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 16:56

sulakvelidze skrev:
frederikshavneren skrev:De eksperter som mente at det var scoops, det var de samme som mente at AaB uden videre sagtens kunne vinde på Cypern...
Det gjorde du vist også selv, så hvad vil du egentlig sige med det?
frederikshavneren skrev:Ene og Helenius kender klubben og det er åbenbart blevet vægtet højt på Hornevej, men de burde nok også ha´ spurgt sig selv om de passede til spillestilen. Der er altså sket meget med spillestilen siden Ene forlod klubben i sommeren 2009, mens spillet bestemt ikke blev ringere af at Helenius blev udskiftet med Rasmus Jönsson/AK sidste sommer. Det er ikke ment som en kritik af Helenius, men der skete for alvor noget med spillet sidste sommer da Helenius forlod klubben og blev erstattet af andre typer.

Jeg er dybt uenig. Transferstrategien var og er den helt rigtige. Hvis AaB kan komme i nærheden af spillere som Helenius og Enevoldsen til den aktuelle pris, så skal AaB slå til. Og de skal især gøre det, når der er tale om lokale spillere. Jeg vil til enhver tid hellere se AaB tabe med et hold, jeg kan identificere mig med, end jeg vil se dem vinde med en flok mexicanere og kroater, der havde sagt ja til FCM eller Brøndby for en krone mere i løn.

Dermed ikke sagt, at det er fedt at se AaB tabe, men det forestiller jeg mig heller ikke, at de bliver ved med. Min tålmodighed er dog større end som så, og oven på The Double lever jeg fint med en dårlig start på efteråret, fordi det er nemt at få øje på årsagerne til det. Og jeg foretrækker så absolut de sportslige op- og nedture, der altid vil komme, fremfor vilde økonomiske sats på Kusk-kloner (hvor fanden man end finder sådan en?!?) til dybt uansvarlige overgangssummer.

EDIT: Okay, jeg ser nu, at dit ønske om en Kusk-klon var en både skadesfri og transferfri spiller på samme niveau. Jeg fortryder derfor mit svar, for du har tydeligvis spist svampe er taler i vildelse.
Så har du misforstået mig. Jeg troede på at vi ville gå videre, men jeg skrev også i mange indlæg at det ville blive svært. Jeg forudså at vi ville gå videre efter en kæmpe gyser. Ciffermæssigt gættede jeg på 2-2.

Det andet du skriver har jeg lidt svært ved at tage seriøst. Det er naturligvis dejligt med lokalt islæt på holdet, men i sidste ende er det resultaterne som tæller. Jeg vil da langt hellere spille CL med 11 mexicanere på holdet, fremfor EL med 11 danskere på holdet!
Stiller vi med 11 Aalborg drenge og præsterer rædderligt så kan jeg love dig for at tilskuerne lynhurtigt bliver væk i stort omfang. Omvendt hvis vi præsterer godt med 11 afrikanere på holdet så skal folk nok valfarte til stadion. Ja det vil fjerne noget af romantikken, men i bund og grund er det primært resultaterne som lokker folk på stadion.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 27. aug 2014, 17:00

larsdahl skrev:
Brent skrev: Jo jo det er fint at vi kommer i form i løbet af oktober. Det kan vi desværre ikke bruge til det helt store, den enestående chance vi får med 5-10 års mellemrum for at spille os i himmeriget er formøblet på amatøragtig vis.

Fantastisk god lodtrækning??? FC Salzburg, Steaua Bukarest, Celtic og BATE Borisov var de andre mulige modstandere. Kan simpelthen ikke se, at APOEL skulle være så meget dårligere i forhold til de fire andre mulige modstandere.

Er så træt af mediernes propaganda omkring AaBs historisk gode muligheder for CL kvalifikation. Ja, AaB havde en lettere modstander end FCK i år, men 1 år er vel ikke "historisk". Her er oversigten over, hvem de danske mestre har mødt i CL kvalifikation de seneste år:

08/09 Modrica, Kaunas

Når man taber 4-0 til et hold fra Cypern, er man simpelthen for ringe. Undskyldninger må der ikke være nogen af. Det er ikke godt nok.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2014, 17:03

Frede:

Nu er der altså en del transferfrie spillere som spillede sidste sæson, men som enten selv har valgt eller klubben har valgt ikke at forlænge kontrakten. Hvis de spillede så ville de formentlig være i bedre forfatning end de pauvre udgaver af Helenius og Ene vi hidtil har set.

Nej, det er dette citat jeg henviser til. Dit indlaeg som jeg citerede fuckede citaterne up, og jeg var for doven til at korrigere din fejl.

Frederikshavneren:

Hvortil jeg svarede:

Men du mener vi skulle ha' gaaet benhaardt efter en Kusk afloeser (paa free transfer nonetheless), i et marked hvor danmarks oekonomisk staerkeste klubber (FCK og BIF) ikke formaar at hente spillere i naereden af det niveau, og som alle klubber i europa leder efter. Og denne spiller skulle vaere klar fra day one for at retfaerdiggoere at spendere kassen paa ham. Hey, jeg er enig, altsaa i at det er en fantastisk spaendende illusion at vi kan hente saadanne spillere. Men spillere paa det niveau kommer kun til en feederklub som AaB hvis vi selv udvikler dem. Og selv hvis vi falder over denne diamant, saa er det usandsynligt at han ville vaere klar fra start (transferfriespillere er ofte ude af form!.
Hvortil du nu svarer:
Du mener vi skulle have forlaenged med Due og Curth? Det er din loesning?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 27. aug 2014, 17:07

Så gerne vi havde forlænget med Due, han har noget erfaring fra denne slags kampe

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 27. aug 2014, 17:12

Brent skrev:Der var et eller andet helt galt med os i går, selv på en off dag kan vi ikke performe så frygteligt. Men hvad var det der gik galt? Kulissen? attituden? undervurderede vi dem? et eller andet var helt galt...
Vi er bare ikke bedre. Længere er den ikke.

Man kunne allerede se det efter hjemmekampen. Dér var det allerede game over. Vi er ikke gearet til de her kampe.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 27. aug 2014, 17:16

Brent skrev:
larsdahl skrev:

08/09 Modrica, Kaunas

Når man taber 4-0 til et hold fra Cypern, er man simpelthen for ringe. Undskyldninger må der ikke være nogen af. Det er ikke godt nok.
Nej, det var vi ikke!!!

I hvor mange indlæg mere vil du pointere det?

Kom nu videre for satan! Det er ok at være bitter over i går, og jeg tror fandme også at spillerne er - og der er sikkert også nogen der har det skidt med måden det skete på. Men vi kommer sgu ikke videre ved at svine dem til og blive ved med at fokusere på lort!

Vi er i Europa League gruppespil ... Det vælger jeg at se som noget positivt!!
Ska' vi hak'?

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 27. aug 2014, 17:23

MrBangDK skrev:
Brent skrev:
larsdahl skrev:

08/09 Modrica, Kaunas

Nej, det var vi ikke!!!

I hvor mange indlæg mere vil du pointere det?

Kom nu videre for satan! Det er ok at være bitter over i går, og jeg tror fandme også at spillerne er - og der er sikkert også nogen der har det skidt med måden det skete på. Men vi kommer sgu ikke videre ved at svine dem til og blive ved med at fokusere på lort!

Vi er i Europa League gruppespil ... Det vælger jeg at se som noget positivt!!
Du har ret, vi må videre. Håber vi får en lodtrækning hvor vi får mulighed for at avancere fra gruppen. Helst ikke for meget østeuropæisk.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2014, 17:28

Frygah skrev:
Hvilket taktiske skifte er det du ser? Jeg ser det nærmest som om vi forsøger at holde fast i netop samme stil som sidste sæson, men vi mangler Kusk, Ahlmann, Dalsgaard og delvist Spalvis fra det hold, og så har vi nogle rutinerede spillere som kæmper en kamp lige nu med at finde tilbage til det de viste i sidste sæson, navnligt Würtz og Risgård på midtbanen, og KEP i forsvaret.

Vi virker ikke nær så sikker på bolden i denne sæson, og vi bliver langt mere febrilske når vi bliver presset hårdt. Vi var ellers voldsomt gode til netop at spille bolden rundt selv under pres, men vi laver helt enkle opspilsfejl som jeg virkelig ikke synes kan udstilles som et taktisk skifte i stil.

Jeg er helt med på Køllens indlæg om at selvfølgelig vil spillerne det her. Det virker dog som om der sket noget mentalt, der gør at de ikke kan/tør. Om det skyldes sidste sæsons strabadser, eller om det er de relativt mange udskiftninger der har gjort dem usikre, eller det er noget helt trejde ved jeg ikke, men der er sket et eller andet.

Vi må i øvrigt bare bede Gaarde om at investere i FM Genie Scout 2014, så vi lige kan snuppe de der Kusk-kloner der åbenbart løber rundt på fri transfer og bare venter på vi signer det. Nemmere kan det jo ikke være.
Jeg synes man har kunnet se et stilskifte lige siden de første træningskampe imod en mere påpasselig, mindre offensiv spillestil, som jeg formoder har været et forsøg på at tilpasse holdet ud fra eks. Morten Olsens foreskrifter. Han har på et tidspunkt (som jeg tidligere har nævnt) rost AaB voldsomt - men samtidig ytret, at den nærmest kompromisløse offensive stil, man havde vundet mesterskabet på, "nok ville være for naiv i Europa". Nej, jeg mener selvfølgelig ikke, at Kent direkte følger Olsens diktat, jeg mener, at Kent selv er nået til samme konklusion, at man nok var nødt til at opprioritere defensiven frem mod de Europæiske kampe. Så nu PRØVER AaB faktisk at spille mere defensivt - og eksempelvis er Kent efter Zagreb-kampene, hvor AaB SLET ikke spillede forårets offensive spil, ude og sige, at det nærmest var 'perfekt' gennemførte kampe. Men det koster altså på den indbyrdes forståelse at ændre taktik, og det er derudfra jeg kan forstå, hvorfor AaB lige pludselig er begyndt at 'smuldre' i kampene. Rutinerne og automatismerne sidder ikke i skabet, så bliver folk nervøse, overforsigtige, langsomme og tænker for meget, og så får vi det væld af fejl, vi har set - eks. i går. Vi skal spille mere defensivt for at minimere fejl - og paradoksalt nok får vi flere fejl end længe set.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 17:46

MHJ skrev:Frede:

Nej, det er dette citat jeg henviser til. Dit indlaeg som jeg citerede fuckede citaterne up, og jeg var for doven til at korrigere din fejl.

Frederikshavneren:

Hvortil jeg svarede:

Hvortil du nu svarer:
Du mener vi skulle have forlaenged med Due og Curth? Det er din loesning?
Jeg beklager at jeg i et af mine indlæg fuckede citaterne op.
Nej jeg mener at det var fint at Due og Curth smuttede. Det er begge udmærkede spillere, men også marginalspillere som begge trængte til en ny udfordring.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2014, 18:00

Due og Curth var marginaliseret i AaB. Jeg så gerne Due havde fået 1/2 års kontrakt, maks. 1 år. Han får så tilbudt to år hos FCK. Jeg havde det samme. Curth lidt den samme historie.

Kan iøvrigt ikke se, hvem de skulle have erstattet i går.

Endelig er hysteriet på debatsiden jo udelukkende baseret på den første kamp, hvor vi treårlige burde have vundet.

Vi andre kan jo også godt se, at spillet ikke er lige i skabet i denne sæson, men spillerne er jo ikke blevet dårligere. Rytmen er brudt og det tager åbenbart tid. Jeg så dog i går flere afleveringer til spillere, som dækket og vi spiller bolden videre i de små rum. Det var det, som vi blev mestre på. Her nærmer vi os forårets spil. Knus Silkeborg!
- FlæskeFrank

Besvar