frederikshavneren skrev:Jo jo det er fint at vi kommer i form i løbet af oktober. Det kan vi desværre ikke bruge til det helt store, den enestående chance vi får med 5-10 års mellemrum for at spille os i himmeriget er formøblet på amatøragtig vis.
Holdet skulle være oppe i fulde omdreninger til de her to afgørende kampe, vi får en fantastisk god lodtrækning... så vælger man simpelthen at investere hele transferbudgettet i en flok spillere der er ude af form. Må dog sige at det kommer bag på mig at Helenius er så meget ude af form og så ligeglad med det hele. Han har trods alt trænet med et pl hold den seneste sæson, så grundformen burde være på plads. Ligeledes er det stærkt stærkt bekymrende at vores forsvar laver fejl man ikke engang ser i jyllandsserien.
Jeg spurgte tidligere, men du svarede vist ikke. Hvem skulle AaB have koebt? Hvilke penge skulle man koebe for? Er du uenig i at alternativet til at hente Helenius, Ene og Jonsson, var at hente.... "ingen"? Og mener du "ingen" villet have vist et hoejere niveau end Helenius og Ene?[/quote]
Jeg læste godt dit indlæg, men jeg valgte bevidst ikke at svare da det nok nærmere hører til transfertråden. Anyway ja så har det været en svær situation i sommers, men jeg står ved at jeg er uenig i den valgte strategi. Selvfølgelig var der ikke penge til at hente f.eks. Rio Ferdinand, Frank Lampard og Samuel Etoo det ved vi alle, men mon ikke at der har været nogle ganske habile transferfrie spillere på markedet? Vi kunne altså lokke med CL kval, det er altså et vægtigt argument som sikkert kunne friste mange spillere og deres agenter.
Det kan godt være at der ikke er betalt transfer for Ene, Helenius og Jönsson, men det vil nok ikke være urimeligt at antage at de absolut ikke går til bankelev løn. Mon ikke at trioen absolut hører til i toppen af løn hierarkiet. Jeg siger bare i al stilfærdighed at vi i min optik havde været bedre stillet ved at hente et par transferfrie mindre rustne spillere i samme lønklasse. Jeg har aldrig sagt at Gaarde skulle have brugt flere penge end det han anvendte på trekløveret som han hentede.[/quote]
Hvis vi ikke skulle have brugt flere penge, saa maa det betyde at vi ikke skulle have hentet Ene, Helenius og Jonsson, for at faa plads til denne illusoriske game-changer, som alle de andre CL. klubber af en eller anden grund har overset. Det syntes jeg lyder lidt underligt. For det foerste, saa var alle (ikke kun AaB'ere) enige om at de var regulaere scoops. Derudover saa mangler jeg stadig at hoere bare den mindste indikation paa hvilke specifikke spillere der uden problemer ville kunne glide ind i vores trup mere smertefrit end de tidligere AaB'ere vi endte med at hente.[/quote]
De eksperter som mente at det var scoops, det var de samme som mente at AaB uden videre sagtens kunne vinde på Cypern... Ene og Helenius kender klubben og det er åbenbart blevet vægtet højt på Hornevej, men de burde nok også ha´ spurgt sig selv om de passede til spillestilen. Der er altså sket meget med spillestilen siden Ene forlod klubben i sommeren 2009, mens spillet bestemt ikke blev ringere af at Helenius blev udskiftet med Rasmus Jönsson/AK sidste sommer. Det er ikke ment som en kritik af Helenius, men der skete for alvor noget med spillet sidste sommer da Helenius forlod klubben og blev erstattet af andre typer.
Jeg synes at vi skulle være gået benhårdt efter en transferfri Kusk afløser, altså en med samme spillestil og som ikke var skadet. Der er ganske givet ikke mange af dem, men om han så var kroat, mexicaner eller somalier I don´t care. Jeg mener ikke at transferstrategien er skyld i den pauvre sæsonstart i suppen samt den glippede CL kvalifikation, men det er da klart en af de medvirkende faktorer (skader har selvfølgelig også spillet en rolle).[/quote]
Fair nok, du ville have sagt nej til Helenius og Ene. Her er vi saa uenige.
Men du mener vi skulle ha' gaaet benhaardt efter en Kusk afloeser (paa free transfer nonetheless), i et marked hvor danmarks oekonomisk staerkeste klubber (FCK og BIF) ikke formaar at hente spillere i naereden af det niveau, og som alle klubber i europa leder efter. Og denne spiller skulle vaere klar fra day one for at retfaerdiggoere at spendere kassen paa ham. Hey, jeg er enig, altsaa i at det er en fantastisk spaendende illusion at vi kan hente saadanne spillere. Men spillere paa det niveau kommer kun til en feederklub som AaB hvis vi selv udvikler dem. Og selv hvis vi falder over denne diamant, saa er det usandsynligt at han ville vaere klar fra start (transferfriespillere er ofte ude af form!.