Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 20. nov 2016, 10:02

sulakvelidze skrev:Ifølge den her var MFF da heller ikke så store favoritter hos Unibet:

http://www.johanna.allas.se/malmo-vinne ... skan-2016/

Odds 2,5 på MFF mod 4,5 og 4,75 på de næste. Hvis du så dem som så store kæmpefavoritter, håber jeg for dig, at du smed penge på så fine odds. Til sammenligning gav FCK pengene 1,4 gange igen inden sæsonen hos Danske Spil, mens FCM var største outsider til odds 7,5.
Mon ikke også de pågældende odds var ret påvirkede af, at Malmö sluttede 5'er sæsonen inden, med en metaltræt træner og en spillertrup der krævede nyt blod.

Lur mig om ikke FCK også gav noget højere odds, da Ariël Jacobs blev fyret og man tilknyttede Ståle Solbakken.

De fleste vidende journalister - Alfelt, Olof Lundh og Daniel Kristoffersen, har mig bekendt hele tiden sagt at Malmö (med den økonomi de har) skal blive mestre. Alt andet ville være en enorm skuffelse.
Det afspejler sig også ganske fint i, at mens Norrköping smider stjerner væk på stribe og henter 3 reserver fra andre klubber som erstatninger, så køber Malmö kvalitet til at erstatte kvalitet eller blot til bredden.
Det var også for alvor efter sommerens transfervindue at Malmö trak fra - de har vundet de store kampe mod konkurrenterne, men fejlet flere gange mod de mindre hold. Altså, den individuelle kvalitet har været afgørende i de store kampe, og i de kampe hvor de som hold har skullet finde modtræk har de haft det lidt sværere.
Men klummeskribenterne udtrykker netop at det ER den individuelle kvalitet, der har været den klare forskel for Malmö. Dét at de har hentet og/eller besidder spillere som har ekstraordinære individuelle kvaliteter gør sig slet ikke i samme grad gældende hos AIK og Norrköping.

Så jo, de har hele tiden været storfavoritter - det vil du også læse, hvis du kigger på de førende sportsjournalisters klummer efter ansættelsen af Kuhn.

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 20. nov 2016, 13:38

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... oe/6414362
Og kan vi så ikk please stoppe den snak om kuhn som chef?!

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 20. nov 2016, 13:59

9000AA skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... oe/6414362
Hvilke argumenter ser du da i den artikel, som der ikke allerede har været luftet? Where is the smoking gun? Hvad står der egentlig i den artikel udover spekulationer?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 20. nov 2016, 14:15

9000AA skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... oe/6414362
Jeg tror Kuhn fungere et sted og det er AaB. Det er på tide at prøve ham som chef !

Hvad faen har vi at miste som vi ikke allerede har mistet

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2016, 14:51

Det er sgu ogsaa lidt ubarmhjertigt at ansaette en mand til at implementere en AaB'sk spillestil man alligevel ikke har spillerne til. Man burde hylde manden for alligevel at vaere taktisk omstillingsparat nok til koere mesterskabet hjem til trods. Naar spillerne saa brokker sig over han ingen plan-b har, saa boer der vaere lidt selverkendelse om at de allerede koerer paa plan-b, og faktisk vinder med den.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 20. nov 2016, 15:52

Samtlige trænere på markedet render rundt med fyringer på cv'et som jo altid kommet efter dårlige resultater/utilfredshed.

Det rokker ikke min tro på Kuhn en millimeter at de ikke kan bruge ham i malmo efter at have sikret dem mesterskabet.

Kuhn kender kulturen i AaB og ved hvad det kræver for at få succes heroppe. Samtidig har vi for alvor brug for en mand på sidelinjen der kan skabe gejst i truppen og sikre at alle påholdet kæmper for hinanden.

Derfor er han i min optik den helt ideelle kandidat. I øvrigt i skrigende modsætning til Lars Søndergaard.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 20. nov 2016, 16:37

Kuhn har godt nok været ringe, hvis MFF mener, at Pehrsson er en upgradering.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. nov 2016, 16:55

Buzz Killington skrev:Man burde hylde manden for alligevel at vaere taktisk omstillingsparat nok til koere mesterskabet hjem til trods. Naar spillerne saa brokker sig over han ingen plan-b har, saa boer der vaere lidt selverkendelse om at de allerede koerer paa plan-b, og faktisk vinder med den.
Det er du den tredje der postulerer i forsvar for Kuhn. Nu har det allerede været fremme, at det var på spillernes initiativ skiftet i spillestil kom. At det var en række af topspillerne der måtte gå til Kuhn og sige - det her fungerer ikke, lad os få indflydelse på det.
Det er jo netop det der dannede grobund for, at der blev skabt tvivl om hans trænerfaglige evner... At han holdt stædigt fast i noget der under pre-season og de første 5-6 kampe overhovedet ikke fungerede, og måtte have andre til at guide ham til hvordan der skulle spilles hvis man skulle få mere ud af spillernes kvaliteter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2016, 16:57

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:Man burde hylde manden for alligevel at vaere taktisk omstillingsparat nok til koere mesterskabet hjem til trods. Naar spillerne saa brokker sig over han ingen plan-b har, saa boer der vaere lidt selverkendelse om at de allerede koerer paa plan-b, og faktisk vinder med den.
Det er du den tredje der postulerer i forsvar for Kuhn. Nu har det allerede været fremme, at det var på spillernes initiativ skiftet i spillestil kom. At det var en række af topspillerne der måtte gå til Kuhn og sige - det her fungerer ikke, lad os få indflydelse på det.
Det er jo netop det der dannede grobund for, at der blev skabt tvivl om hans trænerfaglige evner... At han holdt stædigt fast i noget der under pre-season og de første 5-6 kampe overhovedet ikke fungerede, og måtte have andre til at guide ham til hvordan der skulle spilles hvis man skulle få mere ud af spillernes kvaliteter.
Hvor er du uenig i det jeg skriver?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. nov 2016, 17:04

Sagen er, at AaB har en cheftræner lige nu, som fuldt ud accepterer klubbens transfer- og talentudviklingspolitik. Søndergaard optræder enormt loyalt på den måde. Han skulle efter sigende også være blevet valgt fordi han har en inddragende ledelsesstil, i modsætning til Kent.

Alle de ting kan man sikkert også få ved at bytte Søndergaard med Kuhn, men hvad er der så tilbage? At Kuhn smiler mere i medierne, råber mere på sidelinien (det tror jeg så egentlig ikke, at han gør), og har en masse goodwill med sig fra nogle gode sæsoner? Det sidste kan hurtigt brændes af... Jeg har ikke noget indtryk af, at Kuhn rent taktisk skulle være en større haj end LS. Jeg har - som tidligere omtalt - ladet mig fortælle af folk som overværer træningen, at LS accepterer en noget anderledes tone, end Kent eks. gjorde. Er det dér man tror, at Kuhn vil gå ind og fortælle alle de måske lidt metaltrætte høvdinge i truppen, at nu skal de edderbankeme bare flette næbbet og levere, eller også er det ned på 2. holdet?

Hvis man vil have noget meget anderledes end LS, så tror jeg ofte folk tænker på noget i retning af Smukke Erik - og han havde altså ikke ædt klubbens nuværende strategi. Han brokkede sig faktisk imens han var her, og jeg tror da også, det er grunden til, at han ville videre. Det samme gælder vist også for Kent. Jeg synes, spørgsmålet er, om LS har pondus nok i forhold til truppen, men jeg er ikke sikker på, at det er et felt hvor Kuhn står så forfærdeligt meget stærkere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. nov 2016, 17:05

Buzz Killington skrev:
Du skriver man burde hylde manden for at være taktisk omstillingsparat. Jeg siger: Man burde skose manden for ikke at være det. At det når så langt som at det er en række spillere der må diktere spilskifte, fordi træneren ikke evner at se at holdet ikke kan spille den form for fodbold han vil spille er da en falliterklæring. Det er da netop det der kendetegner en god træner - at han får det bedste ud af det materiale han har.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 20. nov 2016, 17:09

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Du skriver man burde hylde manden for at være taktisk omstillingsparat. Jeg siger: Man burde skose manden for ikke at være det. At det når så langt som at det er en række spillere der må diktere spilskifte, fordi træneren ikke evner at se at holdet ikke kan spille den form for fodbold han vil spille er da en falliterklæring. Det er da netop det der kendetegner en god træner - at han får det bedste ud af det materiale han har.
Det er vel mindst lige så dårligt at en MFF-ledelse tager en forholdsvis uprøvet mand ind på cheftrænerposten i en af de største klubber i Skandinavien, og man vælger ham bl.a. på netop hans spilfilosofi? De må da i endnu højere grad en Kuhn have kunne se at holdet ikke havde spillerne til at spille på den måde Kuhn ville.

Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg egentlig mener om Kuhn som træner for AaB i den nuværende situation. Samtidig kan jeg heller ikke helt greje hvordan PEA altid får ros herinde for sejre og succes'er (som under Kent), men nærmest går fri når det kommer til kritik og nederlag. Har han ikke også et ansvar for at få det nuværende setup til at køre, ligesom han gjorde under Kent? Eller er hans rolle forbi hvad det angår?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. nov 2016, 17:12

Funky skrev:Sagen er, at AaB har en cheftræner lige nu, som fuldt ud accepterer klubbens transfer- og talentudviklingspolitik.
Vil du forklare mig, hvad det er for en særlig transfer- og talentudviklingspolitik? Mig bekendt er AaB bedre stillet end nogensinde før rent økonomisk. Og AaB har kun en talentudviklingspolitik indtil vi rammer en eller flere årgange der ikke producerer gode nok talenter. Så er vi tvunget til at hente ind udefra. Havde AaB ikke haft en god ungdomsårgang op til denne sæson, så havde man også været nødt til at supplere op udefra til bredden på holdet.
Den talentudviklingspolitik AaB har er, at det i det kommende 1-2 år kun går ned af bakke med andelen af egenproducerede talenter i truppen - af den ene grund at der allerede nu er for mange (langt højere procentdel end i strategi-planen), og at kvaliteten (umiddelbart bedømt) er for lav på flere af de spillere der sidder på mange af de yderste mandater i en (i forvejen) smal trup.
Med få skader er vores bænk jo en stående joke, og jeg tvivler meget på at klubbens aktionærer, sponsorer og fans accepterer at klubben går fra top 4 i en liga med 12 hold, til knap nok at kunne klemme sig ind i top 6 i en liga, hvor det eneste der er sket er at to økonomiske letvægtere er rykket op.

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. nov 2016, 17:18

Frygah skrev:
Det er vel mindst lige så dårligt at en MFF-ledelse tager en forholdsvis uprøvet mand ind på cheftrænerposten i en af de største klubber i Skandinavien, og man vælger ham bl.a. på netop hans spilfilosofi? De må da i endnu højere grad en Kuhn have kunne se at holdet ikke havde spillerne til at spille på den måde Kuhn ville.

Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg egentlig mener om Kuhn som træner for AaB i den nuværende situation. Samtidig kan jeg heller ikke helt greje hvordan PEA altid får ros herinde for sejre og succes'er (som under Kent), men nærmest går fri når det kommer til kritik og nederlag. Har han ikke også et ansvar for at få det nuværende setup til at køre, ligesom han gjorde under Kent? Eller er hans rolle forbi hvad det angår?
Se det som et tegn på panik og en ledelse under pres. De var voldsomt pressede tidsmæssigt, og Kuhn var langt nede på (eller måske ikke engang på) listen over potentielle trænere da december gik igang. Her var fans og sponsorer lovet en afklaring. Kuhn kom til i januar, og må have været et panikvalg.
De havde nok forventet mere af hans taktiske fleksibilitet, end at forsøge sig med en gang AaB light i store perioder af pre-season og fortsætte en tydeligvis malplaceret spillestil hele vejen igennem de første 5-6 kampe.

Jeg er ret sikker på at man forsøger at nedtrappe PEA's rolle mere og mere, udover som mentor for de unge spillere. Af den simple årsag, at han snart går på pension. Det hul han efterlader er stort, men vil blot blive større jo mere indflydelse han har.
Men altså, jeg er sikker på at Søndergaard snart ryger. Vandrørene melder ret klart at spillerne er utilfredse med ham - ikke bare i toppen af hierarkiet, men også flere af de unge spillere. Det er vel begrænset hvor længe Gaarde kan sidde det overhørig, når man kombinerer det med et resultat- og spillemæssigt JAMMERLIGT 2016.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2016, 17:24

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Der er forskel paa 1) om spillerne dikterer taktikken eller 2) om Kuhn tager spillerne med paa raad i forhold til at bedst vurdere hvilken taktik der er optimal i forhold til spillermaterialet. Du mener tilsyneladende at praemissen for diskussionen er 1), jeg er mere tilhaenger af 2). Hvis du kan dokumentere at det er 1), saa vil jeg selvfoelgelig lytte. Hvis ikke, saa vil jeg antage 2), hvilket er helt paa sin plads, naar nu han ikke har spillerne til at udfoere den taktik han er ansat til at implementere. Kuhn kom til en ny klub, saa selvfoelgelig skal han bruge input fra sine omgivelser. Det inkluderer naturligvis baade at han lytter til assistenter og spillere, og det kan jeg virkelig ikke se noget problem i. Det virker fuldstaendig i traad med den person Kuhn er at hans ego ikke er saa skroebeligt at han har problemer med at lytte til folk. Det passede saa aabenbart ikke til Svenskerne, der havde brug for et langt staerkere hierarki.

Kuhn virker fejlcasted. Det udelukker naturligvis ikke at han ogsaa er en daarlig cheftraener. Men det er ikke tydeligt for mig ud fra hvad vi ved. Han virker som en moderne leder, der ville fungere godt andre steder, bl.a. i AaB hvor spillerne ikke bliver usikre af at distancen mellem traener og spillere er kortere.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. nov 2016, 17:26

Gamen skrev:
Funky skrev:Sagen er, at AaB har en cheftræner lige nu, som fuldt ud accepterer klubbens transfer- og talentudviklingspolitik.
Vil du forklare mig, hvad det er for en særlig transfer- og talentudviklingspolitik? Mig bekendt er AaB bedre stillet end nogensinde før rent økonomisk. Og AaB har kun en talentudviklingspolitik indtil vi rammer en eller flere årgange der ikke producerer gode nok talenter. Så er vi tvunget til at hente ind udefra. Havde AaB ikke haft en god ungdomsårgang op til denne sæson, så havde man også været nødt til at supplere op udefra til bredden på holdet.
Den talentudviklingspolitik AaB har er, at det i det kommende 1-2 år kun går ned af bakke med andelen af egenproducerede talenter i truppen - af den ene grund at der allerede nu er for mange (langt højere procentdel end i strategi-planen), og at kvaliteten (umiddelbart bedømt) er for lav på flere af de spillere der sidder på mange af de yderste mandater i en (i forvejen) smal trup.
Med få skader er vores bænk jo en stående joke, og jeg tvivler meget på at klubbens aktionærer, sponsorer og fans accepterer at klubben går fra top 4 i en liga med 12 hold, til knap nok at kunne klemme sig ind i top 6 i en liga, hvor det eneste der er sket er at to økonomiske letvægtere er rykket op.
Det lyder da for mig som om, at du udmærket kender AaB's strategi, så jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår dit spørgsmål :)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. nov 2016, 18:17

Én sejr i de seneste ti kampe er tilsyneladende ikke nok til, at Gaarde erkender sin fejl med dette historisk uambitiøse trænervalg. Gad vide, hvor meget der skal til?
Fodbold skal ses med hjertet!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 20. nov 2016, 20:36

Det er godt nok bemærkelsesværdigt at der ikke er blevet fyret én eneste træner her hvor der er afviklet omtrent totredjedele af grundspillet.
Dahl Andersen blev fyret før sæsonen startede, der er ellers kandidater nok som under normale omstændigheder burde sidde på affyringsrampen. Søndergaard, Kent, Glen og Mølby for at nævne de mest oplagte.

Det er interessant at klubberne har vist tilbageholdenhed, de mest oplagte forklaringer er nok økonomi, en tiltro til 'projektet' samt ikke mindst den uigennemskuelige situation hvor mange klubber nok regner med at nedrykningsrisikoen er reduceret grundet den nye struktur.

For at vende tilbage til AaB så tror jeg at det vil være en fejl at tage Kuhn tilbage, hvis han da overhovedet selv er interesseret i et comeback på Hornevej.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 20. nov 2016, 20:50

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev:Ifølge den her var MFF da heller ikke så store favoritter hos Unibet:

Odds 2,5 på MFF mod 4,5 og 4,75 på de næste. Hvis du så dem som så store kæmpefavoritter, håber jeg for dig, at du smed penge på så fine odds. Til sammenligning gav FCK pengene 1,4 gange igen inden sæsonen hos Danske Spil, mens FCM var største outsider til odds 7,5.
Mon ikke også de pågældende odds var ret påvirkede af, at Malmö sluttede 5'er sæsonen inden, med en metaltræt træner og en spillertrup der krævede nyt blod.

Lur mig om ikke FCK også gav noget højere odds, da Ariël Jacobs blev fyret og man tilknyttede Ståle Solbakken.

De fleste vidende journalister - Alfelt, Olof Lundh og Daniel Kristoffersen, har mig bekendt hele tiden sagt at Malmö (med den økonomi de har) skal blive mestre. Alt andet ville være en enorm skuffelse.
Det afspejler sig også ganske fint i, at mens Norrköping smider stjerner væk på stribe og henter 3 reserver fra andre klubber som erstatninger, så køber Malmö kvalitet til at erstatte kvalitet eller blot til bredden.
Det var også for alvor efter sommerens transfervindue at Malmö trak fra - de har vundet de store kampe mod konkurrenterne, men fejlet flere gange mod de mindre hold. Altså, den individuelle kvalitet har været afgørende i de store kampe, og i de kampe hvor de som hold har skullet finde modtræk har de haft det lidt sværere.
Men klummeskribenterne udtrykker netop at det ER den individuelle kvalitet, der har været den klare forskel for Malmö. Dét at de har hentet og/eller besidder spillere som har ekstraordinære individuelle kvaliteter gør sig slet ikke i samme grad gældende hos AIK og Norrköping.

Så jo, de har hele tiden været storfavoritter - det vil du også læse, hvis du kigger på de førende sportsjournalisters klummer efter ansættelsen af Kuhn.
Jo, jeg er helt sikker på, at FCK gav højere odds, da Jacobs blev fyret, eftersom de på det tidspunkt var 13 point efter FCM. Men jeg tror nu også, at de inden både den og den følgende sæson var større favoritter end Kuhn og Malmø. Som så i modsætning til Ståle og FCK rent faktisk levede op til favoritrollen.

Jeg gider ikke gå ind i en debat om, hvem der er vidende og uvidende blandt de svenske journalister. Beslut du dig bare for, at det er dem, der bakker din påstand om, der har forstand på tingene. Jeg forholder mig bare til, at 6 ud af 12 eksperter ikke troede på Malmø FF som mestre inden sæsonen, og at det harmonerer skidt med din påstand om, at MFF i de svenske medier var kæmpefavorit. Jeg kan ikke forestille mig kun 6 af 12 danske eksperter pege på FCK og en af dem endda have FCK på tredjepladsen.

Men ok, nu kan jeg se, at du nedgraderer fra kæmpefavorit til storfavorit, så lidt i land trækker du alligevel. Jeg gider i øvrigt heller ikke gå ind i en debat om Kuhn som AaB-træner eller ej, men jeg synes bare ikke det er fair at rakke hans mesterskab i Sverige så hårdt ned og få det til at lyde som en præstation, Hans Bjergs bedstemor også kunne have bedrevet, når hverken oddssættere eller 6 ud af 12 udvalgte eksperters vurdering inden sæsonen bakker postulatet op. Kuhn har sgu fortjent bedre fra AaB-fans end at blive rakket ned - uanset om man ønsker ham som træner eller ej.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 20. nov 2016, 20:53

sulakvelidze skrev:
Gamen skrev:

Jo, jeg er helt sikker på, at FCK gav højere odds, da Jacobs blev fyret, eftersom de på det tidspunkt var 13 point efter FCM. Men jeg tror nu også, at de inden både den og den følgende sæson var større favoritter end Kuhn og Malmø. Som så i modsætning til Ståle og FCK rent faktisk levede op til favoritrollen.

Jeg gider ikke gå ind i en debat om, hvem der er vidende og uvidende blandt de svenske journalister. Beslut du dig bare for, at det er dem, der bakker din påstand om, der har forstand på tingene. Jeg forholder mig bare til, at 6 ud af 12 eksperter ikke troede på Malmø FF som mestre inden sæsonen, og at det harmonerer skidt med din påstand om, at MFF i de svenske medier var kæmpefavorit. Jeg kan ikke forestille mig kun 6 af 12 danske eksperter pege på FCK og en af dem endda have FCK på tredjepladsen.

Men ok, nu kan jeg se, at du nedgraderer fra kæmpefavorit til storfavorit, så lidt i land trækker du alligevel. Jeg gider i øvrigt gå ind i en debat om Kuhn som AaB-træner eller ej, men jeg synes bare ikke det er fair at rakke hans mesterskab i Sverige så hårdt ned og få det til at lyde som en præstation, Hans Bjergs bedstemor også kunne have bedrevet, når hverken oddssættere eller 6 ud af 12 udvalgte eksperters vurdering inden sæsonen bakker postulatet op. Kuhn har sgu fortjent bedre fra AaB-fans end at blive rakket ned - uanset om man ønsker ham som træner eller ej.
Hørt!

Besvar