Mon ikke også de pågældende odds var ret påvirkede af, at Malmö sluttede 5'er sæsonen inden, med en metaltræt træner og en spillertrup der krævede nyt blod.sulakvelidze skrev:Ifølge den her var MFF da heller ikke så store favoritter hos Unibet:
http://www.johanna.allas.se/malmo-vinne ... skan-2016/
Odds 2,5 på MFF mod 4,5 og 4,75 på de næste. Hvis du så dem som så store kæmpefavoritter, håber jeg for dig, at du smed penge på så fine odds. Til sammenligning gav FCK pengene 1,4 gange igen inden sæsonen hos Danske Spil, mens FCM var største outsider til odds 7,5.
Lur mig om ikke FCK også gav noget højere odds, da Ariël Jacobs blev fyret og man tilknyttede Ståle Solbakken.
De fleste vidende journalister - Alfelt, Olof Lundh og Daniel Kristoffersen, har mig bekendt hele tiden sagt at Malmö (med den økonomi de har) skal blive mestre. Alt andet ville være en enorm skuffelse.
Det afspejler sig også ganske fint i, at mens Norrköping smider stjerner væk på stribe og henter 3 reserver fra andre klubber som erstatninger, så køber Malmö kvalitet til at erstatte kvalitet eller blot til bredden.
Det var også for alvor efter sommerens transfervindue at Malmö trak fra - de har vundet de store kampe mod konkurrenterne, men fejlet flere gange mod de mindre hold. Altså, den individuelle kvalitet har været afgørende i de store kampe, og i de kampe hvor de som hold har skullet finde modtræk har de haft det lidt sværere.
Men klummeskribenterne udtrykker netop at det ER den individuelle kvalitet, der har været den klare forskel for Malmö. Dét at de har hentet og/eller besidder spillere som har ekstraordinære individuelle kvaliteter gør sig slet ikke i samme grad gældende hos AIK og Norrköping.
Så jo, de har hele tiden været storfavoritter - det vil du også læse, hvis du kigger på de førende sportsjournalisters klummer efter ansættelsen af Kuhn.