Træningskampe vinteren 2023
Re: Træningskampe vinteren 2023
Godt at høre præstationen trods alt blev bedre som kampen skred frem. Dejligt med fem mål i 90 minutter. At vi så også lukker tre ind er selvfølgelig kritisabelt, men det er selvfølgelig også med en bagkæde vi formentlig ikke kommer til at se meget af i foråret, og med Otoa på midtbanen, som vi nok heller ikke kommer til at se meget af.
Hvis Jeppe Pedersen virkelig viser sig som den offensive afleveringsmaskine vi har manglet, så vil meget godt nok være tilgivet, selvom midtbanen stadig virker skrøbelig og tynd - navnlig hvis vi skal spille med tre. Offensivt er det Sousa, Helenius og Bakiz vi skal håbe på, og det er positivt de alle tre ser ud til at blive klar GF' kampen.
Hvis Jeppe Pedersen virkelig viser sig som den offensive afleveringsmaskine vi har manglet, så vil meget godt nok være tilgivet, selvom midtbanen stadig virker skrøbelig og tynd - navnlig hvis vi skal spille med tre. Offensivt er det Sousa, Helenius og Bakiz vi skal håbe på, og det er positivt de alle tre ser ud til at blive klar GF' kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg ville ikke være ked af at se Ramkilde på banen også. Han er hurtig og skarp. Og jeg må give Ross, at hans indsats i denne kamp var noget bedre end i forrige.jonas386 skrev: ↑6. feb 2023, 17:54Godt at høre præstationen trods alt blev bedre som kampen skred frem. Dejligt med fem mål i 90 minutter. At vi så også lukker tre ind er selvfølgelig kritisabelt, men det er selvfølgelig også med en bagkæde vi formentlig ikke kommer til at se meget af i foråret, og med Otoa på midtbanen, som vi nok heller ikke kommer til at se meget af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det er jo også den gamle U19-midterakse. Mange glemmer at Jeppe P var et større talent end Højholt og bl.a på prøvetræning i Tyskland. Det kunne jo være opholdet i Vendsyssel har gjort ham til en mand
In verbis simus faciles
Det ville jo være ikke så ringe endda, hvis vi faktisk fik en god case ud af en udlejning af en af vores unge spillere til et lidt lavere niveau...
Jeg snakkede på et tidspunkt med Wieghorst, hvor han også fremhævede at Jeppe P havde "foden" til at slå de afgørende stikninger og diagonalbolde. Han kunne godt være forårets positive overraskelse sammen med Ramkilde, hvis de begge kan holde småskavankerne væk.Aalborg frederikshavner skrev: ↑6. feb 2023, 17:36Kan huske at Wieghorst i sin tid roste Jeppe P da han som en af få i truppen evnede at spille fremadrettede afleveringer.
Det ser ud til at Pedersen har haft gavn af lejeopholdet i Vendsyssel FF
Jeg savner Winsnes
Jeg fik ikke det clean sheet som jeg havde håbet på. Langt fra, defensiven var helt håbløs i første halvleg, det blev bedre efter pausen. Men at lade Sogndal score 3 mål er virkeligt dårligt. Offensiven var faktisk rigtig god idag og det var uden spillere som Lucas og prip det er da tankevækkende så spørgsmålet er om de 2 spillere er en hæmsko for spillet på banen ? 5 mål skal jeg ikke klage over og da slet ikke at AaB faktisk vandt en kamp langt om længe.
Lige så store plusser offensiven får idag fra min side af, lige så store minusser får defensiven. Igen er det alt for nemt at score imod AaB.
Lige så store plusser offensiven får idag fra min side af, lige så store minusser får defensiven. Igen er det alt for nemt at score imod AaB.
Selvfølgelig svært at sammenligne; modstanderen var ringere, men forholdene var også værre. Jeg ville på basis af de sidste to kampe alligevel ikke have lyst til at vælge Prip frem for Sousa, eller lukas frem for Jeppe P.Silver77 skrev: ↑6. feb 2023, 21:50Jeg fik ikke det clean sheet som jeg havde håbet på. Langt fra, defensiven var helt håbløs i første halvleg, det blev bedre efter pausen. Men at lade Sogndal score 3 mål er virkeligt dårligt. Offensiven var faktisk rigtig god idag og det var uden spillere som Lucas og prip det er da tankevækkende så spørgsmålet er om de 2 spillere er en hæmsko for spillet på banen ? 5 mål skal jeg ikke klage over og da slet ikke at AaB faktisk vandt en kamp langt om længe.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det, der adskiller Sousa og Jeppe P fra Lucas og Prip, er at førstnævnte ikke er bange for græs på knæene, knokle for sagen og at løbe den ekstra højintense meter. Desuden er Sousa en væsentligt bedre fodboldspiller end Prip.Silver77 skrev: ↑6. feb 2023, 21:50Jeg fik ikke det clean sheet som jeg havde håbet på. Langt fra, defensiven var helt håbløs i første halvleg, det blev bedre efter pausen. Men at lade Sogndal score 3 mål er virkeligt dårligt. Offensiven var faktisk rigtig god idag og det var uden spillere som Lucas og prip det er da tankevækkende så spørgsmålet er om de 2 spillere er en hæmsko for spillet på banen ? 5 mål skal jeg ikke klage over og da slet ikke at AaB faktisk vandt en kamp langt om længe.
Ædruelighedens stemme
-
dnoerholm
Til gengæld laver Sousa et ekstremt klodset straffespark idag. Jeg tror det er lige præcis den slags situationer, der gør, at Hamrens tillid til ham kan ligge på et meget lille sted...
-
R Rosenberg
- Allstar

Sandt. Men oftest er han jo ikke alverden i eget felt.
Men jeg vil hellere se hans fejl end Prips ugidelighed, da han i mine øjne generelt er en meget bedre fodboldspiller.
Ædruelighedens stemme
Kæmpe fejl man ikke skød prip af da man havde muligheden (sammen med fossum og højholdt)
De spillere alene kunne have givet os 30-45m at bruge af i sommers, I stedet har deres output været intet værd. Fanme skræmmende
De spillere alene kunne have givet os 30-45m at bruge af i sommers, I stedet har deres output været intet værd. Fanme skræmmende
Men vi kunne med rette også forvente meget mere af alle tre. De har alle haft flotte perioder, der gav løfter om mere - men som aldrig er blevet.
men nu er det også på tide at dem der virkelig præsterer til træning og i kamp kommer på banen sammen - dem der kan gøre en forskel.
væk med granli som VB og Ludewig som kant - vi har nok kantspillere.
Mantl
jørgensen - kramer - thelander - ahlmann
pedro
Sousa - højholt - lucas - bakiz
helenius
Og her vil jeg endda sige at lucas er presset af en Jeppe P - der gør det ganske hæderligt.
Ramkilde bør også være 2er efter helenius.
det bliver spændende at se med kampen på lørdag om vi formår at holde et pres samlet set som hold - får minimeret forsvarsfejlene - og få skabt chancer.
og så håber jeg at sousa har slået prip af - sousa er langt farligere - hurtigt fodskifte - godt overblik - kæmper godt.
+ giv venstre kanten til bakiz og ross på skift - det skal der nok komme noget farligt ud af.
Men jeg kunne godt have en lille våd drøm om et angreb med både helenius og ramkilde - kunne være frækt nok.
Mantl
pedro
helenius
Og her vil jeg endda sige at lucas er presset af en Jeppe P - der gør det ganske hæderligt.
det bliver spændende at se med kampen på lørdag om vi formår at holde et pres samlet set som hold - får minimeret forsvarsfejlene - og få skabt chancer.
og så håber jeg at sousa har slået prip af - sousa er langt farligere - hurtigt fodskifte - godt overblik - kæmper godt.
+ giv venstre kanten til bakiz og ross på skift - det skal der nok komme noget farligt ud af.
Men jeg kunne godt have en lille våd drøm om et angreb med både helenius og ramkilde - kunne være frækt nok.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Tror ikke Kramer spiller mod Vendsyssel, han har karantæne mod GF.baresi skrev: ↑7. feb 2023, 07:31men nu er det også på tide at dem der virkelig præsterer til træning og i kamp kommer på banen sammen - dem der kan gøre en forskel.
Mantl
pedro
helenius
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Jeg ser gerne:baresi skrev: ↑7. feb 2023, 07:31men nu er det også på tide at dem der virkelig præsterer til træning og i kamp kommer på banen sammen - dem der kan gøre en forskel.
Mantl
pedro
helenius
Sander
Jørgensen - Kramer - Thelander - Granli - Poulsen
Sousa - Højholt - Pedersen - Bakiz
Helenius
Har valgt Poulsen da han bidrager med mere i offensiven end Ahlmann, Mantl har ikke set overbevisende ud i træningskampene. På midten synes jeg at Pedersen fortjener chancen.
Jeg synes Ferreira er for stor en hæmsko i vores opspil da han om nogen er en der konstant spiller bolde bagud eller til siden
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Træningskampene har ikke været opløftende - dog var det dejligt he til sidst at se, at vi både kan score (mange mål) og vinde. Jeg vil ikke gøre mig klog på opstillingen - det vil jeg lade jer andre mandagstrænere om
(Nogenlunde) faktuelt er det dog, at vi indtil videre har brugt nogle spillere, hvor de ikke er bedst.
Plussiden: Vores offensiv ser på papiret rigtig stærk ud - både en startopstilling, men også med dem, vi kan sætte ind fra bænken. Det vigtige her bliver, at opretholde bænkevarmernes (hvem det så end bliver) motiviation, så de vil ofre venstre ben for holdet, når de får chancen. Hvis vores unge midtbanespillere er ved at forme en form for gennembrud - det vil komme meget belejligt med vores vanvittigt vigtige forår in mente.
Minussiden: Vores defensiv, som ser alt andet end betonagtig ud. Der er for mange dårlige defensive aktioner, og det er alt for let at score mod os.
Plussiden: Vores offensiv ser på papiret rigtig stærk ud - både en startopstilling, men også med dem, vi kan sætte ind fra bænken. Det vigtige her bliver, at opretholde bænkevarmernes (hvem det så end bliver) motiviation, så de vil ofre venstre ben for holdet, når de får chancen. Hvis vores unge midtbanespillere er ved at forme en form for gennembrud - det vil komme meget belejligt med vores vanvittigt vigtige forår in mente.
Minussiden: Vores defensiv, som ser alt andet end betonagtig ud. Der er for mange dårlige defensive aktioner, og det er alt for let at score mod os.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Det bliver absolut interessant at se kampen mod Vendsyssel. Jeg synes overhovedet ikke at offensiven har set stærk ud i testkampene, men Helenius har jo heller ikke spillet meget. Jeg så både kampen mod Sirius og mod Sogndal live og det var trist at overvære. Jo, sekundaholdet fra Norge løb tør for kræfter til sidst og det gav en række mål i slutningen af kampen, men det er virkelig svært at bruge til ret meget andet end noget pseudo-selvtillid. Vendsyssel bliver en stærkere modstandere end de to seneste og det vil absolut godt kunne bruges til noget, hvis der kommer en helstøbt indsats der. Men stil nu for pokker op i den formodede start-11 til AGF-kampen i den kamp, frem for flere eksperimenter.Mogens skrev: ↑8. feb 2023, 08:22Træningskampene har ikke været opløftende - dog var det dejligt he til sidst at se, at vi både kan score (mange mål) og vinde. Jeg vil ikke gøre mig klog på opstillingen - det vil jeg lade jer andre mandagstrænere om(Nogenlunde) faktuelt er det dog, at vi indtil videre har brugt nogle spillere, hvor de ikke er bedst.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Er det gratis at komme på stadion til Vendsyssel kampen?
Vil have sønnike med til sin første kamp og med en alder på 3, så vil der være et passende lydniveau
Vil have sønnike med til sin første kamp og med en alder på 3, så vil der være et passende lydniveau
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Ja det er gratisDennis Nielsen skrev: ↑10. feb 2023, 08:09Er det gratis at komme på stadion til Vendsyssel kampen?
Vil have sønnike med til sin første kamp og med en alder på 3, så vil der være et passende lydniveau![]()
https://aabsport.dk/nyheder/2023/februa ... land-park/
-
Dennis Nielsen
- Allstar

TakAalborg frederikshavner skrev: ↑10. feb 2023, 08:35Ja det er gratisDennis Nielsen skrev: ↑10. feb 2023, 08:09Er det gratis at komme på stadion til Vendsyssel kampen?
Vil have sønnike med til sin første kamp og med en alder på 3, så vil der være et passende lydniveau![]()
https://aabsport.dk/nyheder/2023/februa ... land-park/