AaB - Vendsyssel 2/6 kl. 15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: AaB - Vendsyssel 2/6 kl. 15

Indlæg af Hovedet » 2. jun 2024, 16:58

Uanset hvad, kan jeg dæleme ikke mindes en sæson med mange spektakulære AaB-træffere! Ret skal være ret :aabfan:

Åh, kunne vi ikke lige få det symbolske femte mål - for lige at sætte en tyk streg under.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. jun 2024, 16:59

Hold op hvor har det været en fornøjelse at se AaB i dag. Efter en ørkenvandring af en sæson rent spillemæssigt så er det virkelig tiltrængt at se AaB spille med iver og kvalitet. I dag kører både pres og pasningsspillet rent faktisk og selvom vi har scoret på nogle bangers, så har der bestemt også været muligheder til at score mere simple mål. Meget dejligt at gå til sommerpausen med en opløftende indsats.

Hvor har det været hele sæsonen AaB?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. jun 2024, 17:01

I øvrigt en gennemsyret 4-3-3

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 2. jun 2024, 17:20

PonySlaystation skrev:
2. jun 2024, 16:50
DenSataniskeHest skrev:
Hvem er ham 47?? Er det ham fra FCK?
Amar Diagne
Som har været ekstremt stærk for U19 og nu bare fortsætter på førsteholdet. Han er fucking hurtig, tør holde på bolden, pisker hjem når han taber bolden og brokker sig aldrig over noget.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 2. jun 2024, 17:45

Stegosaurus skrev:
2. jun 2024, 17:20
PonySlaystation skrev:
DenSataniskeHest skrev:
Amar Diagne
Som har været ekstremt stærk for U19 og nu bare fortsætter på førsteholdet. Han er fucking hurtig, tør holde på bolden, pisker hjem når han taber bolden og brokker sig aldrig over noget.
Skønt at se ham og Kasper Davidsen på banen i dag.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 2. jun 2024, 17:57

Stegosaurus skrev:
2. jun 2024, 17:20
PonySlaystation skrev:
DenSataniskeHest skrev:
Amar Diagne
Han så bestemt meget spændene ud

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. jun 2024, 18:03

Fantastisk at slutte af med årets bedste kamp, det giver os og ikke mindst spillerne tiltro til Van Dam.

Det pynter så meget at få Otoa ind i forsvaret i stedet for Thelander, og Kasper Davidsen ser også meget spændende ud. :aabfan:

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 2. jun 2024, 18:29

troelsh skrev:
2. jun 2024, 18:03
Fantastisk at slutte af med årets bedste kamp, det giver os og ikke mindst spillerne tiltro til Van Dam.

Det pynter så meget at få Otoa ind i forsvaret i stedet for Thelander, og Kasper Davidsen ser også meget spændende ud. :aabfan:
Enig.

Så desværre ikke kampen, men gode stats hele vejen igennem og lige præcis den type af sejr, der var brug for.

Især for Van Dam der lige får stemplet ind og får vist sine taktiske intentioner ikke bare er snak.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. jun 2024, 18:31

Et AaB-hold som kunne spille frit, med en ny cheftræner på plads som lige har nået at trykke på et par knapper, og pludselig ligner det hele en million. Absolut ingen problemer på midtbanen i dag, stjerne-indsatser af dem alle. 4-1 er fint, men det virkelig positive var måden hvorpå man dominerede kampen i 85 minutter. Masser af hurtigt og præcist pasningsspil, Widell var formentlig bedste mand i offensiven, hvilket alligevel ikke siger så lidt, sådan som resten af banden viste sig frem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 2. jun 2024, 19:24

Helenius var endnu engang en skuffelse på banen… ellers en meget positiv kamp

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 2. jun 2024, 19:28

Jeg håber vi forsætter med posovac på mål. Syntes ikke man har behandlet ham ordenligt og de boer burde aldrig have fået så mange kampe. Var jo tydeligt han var et step ned i forhold til posovac.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. jun 2024, 20:02

DenSataniskeHest skrev:
2. jun 2024, 19:28
Jeg håber vi forsætter med posovac på mål. Syntes ikke man har behandlet ham ordenligt og de boer burde aldrig have fået så mange kampe. Var jo tydeligt han var et step ned i forhold til posovac.
Håber sgu også Posa får chancen som fast mand
Ham Kan vi fint klare os med. Han gør det udmærket
Men han er dyr i løn så måske satser man på et lille salg. (Bare gætværk)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. jun 2024, 20:51

baresi skrev:
2. jun 2024, 20:02
DenSataniskeHest skrev:
2. jun 2024, 19:28
Håber sgu også Posa får chancen som fast mand
Ham Kan vi fint klare os med. Han gør det udmærket
Men han er dyr i løn så måske satser man på et lille salg. (Bare gætværk)
Det kan kun handle om løn, hvis man vil af med ham. Kvaliteten fejler ikke noget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 2. jun 2024, 20:53

Spændende at se både Davidsen og Diagne idag og dertil har vi også Bomholt til midtbanen. Håber de får masser af spilletid i den kommende sæson - de virker til allerede at have overhalet Ask; som jo også meldes til Sverige på lejekontrakt. Derudover er det tydeligt at Otoa kan blive en kæmpe profil for os, såfremt han ikke bliver solgt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. jun 2024, 21:34

Der er og bliver helt på månen, at man bænkede Posa! Har er rigelig god nok til at stå på mål for et top-6-hold i Danmark. Jovist, han fik en problematisk start i AaB, men han fejlprocent er virkelig lav - i modsætnign til mange af dem, der spiller foran ham. Jeg vil nødig være mavesur ovenpå en fantastisk præstation af holdet i dag, men hold nu kæft, hvor er Kramer dog sløset i forsvaret! Den chance han forærer væk er jo himmelråbende!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 2. jun 2024, 21:35

Fantastisk kamp. Første gang i meget lang tid, at vores midtbane shinede.
Højholt var god. Davidsen vildt spændende. Widell var tilbage i topform. Bakiz med sæsonens klart bedste kamp. Ved ikke hvor meget der kan tilskrives Menno. Men det var da et påfaldende skift i udtryk. Dejligt at slutte med optimisme frem mod Superligaen.

Otoa er fremragende. Hvis han fortsætter det på Superliga-niveau er det voldsomt. Om han spiller ved siden af Kramer eller Thelander er nogenlunde det samme for mig.

Skal dog også lige siges, at det var et meget svagt Vendsyssel-hold.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. jun 2024, 08:30

Kæft et mål af Bakiz. Lige til at blive solgt til serie B på.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2024, 08:32

Har fået set highlights. Vildt at det er de samme spillere som hele sæsonen ikke har kunne få det til at fungere. Det kunne vel nærmest være blevet til 7-8 mål. Måske det bare er fordi det var sidste kamp, men det lignede en helt anden intensitet, og selv Højholt havde flere fine fremadrettede afleveringer.

Hvor kommer den hurtige boldomgang pludselig fra, og den nærmest selvsikre udstråling fra alle spillere. Det er jo sådan (stortset) alle kampe denne sæson burde have været.

Fed start for Menno. Nu er det op til Koppmeier at give ham ordentligt materiale at arbejde med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 3. jun 2024, 09:27

Jeg har også skrevet det før. Jeg har ment hele vejen igennem sæsonen men specielt de sidste 10 kampe at holdet har kørt på 80% og man absolut intet kan ligge i de kampe i forhold til superligaen, hvor der bliver skruet op! Så hele konklusionen med vi rykker ned igen når vi spiller sådan her, har jeg aldrig troet på. Præmissen bliver en helt anden.

Jeg mener jo også vores hold skulle aldrig været rykket ned, det var alt det lort uden om igennem mange år der savede den gren over vi sad på. Spillerne var god nok, men kunne slet ikke preforme. Men det er et overstået kapitel.

Hvis vi nu ikke sælger alle vores superliga proven spillere hen over sommeren så skal vi nok i første sæson kæmpe med om top 6 slutspillet. Men vi klare den selvfølgelig ikke, men ender som 7-8 stykker. Der bliver skruet meget mere op fir aggressiviteten og intensiteten efter sommerferien.

Og den kamp her med farvel til Ahlmann, første kamp for træner og sidste kamp i sæsonen, sommerdag mange på stadion viste hvad holdet formår.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 3. jun 2024, 09:40

raekkeettre skrev:
3. jun 2024, 09:27
Jeg har også skrevet det før. Jeg har ment hele vejen igennem sæsonen men specielt de sidste 10 kampe at holdet har kørt på 80% og man absolut intet kan ligge i de kampe i forhold til superligaen, hvor der bliver skruet op! Så hele konklusionen med vi rykker ned igen når vi spiller sådan her, har jeg aldrig troet på. Præmissen bliver en helt anden.

Jeg mener jo også vores hold skulle aldrig været rykket ned, det var alt det lort uden om igennem mange år der savede den gren over vi sad på. Spillerne var god nok, men kunne slet ikke preforme. Men det er et overstået kapitel.

Hvis vi nu ikke sælger alle vores superliga proven spillere hen over sommeren så skal vi nok i første sæson kæmpe med om top 6 slutspillet. Men vi klare den selvfølgelig ikke, men ender som 7-8 stykker. Der bliver skruet meget mere op fir aggressiviteten og intensiteten efter sommerferien.

Og den kamp her med farvel til Ahlmann, første kamp for træner og sidste kamp i sæsonen, sommerdag mange på stadion viste hvad holdet formår.
Så vi skal ikke lægge noget i, at holdet har spillet som en pose nødder gennem hele sæsonen, men vi skal lægge en hel masse i en sommerkamp, hvor begge hold er gået på ferie? OK.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar