Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
- Gentleman Finn
- Allstar

- Indlæg: 4225
- Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Man kan sagtens finde kvalitet i 1. Division i øvrigt, det er der eftehånden mange beviser for. Kolding har en central midt vi sagtens ville kunne bruge. Når vi bruger Møller inde centralt håber jeg det er Højer der prøver ting af, for kan ikke se ham være løsningen medmindre han skal ind fra bænken og der skal satses lidt offensivt. I hvert fald slet ikke imod et norsk tophold, men måske det fungerer bedre i 1. Div.
Igen må jeg hellere lige sige at jeg ikke så kampen. Men det var en træningskamp efter alt at bedømme mod en tydeligt bedre modstander, Sandefjord blev nummer 5 i ligaen sidste år. Jeg havde nok valgt en anden modstander, end et Sandefjord mandskab der har forstærket sig og endte få point fra europæisk sidste år. Og så ville jeg i øvrigt se noget vindermentalitet når de går på banen på fredag, og mere intensitet, fra highlightsne gik begge hold rundt på banen, man skulle jo tro de havde haft enormt hårde træningspas de sidste par dage når man ser det.
Igen må jeg hellere lige sige at jeg ikke så kampen. Men det var en træningskamp efter alt at bedømme mod en tydeligt bedre modstander, Sandefjord blev nummer 5 i ligaen sidste år. Jeg havde nok valgt en anden modstander, end et Sandefjord mandskab der har forstærket sig og endte få point fra europæisk sidste år. Og så ville jeg i øvrigt se noget vindermentalitet når de går på banen på fredag, og mere intensitet, fra highlightsne gik begge hold rundt på banen, man skulle jo tro de havde haft enormt hårde træningspas de sidste par dage når man ser det.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Omvendt har vi ikke en central lidt ret mange vil være misundelig på hvis man snakker om at lave et hold til oprykningGentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:20Man kan sagtens finde kvalitet i 1. Division i øvrigt, det er der eftehånden mange beviser for. Kolding har en central midt vi sagtens ville kunne bruge. Når vi bruger Møller inde centralt håber jeg det er Højer der prøver ting af, for kan ikke se ham være løsningen medmindre han skal ind fra bænken og der skal satses lidt offensivt.
Igen må jeg hellere lige sige at jeg ikke så kampen. Men det var en træningskamp efter alt at bedømme mod en tydeligt bedre modstander, Sandefjord blev nummer 5 i ligaen sidste år.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Komplet enig.Funky skrev: ↑20. feb 2026, 20:18Jeg har aldrig forstået ideen med Noel ude på den back. Han kan blive en dygtig centerforsvarer!
Han er udelukkende derude fordi han er venstre benet - han blir aldrig venstre back
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Det skal ikke være en 3 mands midtbane for vi har slet ikke spillerne til det.Gentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:16Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?
Og hvad skete der med Kallesøe?
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Hvad handler det om, at holde ham i gang og inde i varmen, indtil der opstår en plads i start-11 i centerforsvaret?baresi skrev: ↑20. feb 2026, 20:33
Komplet enig.Funky skrev: ↑20. feb 2026, 20:18Jeg har aldrig forstået ideen med Noel ude på den back. Han kan blive en dygtig centerforsvarer!
Han er udelukkende derude fordi han er venstre benet - han blir aldrig venstre back
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Nej, men så er vi nok ude i en fem mands, hvor kanterne skal mere tilbage. Går vi 4-4-2 så har vi jo ingen kanter der dur til det udover Børsting som vel er vores fjerde bedste kant efter Kubel, John og Normann der alle mere er 4-3-3 kanter.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 20:34Det skal ikke være en 3 mands midtbane for vi har slet ikke spillerne til det.Gentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:16Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?
Og hvad skete der med Kallesøe?
Igen må man bare sige, at man har designet truppen forkert når spilllere som Håbløs og Jasson ikke kan hæve niveauet og man trækker alt for store veksler på en marcus Bonde.
Jeg kan godt lide at man giver chancen til Bonde og Møller sådan set, men der skal for fanden være nogle gode voksne mennesker på holdet de kan være i lære hos. Ikke diciplinære katastrofer og norske 2. divisionsspillere.
RAUS RAUS SSE!
- Gentleman Finn
- Allstar

- Indlæg: 4225
- Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Havde vi haft en Bonde type mere ville det hjælpe noget på det, Jasson kan også spille en rolle derinde uden at falde helt igennem. Men synes vi mangler en til at steppe op. Men et mindre systemskifte kommer nok først på tale senere afhængig af udviklingen.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 20:34Det skal ikke være en 3 mands midtbane for vi har slet ikke spillerne til det.Gentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:16Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?
Og hvad skete der med Kallesøe?
Igen, synes backsne er vigtige i systemet, så håber ikke der er sket noget med Kalle
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Du nævnte to og så nævnte jeg bare en håndfuld andre bare for at bekræfte for dig at der generelt er flere fejlslag, der er ingen der har sagt man ikke kan finde guld i lavere rækker, men man forventer pr automatik ikke, at når man henter spillere fra lavere rækker, at det er nogen der går direkte i en start 11. du påstår jeg argumentere for man ikke kan, det er jo ikke sandt det har ingen sagt ? du smider bare to gode skandinaviske transfers ind i billedet, og jeg smider nogle fejlslagne ind der faktisk kom fra lavere hollandske rækker, som Jakobsen startede med og nævne (Lambrix).Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 19:40Det er altså ikke mig, der forvrænger noget. Du bruger tidligere fejlslagne transfers fra lavere ligaer som argument for, at det generelt er en dårlig idé at hente spillere derfra. Selvfølgelig er der mere middelmådighed end stjerner i lavere rækker. Det gælder også i Superligaen. Det siger jo intet i sig selv.AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 18:54det må være noget du har bildt dig selv ind, mig bekendt er der ingen der har påstået det her i tråden,men der er som reelt mere skrald end guld i de lavere rækkere.Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 18:26At vi havde et elendigt scouting-setup under SSE, skulle det være et argument for, at man ikke kan finde guld i de lavere divisioner?AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 18:02Svenske og danske lavere rækker, Men vi hentede vidst Mylian Jimenez, Rody de boer fra Holland og de har virkelig været gode, og tyske lavere rækker hentede vi også lidt guld i Seydel, Müller, diakhite kæmpe scoops!
forhold dig til hvad der bliver skrevet i stedet for og forvrænge ting det er simpelthen en dårlig vane folk har.
Spørgsmålet er ikke, om der findes skrald. Spørgsmålet er, om man kan finde værdi.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
EnigJakobsen skrev: ↑20. feb 2026, 20:47Nej, men så er vi nok ude i en fem mands, hvor kanterne skal mere tilbage. Går vi 4-4-2 så har vi jo ingen kanter der dur til det udover Børsting som vel er vores fjerde bedste kant efter Kubel, John og Normann der alle mere er 4-3-3 kanter.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 20:34Det skal ikke være en 3 mands midtbane for vi har slet ikke spillerne til det.Gentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:16Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?
Og hvad skete der med Kallesøe?
Igen må man bare sige, at man har designet truppen forkert når spilllere som Håbløs og Jasson ikke kan hæve niveauet og man trækker alt for store veksler på en marcus Bonde.
Jeg kan godt lide at man giver chancen til Bonde og Møller sådan set, men der skal for fanden være nogle gode voksne mennesker på holdet de kan være i lære hos. Ikke diciplinære katastrofer og norske 2. divisionsspillere.
Men hvis man vil spille højt pres hurtige omstilllinger så må man spille med 2 6ere og så 3 offensive + 1 angriber
Det kunne være en 4-2-3-1:
Bonde - kaasa/jasson
Kelvin - Normann - kubel
Helenius
Eller
Kubel - Møller - Normann
Kelvin
Alt andet end den 4-3-3
Bonde duer ikke som en 6er
Vi har ikke 2 dygtige 8ere
Og der er ingen saft og kraft i den 3 mands lidt - de sejler rundt og giver ikke balance bagud eller fremad.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Jeg fangede ikke Kallesøe episoden, men jeg mener Ydesen sagde i podcast for nyligt at han gik og døjede med nogle skavanker endnu, så måske det der gjorde han måtte udgå.Gentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:16Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?
Og hvad skete der med Kallesøe?
Kaasa kom ind i anden halveg for kubel, og gjorde det ikke særlig prangende men det var der ikke rigtig nogen der gjorde i dag, en del personlige fejl på midtbanen og i forsvaret der koster. Vi mangler især noget på midtbanen!
-
Brizzie1885
- Ynglinge

- Indlæg: 93
- Tilmeldt: 29. jan 2025, 19:23
- Favoritspiller: Widell
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Der er stadig en væsentlig forskel, som du helt springer over:AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 22:30Du nævnte to og så nævnte jeg bare en håndfuld andre bare for at bekræfte for dig at der generelt er flere fejlslag, der er ingen der har sagt man ikke kan finde guld i lavere rækker, men man forventer pr automatik ikke, at når man henter spillere fra lavere rækker, at det er nogen der går direkte i en start 11. du påstår jeg argumentere for man ikke kan, det er jo ikke sandt det har ingen sagt ? du smider bare to gode skandinaviske transfers ind i billedet, og jeg smider nogle fejlslagne ind der faktisk kom fra lavere hollandske rækker, som Jakobsen startede med og nævne (Lambrix).Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 19:40Det er altså ikke mig, der forvrænger noget. Du bruger tidligere fejlslagne transfers fra lavere ligaer som argument for, at det generelt er en dårlig idé at hente spillere derfra. Selvfølgelig er der mere middelmådighed end stjerner i lavere rækker. Det gælder også i Superligaen. Det siger jo intet i sig selv.AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 18:54det må være noget du har bildt dig selv ind, mig bekendt er der ingen der har påstået det her i tråden,men der er som reelt mere skrald end guld i de lavere rækkere.Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 18:26At vi havde et elendigt scouting-setup under SSE, skulle det være et argument for, at man ikke kan finde guld i de lavere divisioner?
forhold dig til hvad der bliver skrevet i stedet for og forvrænge ting det er simpelthen en dårlig vane folk har.
Spørgsmålet er ikke, om der findes skrald. Spørgsmålet er, om man kan finde værdi.
De transfers, du nævner som fejlslagne (Mylian, De Boer osv.), kostede ikke klubben én eneste krone i transfer. Det var gratis forsøg med begrænset risiko. Lambrix er der brugt penge på; det er en markant forskel.
Man kan sagtens tage chancer på spillere fra lavere rækker, når de er gratis, det er lav risiko og høj upside. Det er en helt anden case, når man betaler en transfersum. Så giver det mening at forvente et højere bundniveau.
Så når du prøver at lave en håndfuld fejlslagne spillere som bevis for noget generelt, så sammenligner du æbler og pærer. Gratis dybde-/projektspillere er ikke det samme som en spiller, man aktivt investerer i.
Og nej, ingen har sagt, at alle fra lavere rækker går direkte i start-11. Det er heller ikke pointen. Min pointe har hele tiden været, at ligaen i sig selv ikke afgør kvaliteten, og at konteksten (pris, rolle, risiko) betyder noget.
Hvis Lambrix ikke slår til, kan man kritisere investeringen, men at bruge gratis fejlslagne transfers som argument mod at hente en betalt spiller fra en lavere række, holder ikke.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Jeg aner ikke noget om ham lambrix har aldrig set ham spille og aner ikke hvad han er solgt for, vi betalte altså også en transfer sum for maarup, jasson at man betaler penge for en spiller er ikke en garanti for noget som helst, så nej jeg synes ikke jeg springer over noget som helstBrizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 23:03Der er stadig en væsentlig forskel, som du helt springer over:AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 22:30Du nævnte to og så nævnte jeg bare en håndfuld andre bare for at bekræfte for dig at der generelt er flere fejlslag, der er ingen der har sagt man ikke kan finde guld i lavere rækker, men man forventer pr automatik ikke, at når man henter spillere fra lavere rækker, at det er nogen der går direkte i en start 11. du påstår jeg argumentere for man ikke kan, det er jo ikke sandt det har ingen sagt ? du smider bare to gode skandinaviske transfers ind i billedet, og jeg smider nogle fejlslagne ind der faktisk kom fra lavere hollandske rækker, som Jakobsen startede med og nævne (Lambrix).Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 19:40Det er altså ikke mig, der forvrænger noget. Du bruger tidligere fejlslagne transfers fra lavere ligaer som argument for, at det generelt er en dårlig idé at hente spillere derfra. Selvfølgelig er der mere middelmådighed end stjerner i lavere rækker. Det gælder også i Superligaen. Det siger jo intet i sig selv.AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 18:54det må være noget du har bildt dig selv ind, mig bekendt er der ingen der har påstået det her i tråden,men der er som reelt mere skrald end guld i de lavere rækkere.Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 18:26At vi havde et elendigt scouting-setup under SSE, skulle det være et argument for, at man ikke kan finde guld i de lavere divisioner?
forhold dig til hvad der bliver skrevet i stedet for og forvrænge ting det er simpelthen en dårlig vane folk har.
Spørgsmålet er ikke, om der findes skrald. Spørgsmålet er, om man kan finde værdi.
De transfers, du nævner som fejlslagne (Mylian, De Boer osv.), kostede ikke klubben én eneste krone i transfer. Det var gratis forsøg med begrænset risiko. Lambrix er der brugt penge på; det er en markant forskel.
Man kan sagtens tage chancer på spillere fra lavere rækker, når de er gratis, det er lav risiko og høj upside. Det er en helt anden case, når man betaler en transfersum. Så giver det mening at forvente et højere bundniveau.
Så når du prøver at lave en håndfuld fejlslagne spillere som bevis for noget generelt, så sammenligner du æbler og pærer. Gratis dybde-/projektspillere er ikke det samme som en spiller, man aktivt investerer i.
Og nej, ingen har sagt, at alle fra lavere rækker går direkte i start-11. Det er heller ikke pointen. Min pointe har hele tiden været, at ligaen i sig selv ikke afgør kvaliteten, og at konteksten (pris, rolle, risiko) betyder noget.
Hvis Lambrix ikke slår til, kan man kritisere investeringen, men at bruge gratis fejlslagne transfers som argument mod at hente en betalt spiller fra en lavere række, holder ikke.
-
Brizzie1885
- Ynglinge

- Indlæg: 93
- Tilmeldt: 29. jan 2025, 19:23
- Favoritspiller: Widell
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Hvis du ikke kender spilleren, ikke kender prisen og ikke vurderer ham individuelt, så er det eneste argument, du reelt har brugt, hans liga. Og det er præcis dét, jeg siger er tyndt.AlbertE skrev: ↑21. feb 2026, 00:19Jeg aner ikke noget om ham lambrix har aldrig set ham spille og aner ikke hvad han er solgt for, vi betalte altså også en transfer sum for maarup, jasson at man betaler penge for en spiller er ikke en garanti for noget som helst, så nej jeg synes ikke jeg springer over noget som helstBrizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 23:03Der er stadig en væsentlig forskel, som du helt springer over:AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 22:30Du nævnte to og så nævnte jeg bare en håndfuld andre bare for at bekræfte for dig at der generelt er flere fejlslag, der er ingen der har sagt man ikke kan finde guld i lavere rækker, men man forventer pr automatik ikke, at når man henter spillere fra lavere rækker, at det er nogen der går direkte i en start 11. du påstår jeg argumentere for man ikke kan, det er jo ikke sandt det har ingen sagt ? du smider bare to gode skandinaviske transfers ind i billedet, og jeg smider nogle fejlslagne ind der faktisk kom fra lavere hollandske rækker, som Jakobsen startede med og nævne (Lambrix).Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 19:40Det er altså ikke mig, der forvrænger noget. Du bruger tidligere fejlslagne transfers fra lavere ligaer som argument for, at det generelt er en dårlig idé at hente spillere derfra. Selvfølgelig er der mere middelmådighed end stjerner i lavere rækker. Det gælder også i Superligaen. Det siger jo intet i sig selv.AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 18:54det må være noget du har bildt dig selv ind, mig bekendt er der ingen der har påstået det her i tråden,men der er som reelt mere skrald end guld i de lavere rækkere.Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 18:26
At vi havde et elendigt scouting-setup under SSE, skulle det være et argument for, at man ikke kan finde guld i de lavere divisioner?
forhold dig til hvad der bliver skrevet i stedet for og forvrænge ting det er simpelthen en dårlig vane folk har.
Spørgsmålet er ikke, om der findes skrald. Spørgsmålet er, om man kan finde værdi.
De transfers, du nævner som fejlslagne (Mylian, De Boer osv.), kostede ikke klubben én eneste krone i transfer. Det var gratis forsøg med begrænset risiko. Lambrix er der brugt penge på; det er en markant forskel.
Man kan sagtens tage chancer på spillere fra lavere rækker, når de er gratis, det er lav risiko og høj upside. Det er en helt anden case, når man betaler en transfersum. Så giver det mening at forvente et højere bundniveau.
Så når du prøver at lave en håndfuld fejlslagne spillere som bevis for noget generelt, så sammenligner du æbler og pærer. Gratis dybde-/projektspillere er ikke det samme som en spiller, man aktivt investerer i.
Og nej, ingen har sagt, at alle fra lavere rækker går direkte i start-11. Det er heller ikke pointen. Min pointe har hele tiden været, at ligaen i sig selv ikke afgør kvaliteten, og at konteksten (pris, rolle, risiko) betyder noget.
Hvis Lambrix ikke slår til, kan man kritisere investeringen, men at bruge gratis fejlslagne transfers som argument mod at hente en betalt spiller fra en lavere række, holder ikke.du nævnte to spillere og jeg nævnte en håndfuld, at man henter nogen kvit og frit behøver ikke have betydning kontrakter udløber hele tiden og fri transfers sker tit. Jeg har jo heller aldrig sagt Lambrix ikke bliver en succes det antyder du bare, jeg har blot nævnt navne vi hentede fra holland/tyskland kontra de to fra sverige/danmark du nævnte. kom nu videre makker
Selvfølgelig er en transfersum ikke en garanti. Det har ingen påstået. Pointen er risiko vs. investering. Når man betaler, laver man en aktiv prioritering. Når man henter gratis, er det ofte opportunistisk dybde. Det er ikke det samme.
At fri transfers sker tit er også et sidespor. Ja, det gør de. Men den økonomiske risiko er stadig forskellig. Det er basal logik, makker.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
I guder, jeg har stadig ikke vurderet ham på noget tidspunkt det igen noget du har bildt dig selv ind, den eneste der har sagt han næppe var en forstærkning er Jakobsen. Da du nævnte to spillere vi havde hentet fra dansk og svenske lavere niveauer, så nævnte jeg nogen der kom fra samme liga som Lambrix. behøver jeg gentage det mere?`Brizzie1885 skrev: ↑21. feb 2026, 00:29Hvis du ikke kender spilleren, ikke kender prisen og ikke vurderer ham individuelt, så er det eneste argument, du reelt har brugt, hans liga. Og det er præcis dét, jeg siger er tyndt.AlbertE skrev: ↑21. feb 2026, 00:19Jeg aner ikke noget om ham lambrix har aldrig set ham spille og aner ikke hvad han er solgt for, vi betalte altså også en transfer sum for maarup, jasson at man betaler penge for en spiller er ikke en garanti for noget som helst, så nej jeg synes ikke jeg springer over noget som helstBrizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 23:03Der er stadig en væsentlig forskel, som du helt springer over:AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 22:30Du nævnte to og så nævnte jeg bare en håndfuld andre bare for at bekræfte for dig at der generelt er flere fejlslag, der er ingen der har sagt man ikke kan finde guld i lavere rækker, men man forventer pr automatik ikke, at når man henter spillere fra lavere rækker, at det er nogen der går direkte i en start 11. du påstår jeg argumentere for man ikke kan, det er jo ikke sandt det har ingen sagt ? du smider bare to gode skandinaviske transfers ind i billedet, og jeg smider nogle fejlslagne ind der faktisk kom fra lavere hollandske rækker, som Jakobsen startede med og nævne (Lambrix).Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 19:40Det er altså ikke mig, der forvrænger noget. Du bruger tidligere fejlslagne transfers fra lavere ligaer som argument for, at det generelt er en dårlig idé at hente spillere derfra. Selvfølgelig er der mere middelmådighed end stjerner i lavere rækker. Det gælder også i Superligaen. Det siger jo intet i sig selv.AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 18:54
det må være noget du har bildt dig selv ind, mig bekendt er der ingen der har påstået det her i tråden,men der er som reelt mere skrald end guld i de lavere rækkere.
forhold dig til hvad der bliver skrevet i stedet for og forvrænge ting det er simpelthen en dårlig vane folk har.
Spørgsmålet er ikke, om der findes skrald. Spørgsmålet er, om man kan finde værdi.
De transfers, du nævner som fejlslagne (Mylian, De Boer osv.), kostede ikke klubben én eneste krone i transfer. Det var gratis forsøg med begrænset risiko. Lambrix er der brugt penge på; det er en markant forskel.
Man kan sagtens tage chancer på spillere fra lavere rækker, når de er gratis, det er lav risiko og høj upside. Det er en helt anden case, når man betaler en transfersum. Så giver det mening at forvente et højere bundniveau.
Så når du prøver at lave en håndfuld fejlslagne spillere som bevis for noget generelt, så sammenligner du æbler og pærer. Gratis dybde-/projektspillere er ikke det samme som en spiller, man aktivt investerer i.
Og nej, ingen har sagt, at alle fra lavere rækker går direkte i start-11. Det er heller ikke pointen. Min pointe har hele tiden været, at ligaen i sig selv ikke afgør kvaliteten, og at konteksten (pris, rolle, risiko) betyder noget.
Hvis Lambrix ikke slår til, kan man kritisere investeringen, men at bruge gratis fejlslagne transfers som argument mod at hente en betalt spiller fra en lavere række, holder ikke.du nævnte to spillere og jeg nævnte en håndfuld, at man henter nogen kvit og frit behøver ikke have betydning kontrakter udløber hele tiden og fri transfers sker tit. Jeg har jo heller aldrig sagt Lambrix ikke bliver en succes det antyder du bare, jeg har blot nævnt navne vi hentede fra holland/tyskland kontra de to fra sverige/danmark du nævnte. kom nu videre makker
Selvfølgelig er en transfersum ikke en garanti. Det har ingen påstået. Pointen er risiko vs. investering. Når man betaler, laver man en aktiv prioritering. Når man henter gratis, er det ofte opportunistisk dybde. Det er ikke det samme.
At fri transfers sker tit er også et sidespor. Ja, det gør de. Men den økonomiske risiko er stadig forskellig. Det er basal logik, makker.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Ja det har vel været vores ambition at spille 4-3-3 siden Cifuentes, og det er aldrig nogensinde lykkedes, uanset hvem af vores skiftende trænere der har forsøgt.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 22:30EnigJakobsen skrev: ↑20. feb 2026, 20:47Nej, men så er vi nok ude i en fem mands, hvor kanterne skal mere tilbage. Går vi 4-4-2 så har vi jo ingen kanter der dur til det udover Børsting som vel er vores fjerde bedste kant efter Kubel, John og Normann der alle mere er 4-3-3 kanter.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 20:34Det skal ikke være en 3 mands midtbane for vi har slet ikke spillerne til det.Gentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:16Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?
Og hvad skete der med Kallesøe?
Igen må man bare sige, at man har designet truppen forkert når spilllere som Håbløs og Jasson ikke kan hæve niveauet og man trækker alt for store veksler på en marcus Bonde.
Jeg kan godt lide at man giver chancen til Bonde og Møller sådan set, men der skal for fanden være nogle gode voksne mennesker på holdet de kan være i lære hos. Ikke diciplinære katastrofer og norske 2. divisionsspillere.
Men hvis man vil spille højt pres hurtige omstilllinger så må man spille med 2 6ere og så 3 offensive + 1 angriber
Det kunne være en 4-2-3-1:
Bonde - kaasa/jasson
Kelvin - Normann - kubel
Helenius
Eller
Kubel - Møller - Normann
Kelvin
Alt andet end den 4-3-3
Bonde duer ikke som en 6er
Vi har ikke 2 dygtige 8ere
Og der er ingen saft og kraft i den 3 mands lidt - de sejler rundt og giver ikke balance bagud eller fremad.
Det handler om at få det bedste ud af de spillere vi har til rådighed, og det har vi forsømt i mange år, fordi vi har forsøgt at proppe et system ned over dem, som de ikke har passet ind i.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Jeg er helt klart fortaler for, at man vælger en strategi og spillestil, som alt fra akademi til rekruttering og slutteligt taktik skal afspejle.troelsh skrev: ↑21. feb 2026, 09:08Ja det har vel været vores ambition at spille 4-3-3 siden Cifuentes, og det er aldrig nogensinde lykkedes, uanset hvem af vores skiftende trænere der har forsøgt.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 22:30EnigJakobsen skrev: ↑20. feb 2026, 20:47Nej, men så er vi nok ude i en fem mands, hvor kanterne skal mere tilbage. Går vi 4-4-2 så har vi jo ingen kanter der dur til det udover Børsting som vel er vores fjerde bedste kant efter Kubel, John og Normann der alle mere er 4-3-3 kanter.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 20:34Det skal ikke være en 3 mands midtbane for vi har slet ikke spillerne til det.Gentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:16Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?
Og hvad skete der med Kallesøe?
Igen må man bare sige, at man har designet truppen forkert når spilllere som Håbløs og Jasson ikke kan hæve niveauet og man trækker alt for store veksler på en marcus Bonde.
Jeg kan godt lide at man giver chancen til Bonde og Møller sådan set, men der skal for fanden være nogle gode voksne mennesker på holdet de kan være i lære hos. Ikke diciplinære katastrofer og norske 2. divisionsspillere.
Men hvis man vil spille højt pres hurtige omstilllinger så må man spille med 2 6ere og så 3 offensive + 1 angriber
Det kunne være en 4-2-3-1:
Bonde - kaasa/jasson
Kelvin - Normann - kubel
Helenius
Eller
Kubel - Møller - Normann
Kelvin
Alt andet end den 4-3-3
Bonde duer ikke som en 6er
Vi har ikke 2 dygtige 8ere
Og der er ingen saft og kraft i den 3 mands lidt - de sejler rundt og giver ikke balance bagud eller fremad.
Det handler om at få det bedste ud af de spillere vi har til rådighed, og det har vi forsømt i mange år, fordi vi har forsøgt at proppe et system ned over dem, som de ikke har passet ind i.
At vi er totalt mislykkedes med det, gør ikke tilgangen forkert. Det er manglende evner i alle led der er skyld i det.
Nu har vi valgt en træner der spiller posession-fodbold. Problemet er, som flere pointere, at vi slet ikke har spillerne til det. Grunden til jeg håbede, at vi ville fortsætte med Wichmann, var at han havde en mere pragmatisk tilgang til spillestil. Det er ikke sådan jeg personligt foretrækker det, men i en klub hvor vi ingen midler har og truppens kvalitet konstant udvandes, er det naivt at tro på man kan skabe resultater ved at praktisere en så teknisk krævende stil som det Højer står for.
Baresi bruger enhver tråd og lejlighed herinde til at "vende trekanten". Det er for mig at se helt off. Vi mangler struktur og balance. Det løses ikke ved at fjerne en midtbanespiller og sætte en 10'er ind. 4-3-3 med, hvor kanterne skal være med til at lukke af på siderne, er en "ok" løsning, men det løser ikke at vores midtbane er utilgiveligt dårlig sammensat.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Fuldstændig enig - og det er humlentroelsh skrev: ↑21. feb 2026, 09:08Ja det har vel været vores ambition at spille 4-3-3 siden Cifuentes, og det er aldrig nogensinde lykkedes, uanset hvem af vores skiftende trænere der har forsøgt.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 22:30EnigJakobsen skrev: ↑20. feb 2026, 20:47Nej, men så er vi nok ude i en fem mands, hvor kanterne skal mere tilbage. Går vi 4-4-2 så har vi jo ingen kanter der dur til det udover Børsting som vel er vores fjerde bedste kant efter Kubel, John og Normann der alle mere er 4-3-3 kanter.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 20:34Det skal ikke være en 3 mands midtbane for vi har slet ikke spillerne til det.Gentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:16Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?
Og hvad skete der med Kallesøe?
Igen må man bare sige, at man har designet truppen forkert når spilllere som Håbløs og Jasson ikke kan hæve niveauet og man trækker alt for store veksler på en marcus Bonde.
Jeg kan godt lide at man giver chancen til Bonde og Møller sådan set, men der skal for fanden være nogle gode voksne mennesker på holdet de kan være i lære hos. Ikke diciplinære katastrofer og norske 2. divisionsspillere.
Men hvis man vil spille højt pres hurtige omstilllinger så må man spille med 2 6ere og så 3 offensive + 1 angriber
Det kunne være en 4-2-3-1:
Bonde - kaasa/jasson
Kelvin - Normann - kubel
Helenius
Eller
Kubel - Møller - Normann
Kelvin
Alt andet end den 4-3-3
Bonde duer ikke som en 6er
Vi har ikke 2 dygtige 8ere
Og der er ingen saft og kraft i den 3 mands lidt - de sejler rundt og giver ikke balance bagud eller fremad.
Det handler om at få det bedste ud af de spillere vi har til rådighed, og det har vi forsømt i mange år, fordi vi har forsøgt at proppe et system ned over dem, som de ikke har passet ind i.
4-3-3 skal være AaBs DNA men så har man jo bare rekrutteret super elendigt
Og nu står vi i et opryknings halvår hvor vi skal sætte vores lidt til 2 U19 spillere der lige er på vej til at snuse til 1. Holds bold - samt en håpnes eller kaasa eller Jasson der heller ikke har kvalitet nok.
Vi står med en 3 mands midtbane. Der ingen erfaring eller modstandskraft har og desværre bare mangler kvalitet
Bonde og Møller er spændende talenter men de skal ikke være afgørende spillere i en oprykningskamp..
det havde været bedre at bruge penge nu og her og så virkelig gå efter oprykningen
Der er ingen der kan tillade sig at sige vi lige tager et år mere… det kan blive 10 år - for altid..
man burde gå efter at rykke optog også bære meget mere direkte i udmeldingerne. “Nu handler det om 4 kampe og så top 6 og så skal vi jo jagte det”
Vi kommunikerer ren leverpostej og så er det også det man får på banen
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Jeg har i mange år talt for at klubben skal finde sin grundlæggende taktiske præferencer og så arbejde langsigtet og dedikeret efter det. Man skal dygtigt bygge sit akademi og sin transferstrategi efter det. Et af de store problemer som jeg ser det er at klubben altid er endt med at panikke når resultaterne er udeblevet. Vi har lavet så mange skift og fravigelser til de planer man har lagt, at vi aldrig nogensinde har fået lagt et fundament. Vi har forsøgt at løse "nu og her" problemer på bekostning af den langsigtede udvikling.Sønderhof skrev: ↑21. feb 2026, 10:30Jeg er helt klart fortaler for, at man vælger en strategi og spillestil, som alt fra akademi til rekruttering og slutteligt taktik skal afspejle.troelsh skrev: ↑21. feb 2026, 09:08Ja det har vel været vores ambition at spille 4-3-3 siden Cifuentes, og det er aldrig nogensinde lykkedes, uanset hvem af vores skiftende trænere der har forsøgt.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 22:30EnigJakobsen skrev: ↑20. feb 2026, 20:47Nej, men så er vi nok ude i en fem mands, hvor kanterne skal mere tilbage. Går vi 4-4-2 så har vi jo ingen kanter der dur til det udover Børsting som vel er vores fjerde bedste kant efter Kubel, John og Normann der alle mere er 4-3-3 kanter.baresi skrev: ↑20. feb 2026, 20:34Det skal ikke være en 3 mands midtbane for vi har slet ikke spillerne til det.Gentleman Finn skrev: ↑20. feb 2026, 20:16Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?
Og hvad skete der med Kallesøe?
Igen må man bare sige, at man har designet truppen forkert når spilllere som Håbløs og Jasson ikke kan hæve niveauet og man trækker alt for store veksler på en marcus Bonde.
Jeg kan godt lide at man giver chancen til Bonde og Møller sådan set, men der skal for fanden være nogle gode voksne mennesker på holdet de kan være i lære hos. Ikke diciplinære katastrofer og norske 2. divisionsspillere.
Men hvis man vil spille højt pres hurtige omstilllinger så må man spille med 2 6ere og så 3 offensive + 1 angriber
Det kunne være en 4-2-3-1:
Bonde - kaasa/jasson
Kelvin - Normann - kubel
Helenius
Eller
Kubel - Møller - Normann
Kelvin
Alt andet end den 4-3-3
Bonde duer ikke som en 6er
Vi har ikke 2 dygtige 8ere
Og der er ingen saft og kraft i den 3 mands lidt - de sejler rundt og giver ikke balance bagud eller fremad.
Det handler om at få det bedste ud af de spillere vi har til rådighed, og det har vi forsømt i mange år, fordi vi har forsøgt at proppe et system ned over dem, som de ikke har passet ind i.
At vi er totalt mislykkedes med det, gør ikke tilgangen forkert. Det er manglende evner i alle led der er skyld i det.
Nu har vi valgt en træner der spiller posession-fodbold. Problemet er, som flere pointere, at vi slet ikke har spillerne til det. Grunden til jeg håbede, at vi ville fortsætte med Wichmann, var at han havde en mere pragmatisk tilgang til spillestil. Det er ikke sådan jeg personligt foretrækker det, men i en klub hvor vi ingen midler har og truppens kvalitet konstant udvandes, er det naivt at tro på man kan skabe resultater ved at praktisere en så teknisk krævende stil som det Højer står for.
Baresi bruger enhver tråd og lejlighed herinde til at "vende trekanten". Det er for mig at se helt off. Vi mangler struktur og balance. Det løses ikke ved at fjerne en midtbanespiller og sætte en 10'er ind. 4-3-3 med, hvor kanterne skal være med til at lukke af på siderne, er en "ok" løsning, men det løser ikke at vores midtbane er utilgiveligt dårlig sammensat.
Desværre befinder klubben sig lige nu i et limbo hvor midlerne er få og ejersituationen er mildt sagt meget usikker. Det er næppe lige nu at de store, langsigtede linjer bliver tegnet for klubben.
Jeg er dog uenig med dig i at man ikke skulle kunne bygge et hold op omkring en mere "positiv" tilgang til fodbolden, selvom midlerne er små. Det synes jeg f.eks. Silkeborgs rejse er et rigtig fint eksempel på. Jeg er til gengæld helt enig i at vi har et stort problem på vores midtbane, som vi alt for ofte taber. Vi mangler helt rigtigt balance men også mere fysik at stå imod med derinde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Brizzie1885
- Ynglinge

- Indlæg: 93
- Tilmeldt: 29. jan 2025, 19:23
- Favoritspiller: Widell
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Jo, det har du netop.AlbertE skrev: ↑21. feb 2026, 00:38I guder, jeg har stadig ikke vurderet ham på noget tidspunkt det igen noget du har bildt dig selv ind, den eneste der har sagt han næppe var en forstærkning er Jakobsen. Da du nævnte to spillere vi havde hentet fra dansk og svenske lavere niveauer, så nævnte jeg nogen der kom fra samme liga som Lambrix. behøver jeg gentage det mere?`Brizzie1885 skrev: ↑21. feb 2026, 00:29Hvis du ikke kender spilleren, ikke kender prisen og ikke vurderer ham individuelt, så er det eneste argument, du reelt har brugt, hans liga. Og det er præcis dét, jeg siger er tyndt.AlbertE skrev: ↑21. feb 2026, 00:19Jeg aner ikke noget om ham lambrix har aldrig set ham spille og aner ikke hvad han er solgt for, vi betalte altså også en transfer sum for maarup, jasson at man betaler penge for en spiller er ikke en garanti for noget som helst, så nej jeg synes ikke jeg springer over noget som helstBrizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 23:03Der er stadig en væsentlig forskel, som du helt springer over:AlbertE skrev: ↑20. feb 2026, 22:30Du nævnte to og så nævnte jeg bare en håndfuld andre bare for at bekræfte for dig at der generelt er flere fejlslag, der er ingen der har sagt man ikke kan finde guld i lavere rækker, men man forventer pr automatik ikke, at når man henter spillere fra lavere rækker, at det er nogen der går direkte i en start 11. du påstår jeg argumentere for man ikke kan, det er jo ikke sandt det har ingen sagt ? du smider bare to gode skandinaviske transfers ind i billedet, og jeg smider nogle fejlslagne ind der faktisk kom fra lavere hollandske rækker, som Jakobsen startede med og nævne (Lambrix).Brizzie1885 skrev: ↑20. feb 2026, 19:40
Det er altså ikke mig, der forvrænger noget. Du bruger tidligere fejlslagne transfers fra lavere ligaer som argument for, at det generelt er en dårlig idé at hente spillere derfra. Selvfølgelig er der mere middelmådighed end stjerner i lavere rækker. Det gælder også i Superligaen. Det siger jo intet i sig selv.
Spørgsmålet er ikke, om der findes skrald. Spørgsmålet er, om man kan finde værdi.
De transfers, du nævner som fejlslagne (Mylian, De Boer osv.), kostede ikke klubben én eneste krone i transfer. Det var gratis forsøg med begrænset risiko. Lambrix er der brugt penge på; det er en markant forskel.
Man kan sagtens tage chancer på spillere fra lavere rækker, når de er gratis, det er lav risiko og høj upside. Det er en helt anden case, når man betaler en transfersum. Så giver det mening at forvente et højere bundniveau.
Så når du prøver at lave en håndfuld fejlslagne spillere som bevis for noget generelt, så sammenligner du æbler og pærer. Gratis dybde-/projektspillere er ikke det samme som en spiller, man aktivt investerer i.
Og nej, ingen har sagt, at alle fra lavere rækker går direkte i start-11. Det er heller ikke pointen. Min pointe har hele tiden været, at ligaen i sig selv ikke afgør kvaliteten, og at konteksten (pris, rolle, risiko) betyder noget.
Hvis Lambrix ikke slår til, kan man kritisere investeringen, men at bruge gratis fejlslagne transfers som argument mod at hente en betalt spiller fra en lavere række, holder ikke.du nævnte to spillere og jeg nævnte en håndfuld, at man henter nogen kvit og frit behøver ikke have betydning kontrakter udløber hele tiden og fri transfers sker tit. Jeg har jo heller aldrig sagt Lambrix ikke bliver en succes det antyder du bare, jeg har blot nævnt navne vi hentede fra holland/tyskland kontra de to fra sverige/danmark du nævnte. kom nu videre makker
Selvfølgelig er en transfersum ikke en garanti. Det har ingen påstået. Pointen er risiko vs. investering. Når man betaler, laver man en aktiv prioritering. Når man henter gratis, er det ofte opportunistisk dybde. Det er ikke det samme.
At fri transfers sker tit er også et sidespor. Ja, det gør de. Men den økonomiske risiko er stadig forskellig. Det er basal logik, makker.
Hvis du ikke vurderer ham, hvorfor hopper du så ind i en diskussion, der starter med at så tvivl om hans niveau, og svarer ved at nævne en håndfuld fejlslagne transfers fra samme type liga? Det gør man jo netop for at understøtte pointen om, at 'det plejer ikke at være guld'. Ellers giver det ingen mening at bringe dem ind.
Du kan ikke både sige:
'Jeg har ikke vurderet ham overhovedet' og samtidig
bruge eksempler fra samme liga som implicit modargument mod, at man kan finde kvalitet der. Det er en indirekte vurdering.
Hvis din pointe bare var neutral historik, havde du ikke brug for at trække dem frem i den her sammenhæng. Du gjorde det for at relativere optimismen omkring en spiller fra samme række. Det er en vurdering; bare pakket ind.
Det handler om, at du nu forsøger at gøre det til noget neutralt, selvom det tydeligvis blev brugt som modvægt i diskussionen.
Man må gerne være skeptisk. Men vær' dog i det mindste ærlig om, hvad du argumenterer for.
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Og så undrer man sig over, hvordan en håndboldklub har kunnet udradere dette foretagende på en 2-3 år...AaB-Jones skrev: ↑20. feb 2026, 17:50Din vurdering af andres troværdighed er nok det mest ligegyldige, jeg kan forestille mig!
Pontoppi ved tydeligvis noget om både fodbold og ting i AaB, og at kalde ham SSEs lakaj er bare åndssvagt. I lighed med hovedparten af dine indlæg i øvrigt - tag dog luft ind, bare en gang imellem...
