Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Opstilling
Müller
Kallesøe, Tiedeman, Makolli, Noel
Håpnes, Bonde
Møller
Kubel, John, Normann
Som i alle de andre kampe bliver vi domineret af et skodhold. Det begynder sgu at være svært at bevare optimismen og roen.
Mit håb om interne forstærkninger synes ikke have båret frugt.
Vi kan godt få fundet alle høtyve og fakler frem i krigen mod tysken. De holder klubben i et dødvande.
Müller
Håpnes, Bonde
Møller
Kubel, John, Normann
Som i alle de andre kampe bliver vi domineret af et skodhold. Det begynder sgu at være svært at bevare optimismen og roen.
Vi kan godt få fundet alle høtyve og fakler frem i krigen mod tysken. De holder klubben i et dødvande.
RAUS RAUS SSE!
Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26
Det ser virkelig skidt ud.. Kallesøe skadet igen igen og Müller lukker et langskud ind igen igen igen
Er det så slemt? Hvordan gør Kubel det?Jakobsen skrev: ↑20. feb 2026, 15:15Opstilling
Müller
Håpnes, Bonde
Møller
Kubel, John, Normann
Jeg har svært ved at se vores plan og den spillestil man snakker om, hvad er spillestilen? En bold ud på backen og så en blind bold op til en "angriber" som bliver most.
Indtil videre i kampen har vi mødt et hold, som presser enormt højt og energisk, meget bedre end vi er vant til at møde, og vi kan slet ikke flytte bolden hurtigt nok til at komme ud af det. Dårlige bolde op til midtbanen, dårlig boldomgang fra midtbanen. Jeg synes - igen - ikke, at Arnorsson er nogen særlig god løsning på venstre back, ville hellere se Nielsen derude. Kallesøe holdt frem til nordmændenes scoring, så måtte han udgå.
Samtidig kan man da blive totalt idiot over at skulle høre på en konstant brølende norsk assistenttræner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- andy
- Ynglinge

- Favoritspiller: Risgård
- Geografisk sted: Aaleren
Shit vi er passive. Det er virkelig sløjt 
Nordmændene er bare for hurtige på bolden. Så god en modstander, at man måske kan spørge, om det egentlig giver nogen særlig god forberedelse på de kampe, vi står overfor. Men vi får da trænet defensiven.
Svært at vurdere når holdet mest er på hælene. Han havde et godt moment i en kontra.bedstefar skrev: ↑20. feb 2026, 15:16Er det så slemt? Hvordan gør Kubel det?Jakobsen skrev: ↑20. feb 2026, 15:15Opstilling
Müller
Håpnes, Bonde
Møller
Kubel, John, Normann
Men den her AaB trup er simpelthen for vattet. Skriv med en eller anden modbydelig slagtermester der spiller 6'er i serie 2 og det ville styrke holdet voldsomt mentalt. Ingen ledere, tøsefornærmere krukker blandt reserverne og den eneste af vores gode spillere der er en leder er jo Tiedeman.
Og vores midtbane, fucking ikke eksisterende så vores offensiv kommer aldrig i spil.
Vi har jo ingen til at spille ved siden af Bonde.
- Håpnes er håbløs, Jasson et problembarn og Børsting for ringe på pladsen. Kyl hver og en ad helvedes til til sommer. Og er det rigtigt at satse på Valdemar Møller allerede nu. En Kaasa må da være ret håbløs og det er sgu skuffende.
RAUS RAUS SSE!
Forsvarskæden har altså også været ringe til at sende brugbare bolde frem i banen. Som i maje ringe.Jakobsen skrev: ↑20. feb 2026, 15:29Svært at vurdere når holdet mest er på hælene. Han havde et godt moment i en kontra.bedstefar skrev: ↑20. feb 2026, 15:16Er det så slemt? Hvordan gør Kubel det?Jakobsen skrev: ↑20. feb 2026, 15:15Opstilling
Müller
Håpnes, Bonde
Møller
Kubel, John, Normann
Men den her AaB trup er simpelthen for vattet. Skriv med en eller anden modbydelig slagtermester der spiller 6'er i serie 2 og det ville styrke holdet voldsomt mentalt. Ingen ledere, tøsefornærmere krukker blandt reserverne og den eneste af vores gode spillere der er en leder er jo Tiedeman.
Og vores midtbane, fucking ikke eksisterende så vores offensiv kommer aldrig i spil.
Vi har jo ingen til at spille ved siden af Bonde.
- Håpnes er håbløs, Jasson et problembarn og Børsting for ringe på pladsen. Kyl hver og en ad helvedes til til sommer. Og er det rigtigt at satse på Valdemar Møller allerede nu. En Kaasa må da være ret håbløs og det er sgu skuffende.
Den her kamp er ikke brugbar. AaB bliver kørt rundt og sparker bolden væk i panik.
Det er ikke længe siden vi hentede Cifuentes fra lille norske Sandefjord. Nu bliver vi spillet rundt på røv og albuer. Der er godt nok stor forskel på pres, tempo og boldkontrol.
Det er ikke længe siden vi hentede Cifuentes fra lille norske Sandefjord. Nu bliver vi spillet rundt på røv og albuer. Der er godt nok stor forskel på pres, tempo og boldkontrol.
Okay, her var så AaB's bedste bud endnu, et rigtig fint opløb over højre side, et par skarpe pasninger, og så kan John firsttime bolden inde foran mål, men desværre på målmanden.
Det var nu fint nok.
Det var nu fint nok.
En nordmand helflugter så bolden i mål efter et hjørnespark i halvlegens sidste aktion. Lidt heldigt mål, men samlet set fair nok at Sandefjord fører med 2-0. Det har været AaB mod overmagten i stort set hele 1. halvleg.
Bagud 0-2 mod mægtige Sandefjord, vi blev kørt rundt de første 30 minutter, så slappede Sandefjord lidt af skruede lige op til sidst og fik scoret. Jeg synes det er bekymrende vi ikke er længere fremme efter så lang en opstart. Vi startede jo nærmest vores træningskampe bedre, end vi har sluttet dem, det er ikke et godt tegn.
Müller er simpelthen elendig med fødderne, han giver også det hjørne væk som de scorer på, hvor han også bokser den ud tik deres målscorer. Jeg har svært ved at se hvorfor Håpnes spiller i vores a-kæde. Jeg synes stadig vi mangler en rigtig angriber, en at lægge bolden op på, som holder fast i den. Vores struktur er stadig lige så ringe som altid, de pisser lige igennem som de har lyst til. Og vi skaber ikke mange chancer, vi har vel kun et skud lige midt på målmanden i første halveg.
Mod et sandefjord-hold som stiller med halvt reservehold og først skal spille turneringskampe om mere end en måned.
Müller er simpelthen elendig med fødderne, han giver også det hjørne væk som de scorer på, hvor han også bokser den ud tik deres målscorer. Jeg har svært ved at se hvorfor Håpnes spiller i vores a-kæde. Jeg synes stadig vi mangler en rigtig angriber, en at lægge bolden op på, som holder fast i den. Vores struktur er stadig lige så ringe som altid, de pisser lige igennem som de har lyst til. Og vi skaber ikke mange chancer, vi har vel kun et skud lige midt på målmanden i første halveg.
Mod et sandefjord-hold som stiller med halvt reservehold og først skal spille turneringskampe om mere end en måned.
Marc Nielsen ind for Arnorsson efter pausen. Jasson ind for Håpnes. Ligner at man har set, der har manglet noget boldomgang i holdet.
Man sparer et vintervindue væk , henter kun Kubel , fortsætter i håbløse 4-3-3 som vi på ingen måde har en midtbane til.
Håpnes , Møller , bonde - inden i fast start 11er inden vinter pausen
Men vi rekrutterer internt … shit mand…
løgn! de er tæt på stærkeste opstilling…. 2 indkøb købt til at starte inde, 2 faste startere der var skadet mod slutningen af sæsonen, en reserve og resten faste startere…
og et hold der sluttede tippeligaen med 1 nederlag i sidste 9 kampe !!
måske fint med lidt nyancer….
hjertet i nord 
Flot bold fra Marc N til John, som også trækker godt fri og laver hvad jeg ser om en ganske kvalificeret afslutning - men målmanden får pareret. Ærgerligt, men godt spil.
Ydesen nævner i starten det er et halvt reservehold, som desuden kun er halvt gennem deres opstart. Det er ikke imponerende fra vores side. Det kunne også være rart med nuancer fra din side.Pontoppi skrev: ↑20. feb 2026, 16:02løgn! de er tæt på stærkeste opstilling…. 2 indkøb købt til at starte inde, 2 faste startere der var skadet mod slutningen af sæsonen, en reserve og resten faste startere…
og et hold der sluttede tippeligaen med 1 nederlag i sidste 9 kampe !!
måske fint med lidt nyancer….
Nu 0-3
At man tror at den midtbane kan rykke op, er jo rent utopi.
Det er gambling på højt niveau.
Man håber det bedste
ja…. Så er det Ydesen der løber med en halv vind !! det er ikke noget halvt reservehold
hjertet i nord