Det har ikke noget med at være fattig eller ej at gøre. Det har noget med principper. At ville det rigtige og opføre sig ordenligt, og stille sig tilfreds med at få ret, uden nødvendigvis at ville have hævn. Det er på lang sigt det eneste rigtige - også for AaB.astonvilla skrev:Selvom vi er fattige, så mener jeg at vi - også selvom det kommer til at koste lidt - skal stå fast og give dem en lærestreg.
Vi skal sku ikke agere sikkerhedsnet for dem, som vi som skatteydere agerer sikkerhedsnet for alle deres fans.
Væk med dem. Hvis vi lader dem komme tilbage nu det er gået op for dem de har dummet sig, så er vi jo alle til grin - og BIF den helt store vinder. Hvad bliver det næste så? Det er dét de 11 andre klubber skal spørge sig selv.
Hvis de nu kommer krybende tilbage, så vil BIF's troværdighed være svækket i mange år fremover, og de kommer ikke til at sætte stort præg på forhandlingerne. Muligvis vil nogle af klubberne også tage sig betalt for at lukke dem ind igen - og det synes jeg egentlig er fair nok. Men der er altså meget større værdi i superligaen samlet set (også for de 11 andre) hvis alle klubber er med. Det er ikke kun et spørgsmål om penge, men også et spørgsmål om at kunne se eventuelle rettighedskøbere i øjnene som en seriøs partner.
...men jeg græder nok ikke så længe som jeg egentlig burde, hvis det ender med at Brøndby står udenfor og kommer til at bløde mere for det end resten af klubberne.