Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 10:18

astonvilla skrev:Selvom vi er fattige, så mener jeg at vi - også selvom det kommer til at koste lidt - skal stå fast og give dem en lærestreg.

Vi skal sku ikke agere sikkerhedsnet for dem, som vi som skatteydere agerer sikkerhedsnet for alle deres fans.

Væk med dem. Hvis vi lader dem komme tilbage nu det er gået op for dem de har dummet sig, så er vi jo alle til grin - og BIF den helt store vinder. Hvad bliver det næste så? Det er dét de 11 andre klubber skal spørge sig selv.
Det har ikke noget med at være fattig eller ej at gøre. Det har noget med principper. At ville det rigtige og opføre sig ordenligt, og stille sig tilfreds med at få ret, uden nødvendigvis at ville have hævn. Det er på lang sigt det eneste rigtige - også for AaB.

Hvis de nu kommer krybende tilbage, så vil BIF's troværdighed være svækket i mange år fremover, og de kommer ikke til at sætte stort præg på forhandlingerne. Muligvis vil nogle af klubberne også tage sig betalt for at lukke dem ind igen - og det synes jeg egentlig er fair nok. Men der er altså meget større værdi i superligaen samlet set (også for de 11 andre) hvis alle klubber er med. Det er ikke kun et spørgsmål om penge, men også et spørgsmål om at kunne se eventuelle rettighedskøbere i øjnene som en seriøs partner.

...men jeg græder nok ikke så længe som jeg egentlig burde, hvis det ender med at Brøndby står udenfor og kommer til at bløde mere for det end resten af klubberne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 11. mar 2014, 10:19

Lindmark skrev:
Anesen skrev:Så er de sidste spillerunder fastlagt, denne gang er nr. 1 mod nr. 2 i runde 25 skubbet ned som 3. valg.

22. spillerunde – Søndag 16. marts kl. 17.00 – AaB-FC Midtjylland
23. – Søndag 23. marts kl. 14.00 – SønderjyskE-AaB
semi – Torsdag 27. marts kl. 20:00 – Vejle/Horsens-AaB
24. – Søndag 30. marts kl. 19.00 – AaB-FC København
25. – Lørdag 5. april kl. 17.00 – FC Midtjylland-AaB
semi – Onsdag 9. april kl. 17:45 – AaB-Vejle/Horsens
26. – Søndag 13. april kl. 19.00 – AaB-Brøndby I.F.
27. – Onsdag 16. april kl. 20.00 – Viborg F.F.-AaB
28. – Søndag 20. april kl. 17.00 – AaB-Randers FC
29. – Lørdag 26. april kl. 17.00 – OB-AaB
30. – Lørdag 3. maj kl. 17.00 – AaB-Esbjerg
31. – Onsdag 7. maj kl. 20.00 – FC Nordsjælland-AaB
32. – Søndag 11. maj kl. 17.00 – FC Vestsjælland-AaB
finale – Torsdag 15. maj – FChip/FChap-AaB/Vejle/Horsens
33. – Søndag 18. maj kl. 17.00 – AaB-AGF
Jeg har lige tilladt mig at tilføje tre pokalkampe i oversigten. Bliver et par forrygende måneder med lørdagskampe både ude og hjemme og et absurd spændende program. Allez!
Ang. 25. runde:

1. valg: BIF - EFB
2. valg: FCK - SE
3. valg: FCM - AaB

Skal man grine eller græde....tja.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 10:20

Lindmark skrev:
Anesen skrev:Så er de sidste spillerunder fastlagt, denne gang er nr. 1 mod nr. 2 i runde 25 skubbet ned som 3. valg.

22. spillerunde – Søndag 16. marts kl. 17.00 – AaB-FC Midtjylland
23. – Søndag 23. marts kl. 14.00 – SønderjyskE-AaB
semi – Torsdag 27. marts kl. 20:00 – Vejle/Horsens-AaB
24. – Søndag 30. marts kl. 19.00 – AaB-FC København
25. – Lørdag 5. april kl. 17.00 – FC Midtjylland-AaB
semi – Onsdag 9. april kl. 17:45 – AaB-Vejle/Horsens
26. – Søndag 13. april kl. 19.00 – AaB-Brøndby I.F.
27. – Onsdag 16. april kl. 20.00 – Viborg F.F.-AaB
28. – Søndag 20. april kl. 17.00 – AaB-Randers FC
29. – Lørdag 26. april kl. 17.00 – OB-AaB
30. – Lørdag 3. maj kl. 17.00 – AaB-Esbjerg
31. – Onsdag 7. maj kl. 20.00 – FC Nordsjælland-AaB
32. – Søndag 11. maj kl. 17.00 – FC Vestsjælland-AaB
finale – Torsdag 15. maj – FChip/FChap-AaB/Vejle/Horsens
33. – Søndag 18. maj kl. 17.00 – AaB-AGF
Jeg har lige tilladt mig at tilføje tre pokalkampe i oversigten. Bliver et par forrygende måneder med lørdagskampe både ude og hjemme og et absurd spændende program. Allez!
Aldrig før eller siden, vil et par måneder med maksimumpoint komme til at se så tiltrækkende ud. Skal vi ende knibe en uafgjort eller et knebent nederlag ind, så må det være den ene pokalsemifinale.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 10:27

Halil skrev:
Pastorius skrev:
Halil skrev:
Sovi skrev:Hej debatside - her er mit første indlæg - bare for at afklare lidt med tv-meter.

Vi har hjemme hos os tidligere været med i TV-meter i ca 6 år. Vi havde 2 bokse stående, en til hvert fjernsyn. Når vi tændte et fjernsyn, loggede den der tændte ind. Herefter taster man andre, der ser med ind, incl. eventulle gæster. Vores tv-brug via pc og iPad blev registeret via en startside når vi gik på internettet.

Det vi hørte via forskellige nyhedsbreve fra Gallup, er, at der var ca. 1.000 hustande (blandet mellem alle salgs familier, enlige, pensionister, studerende osv.) der var med i målingerne.

Der er løbende udskiftning i de hustande der er med i undersøgelsen, så det ikke er de samme 1.000 hustande der hele tiden definere tv-tal i DK.

Håber der kom lidt lys over tv-meter tallene.
Tak for dit indlæg. Det er yderst oplysende.

Well, AaB har tre point ned til fck og 5+ i målscore til fck.

En ny andenplads, når det bliver tvpenge tid er slet ikke urealistisk.
Næe, men det er en tredjeplads heller ikke. Hold nu fødderne på jorden. I den næste måned skal vi møde FCM to gange, FCK og BIF samt spille to pokalsemifinaler + en hade-udekamp i Haderslev.

Det ville ikke være så skidt, hvis vi kunne hive en supermåned ud af ærmet.
Nu skrev med tanke på tvpengene der uddeles efter runde 22.

Mht. endelig placering har jeg en forventning om, at det kan blive alt fra mellem 1-4. Bliver det under det, så vil jeg blive decideret skuffet.
Det er jeg med på, men det er vel heller ikke urealistisk at vi taber til FCM og FCK vinder - det hjælper selvf at det også skal rykkes fem mål på balancen. ?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 11. mar 2014, 10:40

Det er slet ikke urealistisk, at AaB taber og fck vinder.

Dog er de +5 i AaBs favør formentlig for meget. Særligt med tanke på fcks angrebstilstande for tiden. fck kan knap nok mønstre to angribere til kampen ude mod Sønderjylland. Det lugter ihvertfald ikke af mange mål.

Så er det fcm der skal vinde stort over AaB. Hjemme på Aalborg Stadion har jeg lidt svært ved at se AaB tabe med f.eks. 3 mål.
Uden Synd Ingen Frelse

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 11. mar 2014, 10:52

Jeg forstår ikke den her:
Ligeledes slår Schors fast, at den fælles aftale ikke skal ses som en forsikring for Brøndby, der ikke bare kan komme krybende tilbage, hvis ikke de kan sælge deres eget produkt.
For det er jo præcis det, man er i gang med nu. Siden Brøndby forlod tv-aftalen har de afsøgt mulighederne for at sælge deres kampe selv for flere penge, end de kan få på tv-aftalen. Når det går op for dem, at de ikke kan, vender de tilbage til døren, der er på klem. Og så lukker AaB og de andre dem ind igen. Det er lige præcist et sikkerhedsnet for Brøndby, og det er beskæmmende for de klubber, der står bag - inklusive AaB.

Jeg er enig med Pastorius i, at det som udgangspunkt altid er bedst med 12 klubbers fællesskab i en tv-aftale. Men ikke for enhver pris. Og når én klub vælger egotrippet i forventning om at sætte de andre af økonomisk, så skal de andre ikke hjælpe dem på fode igen, når det viser sig, at de har taget fejl. Men det gør man så alligevel.

Jeg tror så heller ikke, at Brøndby kommer til at optræde ydmygt, når de vender tilbage. Jeg forestiller mig Aldo fyre noget i stil med dette af: "Ja, vi er glade for, at vi fik skabt en debat om tv-pengene. Det var vores mål. Vi er ikke altid enige, og det skal vi heller ikke være, for så bliver der ingen udvikling i dansk fodbold. Og det har hele tiden været vores mål, så vi er glade for, at de andre klubber nu har taget vores innovative tanker om udvikling af nye platforme til sig. Så kan vi i ro og mag kigge videre på mulighederne i de kommende år."

Hvis Brøndbys vej tilbage til de 11 bliver et ydmygende nederlag for nogen, bliver det de 11, der kommer til at fremstå som nyttige idioter for Aldos propaganda og for Brøndbys skæve selvforståelse af, at de er helt uundværlige. Det er de ikke. De 17 kampe på Brøndby Stadion kan sagtens undværes i en tv-aftale uden at det rammer de 11 økonomisk i forhold til den nuværende aftale. Tværtimod er der økonomisk fornuft i at dele kagen i 11 portioner i stedet for 12.

Jeg gider ikke surfe rundt på forskellige Brøndby-debatter, men mon ikke de allerede nu er i gang med at fejre vægelsindet hos AaB m.fl. som et udtryk for, at de andre klubber godt ved, at Brøndby er noget helt særligt. Noget helt uundværligt. For satan, hvor kan fodbold dog ødelægge ens humør. Efter sejren i Aarhus i lørdags var det så godt. Søndag vandt både Brøndby og FCK. Mandag hjalp en dommer FCM til sejr. Og nu dette fra blandt andre AaB... Tak for lort! :@

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. mar 2014, 11:00

sulakvelidze skrev:Jeg forstår ikke den her:
Ligeledes slår Schors fast, at den fælles aftale ikke skal ses som en forsikring for Brøndby, der ikke bare kan komme krybende tilbage, hvis ikke de kan sælge deres eget produkt.
For det er jo præcis det, man er i gang med nu. Siden Brøndby forlod tv-aftalen har de afsøgt mulighederne for at sælge deres kampe selv for flere penge, end de kan få på tv-aftalen. Når det går op for dem, at de ikke kan, vender de tilbage til døren, der er på klem. Og så lukker AaB og de andre dem ind igen. Det er lige præcist et sikkerhedsnet for Brøndby, og det er beskæmmende for de klubber, der står bag - inklusive AaB.

Jeg er enig med Pastorius i, at det som udgangspunkt altid er bedst med 12 klubbers fællesskab i en tv-aftale. Men ikke for enhver pris. Og når én klub vælger egotrippet i forventning om at sætte de andre af økonomisk, så skal de andre ikke hjælpe dem på fode igen, når det viser sig, at de har taget fejl. Men det gør man så alligevel.

Jeg tror så heller ikke, at Brøndby kommer til at optræde ydmygt, når de vender tilbage. Jeg forestiller mig Aldo fyre noget i stil med dette af: "Ja, vi er glade for, at vi fik skabt en debat om tv-pengene. Det var vores mål. Vi er ikke altid enige, og det skal vi heller ikke være, for så bliver der ingen udvikling i dansk fodbold. Og det har hele tiden været vores mål, så vi er glade for, at de andre klubber nu har taget vores innovative tanker om udvikling af nye platforme til sig. Så kan vi i ro og mag kigge videre på mulighederne i de kommende år."

Hvis Brøndbys vej tilbage til de 11 bliver et ydmygende nederlag for nogen, bliver det de 11, der kommer til at fremstå som nyttige idioter for Aldos propaganda og for Brøndbys skæve selvforståelse af, at de er helt uundværlige. Det er de ikke. De 17 kampe på Brøndby Stadion kan sagtens undværes i en tv-aftale uden at det rammer de 11 økonomisk i forhold til den nuværende aftale. Tværtimod er der økonomisk fornuft i at dele kagen i 11 portioner i stedet for 12.

Jeg gider ikke surfe rundt på forskellige Brøndby-debatter, men mon ikke de allerede nu er i gang med at fejre vægelsindet hos AaB m.fl. som et udtryk for, at de andre klubber godt ved, at Brøndby er noget helt særligt. Noget helt uundværligt. For satan, hvor kan fodbold dog ødelægge ens humør. Efter sejren i Aarhus i lørdags var det så godt. Søndag vandt både Brøndby og FCK. Mandag hjalp en dommer FCM til sejr. Og nu dette fra blandt andre AaB... Tak for lort! :@
Jeg har det fuldstændig og aldeles på samme måde...
Janteloven eksisterer IKKE!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 11. mar 2014, 11:09

Jeg syntes man kommer til at virke noget tåbeligt, hvis man tillader Brøndby forhandler deres produkt ved siden af, og når de så opdager det ikke har så stor værdi, som de gik og troede, at man så lige lukker dem ind i varmen igen. Det var ellers alt det, man sagde man ikke ville tillade dem. Jeg syntes det er usmagelig..

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. mar 2014, 11:12

Halil skrev:Det er slet ikke urealistisk, at AaB taber og fck vinder.

Dog er de +5 i AaBs favør formentlig for meget. Særligt med tanke på fcks angrebstilstande for tiden. fck kan knap nok mønstre to angribere til kampen ude mod Sønderjylland. Det lugter ihvertfald ikke af mange mål.

Så er det fcm der skal vinde stort over AaB. Hjemme på Aalborg Stadion har jeg lidt svært ved at se AaB tabe med f.eks. 3 mål.
Jeg har svært ved at se at vi taber den kamp... :thumbsup:
Men det ligner en tæt 1-0 måske 2-1...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 11:23

hje1980 skrev:

Mjae, jeg er slet ikke tryg endnu - selvom jeg i første omgang ikke havde tjek på at målbalancen skulle rykke med 5 mål, før andenpladsen var væk.

Jeg ville ganske rigtigt også have svært ved at kapere et nederlag til heden - og da særligt et stort et, men jeg synes altså ikke vores forsvar ser solidt ud, så jeg frygter den ganske meget. Meget afhænger af at vi kan få spillet det meste af kampen på deres banehalvdel, uden af den grund at give dem omstillinger - det lyder lidt svært.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 11. mar 2014, 11:38

http://www.bt.dk/superligaen/superliga- ... -bare-aldo" onclick="window.open(this.href);return false;

Man kan se Aldo allerede er begyndt at trække i land, i første omgang lyder det dog til, de vil forsøge at sælge varen selv, for at se prisen, og samtidig forventer de, at hvis de så vil tilbage til den fælles aftale, at de stadig kan få lov at have indflydelse på den. Jeg håber godt nok, de andre klubber har nosser nok, til at sige nej tak!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 11. mar 2014, 11:42

Synes ikke de andre klubber skal lukke Brøndby ind. Alt, hvad der bidrager til at Brøndbys position i dansk fodbold mindskes er i princippet godt for AaB. Måske ligaen mister lidt penge på kort sigt, men så vil det samlede produkt vokse sig stærkere med BIF på sidesporret og store klubber som AaB, OB, AGF og FCM (en slags klub er de vel) kan få mere eksponering.

Jeg synes vi skal lade Brøndby stege i deres egen arrogance udenfor fællesskabet. Det kan ikke være rigtigt, at de andre klubber skal være sikkerhedsnet når de har valgt at gå enegang. Måske kan de score lidt ekstra millioner ved at stå udenfor, men det bliver forbandet svært for dem og det kan samtidig koste dem rigtigt dyrt at stå udenfor fællesskabet på længere sigt. F.eks. er de jo nu udenfor næsten alt indflydelse i DBUs mange udvalg.

Jeg vil egentlig være utroligt skuffet, hvis AaB lader Brøndby komme ind i varmen igen. En svækkelse af Brøndby er i AaBs (og dansk fodbolds) interesse. AaBs troværdighed overfor fansene (også kendt som kunderne hvis i læser med kære ledelse) vil lide skade, hvis man ikke står fast. Vi skal fremfor alt styrke AaBs brand fremfor at gå med på Brøndbys galej.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 11:44

gravballe skrev:http://www.bt.dk/superligaen/superliga- ... -bare-aldo

Man kan se Aldo allerede er begyndt at trække i land, i første omgang lyder det dog til, de vil forsøge at sælge varen selv, for at se prisen, og samtidig forventer de, at hvis de så vil tilbage til den fælles aftale, at de stadig kan få lov at have indflydelse på den. Jeg håber godt nok, de andre klubber har nosser nok, til at sige nej tak!
Det står jo nærmest så direkte som man kan forestille sig i den artikel du linker til. Aldo får maksimalt lov til at komme med i aftalen som den er nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. mar 2014, 11:47

Pastorius skrev:
hje1980 skrev:

Mjae, jeg er slet ikke tryg endnu - selvom jeg i første omgang ikke havde tjek på at målbalancen skulle rykke med 5 mål, før andenpladsen var væk.

Jeg ville ganske rigtigt også have svært ved at kapere et nederlag til heden - og da særligt et stort et, men jeg synes altså ikke vores forsvar ser solidt ud, så jeg frygter den ganske meget. Meget afhænger af at vi kan få spillet det meste af kampen på deres banehalvdel, uden af den grund at give dem omstillinger - det lyder lidt svært.
Meget enig. Vores forsvar har absolut ikke været dirkefrit og midterforsvaret mangler stadig at finde helt på plads. Jeg tror vi får mere end nok at se til med FCM's offensiv.

seamann

Indlæg af seamann » 11. mar 2014, 12:18

sulakvelidze skrev:Jeg forstår ikke den her:

Og AaBs årsregnskab kommer senere i dag - det kan godt være du skal smutte på apoteket og få fyldt op med lykkepiller...

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 11. mar 2014, 12:32

Jeg har altid troet på, at Kasper Pedersen ville være den rigtige løsning i stedet for Rasmus Thelander. Det begynder at ligne en udskiftning i den retning.
NIN den fromme skrev:

Meget enig. Vores forsvar har absolut ikke været dirkefrit og midterforsvaret mangler stadig at finde helt på plads. Jeg tror vi får mere end nok at se til med FCM's offensiv.

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Tv penge

Indlæg af fish » 11. mar 2014, 15:06

Pastorius skrev:
fish skrev: Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg skal tolke din analogi men god weekend til dig Pastorius

Sendt fra min LT25i med Tapatalk
De andre klubber eller DBU skal ikk elade sig trække ned på Aldos niveau - det er såmænd bare det jeg mener. De skal blive ved med at opføre sig korrekt, uden af den grund at lade Aldo trække dem rundt i manegen.

Jeg kunne forestille mig noget i stil med, at når Aldo kommer og gerne vil være med alligevel, så siger klubberne velkommen, men vi tager lige 11% af det du skulle have haft, hvis du havde sagt ok med det samme, og deler dem imellem os.
Er sådan set enig i din betragting, men jf denne artikel kan spilletidspunktet ihverfald blive et problem: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 235062.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Under alle omstændigheder et par spændende uger der venter også på det her punkt.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 11. mar 2014, 16:19

I forhold til det at lade bif komme ind i varmen igen, så er det kun naturligt, at de andre klubber gør det.

bif er en vigtig trækplaster for tv seere. Det kommer vi ikke uden om. Så samlet set, så vil en aftale blive bedre med bif end uden.

Dog skal klubberne stå fast og fuldstændigt udelukke bif fra indflydelse på aftalen. De må accepterer den aftale de 11 andre klubber har sagt god for ellers kan de skride.

Hvis ikke det sidste sker, så vil jeg blive skuffet.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. mar 2014, 17:01

Det virker ikke til at du behøver bekymre dig, Halil. De andre klubber virker til at være enige om at hvis BIF skal være med, så er det udfra den aftale de andre klubber indgår, og BIF kan så enten være med, eller lade være.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. mar 2014, 17:11

jonas386 skrev:Det virker ikke til at du behøver bekymre dig, Halil. De andre klubber virker til at være enige om at hvis BIF skal være med, så er det udfra den aftale de andre klubber indgår, og BIF kan så enten være med, eller lade være.
Og så er de lige netop det sikkerhedsnet for Brøndby som de insisterede på ikke at være for 2 uger siden. Skuffende hvis det ender sådan.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar