Det sidste er jeg meget enig. Det vokale er kæmpe stort, vi har flag og til de store kampe TIFO - alt sammen glimrende virkemidler. Det virker mest af til at pyro er så spændende vigtigt fordi det er forbudt.Hanga skrev:"Reglerne bør ændres" debatten har kørt i årevis. Der lader ikke ligefrem til at være en ændring på vej, og det er regler vedtaget af klubberne selv.alithebeast skrev: ↑4. sep 2024, 07:32Det er da overhovedet ikke ligemeget - hvis regler virkelig bare var regler, der skulle overholdes for enhver pris, så havde man aldrig set Suffragette-bevægelsen eller den amerikanske borgerrettighedsbevægelse, som gennem regelbrud gjorde verden til et bedre sted. Nuvel det her handler ikke om noget så fundamentalt basale rettigheder, men alligevel..Halamadrid skrev: ↑4. sep 2024, 06:57Det er jo faktisk sagen uvedkommende hvem der har accepteret detalithebeast skrev: ↑4. sep 2024, 06:29Jeg antager af man selv må bestemme, hvem man er, så jeg antager, at man er klubberne..
Man bør fra klubbernes side sige fra overfor de tåbelige regler og latterligt høje bøder. Hvad er argumentet for et forbud mod pyro? Hvem fanden har accepteret det cirkulære, der giver divisionsforeningen hjemmel til de bøder?
Sagen er at der ER et sæt regler der ER vedtaget, der HAR hjemmel og som GIVER bøder.
Stupiditet og egen lyst til fest vigtigere end at klubbens økonomi sejler. Den ene dag er man sur over at der ikke er penge til transfers - men dagen efter brænder man blus af der giver 100.000 i bøde.
Der er anstillet en præmis for debatten, der hedder, at man bør gøre noget. Den man, der bør gøre noget, det er klubben, der må arbejde for, at reglerne ændres. De nuværende regler giver et dårligere produkt, og de fremmer ikke sikkerheden på stadion (som man jo må antage er formålet med reglen).
Og så tror jeg, at hovedparten af dem der tænder et blus er betydeligt mere på linje med klubben omkring transfermulighederne end de gamle bitre og mavesure mænd på Nord (og debatsiden), men det er noget helt andet![]()
Jeg er enig i at pyro kan give et stærkt visuelt billede og at det kan være med til at skabe en intens ramme om en kamp. Men så længe at det koster dyrt for klubben håber jeg da at man har en dialog og fælles forståelse med klubben om hvor ofte man er klar til at tage den bøde.
Mest af alt har jeg svært ved at forstå hvis fanscene vil stå så stejlt og kompromisløst som det godt kan se ud til udefra. Som om at det skulle være komplet umuligt at give AaB den fremragende opbakning der gives uden de blus. Et eller andet sted synes jeg næsten man devaluerer sig selv. Man udstråler ikke just at man er der i tykt og tyndt når man får det til at lyde som om at opbakningen fra Vesttribunen afhænger af retten til at fyre blus af.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro