AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
SteenA
1. div
1. div

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af SteenA » 27. sep 2024, 16:20

Dalbjerg skrev:
27. sep 2024, 15:39

Fair at du overså, at jeg havde skrevet det, som du påpegede at jeg ikke havde overvejet..
Det var den debatstil jeg påpegede.
Dalbjerg skrev:
27. sep 2024, 15:39

Ja, så tror jeg som sagt ikke på, at han elsker fodbold så meget, at han vil lægge en mio eller mere for det..
Den million han "lægger" er noget du har skabt i dit hoved og i det regnestykke du lavede tidligere og hvor jeg påpegede at du ikke medregnede hvad han kunne tjene fra 2025 og frem. I Thelanders hoved tjener han måske en million ved både at få udbetalt penge her og nu og derudover være fri til at tegne en ny kontrakt til januar? Jeg ved ikke hvad manden tænker, men det kunne være en plausibel mulighed.

Hvis enhver anden lønmodtager fik at vide, at der altså ikke var brug for en, men at man f.eks. kunne få et års løn udbetalt og være fri til at tage et andet job med det samme - uden fradrag i det gyldne håndtryk, så tror jeg at mange ville takke ja. Men sådan er folk jo så forskellige. Tænk hvor dødsygt det ville være at gå og være uønsket i to år og samtidig forhindret i at gøre det man helst vil i hele verden.

Men ja, vi kommer ikke videre.

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Voldum

Indlæg af Njak » 27. sep 2024, 17:02

Der er jo kun gisninger i denne case, da man hverken ved hvad AaB betalte ham i løn, hvad han fik af AaB for at ophæve sin kontrakt eller hvad han får i løn hos Silkeborg, Dog har Silkeborg et lønloft, som de næppe har sprunget for at få Thelander. Derfor må jeg konkludere det ligger i et lag mellem 25.000-125.000 ud fra Silkeborgs spillerbudget.

Men Thelander er 33 år. Det har været gjort klart for ham at han ikke ville komme til at spille i AaB.Jeg tror ikke Thelander er så stædig og grisk at han ville blive 2 år i AaB og ikke spille fodbold blot fordi han er i sin ret til pengene. Til gengæld tror jeg han er for stolt til at blive frosset ude og ikke spille bold i en klub, hvor han er uønsket resten af sin karriere.

Derfor har han haft valget mellem at smadre både sin karriere og sit eftermægle ved at sidde 2 år på tribunen til en tårnhøj løn (i en økonomisk presset hjerteklub) ovenpå inden da at være med i en nedrykning og at have mistet sin plads på holdet i 1. division. Alternativet til det valg har så været at blive enige med AaB om et eller andet beløb for at komme ud af kontrakten og finde en kontrakt og få spilletid. Det blev så et niveaumæssigt skridt op i form af Silkeborg i minimum 5 måneder til X antal kroner suppleret oveni beløbet fra AaB-ophævelsen og en eventuel sign-on-fee som Silkeborg har sluppet for at give AaB (dette er ren spekulation). Han står ganske givet i en usikker situation til januar, men det er jo en chance han har taget som både kan ende med en forlængelse eller en anden klub og evt. sign-on-fee. Selv hvis et karrierestop skulle lægge i kortene til den tid, er det stadig lukrativt for Thelander.

Jeg syntes det er mere fair at stille sig undrende overfor den oprindelige kontrakt Thelander er blevet hentet på, samt AaBs bekymrende købmandsskab i forbindelse af flere spillere som man ikke har kunne sælge og i stedet har ophævet med. Man kan sammenligne med Posavec hvor situationen er lidt den samme. AaB ophæver med ham og samme dag skriver han under med Rijeka. Her meldte Nordjyske om at man havde givet ham 2 måneders løn med i kufferten. Det er sikkert billigere i længden for AaB, men det er dælme mange penge man har brugt på at komme af med spillere.

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 28. sep 2024, 00:22

Dalbjerg skrev:
27. sep 2024, 10:32
Hvis en fremmede kom til dig og mig, og sagde at han ville give os 100 kr, vi skulle bare på forhånden blive enig om, hvordan vi delte dem..
Ja, så hvis jeg var stædig, og sagde at jeg ville have 80 kr af dem, og ellers var jeg villig til at vi ikke kunne blive enige.. Ja så står du med en udfordring..
Du vil forhandle med mig, men jeg vil nægte..
SteenA skrev:
27. sep 2024, 16:20
Men ja, vi kommer ikke videre.
Lad os nu se. Jeg sætter gerne 100 DKK på spil, I skal blot blive enige om, hvordan I deler beløbet.
Jeg kan overføre på MobilePay og I har 24 timer til at opnå enighed.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 29. sep 2024, 16:32

Bakiz har lige bragt SiF foran mod Lyngby. Godt han stadig kan hjælpe os.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

bjensen
Drenge
Drenge

Indlæg af bjensen » 3. okt 2024, 14:47

Jeg er meget sent ude på den, men kan se vores tidligere ungdomsspiller Adam Rasheed, som tilbage i januar skiftede til Torino, i det forgangne transfervindue nu har skiftet til Maribor i Slovenien.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 6. okt 2024, 22:33

Thelander spillede en virkelig god kamp mod FCK..

Et interview efter kampen der bære præg af, at han føler sig værdsat og har fået lysten tilbage og så selvfølgelig er det nemmere at spille på et hold af gode spillere omkring en.

Hvad man ligger i, at han mener det er politisk, at han røg ud i AaB, må man jo så selv vurdere på.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 7. okt 2024, 09:18

Kristian skrev:
6. okt 2024, 22:33

Et interview efter kampen der bære præg af, at han føler sig værdsat og har fået lysten tilbage og så selvfølgelig er det nemmere at spille på et hold af gode spillere omkring en.

Hvad man ligger i, at han mener det er politisk, at han røg ud i AaB, må man jo så selv vurdere på.
Virkelig god kamp er nok en overdrivelse. Han var solid i alt det hedder indlæg i boksen og dueller med store angribere som fx Cornelius er lige ham. Der er ikke mange duelspillere i ligaen der matcher ham på kroppen og på låget. Der var dog udfordringer i spillet med bolden og med farten når der bliver spillet omkring. Men rigtig dejligt for T at han får lov til at få noget spilletid igen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 7. okt 2024, 10:02

Kristian skrev:

En kamp, hvor man er presset tilbage passer jo også godt til Thelander. Han var jo ikke den rette spiller/spillertype for AaB fremadrettet og tilmed var han hentet til en helt anden økonomisk virkelighed og var højt placeret i et usundt hierarki. Det betyer ikke at Thelander er en skidt fyr, men jeg forstår godt at hvis man møder modstand fra en ny retning i klubben fra spillere højt i hierarkiet så må de ud. Især når deres sportslige værdi er kfratigt aftagende eller de ikke passer ind i spilsystemet.
SIF ser ham jo trods alt heller ikke som deres langtidsløsning med en ½ års kontrakt, men det giver mening for at få en trods alt proven Superligaspiller ind mens deres øvrige stoppere er skadede.
RAUS RAUS SSE!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 7. okt 2024, 18:37

Jakobsen skrev:
7. okt 2024, 10:02
Kristian skrev:

En kamp, hvor man er presset tilbage passer jo også godt til Thelander. Han var jo ikke den rette spiller/spillertype for AaB fremadrettet og tilmed var han hentet til en helt anden økonomisk virkelighed og var højt placeret i et usundt hierarki. Det betyer ikke at Thelander er en skidt fyr, men jeg forstår godt at hvis man møder modstand fra en ny retning i klubben fra spillere højt i hierarkiet så må de ud. Især når deres sportslige værdi er kfratigt aftagende eller de ikke passer ind i spilsystemet.
SIF ser ham jo trods alt heller ikke som deres langtidsløsning med en ½ års kontrakt, men det giver mening for at få en trods alt proven Superligaspiller ind mens deres øvrige stoppere er skadede.
Rasmus Thelander er på rundens hold, udvalgt af redaktionen på bold.dk

Herinde har man kunnet læse, at Thelander slet ikke har niveau til Superligaen. Det er vanvid.
Thelander blev på linje med flere andre spillere frosset ud af klubben.
Ifølge James Gow bliver de bedste udtaget til holdet.
Jeg er af den opfattelse, at det er usandt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. okt 2024, 19:02

Patmand skrev:
7. okt 2024, 18:37
Jakobsen skrev:
Kristian skrev:

Rasmus Thelander er på rundens hold, udvalgt af redaktionen på bold.dk

Herinde har man kunnet læse, at Thelander slet ikke har niveau til Superligaen. Det er vanvid.
Thelander blev på linje med flere andre spillere frosset ud af klubben.
Ifølge James Gow bliver de bedste udtaget til holdet.
Jeg er af den opfattelse, at det er usandt.
Og i sidste runde var Müller på holdet på trods af at han nærmest ikke havde en eneste redning 🙄

Der er ingen tvivl om at Thelander blev presset ud, formentlig både af økonomiske og sportslige årsager, og jeg er enig i at han ikke er så ringe som mange gerne vil gøre ham til, men lad nu vær med at bruge en fornuftig start for ham i Silkeborg som et stort angreb på ledelsens beslutning om at skille sig af med ham. Synes du han præsterede som en spiller der skal have en top top løn i AaB? Ville du være tryg ved Thelander i en høj bagkæde der skal i løbedueller med sin direkte modstander? Nej vel.

Dejligt for T hvis han har fundet sig til rette i Silkeborg og passer bedre ind i det de vil. Det fortjener han.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 7. okt 2024, 19:19

Thelander havde halvandet år til at vise, at han var en profil for AaB. Det endte i nedrykning og snesvis jammerlige præstationer i NBL. Han var den bedst lønnet spiller i AaB, men han præsterede som en rotationsspiller. Der er hul i klubkassen, og så er der ikke råd til absurd dyre 'profiler', som alligevel ikke præsterer. Godt, at vi fik skubbet ham videre.

Jeg vil huske tilbage med glæde på Thelanders præstationer i '14-sæsonen. Det vil jeg altid huske. Men det rører mig ikke spor, at han blev sendt videre til Silkeborg. God beslutning af klubben.
Hair is not a right: it´s a privilege!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. okt 2024, 19:40

Hvordan gjorde superligaens bedste venstreback det egentlig?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 7. okt 2024, 20:25

Trickster skrev:
7. okt 2024, 19:19
Thelander havde halvandet år til at vise, at han var en profil for AaB. Det endte i nedrykning og snesvis jammerlige præstationer i NBL. Han var den bedst lønnet spiller i AaB, men han præsterede som en rotationsspiller. Der er hul i klubkassen, og så er der ikke råd til absurd dyre 'profiler', som alligevel ikke præsterer. Godt, at vi fik skubbet ham videre.

Jeg vil huske tilbage med glæde på Thelanders præstationer i '14-sæsonen. Det vil jeg altid huske. Men det rører mig ikke spor, at han blev sendt videre til Silkeborg. God beslutning af klubben.
Præcis.
Plus der er meget mere perspektiv i det nuværende forsvar. Vi har Kramer, som er yngre og en my bedre så han giver os mere på den korte bane selvom han er væk til sommer. Vi har Otoa og Noel som har masser af potentiale, hvor Otoa dog er længest fremme.
Derudover har vi hentet Pudel og Diakhite på lavere lønninger, men som har niveau sammenligneligt med Thelander. Det er ikke fordi jeg vil snakke Pudel eller Diakhite op i at være bedre spillere eller Superligaprofiler, men jeg mener ikke Thelander længere er klasser bedre. Derudover synes jeg bare personen Thelander har fyldt for meget negativt for at være ærlig.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 9. okt 2024, 20:49

Jakobsen skrev:
Kristian skrev:

Enig..Thelander passer ik til vores spillestil, men ændre ikke på at han spiller en rigtig god kamp og læser mange situationer rigtig godt og for clearet.

Ingen tvivl om at Thelander blev presset ud fordi han var mega løntung og så skulle der laves ny stil. Det sådan det er.

Men dejligt, at han har fundet noget spilletid. Det fortjener han.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 11. okt 2024, 15:12

[/quote]

Enig..Thelander passer ik til vores spillestil...
[/quote]

Jeg har sgu lidt svært ved at se, vi har en spillestil han ikke skulle passe ind i. Det høje ultimative pres har vist sig at være en myte og de (mange) gange vi er blevet presset langt tilbage, kunne han nok have gjort en forskel.

Men fred være med det. Han får spilletid nu og flertallet af fans virker til at have indset, at det ikke var hans evner der gjorde at han ikke spillede og at ledelsen ville af med ham. Spændende, hvem der hænges til tørre i pressen næste gang...
Legaliser pyro!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. okt 2024, 15:38

Hvis man glemmer hvor store udfordringer Thelander havde i 1. Div. Så snart han stod overfor bare lidt fart, så forstår jeg godt at man ikke tror det sportslige spillede ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. okt 2024, 16:24

Thelander vil være god til at stå dybt og duellere i flere år endnu. Men siden han kom hjem fra sit udlandsophold har jeg ikke tal på hvor mange gange han har fejlplaceret sig for højt på banen eller er blevet overløbet. Selvfølgelig passer han ikke ind i stilen.

Og derudover var der alt det palaver med magtkampe internt, som man kan tro på eller lade være, men som der i hvert fald er flere af os, som har hørt fra diverse kilder.

Thelander fortjener en fin afslutning på sin karriere og jeg vil altid huske ham for hans første stint i AaB, men i mine øjne skulle han aldrig have været hentet hjem igen. Jeg troede det ville være godt, men det blev det aldrig. Det er nemt at være bagklog.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 11. okt 2024, 18:26

Kunji skrev:Thelander vil være god til at stå dybt og duellere i flere år endnu. Men siden han kom hjem fra sit udlandsophold har jeg ikke tal på hvor mange gange han har fejlplaceret sig for højt på banen eller er blevet overløbet. Selvfølgelig passer han ikke ind i stilen.

Og derudover var der alt det palaver med magtkampe internt, som man kan tro på eller lade være, men som der i hvert fald er flere af os, som har hørt fra diverse kilder.

Thelander fortjener en fin afslutning på sin karriere og jeg vil altid huske ham for hans første stint i AaB, men i mine øjne skulle han aldrig have været hentet hjem igen. Jeg troede det ville være godt, men det blev det aldrig. Det er nemt at være bagklog.
Lige nøjagtig det med fejlplaceret er min største anke mod Diakete. Han er ude af position flere gange i løbet af en kamp, end nogen anden midterforsvarer vi har haft siden Okore. Okore kunne så selv løse sin fejlplacering ved fart, der mangler Diakete meget.
Thelander er historie, men jeg ser ham absolut ikke ringere end både Kramer og Diakete.

Sent from my iPhone using Tapatalk

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 13. okt 2024, 08:30

AaBager skrev:
11. okt 2024, 15:12
Enig..Thelander passer ik til vores spillestil...
[/quote]

Jeg har sgu lidt svært ved at se, vi har en spillestil han ikke skulle passe ind i. Det høje ultimative pres har vist sig at være en myte og de (mange) gange vi er blevet presset langt tilbage, kunne han nok have gjort en forskel.

Men fred være med det. Han får spilletid nu og flertallet af fans virker til at have indset, at det ikke var hans evner der gjorde at han ikke spillede og at ledelsen ville af med ham. Spændende, hvem der hænges til tørre i pressen næste gang...
[/quote]

Åh, tør øjnene. Så du nogen af kampene i 1. division?
Ædruelighedens stemme

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 16. okt 2024, 08:29

"Tør øjnene". Har du et lommetørklæde jeg kan låne?

Jeg lader dig om, at synes det er ok at behandle klubbens legender som lort. At hænge spillere til tørre offentligt og fratage dem muligheden for at konkurrere, er lige så røvsygt som når spillere strejker - så kan vi aftale at du ikke brokker dig, når Widell nægter at træne, fordi han vil sælges til Brøndby?
Legaliser pyro!

Besvar